Pravdou je, že udělat na širý rovině takovouhle širokou křižovatku do pluska je přinejmenším testuhodná blbost. Přitom jen o 50 m dále by byla možnost využít přirozeně mimoúrovňového křížení i s dráhou, čímž by se daly vyřešit dvě mouchy jednou ranou. Tyto typy křižovatek v celé republice jsou už jen z povahy věci obrovským, a již prokázaným hazardem. A zatím co jiné takovéto křižovatky jsou přestavovány, zde se postavila takováto šílenost, navzdory obrovskému provozu který v těchto místech je.
Jel jsem před týdnem z Františkových Lázní na Moravu a byla mě měřená rychlost minimálně 25x. Starostové obcí umísťují radary tak, aby "nachytali" co nejvíce řidičů. I překročení rychlosti o jeden kilometr se pokutuje a tak značná část řidičů jezdí přes vesnice čtyřicítkou. Nedávno byla zveřejněna na Seznamu informace, že malá obec o 300 občanech vybrala na pokutách za 4 roky 20 milionů Kč!!! Není to tak dávno, co starosta Valašského Meziříčí za ANO zveřejnil v televizi skandální informací, že pokud mu budou radary vydělávat, tak že je tam nechá. Ani slovo neřekl o tom, že na prvním místě mají radary zajistit bezpečnost provozu. Nikdo, kdo projede republikou jako já, si nemůze být jist, zda v nějakém vesnickém dolíku nejel rychlost 51 km za hodinu a tak jsou řidiči v dědinách doslova ve stresu, za průjezd dědinou se dívají na tachometr deset krát, místo toho aby sledovali okolí. Vybrané peníze jsou samozřejmě pro starosty velký magnet, utužují rozpočet dědiny a vyplácejí se z nich odměny jak pro něho, tak pro všechny radní. Možná této zlovůlí starostů by zamezilo to, že pokuty půjdou ne do místní starostovy pokladny, ale do státní kasy. Rozhodně tato zcela zrůdná situace teroru obcí vyžaduje zásah státu.
Vůbec mi nedělá problém dodržovat v dědině 50. S tím jsem si před více než pětadvaceti lety řidičák pořídil. A je mi smutno z debilů, kteří moc spěchají a lítají tam kilem. Obcím neplatím.
Tak jsem si to modelově spočítal u rodiny dva dospělí +dva potomci ve věku 18 až 24 let pokud budou chtít vidět vše.
Parkovné dle toho které parkoviště využije je 30 až 70 Kč/hod.
Základní okruh, dospělí 300,-/osobu, potomek 240,-/osobu
Loutky 240,-/osobu, potomek 190,-/osobu
Jeskyně 120,-/osobu, potomek 100,-/osobu
Skleník 140,-/ osobu, potomek 110,-/ osobu
Minaret 100,-/osobu, potomek 80,-/osobu
Jinohrad 140,-/osobu, potomek 110,-/osobu
Celkem
Dospělí 1.040,-/osobu
Potomek 830,-/osobu
Návštěva, dva dospělí + dva potomci 18-24 let bude za pouhých 3.700,-Kč bez návštěvy soukromých apartmánů a sálů minaretu. V případě i této prohlídky by to bylo za 4.300,- Kč.
V případě že ty děti budou ve věku 6 - 17 let to bude jen za 3.320,- Kč / 3.660,- Kč
Teď k tomu ještě nějaké to jídlo, děti zmrzlimu a nějakou tu hodinu za parkovné.
Nevím kdy jste tam byl já letos v srpnu a parkovné 80, a nejdražší rozhodně nebylo . Lidi tam na to kouleli očima, ale co naplat, když už jím to ty prapředci blbí tam postavili, tak se s tím musí nějak poprat.
Vyslechl jsem i rozhovor brigadnika s někým nadřízeným, on ho volal protože si lidé stěžovali, přijela i městská řešit vzniklou situaci. Nadřízený brigadnika promptně odjížděl v oktavce a říval na něj že je to naprosto normální, že v rakousku se běžně parkuje za tři éčka tak co se diví.
Poprvé jsem z restaurace odešel aniž bych si objednal, to nejsem ekonomicky slabý ale vadí mi tento druh humoru.
Nevrátím se tam, na každém kroku z člověka tahají koruny, děs.
I když musím říct, že jsem byl nadšený z sokolníků. Ti se chovali jinak, proto možná byli odstrčeni mimo.
To mě fakt dostalo. 40 tisíc 😅. Svět se zbláznil. Pivo na akcích za 70k, parking klidně 100k a tohle, historická rukodělná práce pouze 40 tisíc? To by přece v dnešním světě stálo pouhý dovoz a usazení takovéto věci na patřičné místo. Kolik si asi myslíte že stojí s montáží obyčejná dopravní značka? Obyčejná plechová dopravní značka! Bývalý režim v nás vypěstoval neúctu k hodnotám,ale takovéhle věci, i když je nikdo neopečovával, zůstaly jako memento. Tento režim pak hyenizmus nejtvrdšího kalibru, kdy nikomu není nic svaté.
