My EV máme taky, záleží co komu vyhovuje a nenechat se poplést EV propagandou. Vadí mi pouze, že je to nesmyslně tlačeno a že zastánci pořád hledají jakékoliv argumenty, jen aby EV vyšlo jako spása všeho. Dokonce se tu vyskytuje jeden pomatenec, který je schopen tvrdit, že konkrétně Tesla 3 je prakticky nejlepší auto na světě a jakákoliv prémiová značka se vůbec nechytá. Myšleno Audi, Mercedes, BMW, ale klidně i Lambo, Porsche atd. Prostě že nic jiného než Tesla 3. To je prostě na Chocholouška:-)
Něco jako Iphone? 😄
Model 3 se mi líbil, jenže má dost na chuja vlez do kufru což je pro rodinu k prdu. Osobně asi budu zvažovat Enyaq a model Y, oboje ojeté. Vybral jsem tyto 2 protože se prodávají v rozumných počtech a da se z nich vybrat. Zejména jsem se zajímal i o garanční servis, protože ještě v nejbližší době nevěřím, že vznikne množství garážových servisů. Tesla nemá předpis na servis a když už se do servisu dostanete (tam je trochu problém, mají malé kapacity) tak to nestojí raketu. Škoda má servis v případě EV taky rozumně nastavený. Na rozdíl od Hyundai - KIA a podobně, kdy si za prohlídku auta, bez nějakého výkonu naúčtují 10k za nic (protože tam není reálně skoro co dělat). WV by mohl být leda tak ID.5 ale ten je dost dražší a méně praktický.
Pro Teslu hraje technologický náskok v bateriích i motoru, zato má horší podvozek a téměř bezdomovecký interiér.
Pro Enyaqa hraje super podvozek, klasický interiér a dostupnost servisů a dílů, zato motor s menším výkonem žere víc.
V principu nemám nic zásadního proti, jen 400km po dálnici dosáhl tuším jen jeden Mercedes, spousta aut měla problém i s metou 200km. Při 130km/hod. Při 160 nebo 180km/h je to prakticky nepoužitelné. Při konstatni rychlosti 180km/h (bez zbytečných akcelerací) se spotřeba pohybuje okolo 50kW. Tedy je výpočet poměrně jednoduchý. Když k tomu vezmete dobíjení na 80% a vybíjení na 20% (už jen z důvodu rozmístění stojanů), tak si od uvedené velikosti baterie ještě odečtěte 40% a máme výpočet.
jo nemám nic proti, tedy jen když zanedbáme rychlost 180km/h, kterou můžeme jen v Německu. Reálná spotřeba model3 při dálniční rychlosti bude tak 17 kWh, nebo 20-22kWh u Enyaq. 200km to dá, 300 možná taky, když se použije větší rozsah baterky. Jo, jsou to obtíže, netvrdím že je to spásné a není pro každého, to že nám to vnucují je taky blbý. Ale pro mě a mé použití to bude OK, já do toho půjdu.
Cestou do Říma zastavím jednou až dvakrát na záchod a abychom se s manželkou prohodili u volantu. Zastávka max. 2 minuty, protože se těšíme na naši oblíbenou restauraci. Pokud souhlasíte s negativním dopadem dotací, tak předpokládám že je nevyužíváte.
jo ve 2 řidičích se to lépe jede. Když dotace tak pro všechny, ne jen pro vyvolené a zejména na něco co má smysl, jako je zateplení domů, nebo veřejné stavby, či projekty, které neprovozuje stát, ale jsou potřebné (krizové (modré) linky, různé charity a tak)
Ano, tyto argumenty častých zastávek, které jsou vlastně potřebné, používají příznivci často. Já jezdím dlouhé trasy a nikdy jsem nepotřeboval stát půl hodiny na pumpě. Protáhnout, vymočit, případně něco koupit a za 5 minut zase jedeme. Půl hodiny každých 300km, při mé dálniční rychlosti každých 150km, je prostě peklo. Manželka má EV, máme reálné zkušenosti, jako x té auto v domácnosti, na krátké trasy je to ok.
