Navíc biomasa obecně patří do půdy, kde z ní vzniká humu, který je nezbytný nejen pro úrodnou půdu, ale také pro vsakování vody a její zadržování v půdě.
Spalování biomasy by se mělo omezovat a ne podporovat.
tak organická složka se do půdy napřímo nikdy nevpravovala ve větším množství, ale spíš ve formě hnoje (výkaly krav, prasat a pod) se zbytky podestýlky těchto zvířat. Bohužel, raději lidi kupují kuřecí/vepřové/hovězí v akci z polská a jiných zemí, tím pádem náš zemědělec nechová dobytek a nemá hnůj.
Organickou složku dokáže dost nahradit proklínaná řekpa, má hustý kořenový systém hluboký až 1m, problém je, že se často stříká, jako bonus působí protierozivně (pole v zimě není holé a hustý kořenový systém drží půdu). Problém je kukuřice, která se používá na tuto biomasu.
U nás na okrese máme popelnice na bioodpad, ukládají se tam zbytky z domácností, tráva ze zahad, listí, kazící se ovoce a podobně, není to kvalitní jako kukuřičná biomasa, ale o to levnější, jen toho popeláři několik stovek tun týdně svezou :-)
Už teď nám v půdě chybí organická složka. I když stejně se většinou do těchto elektráren často vozí palivo z celého světa od Amazonie, přes Kanadu až po Sibiř.
tak organická složka se do půdy napřímo nikdy nevpravovala ve větším množství, ale spíš ve formě hnoje (výkaly krav, prasat a pod) se zbytky podestýlky těchto zvířat. Bohužel, raději lidi kupují kuřecí/vepřové/hovězí v akci z polská a jiných zemí, tím pádem náš zemědělec nechová dobytek a nemá hnůj.
Organickou složku dokáže dost nahradit proklínaná řekpa, má hustý kořenový systém hluboký až 1m, problém je, že se často stříká, jako bonus působí protierozivně (pole v zimě není holé a hustý kořenový systém drží půdu). Problém je kukuřice...
Biomasa. To je to, jak jedu a na poli vydim suchou kukurici, pestovanou kvuli spaleni?
právě že ne suchou, tato kukuřice se sklízí zelená a pak se z ní vyrábí elektřina, z té suché kukuřice (ale spíš slámy a podobně) se dělají až ty pelety.
U nás na okrese se hodně rozšířili popelnice na bioodpad, kdy tam vkládáte listí, trávu, shnilé ovoce a podobně a to pak tímto způsobem likvidují, za mě fajn způsob a doplněk, zejména bioplynka pak ještě dodává teplo, ale obtěžuje zápachem...
V kontrastu s tímto, tento článek vyzní spíš naopak. Česko nemá málo Vysokoškoláků - i když problémy byli popsány správně, ale máme moc "levných" oborů, které jsou "lehké" ke studiu, proto tam chodí hodně lidí a pak pracují mimo svůj obor, protože potřebují/chtějí "nějaký" titul. Proč levných oborů? Sehnat lektory na Ekonomii je levnější, než programátory a IT techniky, kteří budou učit za učitelský plat.
Každopádně potřebujeme víc technicky vzdělaných lidí (a psychologů, lékařů, kteří u nás zůstanou, atd..).
Ale hlavně, potřebujeme kratší dobu studia - VŠ komplet max 4 roky, maturovat v 18 letech (takže buď zkrátit SŠ o rok nebo ZŠ o rok) a neučit zbytečnosti, zejména předměty na školách kam nepatří, na kterých se studenti na VŠ takzvaně vyhazují (typicky matematiky, fyziky, chemie a podobně - protože opět, tito lektoři jsou na rozdíl od specialistů "levná" pracovní síla), tím nechci tyto vědy znevažovat, ale co jsem se na VŠ v tomto oboru učil, jsem už stejně zapomněl, protože to nebudu nikdy potřebovat a ta potřeba tam nebyla, učit obory v rámci zaměření studia a o to intenzivněji. Zkrácením dostanete studenty dřív do praxe (23 vs 25 let věku), tím snížíte náklady a dřív dostanete daně, bude menší potřeba lektorů - učitelů, menší náklady VŠ - resp. na uvolněné místo lze vzít víc studentů. Vyřeší se tím i pozdní zakládání rodin, když borec s holkou vylezou v 25 ze školy takzvaně s holým zadkem, potřebují práci, bydlet a podobně, při drahých nemovitostech a drahých hypotékách, nutno si naspořit aspoň 10%, to si pak nemohou dovolit to dítě mít dřív.
