Bohužel píšete nepravdu. Od počátku socialismu byl důchodový systém součástí státního rozpočtu, takzvaný průběžný systém. Tedy, že si pracující neplatí na svůj důchod, ale na důchody svých rodičů a prarodičů, kteří je čerpají nyní. To, že existoval nějaký důchodový fond, který Klaus rozpustil, je prokázaný hoax. V obměnách se tentýž příběh objevil i o Topolánkovi a dokonce jsem ho četli o Kalouskovi. Zde ale máte doufám dostatečně kvalitní zdroje pro informace, ze kterého můžete vycházet:
Je to krásný příklad toho, jak se dokáže cíleně vypuštěná lež uchytit ve veřejném prostoru.
Ok, tak pokud to tak je...
Ale s tou informací já žiji od svého dětství (od 80 let), kdy a to si pamatuji, tato informace byla veřejná a komunisté se s ní chvástali, takže nevím, zda to byla propaganda, nebo je propaganda v těch odkazech, co jste Vy posílal, neútočím na Vás, jen jsem z toho vážně zmatený, nevím, co je pravda...
Podstatou ale stále je, že důchodci vč. budoucích, jsou trnem v oku státnímu aparátu a to z hlediska nákladovosti. Přeci není jejich chyba, že státní aparát neumí hospodařit! Oni v životě, bavíme se o těch pracujících, neudělali nic špatně a teď mají trpět? Průměrný důchod je cca 20000, z toho se dá vyžít? Pokud jsou 2, tak ještě snad, ale sám to snad ani za ty peníze nejde! Co dnes stojí jídlo, bydlení a léky?
Víte, všichni šijí do této skupiny lidí, ale většina si neuvědomuje, že jednou se jich to bude týkat také a to je na tom to smutné.
Vždyť se to dá řešit jiným způsobem, to jak jste psal, že současní pracující odvádí na současné důchodce, s tím souhlasím a vím to (já to psal v kontextu toho, že pracuji, odvádím tak taky chci ten důchod), jenže co dělá stát pro to, aby dětí neubývalo a tím neubývalo těch, co budou odvádět? Odpovím Vám: NIC,NIC,NIC...
Ukrajina se může starat jakkoliv, ale lidé ze země ve válce prostě utíkat budou. Ať už z přímého strachu o život, nebo z obavy, že se budou sami muset účastnit válečné mašinerie. Je tedy chyba vůbec si klást otázku, co by měla Ukrajina dělat, protože i kdyby dělala cokoliv, na strachu obyvatel to nic nezmění. Navíc Rusko masivně využívá metody, které terorizují civilisty. Rusko ví, že tím oslabuje Ukrajinu personálně, a část lidí na západě cizí válka otravuje.
.
Vzhledem k tomu, že ČR trpí dlouhodobým nedostatkem pracovních sil, měla by zde být migrace vítána. Dokonce bych řekl, že zrovna senioři, kteří jsou přímo závislí na výběru daní a odvodů, aby bylo z čeho vyplácet důchody, by to měli vnímat. Nedovedu si představit, odkud bychom měli chtít hledat pracovní síly? Ukrajina je nejbližší země mimo EU, odkud můžeme pracovníky hledat. Pracovníci z jiných zemí nám budou ještě víc kulturně vzdálení.
zdravím, pěkně napsané, ale musím oponovat s důchodci, tady jste malinko přestřelil. Kdyby stát hospodařil s odvody daní tak, jak má, tak by se důchodci nemuseli strachovat nad současným výběrem daní. Nevím, jak moc jste znalý systému odvodů důchodového pojištění, ale do cca +-1993 nebyl tento odvod součástí státního rozpočtu, ale protože náš tehdejší ministr financí p.V.Klaus potřeboval vyšší rozpočet, tak jej převedl a tím vlastně dokonal zkázu této položky a nynější stav je toho jasným důkazem. Proč by člověk, který si (bylo mu) odvedl (odvedeno) za 40 let práce, měl čekat, jak státní aparát vybere daně? To opravdu myslíte vážně? Kolik si Ti lidé mohli tak naspořit na důchod? Pokud by tyto peníze byly samostatně, nikdy by se nemohlo stát, že nebude na důchody. Mj, z toho, co odvedete na důchod, Vy sám při průměrném věku dožití spotřebujete jen cca 1/3, ostatní jde na jiné věci. Zdá se Vám to spravedlivé?
