Jestli pak pan premiér také zjistil ceny potravin při návštěvě Afriky, třeba by se vyplatilo jezdit pro nákupy i tam
To by jste snad mohla tušit, že ceny se dělají podle kupní síly ve státě. Klidně tam může benzín stát třetinu toho co u nás a jídlo se jí přímo na ulici od podomnich prodejců, takže ho ani nekupujete.
Učitel Hrbolek by řekl: "ALE PLHO, O TOM, ŽE JSOU V NĚMECKU LEVNĚJŠI POTRAVINY SE BAVÍMWE UŽ NEJMÍŇ 5 LET. A PROČ TEDA VLADA NEZAVEDE 7% DPH NA POTRAVINY JAKO V NĚMECKU?
Nic se řešit nebude. Za dva roky jsou nové volby, tak jediná jejich práce bude vymýšlet hesla, kterými znovu oblbnou svoje voliče. Petikolka měla dohromady akorát o půl procenta vic hlasů než ANO, ale voliči si mě zvolili. Není to nic jiného než hloupej narcista.
Také jsem u nás nikdy neslyšel slovo Mates. Ať to bylo co to bylo, vždycky to byl trambus, když to byla dvoukanina, tak to byla Berolína a když to byl autobus tak to bylo Vajíčko. Já si myslím že se tomu říkalo od místa k místu, kraje a podobně. Tak to bylo vždy u všech názvů že v každé oblasti se tomu říkalo jinak. A řidičům co s tím jezdili se u nás říkalo trambusáci. A ti co třeba jezdili s Ávií tak aviatici . A tak to bylo se vším ...
Vajíčko bylo 706 RTO. Pak ještě byl Lux. Já jsem se ještě vozil v 706 RO. Nejraději jsme jezdili ve vleků. I tam byla průvodčí, stejně jako v autobusu.
Trambus byla klasická kabina pro dva a mates byl pro řidiče a šest ožralejch(dvojkabina). Aspoň tady unas na Mladoboleslavsku se to říkalo.
Máš to obráceně. Dvojkabina byla pro 4. Ještě větší kabinu měli hasiči a nebo nějaké opraverenske vozy, nebo něco se skracenou korbou. MaTeS byl od názvu MTS 24.
Čo sa týka nákupu imperialistických ťahačov pre socialistický národný podnik,tak možno nemám správne info,no problémy boli dva čo sa týka socialistických ťahačov. Prvý takmer nulová možnosť servisu v kapitalistickej cudzine. Druhý problém boli emisie, spotreba a hlučnosť. Údajne to tam tý kapitalisti nechceli púšťať. Neviem možno to nieje pravda. No počul som to tak.
Je zajímavé, že teď se údajně bez ruské ropy Evropa těžko obejde.
Tak proč byla u nás několikrát krize s ropou, když jsme byli se sojuzem takoví kamarádi a dokonce i v letech, když jsme tu měli okupanty.
Ještě naváži na varobu. Vyráběly se u nás motory na zaoceanske lodě, soustruhy a všechno se vozidlo do Ruska. Tam se na to dala cedulka sděláno v CCCP a prodávalo se to dal. Dokonce ty soustruhy zpětně k nám.
Co bylo na plánovaném hospodářství špatně? Všechno! Za těch 20-30 let, co se všechny ty výrobky dělaly v prakticky nezměněné podobě, už o ně nakonec nikdo nestál, v zahraničí ani doma. Byly beznadějně zastaralé a na modernizaci továrny neměly peníze. Tak špatně to soudruzi vedli, až se jim to celé rozsypalo pod rukama. A vůbec nemáte pravdu v tom, že se u nás nic nevyrábí! Třeba v Rožnově se dělají čipy pro celý svět, je to specializovaná fabrika, kterých je na celém světě málo. Vyrábí se tu specializované drony, elektronika do letadel, v rámci Evropy jsme na špici ve výrobě automobilů, gramofonů... Mohl bych pokračovat dlouho. Trápíte se tedy úplně zbytečně. Celý svět se změnil a vy jste ustrnul v iluzi, že vyrábět obrovské smradlavé krámy je nějaký symbol prestiže. Ne, není! Je pro nás a naše děti mnohem výhodnější vyrábět specializované přístroje s velkou přidanou hodnotou a jednoduchou produkci, kterou zvládnou vyrobit v Číně nebo Indii dovážet odtamtud - je to prostě levnější.
