Určitě nahradit to auto které jezdí nejvíce. Takže u Vás tedy nahradit O2.
TM3 nebo Y je rozhodně volba rozumu. Já budu určitě kupovat zase ojeté EV a u Tesly je problém s opravami baterie, dostupnost dílů po nehodě a spoustu dalších drobností proto asi budu pokukovat po Enyaqu.
Ale nevím jak to s prostorem vůči Y.
Co se týče infotaimentu, tak mě by stačil k životu carplay. Leaf je pravěk a defakto mě nic nechybí.
U Nissanu je vtipné že k diagnostice baterie stačí minimální znalosti a telefon s obd převodníkem.
o té Tesle to vím a než bude výměna Ovce aktuální (ca 2 roky), tak to snad další servisy vyřeší, každopádně Vídeň je pro mě určitě blíž ne Praha 🙂, Y je prostorově větší než Kodyaq/Enyaq. U Enyaqu jsou starší ročníky problém, než to škoda vychytala a hlavně na ně serou s podporou dost zpraseného infoteimentu.
Já budu mít podobný nájezd. Cca 10k. Zatím mám 6k a na DC jsem nabíjel max 5x. Nejvíc nabíjím na AC u Kauflandu kde nabíjení stojí 6kč.
Nabíjení max 3 hodiny do plna. DC cca 25 min, nejčastěji Lidl. Mám malou fve cca 5kwp a dá se hodně jezdit ,,zadarmo'' Máme dvě děti a když to jde tak jedeme Leafem. Za mě super auto. I oproti 2.0 TDI DSG je jízda mnohem lepší. Dálnice, zimaky, topení jsou tragedie. Ale můj průměr je 40-50 km denně.
tak nebráním se časem mít třeba i 2 EV, ale teď budu řešít zda model3 na běžné ježdění a nechat si oktavku 2 TDI, nebo zda vzít třeba model Y a z toho udělat hlavního tahouna a IX20 nechat na popojíždění když je druhé auto v luftu, náklady na údržbu té IX20 jsou minimální, olej za pár stovek 1x za 2-3 roky (já vím, mělo by se za 2 xD ), přezuju si sám a nějakou stovku za filtry, než se tímto tempem dostanu k nějaké větší údržbě, auto bude mít asi 30 let 😄
Zato oktávka jezdí sice za nic (4,5l), ale náklady na údržbu, rozvody a opravy (je to už dost staré auto) to dost prodražují a zase by se z oktávky stalo jen popojížděcí autíčko
Na co malý benzín? Já to mám právě naopak. Na dálky Touran, na trasy 100-200 km Nissan Leaf. (Výbava Tekna je pecka) Za mě strašne podhodnocene auto, kvůli strachu z degradace baterie. S Leafem najedu 1-1,5k km / měsíc
Tak loni jsem s IX20 najel 5 tis Km, pravda, žena byla na mateřské a nevyužívali se tolik 2 vozy zaráz. Ale jinak s ním za rok dělám stejně jen 8-9 tis Km. To zvládnu s tím starším benzínem. Elektro potřebuje prostě jezdit (stejně jako nafta) aby byl rentabilní.
pokud moje, okna a zateplení dávno zaplacené (před 15 lety), FVE záleží na výkladu, oproti faktuře co jsme platili jsme -25 tis, oproti spotřebě kterou mám teď (přitápím klimatizací a v létě klimuji) jde o úsporu ca 35 tis. Návratnost v pesimistickém vývoji (což je optimistický pro běžné spotřebitele) cca 10 let, v optimistickém tak 7-8 let.
Mám s Čez distribuce uzavřenou smlouvu a nejprve je nutné změnit sít v obci. Již dvakrat tento termín Čez distribuce prodloužil a dovolání nikde není. Nový termín je 05/2025.
v tomto se už úplně neorientuji, žádost o připojení mi dávala firma co mi realizovala FVE, dostal jsem prva 3kW, pak už jsem si sám žádal o navýšení na 5 a to jsem dostal (fakticky mi to stačí), ale budu teď žádat o 8 kW, snad mi to posunou aspoň na 7, je to myšlenka do budoucna
Těch 8 Mwh je tak horní hranice u dvougeneračních nezateplených domů,jen s novými okny.Co mi lidé hlásí.
