Ačkoliv mě nebudete mít rádi, ale zhodnotím tu několik opakujících se příspěvků.
První větší trubuna A je zrekonstruovaná a vhodně využívaná (byt, kanceláře, firmy, zázemí pro juniory). Druhá menší tribuna B - je nevyužitá a zatím se s ní nic dělat nebude.
Pro první ligu zde není zázemí - není kde parkovat, už slabá účast na 2. lize blokuje celou vesnici. Měli nápady jak to vyřešit - záchytné parkoviště u ZD a vybudování chodníku do areálu, nebo zákaz vjezdu OA do vesnice, pro lidi co v obci nebydlí před a při fotbale (to by už vůbec nefungovalo)
Opilí fanoušci napadají místní a nejednou se stalo že obtěžovali děti jdoucí ze školy (jedno dítě hodili do kontejneru)
Firma vlastnící klub přišla s návrhy jak investovat do stadionu, byl to ale jen spíš návrh, bez akčního plánu a žádného smluvního příslibu, jediné o co jim šlo, bylo o příslib, že mohou hrát 2 ligu, aby získali výjimku od FAČR. Zkusili by si, zda by jim to šlo a zda by se udrželi a když ne a spadli by, na investice by se nejspíš vybodli.
Město Vyškov se ve fotbale a v MFK Vyškov nijak neangažuje a jsou jim u zadele.
Osvětlení a vyhřívaný trávník jsou podmínky pro získání licence pro 1. a nově i pro 2. ligovou licenci. Bez výjimky nebo toho nejede vlak.
Edit: Místnímu fotbalovému klubu komplikují existenci - primárně je stadion jejich a se souhlasem obce ho pronajímají MFK Vyškov a sami musí jezdit trénovat a hrát jinam a chtěli po obci vybudovat třetí hřiště v Obci aby naplnili požadavky
No že STAN trhne 15%, o tom by se dalo uvažovat, Dozimetr už je nějakou dobu, ale třeba to do voleb jejich voliči zapomenou. Ale 30% pro Fialu je úlet, kdyby si dali přízemní cíl 20%, tak třeba by se to dalo, aha ono 35% není dost na vládu, takže smolik... Nejsou malé cíle, jen malí lidé. Ale pokud bych si měl na něco vsadit, moje prachy by šli na to, že ANO složí jednobarevnou vládu.
V kontrastu s tímto, tento článek vyzní spíš naopak. Česko nemá málo Vysokoškoláků - i když problémy byli popsány správně, ale máme moc "levných" oborů, které jsou "lehké" ke studiu, proto tam chodí hodně lidí a pak pracují mimo svůj obor, protože potřebují/chtějí "nějaký" titul. Proč levných oborů? Sehnat lektory na Ekonomii je levnější, než programátory a IT techniky, kteří budou učit za učitelský plat.
Každopádně potřebujeme víc technicky vzdělaných lidí (a psychologů, lékařů, kteří u nás zůstanou, atd..).
Ale hlavně, potřebujeme kratší dobu studia - VŠ komplet max 4 roky, maturovat v 18 letech (takže buď zkrátit SŠ o rok nebo ZŠ o rok) a neučit zbytečnosti, zejména předměty na školách kam nepatří, na kterých se studenti na VŠ takzvaně vyhazují (typicky matematiky, fyziky, chemie a podobně - protože opět, tito lektoři jsou na rozdíl od specialistů "levná" pracovní síla), tím nechci tyto vědy znevažovat, ale co jsem se na VŠ v tomto oboru učil, jsem už stejně zapomněl, protože to nebudu nikdy potřebovat a ta potřeba tam nebyla, učit obory v rámci zaměření studia a o to intenzivněji. Zkrácením dostanete studenty dřív do praxe (23 vs 25 let věku), tím snížíte náklady a dřív dostanete daně, bude menší potřeba lektorů - učitelů, menší náklady VŠ - resp. na uvolněné místo lze vzít víc studentů. Vyřeší se tím i pozdní zakládání rodin, když borec s holkou vylezou v 25 ze školy takzvaně s holým zadkem, potřebují práci, bydlet a podobně, při drahých nemovitostech a drahých hypotékách, nutno si naspořit aspoň 10%, to si pak nemohou dovolit to dítě mít dřív.
Jo lidi křičí greendeal, ale platit nechtějí. Ale TČ je jen dílek ve skládačce.