On je to složitější oříšek, dalo by se tady o tom polemizovat celkem dlouho, ale domnívám se, že tady jste hodně přestřelil a to buď Vaší neznalostí, nebo arogantností ke skupině důchodců. Jen by mě zajímalo, jek se k tomu budete stavět Vy, až se Vám bude blížit důchodový věk, to asi obrátíte o 180 stupňů, nebo ne? 🙂
Trasu a zastávky nabíjení plánuje auto samo, 95% nabíjení mám doma, to je otázka pár vteřin, víc mě zatěžuje jezdit tankovat (když občas ještě musím).
Naopak nechci řešit že musím šetřit studený motor, teplý dochlazovat, hlídat otáčky, počítat s prodlevami, tolerovat vibrace, kravál a smrad.
otázka pár vteřin??? - taková baterie snad neexistuje???
Ale asi tuším, jak jste to myslel, šupnete to do zásuvky a nestaráte se. 🙂
To že máte barák a na něm FTV (fotovoltaiku), to je bezesporu velká výhoda, ale každý (většina) tu možnost nemá a pokud bychom to rozvedli i na cenu za nabíjení, tak zdarma to také není, neb FTV a její pořízení také něco stálo i když jste na to měl asi dotaci a pokud nabíjíte večer, tak ještě pořízení baterií, ze kterých pak čerpáte, ale klidně mě opravte, pokud se mýlím.
Něco již o tom mám načtené a tak jsem chtěl relevantní data, což jste zcela evidentně neposkytnul, asi záměr, bez urážky. Musíte porovnávat věci, co jsou porovnatelné, v baráku asi nebudete mít čerpací stanici (pokud nejste šejk 🙂 se svým vrtem).
Bavme se o klasickém provozu, kdy budete potřebovat nabíjet během jízdy, kolik strávíte času nabíjením? Kolik KM na to nabití najedete (nové bezesporu více, než li starší EV)? Jak je to v zimě pod 0 stupňů?
Poslední odstavec je velice laciný, pokud porovnáme EV, jsou to vozy do cca 5 let, to co jste uvedl o spalovacích vozech, pokud bude do 5 let, bude dle Vás smrdět, budete řešit studený motor, kravál atd.? To je asi nesmysl, že?
Víte, každý si hledá pozitiva na tom svém, příznivci spalováků nechtějí být otrokem času, který EV musíte dát (zadáváte trasu, EV naplánuje a nemusíte mít čistou jízdu bez zdržení), auto je "sluha" a spotřební věc, alespoň doposud tomu tak bylo, ale jak se tyto věci vyrovnají, nebo přiblíží, což vývoj jde rychle a všemi směry dopředu, tak pak nebude co řešit a EV bude určitě zajímavější volba... 🙂
Nikoliv, mě jen nepřestávají udivovat zapálení lidé do spalovacích aut, kteří se snaží ukazovat na zápory elektromobilů, které mají právě ta spalovací auta ve skutečnosti ještě mnohem horší, jako i v případě požárů po nehodě 😉
Já fandím tomuto vývoji, ale zápory u EV jsou zatím markantní. Když to vezmu v globálním hledisku, tak jste "otrok" tohoto vozu, musíte plánovat cestu, trávíte mnohem více času s nabíjením. To jsou atributy, které v dnešní uspěchané době jsou pro hodně lidí prioritou. Ale jsou i pozitiva o tom není pochyb. Jinak i vývoj baterií jde markantně dopředu vč. rychlosti nabíjení. Dokonce jsem četl v nějakém článku, že už jsou baterie konstruovány tak, že se ani při nehodě nevznítí, takže kremace bude za nějakou dobu v EV sci-fi.
Pána ale chápu, zřejmě je pro něj ten čas prioritou a navíc, opravdu, na západě, pokud ty vozy nemají dotace, tak se od toho ustupuje a i proto VW má obrovské problémy... Vše je o ceně a ceně provozu, až se ceny pořízení přiblíží spalovacím vozům, asi to bude jasná volba 🙂
Ještě bych dodal, to umělé tlačení EV je opravdu nesmyslné a spoustu lidem to zvedá mandle...
