Hybridních pohonů je několik typů (nemyslím vlastní technické provedení, ale obecnou strukturu) a PHEV, který zmiňujete, je jen jedním z nich. Odkaz
jasný, nebyl to záměr. Mild hybrid se skoro ani za hybdrid nedá považovat 😄 a HEV je už totálně překombené, který už vůbec nechápu. Myslel jsem spíš plug in hybridy
Já jsem koupil v roce 2017 BMW 330 E. Manželka jezdila tehdy hodně často a já jsem ji chtěl posílat na cesty hlavně s dětmi pouze v Audi SQ7. V té době jsem taky jezdil hodně Dánsko, Holandsko, Německo a Francie za svými zákazníky. Takže jsem šel do hybridů do zásuvky. Ale vždycky to bude jenom logický stupeň k čisté elektromobilitě.
Prostě když se tam připojil ten spalovací dvoulitr, tak jsme chtěli s manželkou vždycky to auto hodím ze skály. Tak moc jsme si zvykli na úplně jinou kulturu a kultivovanost jízdy. Další věc, kterou jste třeba nezmínil je degradace baterie. U elektromobilu mizivá, u hybridních systému velmi vysoká. Po 3 letech mi museli vyměnit celou baterii, momentálně mám čistě elektrické auto taky 3 roky a skoro 100 000 kilometrů a degradaci tam mám 3,45%. Tam byla degradace přes 50% a to s daleko menším nájezdem kilometrů.
tak hlavně z pohledu baterií je rok 2017 ještě doba kamenná... Za těch pár let do vašeho BEV se udělal ukrutný skok jak v technologii tak v životnosti. Jinak díky za poznámku. Nemluvě o tom, že malá baterka udělá ukrutné množství cyklů oproti jedné velké.
Jen tak pro mě, byla tam nějaká statistika kolik jste najezdil na elektriku a kolik na spalovák a kolik žral spalovák a kolik jste měl dlouhodobý průměr na palivo? Díky
Může mi někdo vysvětlit v čem je výhoda hybridu? Nějak to pořád nechápu. Z obou světu má to dobré, ale zejména to špatné. Zejména potřebu starat se o spalovací motor, chodit na emise, pořád je tam olej v převodovce, celková technická náročnost se zvedá o obě technologie a stejně tak naroste dost dramaticky váha, takže ti co používají pouze spalovák (což se často děje, protože hybridem se ospravedlňují silné motory 😄 ) tak se jim s váhou zvedá opět spotřeba a emise.
Chápu kdo chce spalovák a chce jeho přednosti, stejně chápu že někomu se líbí přednosti BEV, ale toto fakt ne....
A pročpak se nevyplatí koupit v kamenných krámech? Mají totiž daleko vyšší režii, platí nájem, elektřinu, vodu a hlavně personál...
Náhodou, při správné akci má i kamenný obchod dobrou cenu, dnes jsem koukal na Motorolu edge 50 a v Datartu a Alze suverénně nejlepší cena. Na Datartu spolu s VIP účtem a kuponem vyjde na 6500, asi o 2000 pod konkurencí
Ačkoliv mě nebudete mít rádi, ale zhodnotím tu několik opakujících se příspěvků.
První větší trubuna A je zrekonstruovaná a vhodně využívaná (byt, kanceláře, firmy, zázemí pro juniory). Druhá menší tribuna B - je nevyužitá a zatím se s ní nic dělat nebude.
Pro první ligu zde není zázemí - není kde parkovat, už slabá účast na 2. lize blokuje celou vesnici. Měli nápady jak to vyřešit - záchytné parkoviště u ZD a vybudování chodníku do areálu, nebo zákaz vjezdu OA do vesnice, pro lidi co v obci nebydlí před a při fotbale (to by už vůbec nefungovalo)
Opilí fanoušci napadají místní a nejednou se stalo že obtěžovali děti jdoucí ze školy (jedno dítě hodili do kontejneru)
Firma vlastnící klub přišla s návrhy jak investovat do stadionu, byl to ale jen spíš návrh, bez akčního plánu a žádného smluvního příslibu, jediné o co jim šlo, bylo o příslib, že mohou hrát 2 ligu, aby získali výjimku od FAČR. Zkusili by si, zda by jim to šlo a zda by se udrželi a když ne a spadli by, na investice by se nejspíš vybodli.
