No, já jezdím Renaulty asi od 2002, od R11, R 19, Megany a teď opět posobě 3x Scenic II, ano zkoušel jsem na doporučení např. BMW sedan, jo motoricky a i jinak super, ale nevyhovoval mi kufr a výstup, VW Touran mě také zklamal, měl jsem i Lancii, ale tyto auta jsem držel nejdéle 13 měsíců. Ať si říká co kdo chce, pro mě Renault = variabilní , výšší a spotřeba super. Jen moje zkušenost.
Souhlas. Já zakořenil taky u Renault. Nejdřív fluence, teď koleos. Až na spotřebu a reakční dobu převodovky CVT nemám výtku a jsem s rencíkem spokojen. Na Renault nedám dopustit, většinou jej haní ti, co v tom ani neseděli.
Mám ještě Mazdu CX5. Víte kolikrát jsem slyšel: "No konečně sis koupil pořádný auto, rencek je konečně pryč?" Pokaždý mě to trošku nas.re, je to dost často. Je vidno, že lidi mají obecně vůči renaultu despekt. Vždy odpovím, že ani ta CX5 se Koleosu nemůže rovnat, že Koleos je lepší. Koukají na mně jak z jara, stejně nevěří. A to jim říkám pravdu. Přitom mám svou mazdu fakt rád, jen hodnotím technicky, z hlediska brandu nezaujatě. Mazda jen o něco lépe sedí v zatáčkách.
Mimochodem, koleos stál víc jak CX5 v předposlední výbavě s 4WD a automatem, ale taky dost známých si myslí, že renaulty jsou cenově jako thalia.. Ale to je mi jedno, já kupoval auto podle funkčnosti, designu a poměru cena/výkon. Na brand pokud není spojen přímo s extra kvalitou provedení koukají spíše jen pozéři, co se chtějí do nějaké "lepší sorty" zařadit.
Nejhorší auta na světě jsou ta co začínají na F. Francouzská auta
Omezený obzory? Pokud jste osobně nějakou dobu nezkoušel, pak se jedná pouze o primitivní výkřik. Mimochodem, proč je skupina francouzských výrobců ve světě tak dobře uchycená? Cenama to tak úplně nebude, Renaulty, Citroëny a DS nejsou úplně nejlevnější značky..
ad 1) vybíráte kurzorem jelikož jezdíte v neobydlená místa? Běžnější je používat zadání adresy, tam je kolečko ok. Nebo si zrcadlete mobil, jak je libo.
ad 2) mně to žere méně, cca kolem 8,7 při této rychlosti
ad 3) ve své mazdině v zatáčkám nandám většině obyčejných aut. je to spíše o řidiči. Opravdu sedí. Mimochodem pročtěte si plno recenzí. Mazda CX5 není nějaká avia co by v zatáčkách plavala, podvozek má dost tuhý. Spíš mi přijde, že auto haníte, jelikož ve všech bodech, co jste psal, je rozpor s realitou, ale budiž, Váš názor. Nebo jste zvyklý na sportovní vozy s širokými pneumatikami, min. 255 mm šířky, že se Vám trakce mazdy nezdá dostatečná i přes čtyřkolku?
ad 4+5) copak neexistují jiné půjčovny? A copak nelze auto vyměnit dříve, když je jen půjčené. Myslm, že v ČR je více než jedna půjčovna a obvykle nabízejí více aut než jen CX5. To mi taky hlava nebere. Ale jak myslíte, věřím Vám ;-)
Mimochodem, v původní reakci jste měl jméno Ladislav Vyhnálek, pak jste reagoval jako Ivo Janáček. Zajímavé, máte 2 jména v diskusi? A pak máme věřit nějaké objektivit, co? Jasnej trolling, kámo. Příště si aspoň hlídejte účet, z jakého píšete ;-)
1) nesouhlasím, ovládat Android Auto kolečkem je strašné a navíc to samo háže kurzor pořád na zrušení trasy. Fakt hodně špatné řešení.
