Na úvod chci říci - jsem spokojený renaultář s novým Koleosem 2,0 dCi AWD. Ale kam Renault směřuje mi nedává smysl. Designově jsou jejich auta skvélá, líbí se mi. Ale SUV a bez čtyřkolky? Bez nafty? Co je to za ekologii tahat na elektriku zbytečně těžké a na výšku vysoké auto s velkým aerodynamickým odporem? Když už si hraju na eko a chci elektromobil či hybrid, tak pochopím malé nízké lehké auto, aby i s těžkou baterkou jakž takž dávalo smysl. To je stejný paskvil jako extra těžká tesla model X. Tam nad těmi "ekology", co to kupují, zůstává rozum stát. A Renault dělá to stejné. A motor 140k, resp. 160k na SUV? To leda tak na pohodové plachtění, ostřejší jízdu bych s tím neviděl, navíc bych se bál, že bez čtyřkoly pokud se na kluzkém dostanete do smyku, tak veselé to nebude.. Ta čtyřkolka má i bezpečnostní význam pro stabilitu vysokých a těžkých vozů..
Mám ten nový Koleos v naftě, dvoulitr, automat a jsem spokojen, výkon 177k je na toto auto dá se říci dostatečný, ale s menším výkonem už by to dobré nebylo. SUV má velký odpor vzduchu, váží hodně, 4kolka občas taky zafunguje a tím pádem zapapá..
Nechápu proto ten downsizing a snižování výkonu. Osobně si myslím, že ač je Austral o něco menší než koleos, ale ne o moc, těch 140 koní bude zvadlých a i těch 160 koní nebude nijaký zázrak. Pak se toto auto zařadí do kategorie hezkých přibližovadel se slabým motůrkem a mizernou dynamikou. A u velkého auta čím je slabší motor, tím více točí a více žere..
Ten Putin je opravdový psychopat, pro kterého lidský život nic neznamená. Jeho generálové totéž. Jako rodič si nedokážu představit tuto hrůzu, toho chlapa musí běžný ruský rodič nenávidět. Nevinných lidí na všech stranách konfliktu je mi nesmírně líto, jsou jen loutky na šachovnici takovýchto nebezpečných bláznů, kteří z nich dělají masomlejnek díky svým mocenským ambicím!
Právě včera jsem jel na otočku z Brna do Spittal an der Drau a Villachu. Najel jsem celkem 1070 km, průměrná rychlost 91 km/h za celou trasu. Cestu tam a i cestu zpět jsem zvládl pokud nepočítám venčení na jeden zátah. Pokud si představím, že tam budu v půlce cesty hledat volnou nabíjecí stanici a nabíjet za celou služební cestu min. 2x, děsím se toho. Jednak v té oblasti Rakouska jsem zrovna moc nabíjecích stanic neviděl a pak jde o to zdržení při nabíjení a dojíždění k nabíječce, která není zrovna na každém rohu - to abych vstával a vyjížděl o 2 hodiny dříve, abych stihl schůzku o jedenácté...
S elektromobilem dle mého mínění jet tak max. 200 km, dál ne.. A kdo nechce riskovat že nedojede kvůli např. koloně, neměl by vyjíždět baterku do mrtě a měl by dobíjet dříve, taky nevyjíždím nádrž k rezervě.. Na dlouhé cesty mám nafťák, velkou nádrž a rozumnou spotřebu na velikost auta, tj. z hlediska ekologie to není o moc horší než elektromobil, kór když je to EURO6d a zbytečně nespotřebovávám kelímky na kafe u nabíječky ;-)
Autorovi p. Žákovi doporučuji se věnovat pouze tomu, čemu rozumí (auta mimo SUV 😉 ), a nemíchat se do věcí, kterým opravdu kulový rozumí (např. stavebnictví), tj. doporučuji se zdržet např. přechytřelých a evidentně nadnesených vsuvek typu: "A jen taková vskuvka: opravdu musejí být ty silniční stavby tak předražené a zároveň nekvalitní, že se za rok zase rozpadnou? To přece těch pár přetížených kamionů nemůže udělat."