Město Vyškov se ve fotbale a v MFK Vyškov nijak neangažuje a jsou jim u zadele.
Osvětlení a vyhřívaný trávník jsou podmínky pro získání licence pro 1. a nově i pro 2. ligovou licenci. Bez výjimky nebo toho nejede vlak.
Edit: Místnímu fotbalovému klubu komplikují existenci - primárně je stadion jejich a se souhlasem obce ho pronajímají MFK Vyškov a sami musí jezdit trénovat a hrát jinam a chtěli po obci vybudovat třetí hřiště v Obci aby naplnili požadavky
Vzhledem k tomu, jak lživě fungují provládní média je prakticky zcela jisté, že trojkoalice Spolu bude mít v příštích volbách pod 11%. A půjdou konečně do ......pryč.
nevadilo by mi ani kdyby měli 15-20%, ale hlavně aby ODS dopadla podobně jako piráti, a to že lidi ODS vykroužkují ven, za to že přibrali TOP a KDU.
No že STAN trhne 15%, o tom by se dalo uvažovat, Dozimetr už je nějakou dobu, ale třeba to do voleb jejich voliči zapomenou. Ale 30% pro Fialu je úlet, kdyby si dali přízemní cíl 20%, tak třeba by se to dalo, aha ono 35% není dost na vládu, takže smolik... Nejsou malé cíle, jen malí lidé. Ale pokud bych si měl na něco vsadit, moje prachy by šli na to, že ANO složí jednobarevnou vládu.
Navíc biomasa obecně patří do půdy, kde z ní vzniká humu, který je nezbytný nejen pro úrodnou půdu, ale také pro vsakování vody a její zadržování v půdě.
Spalování biomasy by se mělo omezovat a ne podporovat.
tak organická složka se do půdy napřímo nikdy nevpravovala ve větším množství, ale spíš ve formě hnoje (výkaly krav, prasat a pod) se zbytky podestýlky těchto zvířat. Bohužel, raději lidi kupují kuřecí/vepřové/hovězí v akci z polská a jiných zemí, tím pádem náš zemědělec nechová dobytek a nemá hnůj.
Organickou složku dokáže dost nahradit proklínaná řekpa, má hustý kořenový systém hluboký až 1m, problém je, že se často stříká, jako bonus působí protierozivně (pole v zimě není holé a hustý kořenový systém drží půdu). Problém je kukuřice, která se používá na tuto biomasu.
U nás na okrese máme popelnice na bioodpad, ukládají se tam zbytky z domácností, tráva ze zahad, listí, kazící se ovoce a podobně, není to kvalitní jako kukuřičná biomasa, ale o to levnější, jen toho popeláři několik stovek tun týdně svezou :-)
Už teď nám v půdě chybí organická složka. I když stejně se většinou do těchto elektráren často vozí palivo z celého světa od Amazonie, přes Kanadu až po Sibiř.
tak organická složka se do půdy napřímo nikdy nevpravovala ve větším množství, ale spíš ve formě hnoje (výkaly krav, prasat a pod) se zbytky podestýlky těchto zvířat. Bohužel, raději lidi kupují kuřecí/vepřové/hovězí v akci z polská a jiných zemí, tím pádem náš zemědělec nechová dobytek a nemá hnůj.
Organickou složku dokáže dost nahradit proklínaná řekpa, má hustý kořenový systém hluboký až 1m, problém je, že se často stříká, jako bonus působí protierozivně (pole v zimě není holé a hustý kořenový systém drží půdu). Problém je kukuřice...
Biomasa. To je to, jak jedu a na poli vydim suchou kukurici, pestovanou kvuli spaleni?
právě že ne suchou, tato kukuřice se sklízí zelená a pak se z ní vyrábí elektřina, z té suché kukuřice (ale spíš slámy a podobně) se dělají až ty pelety.
U nás na okrese se hodně rozšířili popelnice na bioodpad, kdy tam vkládáte listí, trávu, shnilé ovoce a podobně a to pak tímto způsobem likvidují, za mě fajn způsob a doplněk, zejména bioplynka pak ještě dodává teplo, ale obtěžuje zápachem...