2) aha, takže pokud se loudám poi dálnici 125km/h na tempomat a spotřeba je skoro 9l/100km, tak je chyba kde? Podotýkám, motor 2.5l. Nedalo mi to, začal jsem si řadit ručně a mix se mi podařilo snížit na 6.5l/100km což je asi o 50% více, než ve svém autě, které je vnitřním prostorem pro posádku stejné ne-li větší, je pohodlnější a má mnohem, větší zavazadlový prostor.
3) no ono to ani sedět nemůže, když je to vysoká a těžká krabice, fakt nechápu jak v tom někdo může dobrovolně jezdit.
4) nic jsem si nevybral, dostal jsem to a nechtěl jsem to, ale nebyla jiná možnost.
5) výkon mi přišel fakt slabý na motor 2.5l a spotřebu, kterou to mělo
dodatečná odpověď, jsem pouze nespokojený zákazník půjčovny, který si objednal úplně jiné auto a který díky tomuto vehiklu přišel o několik tisíc a spoustu nervů třeba s tím, že se nemění jas přístrojové desky v noci a ta tak oslňuje.
ad 1) vybíráte kurzorem jelikož jezdíte v neobydlená místa? Běžnější je používat zadání adresy, tam je kolečko ok. Nebo si zrcadlete mobil, jak je libo.
ad 2) mně to žere méně, cca kolem 8,7 při této rychlosti
ad 3) ve své mazdině v zatáčkám nandám většině obyčejných aut. je to spíše o řidiči. Opravdu sedí. Mimochodem pročtěte si plno recenzí. Mazda CX5 není nějaká avia co by v zatáčkách plavala, podvozek má dost tuhý. Spíš mi přijde, že auto haníte, jelikož ve všech bodech, co jste psal, je rozpor s realitou, ale budiž, Váš názor. Nebo jste zvyklý na sportovní vozy s širokými pneumatikami, min. 255 mm šířky, že se Vám trakce mazdy nezdá dostatečná i přes čtyřkolku?
ad 4+5) copak neexistují jiné půjčovny? A copak nelze auto vyměnit dříve, když je jen půjčené. Myslm, že v ČR je více než jedna půjčovna a obvykle nabízejí více aut než jen CX5. To mi taky hlava nebere. Ale jak myslíte, věřím Vám ;-)
Na úvod chci říci - jsem spokojený renaultář s novým Koleosem 2,0 dCi AWD. Ale kam Renault směřuje mi nedává smysl. Designově jsou jejich auta skvélá, líbí se mi. Ale SUV a bez čtyřkolky? Bez nafty? Co je to za ekologii tahat na elektriku zbytečně těžké a na výšku vysoké auto s velkým aerodynamickým odporem? Když už si hraju na eko a chci elektromobil či hybrid, tak pochopím malé nízké lehké auto, aby i s těžkou baterkou jakž takž dávalo smysl. To je stejný paskvil jako extra těžká tesla model X. Tam nad těmi "ekology", co to kupují, zůstává rozum stát. A Renault dělá to stejné. A motor 140k, resp. 160k na SUV? To leda tak na pohodové plachtění, ostřejší jízdu bych s tím neviděl, navíc bych se bál, že bez čtyřkoly pokud se na kluzkém dostanete do smyku, tak veselé to nebude.. Ta čtyřkolka má i bezpečnostní význam pro stabilitu vysokých a těžkých vozů..
Bohužel s tím teď musím jezdit a je to peklo. Vůbec to nejede, žere to snad i trávu kolem cesty, když už se to rozjede, tak to nejde zastavit. Ovládání kolečkem děs a hrůza, automatický jas displeje nefunguje, takže je nutné přepnout ručně. V zatáčkách to chce jet rovně a ne a ne zatočit. Kožená sedadla bez větrání jsou ve vedru děs běs. Nechápu jak si to může někdo vůbec koupit. Ještě mě v tom čeká tak 3000km... Ach jo...
Pane Vyhnálku, tak mám takový pocit že buďto máte smůlu na neuvěřitelný tovární zmetek, nebo nepíšete pravdu, bo s autem ve skutečnosti zkušenost nemáte.
