Toto lze bohužel použít na veškerou zástavbu v okolí Prahy do vzdálenosti cca 30km. A pak ještě ráno všichni vyrazí do práce autem a je hotovo..... Ucpaná i dálnice.....
Pravda, ale Lipence mají velmi ojedinělou dopravní situaci. Pro těch 5000 lidí žijících na novém sídlišti, které chtějí Spolumajitelé postavit, pak doslova nevede cesta jinam než přes malou klikatou silničku středem obce a kolem Základní školy. (Projet si můžete sami virtuálně: Odkaz .) Už teď je to nebezpečná situace, ale když po ulici jezdí tisíce nových aut denně, byla by to katastrofa. A developeři nemají v plánu vůbec, jak to řešit. Na předložení plánu měli dva roky a nic nepředložili. Důvod je jednoduchý: neexistuje jiný způsob průjezdu městem než hlavní silnice přes centrum obce.
Novinář vynechal část tiskové zprávy, která vysvětluje důvody, proč taková obrovská výstavba v Lipencích není možná, tak cituji:
"Spolumajitelé plánují v Lipencích zastavět 32 ha pozemků. Taková mohutná výstavba by více než zdvojnásobila počet obyvatel (ze současných 3000 na více než 8000 obyvatel). Městská část na takovou zástavbu není připravena dopravní dostupností ani občanskou vybaveností. Zásadním problémem, jenž u voličů rezonoval, je tzv. esíčko, úzká část hlavní silnice, která je velmi obtížně průjezdná, a navíc vede kolem místní základní školy. Dopravní situace je zde už nyní velmi nebezpečná. A právě tato problematická silnice je hlavním přivaděčem na pozemky Spolumajitelů. Mezi další problémy patří kapacity místní základní školy a mateřské školy, kapacita infrastruktury (zejména čističky odpadních vod) a obrovský dopad potenciální výstavby na životní prostředí a biodiverzitu lokality."
5
Sledujících
3
Sleduje
5
Sledujících
3
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tak to by nekdo musel postavit novou silnici, skolu a zvysit kapacitu cisticky... nebo jak se to delalo drive?
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ano, dříve se to tak dělalo, ale nyní platí pravidlo "Po nás potopa". Vládnoucí koalice ve dvou předchozích případech developmentu (se společností Natland a Exafin) nezískala téměř nic na zlepšení občanské vybavenosti v městské části. Proto občané nevěřili, že zastupitelé budou tlačit tyto nové developery, se kterými jsou zjevně velmi přátelští, k investici do nové školy nebo čističky odpadních vod. Nemluvě o dopravní situaci, na kterou doslova neexistuje řešení, jak jsem uvedl výše.