V kontrastu s tímto, tento článek vyzní spíš naopak. Česko nemá málo Vysokoškoláků - i když problémy byli popsány správně, ale máme moc "levných" oborů, které jsou "lehké" ke studiu, proto tam chodí hodně lidí a pak pracují mimo svůj obor, protože potřebují/chtějí "nějaký" titul. Proč levných oborů? Sehnat lektory na Ekonomii je levnější, než programátory a IT techniky, kteří budou učit za učitelský plat.
Každopádně potřebujeme víc technicky vzdělaných lidí (a psychologů, lékařů, kteří u nás zůstanou, atd..).
Ale hlavně, potřebujeme kratší dobu studia - VŠ komplet max 4 roky, maturovat v 18 letech (takže buď zkrátit SŠ o rok nebo ZŠ o rok) a neučit zbytečnosti, zejména předměty na školách kam nepatří, na kterých se studenti na VŠ takzvaně vyhazují (typicky matematiky, fyziky, chemie a podobně - protože opět, tito lektoři jsou na rozdíl od specialistů "levná" pracovní síla), tím nechci tyto vědy znevažovat, ale co jsem se na VŠ v tomto oboru učil, jsem už stejně zapomněl, protože to nebudu nikdy potřebovat a ta potřeba tam nebyla, učit obory v rámci zaměření studia a o to intenzivněji. Zkrácením dostanete studenty dřív do praxe (23 vs 25 let věku), tím snížíte náklady a dřív dostanete daně, bude menší potřeba lektorů - učitelů, menší náklady VŠ - resp. na uvolněné místo lze vzít víc studentů. Vyřeší se tím i pozdní zakládání rodin, když borec s holkou vylezou v 25 ze školy takzvaně s holým zadkem, potřebují práci, bydlet a podobně, při drahých nemovitostech a drahých hypotékách, nutno si naspořit aspoň 10%, to si pak nemohou dovolit to dítě mít dřív.
Problémy prvních Enyaqů (aktualizace a předehřev baterky) mě moc netrápí naopak doufám, že to stlačí cenu tak nízko že to bude cenově zajímavé. Leaf měl najeto 45 tkm. r.v.:2017 uvedení do provozu 2019, ceník cena cca 960 k, koupeno za 240k. Interiér z větší části z pravé kůže, dneska už je všude jen nebinarní eko vegan koženka. Baterka mě netrápí, až bude na 60% zapojím ji do fve (kompatibilní s goodwe).
U tesly pokud se nepletu nelze nahratit danou sekci battery packu a pokud není problém jen s bms a pod. elektronikou, tak je výměna za 200-300k. ( V mém autě 192 jednotlivých li-ion článku, v Tesle jich je X tisíc, to je za mě poměrně velký prostor pro chybu) Sice je pravděpodobnost selhání malá, ale může Vás to potkat. U koncernu jde opravit baterie po blokach. U Nissanu jde dokonce celý blok ještě rozebrat a měnit jen segment, kde je serio-paralelni kombinace 2s2p nebo 4s4p, cena od 2 do 7 k takže, oprava u mě startuje na cca 10k bez práce. Za mě udržitelný auto. A až se začnou vykupovat nazpět baterie tak na tom možná ještě něco vydělám.
jo ten Leaf druhé generace není taky úplně blbej nápad, taky jsem po něm mrkal, nebo fiat500. Co se týče technikálií Tesla tak jsem viděl jen pár videí jak to jde opravit, ale tomu nerozumím a jde to mimo mě, ale co vím tak za 185 tis + práce (asi 25 tis) baterie opravují, když odejde nějaký modul.
K FVE, taky mám goodwe, to spolu napřímo nějak komunikuje nebo přes nějaky wallbox?
2
Sledujících
4
Sleduje
2
Sledujících
4
Sleduje
Já najezdil s Toyotou Prius 1/4 milionu km za 5 let a bylo to to nejlepší, co jsem kdy jezdil. Byl to klasický hybrid HSD. Geniálně postavené, jednoduché, spolehlivé a nerozbitné. Vzpomínám se slzou v oku.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
jo prostě je to nějaké řešení, kdy motor dělá elektriku, to beru. Ale proč mít motor a k tomu elektromotor s baterkou
1 odpověď