Není svým způsobem fascinující, že člověk se systémem uznanou "poruchou opozičního vzdoru", která se projevuje systematickým odporem k autoritám a systému, žaluje systém o tři mega usd za to, že si neporadil s jejím opozičním odporem?
Vzhledem k tomu, jak se slečně podařilo systémem rafinovaně a inteligentně projít a dostat se na univerzitu tím, že popisovala, co systém dělá špatně, a vzhledem k tomu, že na tom možná ještě vydělá, bych řekl, že je to velice šikovná dáma.
Aby vám někdo dal peníze za to, že celou dobu říkáte, jak je neschopnej a blbej a špatnej, to se nepodaří jen tak ledaskomu. Teda ještě Gretě a dalším podobným eko, gender a dalším neomarxistickým aktivistům. A islamistickým imigrantům a imámům. Možná mají všichni poruchu opozičního vzdoru.
Ilustrativně to ukazuje oslabení sebevědomí západní civilizace.
Celá řada mužů chodí po chodnících, jezdí hromadnou dopravou či potřebuje cestovat jinak než do centra a zpět. Celá řada mužů ocení večerní osvětlení v zapadlých uličkách. Celá řada mužů není v privilegovaném postavení a svět není uzpůsoben jejich osobnímu životnímu stylu a osobním potřebám. Statistika není žitá realita lidského života. Nenasytí mě statistická půlka kuřete, které celé snědl někdo jiný.
Dělící čáru mezi privilegovanými a neprivilegovanými lze dělat podle majetku, podle pohlaví, podle věku, podle sexuální orientace, podle vzdělání, podle rodinného stavu, podle barvy kůže nebo země původu.
Vždycky na tom pohledu něco bude a přesto bude mylný, protože nezohlední ta ostatní kritéria a nikdy ve svém zevšeobecňování nezohlední unikátní individualitu každého jednotlivce.
Řešení společenských témat na základě rozdělování na dvě skupiny pak s sebou nutně nese za a) zcela zbytečný konflikt, a za b) se za vyřešení problému opět považuje statistický údaj. Takže problém, že jeden muž snědl celé kuře (a na zbývajících devět lidí nezbylo) se vyřeší tak, že se ten jeden muž rozdělí s jednou ženou a nezbyde na zbývajících osm. Ale statistika je spokojená.
Včasné uklízení chodníků je ovšem naprosto v pořádku a rozumné - chodí po něm lidi.
Tak dává to smysl a ženy jsou v roli oběti jaksi "shodou okolností" a nikoliv kvůli svému ženství, prostě statisticky častěji mají vztah s násilným mužem. A problémem a viníkem je pak ten násilník (častěji ač ne vždy muž), nikoliv ovšem mužství jako takové.
Trochu smutné, že cítím potřebu to formulovat, skoro je to jako psát, že voda je mokrá.
Muže z příběhu ovšem chápu, že mu to nedošlo, ono se totiž moc o tom, že je voda mokrá, nepíše.
Jazyk se vyvíjí sám a mládež si na Twitchi a TikToku vymyslí, jak se budou navzájem oslovovat. Mně zatím nedělá problémy říct či napsat, že Alžbětko poskytl rozhovor, tak nevidím důvod hledat jinou formu.
Postnárodněobrozenecké snahy o umělé ohýbání jazyka, aby vyhovělo té či oné ideologii, je podle mě předem odsouzené k neúspěchu.
Politikovo využití fotky bezdomovce pro svou politickou kampaň a útok na konkurenci je primitivní tupost, ačkoliv člověk si při sledování politiky zvyká.
Lidsky znechucení, odpor a frustraci chápu a prostor kolem takového zapáchajícího cestujícího se vždy vyprázdní, místo aby se naplnil lidmi s napřaženýma rukama plnýma stokorun či nabídkou vřelých objetí. Je to prakticky fyzikální zákon.
Jeden bezdomovec v metru rozhodně není vina jednoho konkrétního starosty (či náměstka pro dopravu), zapáchající cestující nejsou nic, co by se zničehonic vynořilo v Praze před pár lety a nikde jinde a nikdy předtím by člověk na podobný případ nenarazil.
Naopak. Problematika bezdomovectví a lidské bídy provází lidstvo odedávna a nemá jednoduché řešení. Dáváním almužny se věnují velká náboženství, správci měst se takovým soužitím zabývají - nu, od doby, co vznikla města. Prokop se jistě může problematice začít pořádně věnovat a nabídnout politickou alternativu, která bezdomovcům i cestujícím v MHD nějakým způsobem pomůže. Bude to lepší, než když dá chlapíkovi stovku.
Jedna výtka k článku. Nadpis podkapitoly, že "Prokopa usadil taky Babiš", je hodně zavádějící, v kontextu předchozího textu a nadpisu článku vzbuzuje dojem, že ho usadil taky kvůli snímku bezdomovce. To ale není pravda a dokonce bych řekl, že útokem na konkurenci s využitím snímku bezdomovce Prokop plní instrukce svého gurua a věnuje se obecní politice v tradičním duchu kampaní ANO.
