Opět vítr okolo mostu Výtoň.
Nově představený návrh je vynikající ukázka toho,jak elegantně se dá opravit tento ikonický most pro teoretický možný nárust železniční dopravy za zlomek ceny výstavby nového mostu.Chápu,že se ozvaly kritické hlasy k tomuto návrhu,prostě uplacení úředníci na Správě železnic již dostali všimné za výstabu nového a drahého mostu od stavebních firem.Na opravě se moc nevydělá,na výstavbě nového mostu ano.
Elegantně? Co je elegantního na kompletním přenýtování? Na dalších sto let budeme vyrábět konstrukci o parametrech 19. století? Dále, důvody, proč starý most korodoval, nezmizí. Máte představu, kdo to bude nýtovat?
I údaj o výměně 15 procent nosníků je asi podstřelený.
Přidá-li se třetí kolej na jižní stranu, vznikne na smíchovské straně miniaturní oblouk, kterým možná Elefant ani neprojede (nedělejte si iluze o jízdních odporech moderních vozidel v obloucích).
Je tam několik nepřesností. Jednak nebyla to ona, kdo chtěl zrušit jádro v Německu. Po havárii ve Fukušimě se zvedl nebývalý odpor proti jádru. Pomalu se ukazuje, že byl zčásti řízen i z Moskvy.
Nabízela se jiná alternetiva. Plyn. Provoz plynovek není sice tak úplně ekologický, je ale bezproblémový a postavit plynovku lze ein-zwei. Nabízel se levný ruský plyn a to přeci chtěli i domácnosti, firmy, všichni. Vyšla vstříc přání lidu.
Taktéž to jádro, i když to původně vůbec nechtěla, i zde přistoupila na přání lidu.
A pozvání Syřanů do Německa? Ona jich pozvala cca 8.000, kteří tehdy okupovali několik týdnů Keletipályaudvar v Budapešti a chtěli do Německa. Těm tehdy řekla to svoje "Wir schaffen es" a celé Německo migranty vítalo.
Ti ostatní přišli až poté a už bez pozvání.
Jaký odpor po Fukušimě? Merkelová rozhodla bezprostředně po té havárii, odpor se ani nestihl zvednout, Zelení ani nestačili otevřít huby. Od té chvíle bylo mezi řádky čitelné, že jde o ruský plyn.
Někdy se slovo "houby" v zahraničí používá jako synonymum za žampiony. Souhlasím pak, že je žádoucí žampiony v přírodě nesbírat a raději si je jednoduše koupit v obchodě. Pokud jde o jiné houby, které se v obchodech neprodávají, tak není nad procházku do lesa.
Pokud jde o žampiony, tak zrovna pečárka ovčí patří k houbám, které se poznají docela snadno. Rostou houfně podél cest, ani nemusí být vaším cílem houbaření, a je škoda je tam nechat.
no třeba ve Švédsku platí co roste v lese patří zvířátkům,má sběr hub si musíte pořídit povolení,já jsem si jednou sebral pár hříbku do polévky a na smaženici dalo mi docela dost zabrat to vysvětlit policajtem že jsem to netušil,a že to bylo jen na oživení stravy kamionaka dobře to dopadlo
A naopak Litevci se považují za největší houbaře v Evropě a jsou překvapeni, když jim říkáte, že my to máme úplně stejně.
vy si na běžnou kontrolu klékaři berete všechny léky co berete sebou? to nedělá nikdo
Běžná kontrola, na kterou se dojíždí 180 km? Vzpamatujte se.
Mé ženě se kdysi dávno, když ještě nebyla dokončená D5, stalo, že cestou autobusem z Prahy do Plzně musela se špatně pohyblivou kamarádkou přečkat noc v autobuse někde u Holoubkova. Před nimi se převrátila cisterna a vylila se nebezpečná látka. Nešlo se otočit a ta druhá by nedošla na nádraží. Mobilní telefony nebyly. Dnes jsou sice jiné možnosti, ale podobně velká nepříjemnost se stále může stát, a kdyby neměla léky, tak co?
Přední podvozek jel rovně a druhý odbočoval doleva. (Tramvaj 15T) Buď chyba výhybky, nebo jí jeho kolega co jel za ním přehodil moc brzo. Šel jsem akorát okolo, když to tam řešili.
Systém podhození znemožňuje, nemělo by to jít. Tramvaj si výhybku zablokuje pro sebe, to oba poznají podle blikajícího výhybkového návěstidla. Pokud tam následující v tu dobu vjede, zkomplikuje si to jen sám sobě.