Toto nebyl začátek konfliktu, tedy války. Majdan byla vnitřní záležitost Ukrajiny a rusáka se nijak netýkal (kromě toho, že jim nevyšel plán na ovládnutí UA pomocí Janukovyče). Válku začal rusák, obsazením Krymu.
Rusák na Krym vstoupil proto, že se mu rozpadl plán A - jeho loutka v čele UA.
Vy ani nechápete, co sám linkujete. Pozvěte si někoho dospělého, aby vám vysvětlil, jak jste se tu ztrapnil.
ÁÁÁÁ, už mi bylo po Vás smutno...
Vy na to koukáte, jak zrovna potřebujete a já to vidím v širším kontextu (pro Vás opět neznámý termín). Majdanem vše začalo, Janukovyč byl ruský poskok a jeho svržení odstartovalo celý konflikt (ruská odveta), ale přesně to bylo v odkaze, kterému jste se mi vysmál (tedy snažil se, místo toho jste se pouze ztrapnil, jako už nesčetněkrát), proč si myslíte, že jsem Vám jej posílal, je tam celá časová posloupnost.
Jen mezi námi, dle Vás nic nechápu, kolikrát jste tento výraz použil? Na vše jsem Vám odpověděl a vy mi vždy napíšete, že něco nechápu. Ano, máte pravdu, nechápu Vaše myšlenkové pochody, které jsou zcela zcestné, vždy odpovídáte jen na to, co se Vám hodí a jak se Vám hodí - přesně dle progresinvě liberálního stylu a ovlivněn jejich propagandou.
Trapný jste jen Vy, dokázal jste pouze to, že o konfliktu píšete tak, jako by ta pravda byla jen jedna a to ta Vaše, což odpovídá výše uvedenému výrazu (vím, nedokážete si jej definovat, přesně jako ty předešlé výrazy).
Jestliže jsem tedy dezolát, jak jste častoval a já jsem se hrdě označil králem, protože hlupákovi, jako jste Vy nelze odporovat, tak Vy jste králem všech hlupáků (jen tak mezi námi, těch, co hovoří podobně jako Vy, jsou tak 4% populace a to číslo klesá, takže za pár měsíců, jak skončí Váš guru Nutela, tak v tomto ubohém myšlení zůstanete asi sám...
PS: od Vás jsem stoprocentně starší, hlupáčku, nepotřebuji dospělého k sobě, utřite si žgryndu a běžte si naliskat - sopláku...
Už vím, že to s Vámi nemá cenu, Vy v těch bludech žijete a nebudu Vám to vyvracet - toto je diagnóza...
O Krymu jsem nic nepsal, ale samozřejmě, začátek putinovy války byl 27.2.2014.
Majdan nebyl jeden den, to bylo období, které skončilo útěkem Jankovyče ke svému loutkovodiči, což bylo 22.2.14.
Takže si ujasněte, o čem se chcete bavit. Řeč je o válce, která začala na Krymu až po útěku Janukovyče a na Donbas (o kterém byla řeč) přišla ještě později.
Kupte si kalendář, jestli nevíte, jaké je pořadí měsíců v roce a dní v měsíci.
Vy nejste schopný pochopit ani to, co sem sám píšete. 😄
To nebyly překlepy, to byla vaše neznalost základních věcí.
čtěte pozorně, nebyl to jeden den, bylo to 19-22.2.2014 a vše má souvislost s válkou, toto byl začátek konfliktu... Vše toto s válkou souvisí, to je přeci jasné. Rus na Krym vstoupil proč? Dejte si to do souvislostí, jen tak tam nenakráčel...
Jasan, jsem neznalý věcí, ale Vás uvařím na každém vašem argumentu a to mi k životu stačí 🙂
😄 Cože.
Janukovyč (píše se to takhle, ne tak, jak to píšete vy) skončil jako prezident v únoru 24.
Válka na Donbase (píše se to takhle, ne tak, jak to píšete vy) dle vašeho odkazu, začala 6. dubna 24.
Dombas je taky překlep? A Janukovič? 😄
tarpnější argument nemáte, já mezi Vašemi zvratky plnými nesmyslů, vytvářím hodnoty, pokud víte, co to je...