Sekeru .
Tupou.
A kvadraturu.
A na věčnost hanobit jeho jméno.
Pokud tedy chápu dobře vaši myšlenku, primárně se porušilo těleso, začala se vyvíjet směs plynu a ta musela vytlačit vodu z bojleru. Pravděpodobně přes bezpečnostní ventil. Po poklesu hladiny k bolavemu mistu na tělese bum. Laboratoř na studium nemám ale nezdá se mi jedna věc. Že by nedošlo k postupné degradaci "elektrod" takovým způsobem, aby po chvilce nebyly od sebe vzdáleny tak daleko, aby přeskočil výboj. Je to dost malé napětí na to aby to skákalo byť milimetr. A pokud těleso bude mokré, stále to nebude jiskřit - jedině až oschne... Z toho by mi vycházelo nikdy nedávat bojler s mokrým tělesem ".Samozřejmě i teorie "přehřátých par" předpokládá amaterizmus při instalaci, nefunkční nebo špatně daný ventil. Ale jak jsem řekl dříve, již se to v praxi stalo. A bylo to stejně monstrózní.
Děkuji za diskuzi.
Ještě prosím jedna věc. Našel jsem to. Ten výbuch se stal v Lounech o Velikonocích v roce 2002 a zemřelo 6 občanů polské národnosti . Zanedbaná údržba bojleru...
To s vámi souhlasím. Podle mého názoru výbuch baterie by způsobil mnohem menší škody a spíše by došlo k požáru. Tady musela být obrovská tlaková vlna a zničení baterií bylo jen jejím důsledkem.
A ještě k tomu stejnosměrnému proudu z fotovoltaiky. Většina levnějších měničů má i na výstupu stejnosměrný proud. Ten je však rozsekaný, přerušovaný, aby bylo možné ho ovládat, spínat a rozpínat bez destrukce spínačů. To by kontakty shořely důsledkem elektrického oblouku. A právě i tento rozsekaný elektrický proud je stále stejnosměrný a můžete při poruše rozložit vodu na vodík a kyslík.
Pokud tedy chápu dobře vaši myšlenku, primárně se porušilo těleso, začala se vyvíjet směs plynu a ta musela vytlačit vodu z bojleru. Pravděpodobně přes bezpečnostní ventil. Po poklesu hladiny k bolavemu mistu na tělese bum. Laboratoř na studium nemám ale nezdá se mi jedna věc. Že by nedošlo k postupné degradaci "elektrod" takovým způsobem, aby po chvilce nebyly od sebe vzdáleny tak daleko, aby přeskočil výboj. Je to dost malé napětí na to aby to skákalo byť milimetr. A pokud těleso bude mokré, stále to nebude jiskřit - jedině až oschne... Z toho by mi vycházelo nikdy nedávat bojler s mokrým tělesem ".Samozřejmě i teorie "přehřátých par" předpokládá amaterizmus při instalaci, nefunkční nebo špatně daný ventil. Ale jak jsem řekl dříve, již se to v praxi stalo. A bylo to stejně monstrózní.
Děkuji za diskuzi.
Určitě jste na omylu, o fotovoltaice toho mám přečteného hodně. Dokonce tuto situaci tam měli hezky popsanou. Takže pokud není použíta topná tyč s takzvanou dvojitou izolací(nebo taky suchá tyč), tak k této elektrolýze při poruše izolace topné tyče může skutečně dojít a to při napájení stejnosměrným proudem. S tímto jsou pak uvedena obrovská rizika výbuchu. Vzniklou páru, jak vy uvádíte by postupně uvolňoval přetlakový ventil bojleru. Ale výbuch plynu v bojleru by přetlakový ventil odpustit nestihl a bojler by se roztrhl.
Jsem zvědavý, jak dopadne vyšetřování.
ok. omyl je normalní lisdká věc, rozklad vody beru v potaz. pokud by tedy šlo o stejnosměrný proud, je jeden z problémů hned na stole- klasický termostat je schopný fungovat pouze se střídavým- to doufám budem za jedno. pokud by došlo tedy k destrukci termostatu a ten nebyl schopen se rozpojit, s tím že dotyčný měl nejaký starší bojler, který by klidně mohl mít poškozený přetlak ventil? nebo ho neměl? taky verze. co jsem chtěl spíš říci je to, že se mi nezdá , že by toto udělala baterie, a jak napsal jeden z čtenářů, k jejímu poškození mohlo spíše dojít sekundárně. Jak si jinak vysvětlit to, že barák je na odpis a a baterie i skriňka jsou v podstatě lehce poškozeny? nemyslím si , že vybuch granátu smete dum a granát zustane celý.