Chápu, co tím chce autor říci a do jisté míry s myšlenkou souhlasím (myslím předražení a mnohdy neadekvátní kvalita), ale za rok se prakticky žádná stavba nerozpadne, navíc existuje záruční doba, to by zhotovitelé zkrachovali.
Přetížené kamiony vyjíždí koleje, u křižovatek při brždění vyjíždí taky koleje a důlky, protože výrazně více zatěžují vozovkové souvrství. U mostů se více ničí oblast kolem dilatačních závěrů, na užších silnicích povoluje zpevněná krajnice.. Přetížení má značný dopad na vozovku, která není dimenzovatelná na neúměrně koncentrované zatížení od kolových tlaků.
Uvádějte tedy fakta nebo obhajitelné vsuvky,argumentace ve smyslu multioborově "všeznalého" štamgasta pod parou opravdu úroveň článku neuvěřitelně snižuje.. Kdybych autora poprosil o fakta, tj. o seznam staveb,co se rozpadly do jednoho roku (v záruční době) a dále o seznam seriózních studií, co popírají vliv přetížení na životnost vozovky a dilatací mostů, tuším, že p. Žák by nevyhrabal nic. Plácnout nějakou kravinu do článku je přece rychlejší než se zamyslet nad tím, co píšu, že?
Jen otázka na závěr-o kolik se prodlouží brzdná dráha a zhorší manévrovatelnost přetíženého kamionu?
Tak to mě dostalo - na celkový náklad jen 500 kg vč. posádky..
Pokud počítám partu 4 dospělých chlapů, tak celá korba se dá zatížit už jen snad lopatama a svačinou, nic víc.. O pár pytlech cementu nemluvě.
Takovýto typ auta se do města totiž nehodí, předpokládá se ježdění spíše na venkově (aspoň doufám).
Těch 500 kg užitné hmotnosti je na pickup opravdová bída, jaksi se transformuje smysl z pracovního auta (korba) směrem na falešné pozér auto, což je smutné.
Každý typ auta má mít svoje jasné parametry - pokud už se dělá pickup, tak má to auto něco taky uvézt, aby se korba dala použít i na náklad, ne jen na sušení roletky..
Pro srovnání moje Navarka uveze mimo posádky v doublecab cca 800 kg na korbě a má možnost táhnout 3,0 t přívěs.. Přitom výkony má mnohem menší - něco řes 170 k..
Přiznám se, že toto cyklopozérství mi už leze krkem. V okrajové části Brna máme servis s několika ulízanými vážně se tvářícími týpky v cyklodresech a servisní hodina stojí kolem 850 Kč.. A k tomu jim stačí z vybavení primitivní stojánek, klíč a pár imbusů..
Mám 2x SUV, každé kolem mega, autorizovaná servisní hodina mě stojí kolem 900-950 Kč, ale v tom je pronájem velké dílny, přijímací technik, opravdu hafo drahé techniky, diagnostiky a mechaniků, co na tuto pozici docela dlouho studovali, ne nějací učni učící se na šunkách za pár kaček někde v garáži..
Vidíte tu disproporci?
Na jedné straně téměř nic, na druhé hromada nákladů, času, know how a cena je v obou případech zhruba stejná...
Před pár lety toto nebylo, je to prostě móda poslední doby stejně jako vousáči na ulici..
Naprosto nechápu srovnání s Edisonem.
Pan Křižík uměl a byl vynálezce. To Edison byl jen obchodník co "zkupoval" nápady a um jiných a vydával za svoje vynálezy. Viz Nikola Tesla, kterému navíc ani nezaplatil za jeho vynálezy. Podle mého by Edison neměl být vůbec veden jako vynálezce, ale jako ekonomický vizionář investující do vývoje a startupů v dnešní řeči. A to je veliký rozdíl.
To, že Jaromír Bosák komentuje fotbal ještě neznamená, že je top fotbalista jako David Beckham. A a si tak vidím přirovnání pana Křížíka (opravdový vynálezce) s Edisonem (opravdový obchodník, mnohdy nečestný a neplatící)
Když už financují vývoj vozu a motory kupují od BMW, mohli by pustit nějakou kačku designérovi na interiér, ten současný působí jako slátanina z vrakáče co zrovna kde našli.. Hlavně ten volič převodovky tam drsně nepasuje.