1) Na ovládání kolečkem si sice musíte zvyknout, ale je rychlejší, intuitivnější a bezpečnější než se za jízdy natahovat na displej.
2) Spotřeba je záležitostí jízdního stylu. Pokud jezdíte jak rapl, nízkou nečekejte. Při svižné jízdě já mám dlouhodobý průměr 9,5/100, ale to odpovídá výšce vozu (odpor vzduchu), hmotnosti a akceleraci, kterou mám rád. Nesrovnáváte náhodou spotřebu běžného nízkého auta s SUV???
Ono rapid žere fakt míň..
3) V zatáčkách Vám auto nesedí? Mazda CX5 má v segmentu SUV jeden z nejlepších podvozků, který sedí, drží stopu, je dostatečně tuhý a cítíte odezvu.
Svoji 4-kolku jsem utrhl jen 2x, kdy mi mírně poodjel zadek, a to jezdím zatáčky celkem rychle.
Tudíž pokud se zatáčením máte problém, modelem CX5 to pravděpodobně nebude..
4) Proč jste si tedy vybral kůži bez větrání? Pokud jste kůži nikdy předtím neměl, pak chápu. Kůže bez větrání je u všech aut v zimě studená, v létě se zpotíte. Tento argument můžete použít úplně u všech aut bez odvětrání.
Mimochodem - mazda má ventilovaná sedadla v nejvyšší výbavě. Pokud tedy nemáte nejvyšší výbavu, pak si nestěžujte, zcela to sráží Váš příspěvek na nulovou hodnotu vypovídacích schopností.
5) Výkon je dostatečný, 194k není málo. Je to 141kW. Atmosféra má jen jiný - lineární - projev, tedy nezatlačí do sedadla, ale postupně plynule dosáhne výkonu. S atmosférou musíte umět jezdit - ta je stavěná na otáčky. Jezdit s ní asi neumíte.
Doplňující dotaz: jste troll?
Co se týká dynamiky motoru 2.5G 194 , mám jej v Mazdě 6 poslední generace a s dynamikou není problém. Problémem je, že v tom většina lidí neumí jezdit. Motor v Mazdě 6 má např. srovnatelné zrychlení s motorem 2.0TSI 140kW od VW, což se dá "vygooglit" .Pokud chci akcelerovat, mám 3 možnosti:
Navíc se jedná o jeden z posledních motorů s krásným zvukem v otáčkách, "nepřiživovaným" z reproduktorů". Nevím, kolik to " žere" v CX5, ale Mazdě 6 Wagon (kombi) mám s tímto motorem dlouhodobou spotřebu 7,9l a to jezdím dost svižně. Dnes jsem jel delší cestu na otočku z Kojetína do Zábřehu a po cca 180km jsem měl spotřebu 7,1l. Jinak 6ku mám 3. rok a mám najeto cca 62 tis. km a až na drobnosti (reklamace motorků zpětných zrcátek) jsem neměl s autem žádný problém.
Všem přeji hodně km bez nehody.
PS: Pokud někdo v 80km/h přidá čtvrt plynu (motor jede na 6ku a točí já nevím 1500otáček), nemůže logicky očekávat nějaké zrychlení. Proto platí ty 3 body, o kterých jsem psal výše.
Mimochodem, sklápění zrcátek (obou) jsem taky v rámci garančky vyreklamoval.
Co se týká dynamiky motoru 2.5G 194 , mám jej v Mazdě 6 poslední generace a s dynamikou není problém. Problémem je, že v tom většina lidí neumí jezdit. Motor v Mazdě 6 má např. srovnatelné zrychlení s motorem 2.0TSI 140kW od VW, což se dá "vygooglit" .Pokud chci akcelerovat, mám 3 možnosti:
Navíc se jedná o jeden z posledních motorů s krásným zvukem v otáčkách, "nepřiživovaným" z reproduktorů". Nevím, kolik to " žere" v CX5, ale Mazdě 6 Wagon (kombi) mám s tímto motorem dlouhodobou spotřebu 7,9l a to jezdím dost svižně. Dnes jsem jel delší cestu na otočku z Kojetína do Zábřehu a po cca 180km jsem měl spotřebu 7,1l. Jinak 6ku mám 3. rok a mám najeto cca 62 tis. km a až na drobnosti (reklamace motorků zpětných zrcátek) jsem neměl s autem žádný problém.