S těma autama to zase není tak slavné. Montuje se to ze zahraničních dílů.
Měli jsme spoustu fabrik, ocelaren, soběstačnost v zemědělství. Auto a motoprumysl nám brzdili Ivani, teď to brzdí Dolfici. Tady se asi vyrábí jen čípky, protože do aut není co dávat a nedodělaných zmetků jsou tisíce kolem trati Praha Česká Třebová a kdoví kde ještě.
Také jsme měly ve firmě kropičku ( zároveň předělanou na hasičské vozidlo ). Nevím co mě to napadlo, ale jednou v 80 letech jsem se vracel do firmy z výjezdu. Z vendoláku od kolejí dolů jsem to rozjel na plný pecky a vyhodlil rychlost. Z toho kopce se to tak rozjelo, až se ručička tachometru skoro zastavila o ten kolíček na 0 km. U cedule Svitavy jsem jel ještě min.80km/hod. Když si na to vzpomenu tak si říkám jakej jsem byl b.l.b.
Na vojně jsme měli PV3-S s hydraulickou rukou a ta jezdila 80.
Kropící vozy AKV ale i jiné nastavby se montovaly na podvozky RTHch, ale na ně se montovaly samozřejmě i hasiči, ne všechny hasičské vozy totiž byly s předním náhonem a tedy RTHP... A ne každý možná ví, že i když už běžela vyroba řady MT, hasiči byly až do konce výroby vždy erťáky
To bylo asi kvůli velké kabině.
Co jsme to za národ, který pořád vzpomíná na takový sajrajt?! Pořád a pořád. Na Škodu 220, která byla zastaralá už při vzniku, O Praga V3S nemluvím, LIAZ, který měl problém najet bez GO 200k km, stejně, jako naše Škoda 120, která to ani nenajela. Všechno se s.ralo tak, že každý člověk bez tašky nářadí nikam nejel. Dnes najednou kamiony milion a na motor nikdo nesáhne. Jak zde může někdo napsat, jak to bylo skvělé. Podotýkám, že ten všechen hnus jsem řídil, V3S počínaje, Tatra 815 konče
To bych chtěl vidět, kolik toho ty výborné kamiony zvládnou v terénu proti PV3-S v blátě po kolena. Tam si nečuchla ani Tatra. Je jenom dobře, že nám ty nezničitelné kamiony ničí úplně všechny silnice.
V roce 1988 po návratu z vojny jsem nastoupil k nám do JZD,a vyfasoval matesa s předkem,v roce 1992 se doprava rušila ,řídící se propouštěli,tak jsem si ho i s vlekem odkoupil za zůstatkovou hodnotu cca 55000 Kč,a začal podnikat,dnes mám malou stavební firmu,cca 12 řidičů,bagry a osmikoly sklápěče,a hrdě můžu říct že Matýska mám dodnes,plně funkční,jezdí stále,před šesti lety jsem v Polsku koupil novou kabinu a korbu,takže prošel plnou generální opravou,s ním nikdo jiný mimo mne nejezdí,a můžu říct že když dnes přijedu pro písek,štěrk tak na mne koukají jako na dinosaura z jiného světa,ale já říkám dnes ty nové auta plně elektroniky jsou auta pro blbce,s matesem bylo umění jezdit,a navíc opravy doma v garáži,vše jednoduché,a dnes,bez servisu auto nejede,myslím ty nové auta,ať si myslí každý co chce,ale na Matýska nedám dopusti
Podle mě jich bude jezdit dosti v Maďarsku. Tam se i vyráběly.
