Nejhorší je zelený nízko IQ položený člověk....elektroauta nejsou pro všechny!....neboli jen pro část buď bohatých lidí, kterým je jedno, jestli ho za 5 let vyhodí nebo pro zelené šílence, kteří si myslí, že zachrání planetu ...bohužel ti druzí jsou nebezpeční
Jsem strojní zámečník, tak to asi nebudu zapadat do té první skupiny, elektrickou Konu mám již čtvrtým rokem a rozhodně ji nehodlám za rok prodáívat a už vůbec né vyhazovat. Ekolog nejsem, EV jsem si koupil, protože pro mě to dává smysl, elektřina mě vyjde rozhodně levněji než fosilní paliva. V čem s vámi souhlasim tak , že elektromobil neni pro každého a proto řikám , ať si každý jezdí v tom co pro něj dává smysl.
Mám naftovou Ostavii model 2019......ano, s Ad-Blue.........též nemám žádný smrad z výfuku......ta doba trochu pokročila..........Co tam máte dál co by mě mělo zaujmout abych elektromobil koupil ?
zavři se s tím tvým autem nastartovaným v garáži a hned se pozná jestli má nebo nemá nějaký smrad z výfuku a ta močovina co do toho přidáváš ti opravdu moc nepomůže.
Tak nás poučte, jak se budou likvidovat baterie z EA a za kolik?
V USA se již rozjíždí recyklační linky na baterie z elektroaut, které dokáží zrecyklovat až 85 procent baterie,(což znamená , že 85 procent původní baterie se použije opět na výrobu nové baterie) takže odpad je 15 procent, ale zatím je tak malé množství baterii k recyklaci, že se tyto zpracovatelské linky se ve větších objemech nevyplatí. Ale o tom Vás poučovat vůbec nemusím to si můžete dohledat na internetu sama.
Já s Vámi nesouhlasím. Hlavní je, že s Vámi nesouhlasím s tím, že spalovací motor je krok zpátky. Nedávno bylo při testech zjištěno, že nejekologičtější auto je Toyota Prius. Je to hybrid. A tam vidím cestu, a také v ekologických palivech. Je mi jasné, že se s tím neshodnu s hodně lidmi, ani s Vámi, ale tam vidím cestu. Elektro auta jsou zatím cestou slepou, nemáme technologie, prostředky a infrastrukturu. Ale mohu se samozřejmě plést, budoucnost teprve ukáže 🙂.
Pravdu máte v tom , že budoucnost ukáže.
Ojeté elektro auto si chudší člověk již vůbec nekoupí, protože by se dlouho nesvezl. Elektro auta musí být dotována, aby si je pořídila i střední třída, po skončení podpory jsou tato auta jen pro vyšší střední třídu. Nové auto se spalovacím motorem si může pořídit každá střední třída obyvatel, protože se dá koupit třeba za 300 000,-. Ty rozdíly znatelné jsou, alespoň tak to vidím já.
S jakym novým elektromobilem by jste chtěl srovnávat nový spalovací auto za 300000,-??? Octávie se dá pořídit i za 85000,- a tam už bych spolehlivé srovnání našel a cenově by se ani moc nelišilo. Ceny nových elektromobilů šli za poslední rok poměrně dost dolů a ten trend bude postupně pokračovat. Na trh přijdou postupně i menší a levnější EV. A s koupí EV u střední třídy je to vždy o prioritách, buď to chci a snažím se, nebo to nechci a s penězi nakládám jinak. Jsem strojní zámečník, považuji se za střední třídu a před třemi lety jsem si koupil v Německu rok starou Hyundai Kona electrick, měla najeto 30000 km, dnes už má naježděno 115000 km a jsem s ní spokojenej a nedám na ní dopustit, sježděno mám polovinu Evropy včetně třeba Norska, Švédska, ale treba i Itálie a Chorvatska tak myslím , že jsem dostatečným důkazem , že i střední třída si může elektromobil dovolit, je to opravdu o prioritách. Ať si každej jezdí čím chce, pro mne už je spalovací auto krok zpátky.
Takže kvůli pohodlnému svezení? Ale to je málo, v tom případě je elektro auto pouze pro movité 🙂.
Záleží na tom od jaké hranice je podle Vás člověk movitý, ani spalovací auto si chudý člověk nové nekoupí, radši si zajde koupit ojetinu a to podle toho na jakou má. 70 procent nových prodaných spalovacích aut v ČR nakupují firmy.
No ono se s těmi studiemi dá podle mne dobře manipulovat. Záleží, jak nastavíme okrajové podmínky, tzn. ten počátek, od kterého se to počítá. Když si představím uhlíkovou stopu geologického průzkumu, naftového vrtu, výstavby ropovodu nebo provoz tankeru, zpracování v rafinerii, dopravu cisternami taženými nákladními auty k čerpacím stanicím a zpět, tak nevím. Uhelné elektrárny se většinou stavěly vedle uhelných dolů. Navíc jejich podíl je tedy cca 50% na výrobě el. energie a bude se stále snižovat. Začít s vývojem elektromobilů až v době, kdy budou všechny uhelné elektrárny zavřeny by bylo pozdě. A taky by mne zajímalo, kdo si tu studii u pána profesora Macka objednal. Znáte řčení - koho chleba jíš ....