Všem přeji hodně km bez nehody.
PS: Pokud někdo v 80km/h přidá čtvrt plynu (motor jede na 6ku a točí já nevím 1500otáček), nemůže logicky očekávat nějaké zrychlení. Proto platí ty 3 body, o kterých jsem psal výše.
Zdravím, mám tu CX5 194 AWD. Za mně je to super auto, dobře sedí v zatáčkách, výkon dostatečný, je dobře ovladatelné, malý rejd.
Spotřeba odvisí od jízdního stylu. Když jedu plynuleji, divoce neakceleruji, jsem schopen jet za 8,7-8,9/100, ale dlouhodobý průměr mám 9,5/100. To auto mě totiž baví, proto motor více točím, enzřídka v režimu sport.
Mám vedle mazdy ještě 2,0 turbodiesel 177 koní, 380 Nm. Obě auta srovnávám testováním dosažení maximální rychlosti v úseku s jízdou do kopce a částečně po rovince. Prostě jinými slovy zjišťuji, "na kolik to které auto vytáhne". I když začátek je lepší u turbodieselu, který více vyskočí a je ze startu do kopce rychlejší, pak postupně turbo uvadá. To mazda konstantně zrychluje - lineární projev atmosféry. Ve výsledku jsem u obou aut dosáhl přibližně stejných rychlosti - rozdíl do 5-10 km/h v rychlosti nad 100 km/h, ale to vyhraje mazda. TD je o 250 kg těžší. Tudíž kecy o tom, jak turbomotory natrhávají línou atmosféru jsou fakt mimo mísu a píšou je lidi, co ví o motorech houbelec a neumějí srovnávat srovnatelné. Atmosféra je dost výkonná při vyšším objemu, jen je ji třeba náležitě točit. Kolem 5tis. otáček motor rozhodně líný není..
Pokud chtějí srovnávat turbomotor s atmosférou, ať srovnávají výkonově stejné motory. Za mně není výrazný rozdíl mezi 130 kW TD a 141 kW atmosférou.
Byt jako takový se mi vůbec nelíbí. Hrozně studené, ale výhled teda boží :)
Jo, výhled hlavně ten na ten dům pár metrů naproti. Obyvatelé těchto dvou domů můžou na sebe navzájem koukat, tj. z této strany nulové soukromí. Na fotce je vidět detailů na protějším domě celkem dost, je to jak život v akvárku za výlohou.
Jinak na druhé straně bytu ten výhled na vodu je opravdu super.
Mám ten nový Koleos v naftě, dvoulitr, automat a jsem spokojen, výkon 177k je na toto auto dá se říci dostatečný, ale s menším výkonem už by to dobré nebylo. SUV má velký odpor vzduchu, váží hodně, 4kolka občas taky zafunguje a tím pádem zapapá..
Nechápu proto ten downsizing a snižování výkonu. Osobně si myslím, že ač je Austral o něco menší než koleos, ale ne o moc, těch 140 koní bude zvadlých a i těch 160 koní nebude nijaký zázrak. Pak se toto auto zařadí do kategorie hezkých přibližovadel se slabým motůrkem a mizernou dynamikou. A u velkého auta čím je slabší motor, tím více točí a více žere..
70 % lidí stojí za ním. Matky se nikdy nedozvědí, kdy a kde jejich synové zemřeli.
V čečenské válce dělal to samé - posílal tam mladé kluky záklaďáky bez zkušenosti a profíky si kdo ví kde sušil, přitom mu muselo být jasné, že zcela bezohledně obětuje celou mladou generaci kluků. On škodí celé zemi - u Rusů neměl lidský život nikdy velkou cenu. To je pro Evropu těžký protivník.. Přesto tohoto psychopata a jeho generály v tom Rusové nevymáchali, dopustili další krveprolití 🙁 Místo toho, abychom žili všichni v míru, tak nastává období lidských a ekonomických tragédií. Doufám, že se situace uklidní. A Rusové mají nad Putinem hodně co přemýšlet..