Sranda byla v tom, že poloosy kompletovali mukli v některé base. Shodou okolností jsme jednoho měli v práci a říkal ať se podíváme, jestli tam jsou všechny jehly. A nebyly. Museli jsme je doplnit. To bych chtěl vědět jak to dopadlo s kompletací kol. Kluci jim tam přes vytěžovák vozili součásti ke kompletaci. Jestli dávali všechny kuličky.
Trambusy na rozdíl od Tater nekouřily skoro vůbec,pokud se nějakej umělec nevrtal v čerpadle.
Asi málo lidí ví, že Mates měl o 30 koní silnější motor. Nebylo to ale auto zrovna ideální do terénu. Protože to mělo jen 2 nápravy, tak se moc na poli bořilo, nedalo se přeřadit. Vyšlápla se spojka a auto se zastavilo. Pneumatiky jsme dávali z ruských rajetometů. Ty měly kulatý dezén a vzorek i na boku pneu. S tím už se na poli dalo něco ujet, ale ne přeřadit. Na rozdíl od Tatry. Ta se jen v terénu vlnila. Mates se strašně kroutil a v bočáku jsi musel otevřít okno, vystrčit tělo ven z okna, aby jsi mohl sedět rovno. Levou rukou se z venčí držet rukou. Navíc to hnilo kolem blatníků a opravovat nabouranou kabinu, byla taky dobrá práce.
Hlavně to nebyl žádný technický zázrak, všude samá maznička , člověka to nijak nenadchlo , jejich oprava byla otravná. A práce v kabině při opravě motoru , hlavně u MTS byl oprus. Montovaly se na ně sypače s pomoc. motorem Octavia , měly i přední náhon , ale k srdci nepřirostla. To Barča ta potřebovala pana řidiče osvaleného, ale měla duši a bylo to AUTO..Můj kolega který má najeto 1,5 mega s náklaďáky vzpomíná hlavně na ni...
Motory Octavia s převodovkou s rychlostí jen 3 a 4 se montovaly už na sypače PV3-S.
Prodloužený valník, s kabinou pro 4 a údajně předním náhonem, se mi zdá nepravděpodobný. Respektive o tom slyším prvně. Že to mělo stejný podvozek, s motorem umístěným pod rámem a dosti špatným vzduchovým posilovačem, stejným jako sklápěč s vlekem a vzduchový posilovač spojky, slabý vzduchový kompresor, kdy při pár rejdech na místě a párkrát šlápnutí na brzdu, jste byli najednou bez vzduchu a nešlo zařadit, to je u erťáku známé. Autobusy s vlekem pro lidi si asi užili svoje. Ale s předním náhonem pro tyhle auta jsem se tehdy při práci v ČSAO nesetkal. Jedině že by to vyraběly až po roce 72.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Tak za koho bylo líp? Kdopak nás dovedl do růžového světa a rozprodané a zadlužené republiky ovládané oligarchy zloději a lháři?
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Psalo se, že pracovní tábor v Letech zřídila rodina Schvanzerberk a rodina Havlů tam dělala správce. Původně tam byli prý jen Židé, ale ti nezvládli práci v lese, kdoví jestli i tu práci na poli. Proto byli převezeni jinam a do tábora se začali umisťovat cikáni, na práci.
Je zajímavé, že po nástupu Vaška na trůn, ten nechal za státní peníze opravit hrad Bítov a pak ho předal knížeti v červených ponožkách.
Rád Bílého lva zavedl tatíček a údajně ho Schwarzenberkovi daroval už Havel, tak nevím proč ho měl dostat podruhé.
Chartisti nechtěli převzít vyznamenání od Zemana, že fandí Rusku, ale od plukovníka spolku STB, který je šikanoval, ho klidně převezmou. Teď pracuje utajeně na navrácení zámku Lednice a chce obejít Benešovy dekrety. Fiala zase chce znarodňovat pozemky. Předtím si ty lukrativní ta banda ihned zakoupí. Tak se to děje za každé vlády. Ale za všechno mohou důchodci. Jedině tak ti, co mají teplá místečka jako poslanci.