Dne 19. února toho roku došlo k převratu v Kyjevě v důsledku hnutí zvaného Euromajdan a tím k odklonu od autoritářského Ruska směrem k demokratickému Západu. - to se dělá v rukavičkách, si myslím... 🙂
Dne 27. února 2014 neoznačení vojáci obsadili Krym – později uvedl prezident Vladimir Putin, že tuto akci provedli vojáci Ruské federace.[76]
Takže konflikt začal již v únoru a Donbas v březnu
(1950–) 25. února 2010 22. února 2014
Takže rozdíl kdy byl presidentem je?
19.únor byl co, neozbrojený akt? - mluvilo se o občanské válce
Aby jste tomu rozuměl a nebyl u toho ještě větší hlupáček:
Euromajdan (ukrajinsky [jevromajdan], česky doslova „evropské náměstí“) byla série masových demonstrací na Ukrajině trvajících od listopadu 2013 do února 2014, které vedly k tzv. revoluci důstojnosti, svržení proruského prezidenta Viktora Janukovyče a vzniku prozatímní vlády. - Janukovyč to vzdal bez boje - taky dobrý, pamatujete si to vůbec? No a pak byl Krym a následně Donbas, a všimnul jste si, už si dávám pozor na překlepy...
Kdopak žije v omylu, co tam máte dál?
Na Dombase. 😄
Vy jste negramotný, nebo co? Samozřejmě, že nebyl. Z vašich odkazů:
Janukovyč, opuštění úřadu 22. února 2014.
Válka na Donbase: Trvání 6. dubna 2014 – 24. února 2022
Klidně pokračujte... tohle bylo moc dobrý. 😄
Co je BBS? To mělo být BBC? Co bych se tam dozvěděl?
Ale vy nějak nepokračujete. Co dalšího mi tedy chcete vyvracet?
až na to, že Janukovič do března a Dombas od února, neumíte ani číst?
Taky dobrý...
BBC - samozřejmě, už jste hodně na dně, že se chytnete i překlepu, ale jó, jste fakt bystrý, celou dobu, máte můj obdiv, ne nemáte to kecám, celou dobu z Vás mám akorát srandu 🙂
😄
S tím prvním odkazem mám dělat co?
A s tím druhým?
Na co přesně tím reagujete? Co si mám z toho článku o válce na Donbase vybrat? Tím, že jste je sem jen tak plácnul, jste nevyvrátil ani jedno jediné slovo z toho, co jsem napsal. To vám dochází, nebo jste na tom tak špatně, že ani to ne?
mrkněte se, kdy začala válka na Dombase a kdo v tu dobu byl president a opravdu jste taková jitrnice?🙂 Psal jste, že v tu dobu nebyl Janukovič presidentem, to jsem Vám tvrdil, což je lež, právě dokázaná a mohl bych pokračovat i v dalších Vašich lžích, co jste tady vyzvracel... Opravdu, když něco tedy tvrdíte a trváte si na tom, prověřte si to, stejně jako ty další nesmysly, co jste uvedl. Víte, to už smrdí tím, že jste podlehl propagandě 🙂, což se nedivím, naše média to tak presentují, občas se mrkněte na britské BBS, to se dozvíte věcí, o kterých nemáte ani páru...
Vyvracel jsem Vám tady spoustu Vašich nepravd, nešíříte tady dezinformace, nejste vlastně dezolát? 🙂 🙂 🙂
Neodpověděl jste spíš proto, že nemáte argumenty. Jen nesmysly, kterým jste uvěřil.
Proč jste třeba psal nesmysly o tom, jak to bylo na Donbase? O nějakém zabíjení ruských občanů. Proč jste psal nesmysly o tom, že Zelenský mohl "ten konflikt" zastavit? A celkově naznačujete, že za tuhle putinovu válku nějak může i UA.
Tyhle blbosti mají jasný původ v rusácké dezinfo žumpě (už jsem je viděl tolikrát, že je jejich autoři snad fakt rozesílají hromadně v řetězových mailech). A jestli vám je povídal nějaký Ukrajinec, tak to na tom nic nemění. I mezi těmi je plno dezolátů. Gaussova křivka rozdělení IQ platí všude stejně a na UA bylo působení rusácké propagandy ještě daleko silnější než tady u nás, a už minimálně od roku 2004, kdy rusákům nevyšlo zfalšování tamních voleb.
Nedalo mi to a tady máte argumenty a Vaše lži:
Asi jste celou dobu lhal Vy... A Váš výplod nesmyslů koresponduje s těmito odkazy.