Intersucho může pomalu zavírat krám. Více tepla znamená evidentně více vody (páry) v atmosféře, a protože voda díky gravitaci planetu neopustí, zase se někde zhmotní.
A víc vody v atmosféře znamená silnější skleníkový efekt. Voda je nejvýznamnějším skleníkovým plynem. Takové ty tabuličky, které nám ukazují, jak v prvním řádku je CO2, ty vznikají tak, že se voda vynechá.
Jenomže vesnice s 39 platnými hlasy asi není úplně reprezentativní vzorek. Pokud to je někde, kde není práce, nebo je mizerná doprava apod., tak tam bohužel místní lůza bude rudou lůzu volit.
Ale my nehledáme reprezentativní vzorek, hledáme (tedy já osobně ne) nějakých 8 hlasů, které třeba někde jsou.
„Ozývali se nám lidé, kteří říkali, že výsledky neodpovídají tomu, jak hlasovali,“
Jasně, protože ti voliči ví, jak hlasovali ostatní. Kdyby blbost nadnášela, tak komunisti jsou už na marsu...
Asi jste z města. Na malé vesnici to samozřejmě skoro vědí, a jestliže je v okrsku dejme tomu 39 platných odevzdaných hlasů (taková vesnice se dá najít), můžou k takovému závěru dospět.
V Česku je možné zabloudit? Leda pokud chodíte v kruhu, pokud by šel kterýmkoliv směrem zhruba rovně, musí narazit na nějakou vesnici či samotu. Česko je mimo hory hustě zalidněné.
Ono je především těžké připustit si, že jsem zabloudil, převládá snaha vrátit se k původnímu plánu. Na jakémsi kursu nás učili, že když už si tedy připustím, že nevím, kde jsem, mám jít dolů. Směr dolů bývá v našich podmínkách dobře rozpoznatelný, jda dolů, nechodím v kruhu, dříve nebo později přijdu k nějaké vodoteči a podél ní, stále po proudu, k nějaké civilizaci, kde najdu pomoc.
Těm simulacím bych nevěřil. Kdyby byla tlaková komora z jednoho kusu kovu, tak ano. Ale u Titanu bylo velké množství proměnných, které simulace nepodchytí. Například ten lepený spoj nebo poškození materiálů způsobené předchozími ponory. Ze záběrů je zřejmé, že sklo vydrželo a prolomení neproběhlo ve střední části. Naopak jedna polokoule je čistě oddělena (právě tam nejspíš došlo k selhání spoje) a druhá polokoule obsahuje nahromaděné úlomky tlakové komory.
No ale původní pevnostní výpočet také musel být právě takovou simulací. Jak říkáte, kdyby to bylo z homogenní a izotropní oceli, byl by výpočet jednodušší. A navíc k tomu, co uvádíte: ten legrační ocásek, jehož účel je nejasný a pevnostní návrh musel šílené zkomplikovat. Normální člověk by to navrhl jako kouli.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Třetí kolej není potřeba.,to že by se postavila je takový bonus.Vzdálenost mezi žst.Praha-Smíchov a žst.Praha-hl.n. je 4 km,při současné frekvenci vlaků je dvoukolejka dostačující a ještě je rezerva cca 100%.
Tak se dá kolej na severní stranu,však v návrhu to tak je.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
V návrhu, o kterém diskutujeme, je třetí kolej na jižní straně, na vizualizaci ji vidíte na straně vyšehradské baziliky. Důvody jsou pohledové - trámová konstrukce bude mít nějakou výšku a spodní hrana je daná požadavky na plavbu.
Dvoukolejka stačí, pokud nepočítáte s rezervou na výluky. Dnešní stav mostu je mimo jiné výsledkem této skutečnosti - odpovědní lidé se zjevně báli most uzavírat na delší dobu s výhledem, že bude tak jako tak nahrazen.
Samozřejmě nejezdíte v 4km mezistaničním oddíle, jezdíte mezi Vyšehradem a Smíchovem, ale propustná výkonnost je omezená nízkou rychlostí na mostě (dnes 20km/h a nesmíte na mostě nic potkat). Nově navrhovaný most počítá se zvýšením rychlosti na 60 z původních 40, což souvisí i se zvětšením poloměrů na smíchovské straně. (Tam, dál od budovy, se teď horečně staví.)