Mám offroada, ale mimo jeho terénních vlastností se i dívám na atmosféru vozu a interiér, kde sedím. Prostě celkový dojem z času stráveného v autě musí být dobrý, auto se musí líbit a ne že se pobliju při každém pohledu na středovou konzoli spolu s myšlenkou, ze které vysokozdvižky vymáčkli tam ten čudl vpravo..
Hele, není kempování na divoko že vyjedu někam do přírody na louky nebo do lesa? Autor by si měl o tom něco najít, než začne psát takové kraviny.
To bych rád viděl offroad vlastnosti tohoto hotelu na kolečkách.. Mimo širokou silnici a zpevněnou letištní plochu je naprosto k ničemu. Nejsme na solné poušti v USA, ale v Evropě.. S úzkými silnicemi... Menšími poloměry zatáček na okreskách...
Sorry ale takto dopadne každá společnost, která se odnaučila pracovat a naučila se využívat na práce cizince, v minulosti otroky. V historii to byli Římané a Řekové a jak ty jejich říše nakonec dopadly.. Proč teda nejdou pracovat angličané? Práce je přebytek, ale nikdo nechce, radši bude celá anglie postávat ve frontě na benzín a těšit se na elektromobily, že k benzínkám nebudou muset jezdit 😉
Myslím, že teď by toho polského instalatéra přemlouvali k tomu, zda by nemohl dělat aji řidiče..
Takových polepených starých oktávek a prehistorických golfů s nálepkou Fake Taxi jsem v Brně během pár let viděl několik, pokaždé v tom seděl nějakej mladej pobeďarovanej jouda nebo nějaká krátkozraká rudovlasá slečna.. Takže těch aut je kdovíkolik.. (v Anglii je kdovíkolik taxíků).. Ale nehroutím se z toho a nepíši do médií pohoršeně že jsem na ulici viděl TO auto. To, že auto je vidět zaparkované a prázné na ulici ještě nic neznamená. Jiná by byla, pokud by to auto tam bylo odstaveno "pracovně vč. osazenstva" nebo by lákalo klientky na svezení, to bych pak ten mediální rozruch chápal a byl bych za ty nejtvrdší tresty..
Auto je to pěkné a já osobně mám pickupy rád, mám Navaru.
Co ale nechápu, tak je pickup jen v zadokolce bez čtyřkoly - to mohlo napadnout leda nějakého superpozéra, co chce štvát sousedy ve městě, jinak je to auto úplně k ničemu, jen zabírá místo.
Se zadokolkou a práznou korbou (lehký zadek) nevyjedete ani na obrubník na sídlišti, kola budou hrabat, protože zadní náprava je lehká. Vím o čem mluvím, stalo se mi to několikrát, vždy jsem musel přepnout na 4kolu - 4WD, abych se z toho dostal.
Tudíž ramka v 4kolce je ok a prakticky využitelná, ramka pouze v zadokolce je auto pro pozéry - hraje si to na teréňák, ale nevyjede ani obrubník před panelákem..
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Aktualne mam dovolenou na severu Italie. Projel jsem komplet Dolomity, La Spezia, Pisa, Caorle, Treviso.
Napr v Longarone (Dolomity, Vajont) za celkem 5 vybornych kopecku a 2 plastove misky s lzickami jsem platil 7 eur za vse. Takze Chorvati at si kopecek za 95 Kc papaji sami, nebo at krmi svoje ochotne sponzory, kteri tuto lumparnu s hrdosti ve stylu “jaaa na to mam” podporuji. A argumenty o zdrazovani energii at si nekdo strci. To v Italii je elektrika 3,5x levnejsi? Spis jde o nenazranost nekterych Chorvatu.
Pro ty, co me poslou v reakci na muj nazor do supermarketu pro kyblik za euro a doporuci mi konzumaci hned vedle nakladaci rampy supermarketu: to, ze odmitam principialne platit za neco, co zjevne je neadekvatne nadhodnoceno, neznamena ze na to nemam. Jen nejsem blb co dobrovolne dotuje zlodeje.
A utracim tam, kde plati pravidlo vzajemne slusnosti, neco jako “ja pan, ty pan”, a korektni cena. Hrat si na Bohuša muze jen primitiv bez znalosti ceny penez.