Žena to chtěla, tak to má. Ale určitě ne z důvodu úspory peněz, jsem naprosto přesvědčen, že finančně to nevyjde v rámci TCO dobře (to naštěstí neřešíme, ale prostě argumentu ceny nevěřím). Jedna z hlavních rolí (ale ne jediná), je ztráta hodnoty EV. Auto za 2 mio bude mít prodejní hodnotu za 5 let max 300 tis, to je mé osobní přesvědčení. V případě spalováku by to mohlo být 800 tis nebo i více (ceny nových spalováků každý rok rostou a technologie uz se prakticky nemeni, u EV je to naopak, ceny nových prudce padají a technologie rostou). Rozdíl tedy 100 tisic ročně ve prospěch spalováků, který nemáme šanci ušetřit na palivu. Osobně tedy neberu a nesouhlasím s většinou argumentů zastánců EV, ale když prostě někdo chce auto do města a okolí, má nabíjení doma a považuje některé vlastnosti EV za benefitní, přičemž ztráta hodnoty ho netrápí, tak je v pořádku si to koupit. Každého volba, jen mám pocit, že ta masirka kolem prostě není pravdivá.
jezdil jsem jednu dobu trasu 700 km v kuse, dalo se to zajet za 6-7 hodin, 85% dálnice, zbytek mimo město nebo příměstský, nicméně za tu dobu jsem stavěl každé 2 hodiny, jednak jsem cítil jak klesá moje koncentrace (zejména na dálnici) + potřeby jako jídlo, cigarko, záchod. Nevěřím nikomu, kdo by řekl, že tento model trasy dá bez zastávky, dovedu si představit jen 1 zastávku, ale i to je na chuja. Proto tento argument používám a používat budu.
Prosím, máte takové auto co stálo 2 mil a teď se prodává za 300 tis? A mohl bych ho vidět? Já jen že ho beru. Jinak musím souhlasit, sešup u těchto aut je větší, nicméně dost aktivně teď hledám EV a u auta co se prodávalo za 1,2 mil tesla Y, je ztráta maximálně 150 tis/rok, 3 roční auto nekoupíte míň jak za 800 tis. Když porovnám Kodiaq a Enyaq tak vychází ta ztráta hodnoty dost obdobně. A to nemůže nikdo říct, že by o Kodiaq nebyl zájem. Ta ztráta je jen strašák...
To je úplný nesmysl. Vlastní stojan na naftu nepotřebujete, protože dojezd dieselu je klidně 1000km, natankujete na každém rohu za 3 minuty a cena je plus mínus všude stejná (tedy teoreticky i u domácího stojanu). Tedy žádný reálný důvod mít stojan doma. Elektroauto má dojezd hodně závislý na mnoha faktorech, počasí, rychlost..., ale reálně je dojezd mezi nabíjením třeba 300km (pri vyšší dálniční rychlosti klidně jen 200km). Většinou se nejede na kritické minimum, neboť rychlonabijení rozhodně není na každém rohu a není vůbec neobvyklé, že stojan z nějakého důvodu nefunguje. Nabíjení i na rychlo trvá cca půl hodiny, samozřejmě při frontě se toto násobí. 3 auta ve frontě, rovná se 2 hodiny čekání. Cena je několikanásobně vyšší než domácí tarif, časté rychlonabíjení výrazně zkracuje životnost baterie, atd. Tedy jste možná nyní i Vy pochopil, jaký nesmysl jste napsal. Není žádný důvod mít doma stojan s naftou a není žádný důvod mít elektroauto bez možnosti nabíjet doma.
ne že bych s Vámi nesouhlasil, ale cítím potřebu některé vaše výroky upřesnit.
Dojezd EV: výpočet dojezdu dle WLTP, neboli číslo v km, například 500 km, vychází z této metodiky dle nejčastějšího průměru nájezdu km v EU. Tedy asi 30% jízdy ve městě a 20% v příměstském provozu, 20% mimo město a 30% po dálnici. Pokud pojedete výhradně dálnici, na 400km to možná vyjde. Významně to ovlivní i teplota, jak směrem k baterii - auto ji ohřívá, jako její ochranu, tak směrem k řidiči - topní v interiéru, pokud to nebude prehistorické auto, tak budeš mít tepelné čerpadlo a tam topení interiéru už nemá zásadní vliv na spotřebu.