Ten Putin je opravdový psychopat, pro kterého lidský život nic neznamená. Jeho generálové totéž. Jako rodič si nedokážu představit tuto hrůzu, toho chlapa musí běžný ruský rodič nenávidět. Nevinných lidí na všech stranách konfliktu je mi nesmírně líto, jsou jen loutky na šachovnici takovýchto nebezpečných bláznů, kteří z nich dělají masomlejnek díky svým mocenským ambicím!
Právě včera jsem jel na otočku z Brna do Spittal an der Drau a Villachu. Najel jsem celkem 1070 km, průměrná rychlost 91 km/h za celou trasu. Cestu tam a i cestu zpět jsem zvládl pokud nepočítám venčení na jeden zátah. Pokud si představím, že tam budu v půlce cesty hledat volnou nabíjecí stanici a nabíjet za celou služební cestu min. 2x, děsím se toho. Jednak v té oblasti Rakouska jsem zrovna moc nabíjecích stanic neviděl a pak jde o to zdržení při nabíjení a dojíždění k nabíječce, která není zrovna na každém rohu - to abych vstával a vyjížděl o 2 hodiny dříve, abych stihl schůzku o jedenácté...
S elektromobilem dle mého mínění jet tak max. 200 km, dál ne.. A kdo nechce riskovat že nedojede kvůli např. koloně, neměl by vyjíždět baterku do mrtě a měl by dobíjet dříve, taky nevyjíždím nádrž k rezervě.. Na dlouhé cesty mám nafťák, velkou nádrž a rozumnou spotřebu na velikost auta, tj. z hlediska ekologie to není o moc horší než elektromobil, kór když je to EURO6d a zbytečně nespotřebovávám kelímky na kafe u nabíječky ;-)
Teď se budu pohybovat na tenkém ledě a nechci jim vůbec upírat kredit. Nicméně si dovolím poznámku, že na důstojnickou pozici "stačí" vysoká škola. jakákoliv. U policie se nezřídka stává, že důstojnickou pozici zastává člověk, který má titul Mgr. ze školy zaměřenou třeba na tělovýchovu. U armády je to stejné. Už s titulem Bc. mají tabulkový plat a hodnost jasně definovanou. Takže může být Bc. ze školy cestovní ruch a za pár měsíců už má kancelář jako kapitán v armádě🤷🏼♂️ Jak říkám, nechci jim upírat kredit a vím, že mnohé z nich by si mě namazaly na chleba jak se říká, nicméně bych z toho nedělal zas takovou vědu. V dnešní nejisté době si to umí dobře spočítat. Tak jim přeji, ať se jim daří, a pokud přijde nějaký brutální konflikt tak doufám, že budou ženy na svém místě (nemyslím v kuchyni, jo? nejsem neandrtálec )💪🏻 Hezký den🙋🏻♂️
Ano, kamarádka právě nastoupila k PČR na administrativní pozici, má doktorát. A ejhle, hned je kapitán, přitom předchozí praxe u PČR = 0 měsíců.
Pak si člověk říká, že hodnosti se získávají praxí a zásluhami.. Ne, přesně jak píšete, jsou hodnosti v dnešní době pouze platovou třídou, nikoli ukazatelem výkonnosti a zásluh...
Presto jsou schopne vydrzet. Prikladne, ze?
Spíš mám dojem milá paní, že povětšinou ženy, které se hlásí na vojnu, ve skutečnosti nemají v plánu bojovat. Zajímalo by mně, jestli by byl tentýž zájem krátce po skutečné válce, kdy by věděly, co vojna obnáší za rizika.
Takto spíš ty holčiny co vidím chodit v mundúru spíše vypadají, že chtějí za státní peníze spokojeně a bez stresu žít, cvičit, hrát si na vojáky.. Ostatně jako část profesionálních vojáků, jejichž pohnutím není skutečná odvaha a vlastenecké nasazení, ale klidné místo a zajištěná budoucnost pro důchod..
