už je to opravdu velmi otravné, číst na začátku každého článku tohoto ukňouraného autora, jak dobře už bylo a odcházející diesely jsou svatý grál a zázrak moderní doby. Slušný žvásty a nulová objektivita 🙂 Diesel už je prostě překonaná, smradlavá, zbytečně komplikovaná záležitost, jejíž výhody užije asi tak 5 % obyvatelstva, zejména tzv. obchodní cestující, jinak asi nikdo 😄
Přesně tak.
Ono vám ty ropaky za chvilku novosoudruzi od EU zakážou. Bratr tohle Mondeo má. Super jezdí, málo bere komfort atd. je spokojen. Než vlezl pod auto a viděl jak to krásné odspodu hňije. Nevím za mne F-ka prostě nebrat (Fiat Ford a Francouzi) Mám koncern a už taky nechci. Půjdu do Japonce, tam je relativně ještě spolehlivost dána.
Zrovna hnití je doména Japonců. To byste si fakt pomohl :D
A těm, co se jim nevyplatí diesel, nabídnete co ?
Hybrid. Lepší motorizace u Fordu není. Reálně je to Toyota pohon s perfektní spoelivostí a menší spotřebou než diesel, pokud s tím umíte jezdit a nestojíte na plynu jako na rýči. Je to nejlepší pohon, jaký se dá do Smax nebo Galaxy nebo Mondea vybrat. Jenom jich je málo.
Vida, tak co takhle se rozepsat o podrobnostech? Já jen že to není tak dlouho co jeden borec co si složil ze dvou Tesel jednu funkční zaplakal jak na to přišla on-line automobilka a tu Teslu mu blokli.
Proč bych se vám měl o čemkoli rozepisovat? Platíte mě snad za to? Kdo není úplné jelito a umí použít Google, nebo Youtube, tak si to najde sám a hned.
Já ho měl v manuálu.... Koupil jsem ho u Áček.... Najeto jen 112tis km..... Po 1tis km se mi rozsvítila kontrolka oleje.... První podezření... Olej jsem dolil a za dalších cca 700km znovu.... Do toho to začalo blbě startovat.... Kontrola v autorizovaném servisu Ford v Poděbradech a následná diagnostika odhalila asi 7 A4 plných závad.... A generální opravu komplet motoru a s ním spojené elektroniky mi byla vyčíslena na 220 tis Kč... Řekli že motor je úplně po smrti, prasklé písty, chcala voda do oleje, všude karbon, popraskané svody, turbo kaput.... Měsíc jsem se dohadoval s nimi (AAA) než jsem dostal na reklamaci náhradní auto...... Passata B8, 2.0Tdi a jsem spokojen... Jinak, když fungovalo, tak jelo pěkně..... Bohužel jen krátce....
Opět chyba neservisování majitelem.
Konecne kousek pravdy ano tento motor opravdu jen pro fandu se slusnym kontem...obyc uzivatele to sezere a rozhodne prevodovku MANUAL ty automaty powershift od fordu je take total pruser !
Naopak. Ta převodovka je skvělá, problém jsou uživatelé, kteří naprosto typicky vůbec nemění olej a o tom to je. Pak se těžko divit, že se to kazí.
Powershift je kapitola sama o sobě, horší převodovku, snad nikdo jiný nenavrhl, zkuste se podívat na USA stránky, získáte představu co je to za šmejd....
V ČR to umí poctivě opravit pouze jeden člověk ( i se schválením Ford ČR)
Naopak. Ta převodovka je skvělá, problém jsou uživatelé, kteří naprosto typicky vůbec nemění olej a o tom to je. Pak se těžko divit, že se to kazí.
Máme ještě Mondeo 1.6 ecoboost 2010, kupováno nové v max výbavě a v manuálu. Technicky trochu strašák, ale zatím 170tis bez závady a to tatík jednou dojel do Itálie, že na měrce nebyla ani kapka oleje, protože moderní auto by to přece zahlásilo. Tak nezahlásilo 🙂. Je fakt, že auto žere olej více, než jsme byli dosud zvyklí (ikdžy nijak extrémně), reznou přední prahy a hulí se z výfuku. Dle autorizovaného servisu vše v normálu. Auto v rodině zůstává, ale místo něj je teď nová mazda 3, 2.0 hybrid. A kromě místa na nohy vzadu, v kterém je mondeo skvělé, je na novém autě vše lepší. To jen k těm příspěvkům, kterak se ho majitelé bojí prodat, protože čímkoliv by si pohoršili. To co mi na autě vždycky děsně vadilo je trochu neosobní řízení a pak ty hnusné levné plasty v kombinaci s velmi kvalitní a povedenou kůží.
Neosobní řízení v Mondeu? Dovolte abych se zasmál. Možná pokud je to vymlácený krám, pak možná, ale pokud je auto v pořádku, tak má řízení a podvozek skvělý.