Nabíjení EV: Zatím nebyla prokázaná souvislost s rychlonabíjením (UFC - ultra fast charge) a zrychlenou degradací baterie, to si pohlídá BMS, než jak rychle nabíjíte, je důležité v jakém rozsahu, jelikož většina baterií nemá rado nabití na 100%, tudíž pro běžný provoz se používá rozsah 10-85% pokud budete nabíjet v tomto rozsahu na UFC, problém nebude, samozřejmě před delší cestou není problém dofrcat na 100%
Nabíjení na UFC trvá do 30 min, samozřejmě fronta je důležitá, ale ta je pouze u stojanů SCH Tesla v Praze, jelikož Tesel je nejvíc a nabíjet tam jezdí i jiná než Tesla auta, také jelikož cena je 9,5Kč/kWh na UFC pokud máte Teslu, pro srovnaní svatá trojice (PRE, ČEZ, E.ON) mají UFC skoro 2x tak dražší.
Pokud nemáte možnost nabíjet doma, nejste fanoušek do EV aut, nejezdíte výhradně ve městě, nebo ho z nějakého jiného důvodu chcete, EV vám (finanční) smysl dávat nebude. Jinak 18-20kWh při Tesla ceně je tak 5 litrů nafty/benzínu, což je do města super.
Nechápu, jen Vám říkám, že jezdíme hodně dlouhých cest a EV je pro nás nesmysl a nesnáším dotace a zákazy. Je to dostatečně srozumitelné
Ptal jsem se kolikrát zastavujete na takto dlouhé trase, bez odpovědi. Psal jsem, že vám baterky nenutím a stále opakujete že ano. Souhlasil jsem s Vámi že EV není pro každého a také jsem souhlasil že dotace i zákazy jsou špatně a stále s tím šermujete. Vychází mi z toho, že špatně chápete psaný text.
2x do roka… ale jezdíme lyžovat, jezdíme do různých evropských měst na fotbal… takže za rok najedu cca 75 tis, a nerad dělám něco, protože musím, ale Vám to zase vyhovuje. Jen mi prosím nenuťte něco co nechci. svobodná volba už pro některé jedince není důležitá
Asi špatně chápete psaný text... Nevadí. 75 tis je opravdu hodně.
Hezký den
Já nepotřebuji stavět každé 3 hodiny na půl hodiny a jenom tam kde je volná nabíječka. Takže kecy o tom jak je to skvěl, že musíte stavět každé 3 hodiny na kafe… chcha ja fakt nechci
super, krasně jste mi neodpověděl na dotaz, ale v pořádku, ja vám baterky nenutím.
PS: já kafe nepiju.
PPS: 15 minut na 300 km na SCH... Jak často jezdíte do toho Říma, že je pro Vás 4x zastávka na 20 minut tak zásadní problém?
Naftu a benzín natankuju za 2 minuty na 1300 km jízdy😉🫢
ale notááák, nechcete mi tvrdit, že ujedete 1300 km s 1 zastávkou na 2 min tankování, na cestu máte cévku a pleny na kakání, nebo místo sedadla řidiče máte rovnou mísu? A hladovku po cestě taky držíte? Pokud ano, tak smekám, ale spíš si myslím že se mě tu snažíte houpat...
Jsou
Je to správné?
Můj passat má dojezd 1300 km
Je tedy EV použitelné pro většinu populace? Pokud ne proč většina populace dotuje nesmysl pro menšinu?
Díky
Nejsou... Skončili, chce to lépe googlovat.
Správnější by to bylo v případě, kdyby k této dotaci měl přístup kdokoliv, ne jen vybraná skupina lidí. Nicméně správné to není, protože fakticky se chudí skládají na ty bohaté.
Gratuluji, Passat je dost fajn auto, nicméně pokud opravdu bydlíte na jižním městě, nejkratší cesta do Říma je přes 1300 km, tak nevím jak ochotný budete jet takto na krev a bez zastávky, ale vím kam míříte. V leté jsem koukat na video o tom jak pán jel Teslou, jen přes Tesla superchargery na Sicílii. Prakticky stavěli po 300km protože museli na záchod a protáhnout se. Za těch 20 min co odpočívali, jedli a vykonávali další potřeby, "natankovali" dostatek km na další cestu. Nebo druhé video jak jeli 3 auto do Chorvatska, 1 EV, 1 spalovák a to třetí nevím, buď další EV nebo hybrid, nějaké zvlášť časové rozestupy neměli.