Osobně bych řekl že vše odpovídá výbuchu bojleru a absenci přetlakových pojistek - při výbuchu byl pravděpodobně poškozen RACK s baterií a ta až NÁSLEDNĚ zahořela. Odpovídá tomu také místo kde je RACK nejvíce opálen - z boku kde byl evidentně největší žár a kam šlehali plameny, evidentně až ve chvíly kdy výbuch rack vyrval ze stěny a ležel na zemi - a jestli při výbuchu bojleru došlo k proražení JEN tří článků tak palec nahoru za takto zkonstruovanou a zabezpečenou baterii. Požáru baterie také naprosto neodpovídá poškození domu - při požáru baterie by byl opravdu velký dým a všechny prostory by byly viditelně poškozeny od kouře před explozí - toto nikde není - naopak interiér domu je až podezřele čistý - jak od parního čističe.
Sem pro, do detailu
Je to u olověných. Zažil jsem výbuch olověné Aku v autě při nabíjení ze tří metrů. Docela rána a baterka na kousky...
Raketový efekt u olověných akumulátorů označuje náhlé a prudké uvolnění plynu a elektrolytu způsobené rychlým nárůstem plynu uvnitř baterie. Tento jev je především způsoben přebíjením, které vede k nadměrné elektrolýze vody v elektrolytu, což produkuje vodík a kyslík. Tyto plyny se mohou hromadit a způsobit nárůst tlaku uvnitř baterie, což může vést k potenciálně nebezpečné situaci, kdy může baterie explodovat nebo prasknout.
Správná údržba, jako je pravidelné doplňování vody do zaplavených olověných akumulátorů a používání vhodných nabíjecích metod, může pomoci předejít tomuto efektu. Je důležité zajistit, aby se baterie nabíjela v dobře větraném prostoru a nebyla přebíjena
Asi by byly stopy po kyselině?
Není zničená baterie pouze důsledek výbuchu. Nevybuchnul tam spíš nahromaděný vodík a kyslík v bojleru. Stejnosměrný proud fotovoltaiky může vodu rozložit při poruše izolace topné tyče. Nahromaděný vodík a kyslík nakonec topná tyč podpálí protože zůstala na suchu a zkáza je hotová.
Vodík a kyslík v bojleru nevznikne, jediné co tam může vzniknout je přehřátá pára, která podle mého názoru vše způsobila. Ta má neuvěřitelnou sílu. Pamatuji jak přehřátý bojler před lety srovnal se zemí ubytovnu,snad nekde ve Slezsku nebo polsku...Osobně si myslím že to je příčina, protože pokud by byl exces v baterkách, tak nejdřív je čmoud, poté oheň a až poté spíše výbuch - a poté zase oheň s cmoudem. Žádné stopy po požáru, až na trochu očouzenou skříňku. Takže ten pán co to napsal o tři řádky výše má pravděpodobně pravdu
I kdyby člověk připustil, že má Černý kvalitu, tak je to buran. Ale dnes tomu se říká, že ten člověk "má drajv". Cokoliv shazovat na komunisty, soudružky atp, když on sám ani nemůže mít kvalitní zkušenost s tímto je projevem těžké buranie. Chudáci lidí, kteří s takovými idioty musí být,potažmo pracovat , ještě větší ti,co ho glorifikují.
Líbilo. Protože největší debilové si potřebují dokázat, že oni právě mohou jezdit dědinou přinejmenším kilem. Oni totiž spěchají ze všech nejvíc, a určitě jen oni na to mají PRÁVO! Jenže naše 👮 stejně radši bude chytat a postihovat zapnutí pásů, protože, jestli to nevíte, tak to je jeden z nejtěžších projevů pirátství na silnicích. Alespoň podle legislativního odboru odpovědného za tvorbu bodového systému. Proč tak soudím? Zatímco projetí přejezdu je nyní hodnoceno o bod méně, pásy se nám zvedly na 4! A to bývaly za 1! Prý pro zjednodušení! Jako a čeho?! A taky není tolik práce s tím někoho chytit.
Měli by si to vyříkat na nějakém večírku, při Juchání momentálního šéfa strany! Za to nic nehrozí.... vše je košér, maximálně mladická nerozvážnost. Jistě se najde někdo, kdo se za to "postaví".
To by to museli partajníci rozpustit. Jejich saka jsou plná ex.... krementů. (Kreml.entů)
To vám je sranda.
Naštěstí máme středověk za sebou a na pole ani na trávu většina z nás ráno nemusí. A díky pohyblivé pracovní době, kterou řada firem a úřadů umožňuje, si každý může zvolit, v kolik bude vstávat. Předpokládám, že jako vysoce inteligentní člověk to lehce pochopíte. (Už slyším ty námitky, že lidi, pracující na směny, si to nemůžou dovolit atd. No, svět je nespravedlivý. Co k tomu říct.)
Svět je nespravedlivý... Neznám nikoho z mého okolí, kdo si může stanovit v práci pracovní dobu. Jedinou výjimkou jsou snad úředníci a lékaři, tam to funguje o 106. Nejsem až přespříliš drzý???🤣
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
🤪 rád bych poznal definici podprůměrné vyplaty! To je štrejch!😂😂
Nemohlo by tam být třeba "třech podprůměrných výplat"? Nebo sedmi?...😂