1) dobře provedené zateplení fasády a půdy (střechy), přes střechu se ztratí až 40% tepla, pokud už nějaké zateplení je, lze řešit později
2) ideální okna trojskla(pokud nekdo řeší i teplo v létě, tak i předokenní rolety, ale to je tak 25 tis/okno), ale s tim jde chvíli počkat pokud jsou slušná dvojskla
3) fotovoltaika na střechu - dle článku ma dům spotřebu asi 1MWh za měsíc (5000 Kč se všemi poplatky by tak mohl), v zimě 2MWh. 7kWp FVE (po dotaci asi 200 tis.) toto v létě pokryje, na podzim a na jaře dost pomůže, případně 10kWp a ukládat energii do virtuální baterie ČEZ
4) začít topit přes tepléne čerpadlo
Na všechny body lze čerpat dotace, ale pořád to bude něco stát. Náklady na elektřinu tím srazite určitě pod 30 tis (možná 20) pokud bude ta virtuální baterie. Teplo v zime (a chladno v létě) budete mít po celý den, ne jen když si zatopite nebo topite cely den.
PS: nikomu nic z těch bodů nenutím, ale vysvětlují komplexní řešení, jak být zelený, pokud chcete.
Že ANO vyhraje volby je všem jasné, i když se všichni pospojují, stále nebudou mít dost aby vládli bez SPD, ANO a (nejspíš) koalici STAČILO! Ta matematika jim prostě nevychází, ale jelikož nemají jiný program než fuj Babiš, tak ani nomohou začít mluvit o tam jak s ANO spolupracovat, aby ANO nedonutili složit to s tím, kdo zbyde.
Nemyslím si, že srovnávat fakt neberu karty = šidím na daních. Nicméně EET v tom toto prostředí dost rovnalo...
PS: Ty počty nejsou tak snadné, jak nám článek podsouvá, i kdyby provozovatel restauračního zařízení přišel o 1%, není to 1% ze zisku, ale několik % ze zisku. Pokud prodá pivo za 40 (ano, takovou hospodu u nás máme co prodává škopek slušného piva za 40), přitom málokterý sud stojí 1600 Kč za 50l a pokud je poctivý, tak 100 piv z něj neudělá + nějaké náklady, energie atd... To vše zisk krátí a pak si ještě uřízne banka, ale náklady jsou stále stejné + měsíční poplatek za terminál, internet...
ono to je s počtem Medvědů na Slovensku dost zajímavé. Ochránci medvědů z neziskovek říkají, že jich je max do 1000. Ministerstvo mluví o 1500-2000 a myslivci až o 3000. Ale samo o osobě to podtrhuje nesmyslnou absolutní ochranu určitého druhu. Něco jako kormorán u nás před lety, absolutní ochrana přemnoženého ptáka, který škodí rybářům. Teď se vyplácí odměna (tuším 500) za každého zastřeleného :-D
no nevím, Elroq mi nepřijde jako cenově dostupné vozidlo pro masy. Když dáme stranou výhrady k elektrickým autům (proti saplovákům) a budeme uvažovat jen nad cenou a některými užitnými vlastnostmi proti jiným EV vozidlům, tak mi nepřijde jak je to super cool auto. Malá baterká, vyšší spotřeba a středně velké auto. Ne vše se dá porovnat, ale Torres EVX (větší Kodaq) v super výbavě a větší baterkou za 900 tis (prakticky stejná cena jako Elroq v stejné výbavě). Nebo Tesla mod 3 v základu má 2x větší výkon, větší dojezd a lepší výbavu, kdy startuje na 1mil, srovnatelná verze s výbavou Elroq (first edition) která má sice vše, ale stojí 1,3 mil, za to máte teslu Y (opět větší jak Kodiaq) v long range dual motor. Ale hlavně Torres i Tesla mají lepší technologii baterky než cely WV koncern. Záruka na Teslu 192 tis km nebo 10 let (v LR), Torres záruka na baterku na 1 mil km. nebo 10 let. Prostě ať počítám jak chci, i jetá tesla stáří asi 5 let vychází užitnou hodnotou líp s cenou startující na 500k (85%+ SOH). Jako nikomu Elroq/Enyaq nevymlouvám, pokud ho chcete a máte na něj, tak ho kupte, ale mě to prostě nevychází. Kdyby Elroq a Enyaq startovali ještě o 100k míň, už by to byla si jiná (což pokud si nepůjdete do škodovky pro novinku a nevezmete holátko, vždy si tam 8-10% slevu vyjednáte, obzvlášť když budete dělat Blaženu, že chcete přesně to konkurenční auto a že jste přišli jen srovnat možnosti, ale taky v závislosti jak se kterému autosalonu daří prodávat a plnit tabulky).
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Může mi někdo vysvětlit v čem je výhoda hybridu? Nějak to pořád nechápu. Z obou světu má to dobré, ale zejména to špatné. Zejména potřebu starat se o spalovací motor, chodit na emise, pořád je tam olej v převodovce, celková technická náročnost se zvedá o obě technologie a stejně tak naroste dost dramaticky váha, takže ti co používají pouze spalovák (což se často děje, protože hybridem se ospravedlňují silné motory 😄 ) tak se jim s váhou zvedá opět spotřeba a emise.
Chápu kdo chce spalovák a chce jeho přednosti, stejně chápu že někomu se líbí přednosti BEV, ale toto fakt ne....
3 odpovědi