Problémy prvních Enyaqů (aktualizace a předehřev baterky) mě moc netrápí naopak doufám, že to stlačí cenu tak nízko že to bude cenově zajímavé. Leaf měl najeto 45 tkm. r.v.:2017 uvedení do provozu 2019, ceník cena cca 960 k, koupeno za 240k. Interiér z větší části z pravé kůže, dneska už je všude jen nebinarní eko vegan koženka. Baterka mě netrápí, až bude na 60% zapojím ji do fve (kompatibilní s goodwe).
U tesly pokud se nepletu nelze nahratit danou sekci battery packu a pokud není problém jen s bms a pod. elektronikou, tak je výměna za 200-300k. ( V mém autě 192 jednotlivých li-ion článku, v Tesle jich je X tisíc, to je za mě poměrně velký prostor pro chybu) Sice je pravděpodobnost selhání malá, ale může Vás to potkat. U koncernu jde opravit baterie po blokach. U Nissanu jde dokonce celý blok ještě rozebrat a měnit jen segment, kde je serio-paralelni kombinace 2s2p nebo 4s4p, cena od 2 do 7 k takže, oprava u mě startuje na cca 10k bez práce. Za mě udržitelný auto. A až se začnou vykupovat nazpět baterie tak na tom možná ještě něco vydělám.
jo ten Leaf druhé generace není taky úplně blbej nápad, taky jsem po něm mrkal, nebo fiat500. Co se týče technikálií Tesla tak jsem viděl jen pár videí jak to jde opravit, ale tomu nerozumím a jde to mimo mě, ale co vím tak za 185 tis + práce (asi 25 tis) baterie opravují, když odejde nějaký modul.
K FVE, taky mám goodwe, to spolu napřímo nějak komunikuje nebo přes nějaky wallbox?
Určitě nahradit to auto které jezdí nejvíce. Takže u Vás tedy nahradit O2.
TM3 nebo Y je rozhodně volba rozumu. Já budu určitě kupovat zase ojeté EV a u Tesly je problém s opravami baterie, dostupnost dílů po nehodě a spoustu dalších drobností proto asi budu pokukovat po Enyaqu.
Ale nevím jak to s prostorem vůči Y.
Co se týče infotaimentu, tak mě by stačil k životu carplay. Leaf je pravěk a defakto mě nic nechybí.
U Nissanu je vtipné že k diagnostice baterie stačí minimální znalosti a telefon s obd převodníkem.
o té Tesle to vím a než bude výměna Ovce aktuální (ca 2 roky), tak to snad další servisy vyřeší, každopádně Vídeň je pro mě určitě blíž ne Praha 🙂, Y je prostorově větší než Kodyaq/Enyaq. U Enyaqu jsou starší ročníky problém, než to škoda vychytala a hlavně na ně serou s podporou dost zpraseného infoteimentu.
Já budu mít podobný nájezd. Cca 10k. Zatím mám 6k a na DC jsem nabíjel max 5x. Nejvíc nabíjím na AC u Kauflandu kde nabíjení stojí 6kč.
Nabíjení max 3 hodiny do plna. DC cca 25 min, nejčastěji Lidl. Mám malou fve cca 5kwp a dá se hodně jezdit ,,zadarmo'' Máme dvě děti a když to jde tak jedeme Leafem. Za mě super auto. I oproti 2.0 TDI DSG je jízda mnohem lepší. Dálnice, zimaky, topení jsou tragedie. Ale můj průměr je 40-50 km denně.