Nebudu spekulovat o tom, zda je to pro někoho vhodné či ne, to si musí ten člověk vypočítat sám. Ano, pro většinu lidí to nebude výhodné, nicméně já si spočítal, že pro mě ano. 99% tras jezdím do 100 km, mám vlastní garáž kde mohu nabíjet výhodným nočním proudem, kdy se dostanu na nějakých 4,5Kč/kWh = asi 70 Kč/100 km, což je ekvivalent spotřeby asi 1,8l nafty/benzinu. Nižší náklady na servis a údržbu. Pro mě to znamená značnou úsporu, bohužel jsem jen prostý zaměstnanec a takovou raketu si v době drahého bydlení, hypoték, energií a inflace nemohu zatím dovolit, jelikož nejsem příznivec půjčování si peněz. Snad na začátku 26 roku to vyjde
Chtělo by to z Vaší strany odpovědět na základní otázky:
Díky
- NE
S pokutami by to mělo vypadat stejně jako v případě PČR, kdy příjem z pokuty nejde policii případně danému obvodnímu oddělení, ale je to příjem státního rozpočtu. Stejně tak by tyto příjmy měli odvádět obce, maximálně si srazit vlastní prokazatelné náklady s vybíráním těchto pokut. Hned by se ukázalo, komu jde o obecní příjem a komu o bezpečnost.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ano, jel bych to na jednu zastávku. Mluvím o ztrátě za 5 let (tzn predikce do budoucna). Doteď byl relativní nedostatek EV aut, ale již nyní začínají být přeplněné sklady a přichází éra nových EV za 500k. Tzn. je naprosto jasné, že ztráta bude enormní. Zajděte si k těm, co se tím opravdu živí a na ty predikce mají špičkové analytiky. Tím myslím firmy co prodávají auta na operativní leasing. Na stejně drahé auto se spalovákem bude výrazně nižší měsíční cena než na EV. Proč je jasné, protože vědí, že za 5 let bude mít EV mizivou cenu. Tak to prostě je.
A Tesla 3 stala 5 let (nebo 4) zpátky skoro 2 mio, pokud si dobře pamatuji, tak kdo ji za 2 mio koupil, dnes ji prodá za 500? To je masakr a bude hůř.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Trochu vám opravím počty, protože si je těžce nadhodnocujete (nebo si to záměrně pletete s modelm S?). Tesla model 3 v roce 2019 se prodávala 1,2 mil SR, 1,5 mil LR a 1,7 mil perf. verze. Tak se dlouho držela na této ceně, největší sešup na ceně udělal Elon, když nová auta postupně zlevnil SR o 200 tis. LR a perf. o 400 tis. A kdo si koupí jeté auto za cenu nového a technologicky vyspělejšího? 😄
2019 model 3 jde koupit ve slušném stavu za 600, za 500 jde taky, ale v horším stavu. Z mého pohledu je to ztráta 50% za 5 let což je celkem v pohodě. Ale z pohledu majitele je to sešup o 2/3. Ale toto je extrémní případ díky velkému zlevnění, naopak ostatní EV častěji zdražoval.
přikládám výčet několika EV aut se stářím přibližně 5 let a jejich ztrátou hodnoty která dělá mezi 40%
Škoda Enyaq iV Rok: 2020
Cena tehdy: přibližně 1 100 000 Kč
Cena dnes: přibližně 700 000 Kč
Pokles ceny: přibližně 36%
Volkswagen ID.3 Rok: 2020
Cena tehdy: přibližně 800 000 Kč
Cena dnes: přibližně 500 000 Kč
Pokles ceny: přibližně 38%
Audi e-tron Rok: 2019
Cena tehdy: přibližně 1 700 000 Kč
Cena dnes: přibližně 800 000 Kč
Pokles ceny: přibližně 55%
Hyundai Kona Electric Rok: 2018
Cena tehdy: přibližně 850 000 Kč
Cena dnes: přibližně 450 000 Kč
Pokles ceny: přibližně 45%
Kia e-Niro Rok: 2018
Cena tehdy: přibližně 900 000 Kč
Cena dnes: přibližně 600 000 Kč
Pokles ceny: přibližně 33%
Pokud pomineme prémiovku Audi (kdy cena klesla zejména, že začátek produkce má problém s motorem a oprava je za hodně peněz), ztráta na hodnotě není nějak zvlášť zlá, oproti spalovákům. Je to spíš davová psychóza