Hezký den...
Neodpověděl jste spíš proto, že nemáte argumenty. Jen nesmysly, kterým jste uvěřil.
Proč jste třeba psal nesmysly o tom, jak to bylo na Donbase? O nějakém zabíjení ruských občanů. Proč jste psal nesmysly o tom, že Zelenský mohl "ten konflikt" zastavit? A celkově naznačujete, že za tuhle putinovu válku nějak může i UA.
Tyhle blbosti mají jasný původ v rusácké dezinfo žumpě (už jsem je viděl tolikrát, že je jejich autoři snad fakt rozesílají hromadně v řetězových mailech). A jestli vám je povídal nějaký Ukrajinec, tak to na tom nic nemění. I mezi těmi je plno dezolátů. Gaussova křivka rozdělení IQ platí všude stejně a na UA bylo působení rusácké propagandy ještě daleko silnější než tady u nás, a už minimálně od roku 2004, kdy rusákům nevyšlo zfalšování tamních voleb.
no comment
Vy jste ani nepochopil, proč vás tak označuju a už jedete tu trapnou linku "mám jiný názor, proto mě nemáte rád"? To je dost slabý. Zkuste zapojit mozek a třeba přijdete na skutečné důvody toho, proč vás tak nazývám.
Argumenty žádné nemáte, ano? Nějak nevidím odpověď na ten dlouhý příspěvek.
Já Vás nemám rád? Ani Vás neznám a je mi to jedno. Argumentace jsem Vám dal a ani jednou jste mi relevantně neodpověděl, za mě to vypadá, že celou dobu je to z Vaší strany záměr. Neodpověděl jsem na Váš dlouhý příspěvek, neb bych se musel opakovat a za mě již bylo vše řečeno. Vaše nálepkování je neopodstatněné a pokud jej používáte, jen to dokazuje, že vůbec nerozumíte jeho podstatě a neumíte jej ani používat, neb pro mě není svět černý, to co píši, nemusí být pravda, uvedl jsem, že se o to zajímám, ptám se a něco jsem i vyčetl na zahraničních webech, čeké weby nejsou pro mě bernou mincí, nesčetněkrát podaly dezinformace a pak se lidi v republice akorát handrkují.
Ale, a toto je opravdu poslední příspěvek, už nebudu reagovat, neb jsme nikam nedošli a jen se osočovali, možná se jen nechápeme v myšlenkových pochodech, možná to nemyslíte ani zle, fakt nevím, ale zatím to bylo jen o Vaši a potažmo mé pravdě a nedošli jsme k žádnému závěru.
Mějte se a děkuji za Váš čas...
Vy jste příkladem dezoláta. A mezi takovými se zřejmě i pohybujete.
Pakliže člověk, který má jiný názor, než je ten Vás a neumí si ani najít, co to slovo znamená a nejen toto slovo, tak pak jsem hrdý dezolát, král dezolátů a v diskusi s Vámi, jsem na to patřičně hrdý 🙂 🙂 🙂 , neb jsem od začátku věděl, že toto nálepkování příjde 🙂, došly Vám totiž argumenty a Vaše vzdělání taky moc nedostalo 🙂.
Nemáte tam ještě něco k pobavení? Sice s Vámi ztrácím čas, ale takto vtipného člověka svět aby pohledal...
Takže se vám přiznávali k porušování zákona... dost divné, ne? Já bych to nikde neroztruboval.
Odsuzuju ty, kteří odtud utekli pomocí podvodů.
Všichni? Ptal jste se všech 600 000?
Zelenský je vtáhnul do války? Co to je za blábol? Jak je jako měl vtáhnout do války?
Je prezidentem od roku 2019, čemu se měl vyhýbat od roku 2014?
Mandát prezidenta UA končí nástupem nově zvoleného prezidenta.
Legitimní byly. Žádné reálné a podložené pochybnosti o nich nikdo neměl.
Hovořil jste s dezoláty.
Pochybuji, že znáte význam slova dezolát...
Takže se vám přiznávali k porušování zákona... dost divné, ne? Já bych to nikde neroztruboval.
Odsuzuju ty, kteří odtud utekli pomocí podvodů.
Všichni? Ptal jste se všech 600 000?