tak nebráním se časem mít třeba i 2 EV, ale teď budu řešít zda model3 na běžné ježdění a nechat si oktavku 2 TDI, nebo zda vzít třeba model Y a z toho udělat hlavního tahouna a IX20 nechat na popojíždění když je druhé auto v luftu, náklady na údržbu té IX20 jsou minimální, olej za pár stovek 1x za 2-3 roky (já vím, mělo by se za 2 xD ), přezuju si sám a nějakou stovku za filtry, než se tímto tempem dostanu k nějaké větší údržbě, auto bude mít asi 30 let 😄
Zato oktávka jezdí sice za nic (4,5l), ale náklady na údržbu, rozvody a opravy (je to už dost staré auto) to dost prodražují a zase by se z oktávky stalo jen popojížděcí autíčko
Na co malý benzín? Já to mám právě naopak. Na dálky Touran, na trasy 100-200 km Nissan Leaf. (Výbava Tekna je pecka) Za mě strašne podhodnocene auto, kvůli strachu z degradace baterie. S Leafem najedu 1-1,5k km / měsíc
Tak loni jsem s IX20 najel 5 tis Km, pravda, žena byla na mateřské a nevyužívali se tolik 2 vozy zaráz. Ale jinak s ním za rok dělám stejně jen 8-9 tis Km. To zvládnu s tím starším benzínem. Elektro potřebuje prostě jezdit (stejně jako nafta) aby byl rentabilní.
pokud moje, okna a zateplení dávno zaplacené (před 15 lety), FVE záleží na výkladu, oproti faktuře co jsme platili jsme -25 tis, oproti spotřebě kterou mám teď (přitápím klimatizací a v létě klimuji) jde o úsporu ca 35 tis. Návratnost v pesimistickém vývoji (což je optimistický pro běžné spotřebitele) cca 10 let, v optimistickém tak 7-8 let.
Mám s Čez distribuce uzavřenou smlouvu a nejprve je nutné změnit sít v obci. Již dvakrat tento termín Čez distribuce prodloužil a dovolání nikde není. Nový termín je 05/2025.
v tomto se už úplně neorientuji, žádost o připojení mi dávala firma co mi realizovala FVE, dostal jsem prva 3kW, pak už jsem si sám žádal o navýšení na 5 a to jsem dostal (fakticky mi to stačí), ale budu teď žádat o 8 kW, snad mi to posunou aspoň na 7, je to myšlenka do budoucna
Těch 8 Mwh je tak horní hranice u dvougeneračních nezateplených domů,jen s novými okny.Co mi lidé hlásí.
Při 6 lidech a čtyřech příjmech 100 000 měs. to vychází 5 000 za topení.A kvůli těch 5% z příjmů je zde celkem slušný kabaret.
no úplně teď nechápu co tím chcete říct, ale zapomeňme na to, výsledku jsme se dobrali...
Nemám zkušenost s TČ. Mám jen FVE a při kalkulaci mi říkala slečna, že se za virtuální baterii platí 450,- měsíčně. Pokud je roční spotřeba i s topením 16 000,-, tak to je paráda. Mimochodem, platba za přetoky se řídí cenou na burze, takže se můžou dostat do mínusových hodnot a platíte vy.
pořád jste to nepochopil, žádná cena na burze vás nezajímá. Prostě dodáváte ČEZu a to co dodáte si během fakturačního období můžete vzít zpět (řeší se to na konci roku, když začnete v zimě a půjdete do mínusu, zajímá je co je na konci roku), žádnou cenu neřeší.
Ano za virtuální baterii se platí 423 Kč/měsíc, ale to je měsíční platba, tu mají všichni dodavatelé, v případě ČEZu u klasického tarifu to je 154 Kč/ měsíc, tedy rozdíl je nějakých 280 Kč, což je zmíněných 3200 Kč za rok navíc.
No vidíte, u každého to je naprosto rozdílné a skutečně mnoho majitelů TČ jsou úplně v háji.
Já tam jsem nyní za krásných cca 100 tisíc ročně a to jsem i dost investoval a myslím, že není nic zanedbáno a přesto je spotřeba jak u tanku. Uspora FVE je odhadem okolo 20 tisíc, samozřejmě VB by byla fajn a snad se jednou dočkám.
Ale i tak stále zvažuji ten návrat na uhlí a odrazuje mě jen to pohodlí na které jsem si zvykl.
je třeba pravidelně zkouše žádat o připojení do sítě, jakmile vám to schválí, máte rok na to připojit FVE, dost času na to někoho najít. Doporučuji zkouše žádosti na podzim a na začátku roku, posilují soustavu a kde je přetíženo, snad brzo připojí další, ale nesmí se čekat, no.
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Je treba rozlisovat v clanku pojmy elektrarna, teplarna event. par MW v kogeneraci. Pak se vam to vse vyjasni.😀
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
díky, mrknu na to
1 odpověď