Rozumná řeč, jen to prostě 80% lidí tady slyšet nechce, protože tendenčně psané články je utvrzují v tom , že vlastně ta jejich Fábie doma je nejekologičtější a přitom jsou jen frustrovaní z toho, že buď na EV nemaj, nebo bydlej v paneláku a chybí jim ta domácí zásuvka. Já to v celku chápu, elektromobilita zatím opravdu neni pro každého, ať si každej jezdí v čem chce, čas ukáže kudy povede ta cesta.
Že yy jste si naběhl na elektroauto 😉
Je přeci jedno jestli pan Kosina jezdí v elektromobilu nebo ve spalováku, jen vám sem dal odkaz na firmu co baterie recikluje a tím jasně poukázal na to, že konkrétně výše uvedený článek se opravdu píše pro lidi co nemaj elektromobilitu v oblibě a rozhodně to neni jediná nesrovnalost v tomto článku. Je škoda, že novináři, kteří mají velký vliv na smýšlení ve společnosti se honí jen za sledovaností a nepíší své články nestraně a objektivně.
Opět komerční článek plný nepravd.
1) Sazba pro elektromobilitu je doma za cca 7,30Kč a ne za 3 koruny pana redaktora.
2)K nákladům při nabíjení je potřeba ještě připočítat cca 20% na ztráty
3) A až si ho budeme poměřovat - tak na dojezd na plnou bandu / nabitou baterku. Až dojedeš na jedno nabití 1100km, tak přijď.
4)A na jedno jste ještě oproti originálnímu článku zapomněl - cenu domácí nabíječky.
(pokud nejste Marchese Guglielmo Marconi - ten to umí i bez drátů...)
Nabiječku na 230V máte ke každému elektromobilů už od prodejce. A jestli myslíte wallbox, tak se dá pořídit už asi za 7000,-Kč a bez dotace, samozřejmě ten zvládá rychlejší nabití.
PHM už jsou nyní v Polsku dražší než u nás. Bublina splaskla. A až po novém roce zvedne nová polská vláda nulové DPH na potraviny, tak bude po všem. Popravdě jen šílenci, kteří si neváží vlastního času mohou chodit nakupovat dokonce i do našich supermarketů natož jezdit do ciziny, což už je regulérní diagnóza a duševní nemoc. Všechno vám domů zdarma přivezou ryze české firmy, tak proč bych jako chodil k Frickovi do Kauflandu, Lidlu nebo Globusu? Nedává to žádný smysl. Slibte mi, že o tom budete přemýšlet.
jestli třeba ten nákup nespojim s prohlídkou města, návštěvou termálních lázní, návštěvou něceho co dává smysl navštívit, je mi jasné , že pro Vás bude běžný výlet jen ztráta času, ale spoutě lidem to smysl dává a věřte neni to ani diagnoza ani duševní nemoc.
Nic nekončí.
Cigarety LM 14,99 zl x 6 Kč = 89.94 Kč
V té době už zde bude zvýšena spotřební daň na cigarety krabička bude stát 150 Kč a možná ještě více. Úspora na jednom kartonu 600 Kč. Přivézt lze 4 kartony na osobu, tedy úspora 2400 Kč, což za benzín fakt nedám a časová ztráta 2 hodiny mě také nezbije.
Koho dnes zajímaj cigarety???? Úspora na nákupu potravin zajímá rozhodně víc lidí .
Já se tak nevyjadřuji o všech seniorech, ale o babiznách a dědcích.
Nás intigentní rodiče nemlátili. My jsme nikdo své děti rovněž nebili.
Dvě z mých čtyř dětí, které už mají děti je rovněž nebijí.
A víte proč? Protože se dětem věnujeme, trávíme s nimi čas a dbáme o jejich rozkvět. A máme z nich radost
A podle vás, osobo věnovat se dětem spočívá v tom, že jim nabančíte.
No vy máte dost. 😄)))
A naučte se česky, madam. Neumíte to. Rodiče se vám očividně nevěnovali. Bylo jim fuk, že nosíte domů čtyřky.
Pani Kováčová už tu radši na nic nereagujte, opravdu je to hrůza.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Koupil jste ojetinu, tedy cena ojetiny vám více než kompenzuje dotaci na nové auto.
A evidentně máte garáž nebo stání s možností dobíjet přes noc, vy to berete jako samozřejmost, ale ono opravdu hodně lidí bydlí v panelácích, činžácích atd. a možnost nabíjet přes noc levným proudem nemají.
2.90 za kWh - to máte cenu do nákladů bez daně, že? Ale běžní lidi tu daň platit musí.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
V ojetinách jezdí v ČR 70 procen lidiček, o jaké kompenzaci dotace tu píšeš, a to nemyslím jen EV.