Zelenský je vtáhnul do války? Co to je za blábol? Jak je jako měl vtáhnout do války?
Je prezidentem od roku 2019, čemu se měl vyhýbat od roku 2014?
Mandát prezidenta UA končí nástupem nově zvoleného prezidenta.
Legitimní byly. Žádné reálné a podložené pochybnosti o nich nikdo neměl.
Hovořil jste s dezoláty.
Opětovně a možná i záměrně se snažíte být chytrý, ale opak je pravdou, je mi trapně za Vás, že o této problematice nevíte téměř nic, ale zkusím si s Vámi dát tu práci a vysvětlit Vám to:
Na Ukrajině si lze koupit prakticky cokoliv, co stát nabízí, viz ŘP, invaliditu a spoustu dalšího. Oni to neberou jako porušení zákona a je to tam běžná záležitost mj., toto je přesně ta KORUPCE, kdyby jste chtěl vědět, co to slovo znamená, protože se stále dokola, jako jitrnice, ptáte na to samé a již jsem Vám psal, ať si vyhledáte tohoto slova Význam, což jste evidentně neudělal...
Raději nikoho neodsuzujte - opět by jste se shodil, kluci chtějí žít a ani vy jste mi neodpověděl, zda by jste bránil svoji zemi, nebo utekl, tak se ptán, nastavíte svoji hruď, v případě konfliktu?
Neptal jsem se všech, Vy je snad všechny znáte? Nedělejte ze sebe opravdu hlupáka, psal jsem, že ne všichni mají stejné tvrzení, ale Vy to evidentně ani neumíte přečíst a zapamatovat si to, že?
Blábolíte Vy, konflikt byl ještě za Janukoviče v roce 2014, Zelenskij mohl konfliktu předejít tím, že byl Kremlem několikrát upozorněn, že zabíjejí Ruské občany v příhraničí a ten na to vůbec nereflektoval (mj, zavražděno cca 17000 lidí, vč.dětí). Mohl tomu udělat přítrž a nic neudělal. Opět, zeptejte se na to kluků z Ukrajiny, pokud jste toho schopen...
Mandát končí po uplynutí volebního období, s výjimkou válečného stavu, kdyby blbost nadnášela, už lítáte jako holubička...
Psal jsem, že zda byly legitimní, o tom se pochybovalo a ať mě neberete za slovo a ejhle, zase to berete jako bernou minci, to už jste hodně v pasti...
To nemusíte nic znát, aby vám došlo, že kupovat si řidičák nebo doklad o invalidnosti není v souladu se zákonem, kdyby to byla pravda.
A zbytek rodiny mají tam nebo za hranicemi?
Nevím, jestli byste se za to neměl stydět.
Jo jo, na Zelenského hodně nadávají ti, kteří na UA už nežijí spoustu let a jestli ho v úřadě zažili, tak maximálně do války, taky takové znám. Ukrajinci žijící na UA na něj klidně nadávat můžou, to je jejich právo, je to jimi zvolený prezident. Ale taky chápou, že dokud trvá válka, tak s tím nic moc dělat nejde, volby jsou reálně neproveditelné.
To nemusíte nic znát, aby vám došlo, že kupovat si řidičák nebo doklad o invalidnosti není v souladu se zákonem, kdyby to byla pravda. - co si myslíte, že je pojem KORUPCE? Fakt neblbněme a trošku o tom přemýšlejme, toto není ani laciné a hlavně, už jsme si o tom psali.
A zbytek rodiny mají tam nebo za hranicemi? - první si ji stáhl sem, druhý přišel o bratra ve válce a rodiče žijí ve Španělsku
Jaroslav Staněk
Nevím, jestli byste se za to neměl stydět. - tak jinak, odsuzujete za to Ukrajince? Pokud ne, tak proč bych se měl já stydět, jeto naprosto totožná situace, ale patrně budete mít dvojí metr, nemyslíte?
Jo jo, na Zelenského hodně nadávají ti, kteří na UA už nežijí spoustu let a jestli ho v úřadě zažili, tak maximálně do války, taky takové znám. Ukrajinci žijící na UA na něj klidně nadávat můžou, to je jejich právo, je to jimi zvolený prezident. Ale taky chápou, že dokud trvá válka, tak s tím nic moc dělat nejde, volby jsou reálně neproveditelné. - na Zelenského nadávají všichni, co tu jsou, vyčítají mu, že je do té Války vtáhnul, že se tomu dalo vyhnout, ale to už od roku 2014...