Ano pokud ji někdo má je to skvělá volba. Vznikají i firmy které dokáží takto vzdáleně ovládat nejenom FVE ale i domácnost.
otázkou je pořizovací cena, případný poplatek za tuto službu.
Čekám na agregátory flexibility, kteří takto budou fungovat pro vyrovnávání sítě a budou lidem platit za to že pomohou stabilizovat síť už jsem jednu oslovil, který mají úspěšný pilotní projekt odzkoušený a čekám na uvedení do provozu.
Do té doby svoji FVE budu řídit sám bez zásahu třetí strany.
Mám a řídím ji, neplatím nic.
Na Mypower.cz jsou i nadšenci, co se od sítě odpojili a když je kór moc zle, startují elektrocentrálu. Ale tihle topí dřevem, nebo plynem. Protože mám TČ, tu síť potřebuju.
Můj Goodwe se startuje až při výkonu nad 200W a i když mám energie přebytek, lednička měnič nezapne a v noci mi jde ze sítě. Pak mám ze sítě odběr skoro 60 KWh za měsíc. Takže elektřina za 180 Kč a k tomu 500 Kč stálé poplatky - s těma nenadělám nic. Prodaná elektřina okolo 500 KWh/měsíc za 50-100 Kč ve spotových cenách. Zase je tam marže dodavatele snad 0,50 Kč/KWh a spotová cena občas padá i na nulu. Takže se spíš divím, že jsem ještě nebyl v mínusu.
V době podzimní inverze mi soláry nedají nic a v zimě, když občas svítí, tak asi polovinu spotřeby. Ze sítě odeberu za rok něco přes 1 MWh. Takže když si to pak spočítám s těmi stálými poplatky 6000 Kč za rok, ta 1 MWh je pak hodně drahá.
Kdybych topil plynem (a měl ho zavedený) asi už bych měl někde v kůlně elektrocentrálu upravenou na plyn a síť bych opravdu nepotřeboval. Ale je tohle řešení? Ceny energie jsou dané poplatky za to, že ke mě ty dráty vedou a ekonomicky to zabíjí úplně všechno. Domácnosti i průmysl.
Proč máte tak tragický měnič? Mě můj měnič kryje klidně spotřebu 50W, bez problémů. A FVE je potřeba inteligentně řídit a ne se diit, že nabíjíte baterie v době nejvyššího spotu a prodáváte přebytky v době nulových nebo záporných cen ...
Ale to se dnes už děje. Kdo má spotové ceny a ty mohou být záporné ( letos kolem 260h) tak za to že posílá do sítě samozřejmě platí.
Sám jsem majitel předimenzované FVE a pro elektřinu mám velké využití. Záměrně jsem ji předimenzoval na zimní období, kdy FVE vyrábí méně + jsem plánoval koupit EV.
Každá FVE lze snadno ovládat ta řídit . tedy pokud to není žádoucí a jsou záporné ceny uvede se FVE do ostrovního režimu a až to zase bude žádoucí přetoky se povolí.
Je to na pár kliknutí v aplikaci nic složitého
INteligentní FVE se takto řídí samy. Dodávají do sítě v době nejvyšších cen a ne nejnižších, jako to dělají všechny ostatní.
Celá kauza kolem přetoků je o tom, že vlastník FVE má přetoky v době, kdy o elektřinu nikdo nestojí a jen zvyšuje nestabilitu sítě. Pokud vyrobím a spotřebuji, je to ok. Pokud si chci poslat přebytek solární elektřiny z chalupy v Krkonoších do bytu v Plzni, nelze se divit, že za to zaplatím (minimálně za distribuci). A obecně pokud postaví FVE na každé budově, tak stabilní zdroje (zejména atomky) zkolabují, protože nedokáží regulovat výrobu tak rychle, jak zasvítí nebo nezasvítí sluníčko. Majitelé FVE by měli místo vymýšlení (reálného i právnického) kam přebytečnou elektřinu poslat, vymýšlet, kam a jak přebytečnou elektřinu uložit. Ale to je často mimo jejich technické schopnosti.
Přesně tak. Vůbec by nemělo být možné připojit do sítě s přetoky FVE bez adekvátně nadimenzované akumulace.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Já se na prodej svého Mondea MK4 těším, přestože už nevím co by se tam ještě kromě převodovky a turba měnilo. Návštěvy v servise pravidelné co 3 měsíce. Naposledy mě praskla, naštěstí v obci, brzdová hadička a dopodřadil jsem se ktomu, abych to nenarval do autobusu. Jezdím do ofiko ford servisu, servis je v pořádku a kvalitní, všechny díly origo jen to auto je křáp.
2 odpovědi
28
Sledujících
1
Sleduje
28
Sledujících
1
Sleduje
Hovadina. MK4 jsou skvělá a spolehlivá auta.