Je samozřejmě zajímavé sledovat vývoj AI a lze najít spoustu pozitivních užitečných využití, stejně jako lze vymyslet celou řadu škodlivých využití.
Nedává mi moc smysl tato formulace v článku (použitá postiženými, tam samozřejmě určitou nelogičnost chápu): "systému, který selhal ve své základní povinnosti – chránit mladistvé před potenciálně škodlivými vlivy technologie."
Podle mě to je trochu jako napsat "oheň, který selhal ve své základní povinnosti: chránit před ohněm".
To podle mě není základní povinností ohně.
Myslím, že spousta lidí - mladých i starých - je v pohodě a v MHD se dokážeme v klidu srovnat. Občas člověk zahlédne nějaký exces, pár už jsem jich viděl, čárky si nedělám, ale určitě jsem už viděl bezohledné a hulvátské chování jak ze strany mladších, tak ze strany starších, ze strany mužů i ze strany žen, případně jiných bytostí.
Ale nemohu si odpustit uštěpačné připomenutí, abyste hlavně proboha na člověka, který vás nechce pustit sednout, nezírala. Mohlo by to být chápáno jako obtěžování. To už je lepší ho sprdnout :-D
Nu, zdá se, že souzených a odsouzených za příspěvky na internetu bude přibývat. Jako obvykle, začalo to úplnými pošuky, nyní se obviňování ze zločinu nenávisti pomalu posouvá.
A podobně jako v jiných případech (viz původní boj feministek a jejich nynější lapání po dechu tváří v tvář trans ženám) to začne časem požírat ty, kteří ideu boje s nenávistí na internetu z počátku pomáhali propagovat.
Že žalobu podal Pirát, to je taková perlička a ukazuje, že to může udělat kdokoliv, stačí, že se mu daný příspěvek prostě nebude líbit. Žaloby tohoto typu sype z rukávu kdekdo. Viz třeba Rajchl, který na jedné straně svoje fanoušky u soudu v takovýchto kauzách hájí, a na druhé straně je proslulý tím, že žaloby na své oponenty chrlí jako šílený, nebo jimi alespoň vyhrožuje.
Tohle je podle mě velké nedorozumění.
Víte, co můžete napsat různým kňouralům, kteří nadávají na to, co dávají za filmy na Netflixu, co produkuje Hollywood, co chrlí různá herní studia atp.?
Tak si to nekupuj.
Je to ten nejjednodušší argument a nelze na to říct ani zbla. Ano. Nikdo mě nenutí kupovat si Netflix, koukat na Sněhurku od Disneyho nebo chodit na nějaké woke šou.
Ale to tady říct nemůžete. Není to možné. Nelze si neplatit ČRo nebo ČT.
Dokud nebude vyřešeno tohle, žádná debata nemá smysl.
Není možné vytvořit obsah, který se bude zamlouvat všem. Lze jedině nenutit lidi to platit.
A to se nestane.
Tak neremcejte, že se někomu nelíbí Linda.
Hele určitě se jich nezastávám, je to absurdní a pitomé a smutné.
Ale vážně je podstatou a primární náplní těchto skupin to, že "prosazují nadřazenost bílé rasy"?
Nebo je ten termín v článku opakovaně použit jen proto, že jde o nějaký text převzatý z USA zdroje a přeložený bez většího zamyšlení se?
Nerad bych, aby se z toho stal nový univerzální pojem pro označování ideových odpůrců, o který bychom zakopávali podobně jako o narativ a dechberoucí.
Psi jsou krásná a fascinující stvoření.
Ovšem soužití lidí vlastnících psy a ostatních je provázeno sice jen občasnými, ale přesto dost nepříjemnými problémy.
Lze najít systémové řešení, které ochrání lidi bez psů (prosté civilisty), a nebude šikanovat ty majitele psů, kteří mají své kamarády pod plnou kontrolou, nebo chovají plemena, která nemohou nikomu ublížit? Přitom však vylekat nějakého člověka může i čivava nebo štěkající morče.
Pomíjím otázku soužití města a psích výkalů.
Řešení - výrazně lepší než jaký je stávající stav - mě nenapadá. Jen mě v této souvislosti napadá, že je takový paradox, že na zbraň musíte mít zbrojní průkaz (ze střelby na filosofické fakultě víme, že ani zbrojní průkaz není stopro ochrana, z jiných zkušeností víme, že ani zákaz zbraní není stopro ochrana), ale přitom pistole vám neuteče zadními vrátky.
Trest zní děsivě, ale asi je adekvátní.
P.S.: občas chodím běhat nebo jezdím na kole, kdysi mě kousl do ruky pes, když jsem šel běhat. Vyběhl nezajištěnými vrátky. Nejsem nezaujatý.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ano, je to tak.
Ovšem ono je to složité s pojmem "tradice" nebo s uvažováním, co tu bylo "odjakživa" nebo "odnepaměti". Paměť se proměňuje a lidé se pořád rodí. Moje "odjakživa" začalo v sedmdesátých letech minulého století.
Jestli něco existuje tak nějak univerzálně "odjakživa", je to pojídání zakázaného ovoce ze stromu poznání. To bych tipl na nejstarší specificky lidskou tradici.