Ono pracovat v soukromé sféře nebo podnikat ne každému z těchto sedne ;-)
Souhlas, mám též, jen jedno mi u Mazdy vadilo-malý objem palivové nárdže, ale s tím už jsem se popasoval 🙂 Jinak se spotřebou jsem se dostal na průměr 8l 100 oktanového paliva. Dnes již neexperimentuji, za litr navíc skvělé svezení.
Zdravím, já tam taky liju 100oktan od benziny. Jede hezky, ale výše popsaný průměr 9,3/100 mám s tímto palivem.. Běžný N95 mi dával jen o ždibec víc, tak 9,5/100. Nicméně vím, že z velké míry za spotřebu může jízdní styl..
Mám cx5 v automatu, 2,5l čtyřkolku 141kW. Spotřeba kolem 9 litrů, ale šlo by to i méně, ale to bych si nevychutnal tu akceleraci 😅. Spolehlivé auto bez turba. To je prostě Mazda.
Zdravím, mám tu stejnou motorizaci jako Vy, rok 2019. Mohu potvrdit Vaše čísla. Ať se snažm jak se snažím, tak dlouhodobý průměr mi pod 9,3-9,4L na 100 km nejde, holt to auto nějak nutí k těžké noze, ale i kdyby ne, tam moc pod 8,8 nepojede, kdysi jsem zkoušel i toto 🙂
Ale co mě neskutečně tankuje, tak je při této spotřebě doslova titěrná nádrž na 45 L, která vystačí tak max. na 400 km (do rezervy na těch 5 L bych radši nesahal). Jinými slovy jsem pořád na pumpě. Proto jako služebák na delší cesty mazda CX5 není nejvhodnější, na ty mám výkonově téměř stejný turbodiesel s nádrží na 65 L (jiná značka), kde dojezd až tak řešit nemusíte, bo i ta spotřeba při dravější jízde je o něco nižší (průměr 7,7 na trase Brno - Passau a zpět, 750 km).. Ono tankovat v kvalitní sítí benzinek zapomenuté oblasti není švanda, tak by ta mazda někde limitovala..
Dobrý den, v žádném případě nechci znevažovat stáří. Chci jen, aby se tato témata řešila pravdivě a né tendenčně. Bohužel v silničním provozu se nelze řídit úctou ke stáří, ale zákony. Jedním s předpokladů je zdravotní způsobilost. A ta se bohužel s přibývajícím věkem zhoršuje. Řidiči, zejména ti starší by si měli uvědomit, zda na to řídit auto, ještě mají. I mě to jednou čeká! A statistiky neprohlížím, bohužel jsem při své práci na místě nehody dost často jako první. Takže moje přání je, aby účastníci provozu na pozemních komunikací všech věkových kategorí byli k sobě ohleduplní a všichni se dostali do cíle živí a zdraví.
Nemohu než s Vámi souhlasit, perfektně napsané, děkuji. J.P.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Aktualne mam dovolenou na severu Italie. Projel jsem komplet Dolomity, La Spezia, Pisa, Caorle, Treviso.
Napr v Longarone (Dolomity, Vajont) za celkem 5 vybornych kopecku a 2 plastove misky s lzickami jsem platil 7 eur za vse. Takze Chorvati at si kopecek za 95 Kc papaji sami, nebo at krmi svoje ochotne sponzory, kteri tuto lumparnu s hrdosti ve stylu “jaaa na to mam” podporuji. A argumenty o zdrazovani energii at si nekdo strci. To v Italii je elektrika 3,5x levnejsi? Spis jde o nenazranost nekterych Chorvatu.
Pro ty, co me poslou v reakci na muj nazor do supermarketu pro kyblik za euro a doporuci mi konzumaci hned vedle nakladaci rampy supermarketu: to, ze odmitam principialne platit za neco, co zjevne je neadekvatne nadhodnoceno, neznamena ze na to nemam. Jen nejsem blb co dobrovolne dotuje zlodeje.
A utracim tam, kde plati pravidlo vzajemne slusnosti, neco jako “ja pan, ty pan”, a korektni cena. Hrat si na Bohuša muze jen primitiv bez znalosti ceny penez.