Presidentský mandát mu již skončil, což mu zcela jistě vyhovuje, protože nemůžou být legitimní volby 🙂 . Zvolený president byl, ale je otázkou a nechytejte mě za slovo, jak moc byly legitimní, s těmi co jsem hovořil, tak sami tvrdí, že byly zmanipulované (nastrčený USA), ale nechci to tvrdit já, nevidím do toho...
421
Sledujících
1
Sleduje
421
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Nemáte pravdu. Je tu průběžný systém. Topolánkova vláda se snažila zahájit přechod k systému spoření do fondů (tj. stát by skutečně do určité míry garantoval každému jeho naspořené peníze), ale lidé to odmítli a v dalších volbách volili pro změnu nazpět. Tedy, vědomě.
.
Stát nikdy nesliboval, že důchody budou stále vyšší. Naopak by měl nastavit výplatu důchodů adekvátně příjmům. Je svým způsobem i tak trochu chyba těch seniorů, že nebyl dostatek dětí. Nejen jejich, ale i toho, jak vychovali své děti. Mohu uznat, že stát málo zdůrazňuje odpovědnost jednotlivce, ale o tom, že je důchodový systém neudržitelný, se hovoří zcela jasnými slovy už patnáct let. Nikdo nemůže tvrdit, že je to pro něj nyní překvapení.
.
Česká republika má jeden z nejštědřejších systémů podpory rodičů v Evropě. Nelze říct, že nedělá nic. Jenže lidé už neberou děti jako nutnost, ale jako otázku volby. Je to dáno právě tím, že už desetiletí lidé žijí v iluzi, že dostanou důchod i bez dětí, navíc si víc užijí a víc vydělají. To je nedomyšlenost důchodového systému od prvopočátku, že se masivně neopíral o počet vychovaných dětí. Bohužel, následky přišly až po desetiletích, a týká se to všech zemí, kde sociální systémy fungují. Naopak děti jsou tam, kde je podpora státu skoro nulová. Už jen to, že házíte na stát, aby řešil, kolik mají lidé dětí ukazuje, že jste z generace, která už má přemýšlení naruby.
.
Ano, šve mě, že generace, které tuto zemi přivedly do roku 1989 ke krachu, jdou do důchodu brzy a s vyššími penězi, než ti, kteří na jejich důchody vydělávají. To by se mělo narovnat, bez ohledu na vinu.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Jak jsem psal, tento oříšek je na širokou debatu a do té nechci zabředávat, lepší by bylo o tom pokecat u piva, ale u klávesnice se tomu můžeme akorát zasmát. Ano, jsem z generace, která vyšla ještě z minulého režimu a ano, důchodový systém je neudržitelný, nicméně desetiletí byl bez problémů a najednou je problém, kdo jej způsobil, důchodce?
Napíši to jinak, ať zruší sociální odvod a já nebudu mít problém ty peníze spořit (ve finále na tom budu lépe), zaměstnavatel taky ušetří a odpovědnost bude jen na mě... Ale to nám Ti papaláši nikdy neudělají, takže kdo má odpovědnost? Víte, dnešní důchodci takto nikdy nepřemýšleli, nikdy nikdo po nich nic nechtěl, tedy kromě práce a odvodů, taky nebylo moc z čeho šetřit. Doba se mění, pohledy na věc se různí v návaznosti. Ale opět musím podotknout, že odpovědnost není jen na současných a i budoucích důchodcích, odpovědnost za současný stav mají především politici a pokud se této odpovědnosti chtějí vyhnout, tak ať zruší sociální odvody a každý ponese svoji odpovědnost, již jsem psal, jen dodám, že by přišli o peníze z každého z nás a to o dost (živí z toho nepřizpůsobivé, sociálně slabé atd.). To ale oni nikdy neudělají. 🙂
Pokud však jim posílám ze mzdy peníze na důchod (sociální pojištění bylo vždy hlavně o důchodech), tak si "nárokuji" vlastní důchod (ano, můžeme polemizovat o její výši, ale odvádím, tak chci nazpět - kdo neodvádí, ať nemá, bez výjimky).
1 odpověď