Při 6 lidech a čtyřech příjmech 100 000 měs. to vychází 5 000 za topení.A kvůli těch 5% z příjmů je zde celkem slušný kabaret.
no úplně teď nechápu co tím chcete říct, ale zapomeňme na to, výsledku jsme se dobrali...
Nemám zkušenost s TČ. Mám jen FVE a při kalkulaci mi říkala slečna, že se za virtuální baterii platí 450,- měsíčně. Pokud je roční spotřeba i s topením 16 000,-, tak to je paráda. Mimochodem, platba za přetoky se řídí cenou na burze, takže se můžou dostat do mínusových hodnot a platíte vy.
pořád jste to nepochopil, žádná cena na burze vás nezajímá. Prostě dodáváte ČEZu a to co dodáte si během fakturačního období můžete vzít zpět (řeší se to na konci roku, když začnete v zimě a půjdete do mínusu, zajímá je co je na konci roku), žádnou cenu neřeší.
Ano za virtuální baterii se platí 423 Kč/měsíc, ale to je měsíční platba, tu mají všichni dodavatelé, v případě ČEZu u klasického tarifu to je 154 Kč/ měsíc, tedy rozdíl je nějakých 280 Kč, což je zmíněných 3200 Kč za rok navíc.
No vidíte, u každého to je naprosto rozdílné a skutečně mnoho majitelů TČ jsou úplně v háji.
Já tam jsem nyní za krásných cca 100 tisíc ročně a to jsem i dost investoval a myslím, že není nic zanedbáno a přesto je spotřeba jak u tanku. Uspora FVE je odhadem okolo 20 tisíc, samozřejmě VB by byla fajn a snad se jednou dočkám.
Ale i tak stále zvažuji ten návrat na uhlí a odrazuje mě jen to pohodlí na které jsem si zvykl.
je třeba pravidelně zkouše žádat o připojení do sítě, jakmile vám to schválí, máte rok na to připojit FVE, dost času na to někoho najít. Doporučuji zkouše žádosti na podzim a na začátku roku, posilují soustavu a kde je přetíženo, snad brzo připojí další, ale nesmí se čekat, no.
To bude asi ono, starších baráků je podstatně více než těch nových a rozdíl v TČ bude asi významný. S takovým skokovým nárůstem energií se snad ani počítat nedalo.
Barák, rok 1989, roční spotřeba přes 20mw a tedy rozdíl v nákladech za poslední rok/dva cca 80 tisíc.
1.zatepleno 18let (bohužel jen 10cm), půda 15let (40cm)
2.dvojskla 15let, 1 rok folie, rolety nyní řeším a nevím, návratnost 150 tisíc považuji za nereálnou
3.fotovoltaika 1 rok, nelze přetoky a ani tedy virtuální baterie, proto jen 6.9 + 10 baterie
4.topení, ohřev přes TČ + krb do části baráku (6 tisíc ročně dřevo).
Stáří TČ je 15 let. Bez plynu. Vytápěná plocha 340m² (na různé teploty, od 14 po 21,5 stupňů)
Pokud bych před 15 lety nepředělal celou soustavu topení, tak jsem se před 2 lety vrátil k uhlí a kašlal bych na to.
samozřejmě je blbost stavět FVE na produktu virtuální baterie (ČEZ tarif pro soláry), třeba to někdy změní nebo víc znevýhodní, ale pořád když to je tak je to moc fajn.
To bude asi ono, starších baráků je podstatně více než těch nových a rozdíl v TČ bude asi významný. S takovým skokovým nárůstem energií se snad ani počítat nedalo.
Barák, rok 1989, roční spotřeba přes 20mw a tedy rozdíl v nákladech za poslední rok/dva cca 80 tisíc.
1.zatepleno 18let (bohužel jen 10cm), půda 15let (40cm)
2.dvojskla 15let, 1 rok folie, rolety nyní řeším a nevím, návratnost 150 tisíc považuji za nereálnou
3.fotovoltaika 1 rok, nelze přetoky a ani tedy virtuální baterie, proto jen 6.9 + 10 baterie
4.topení, ohřev přes TČ + krb do části baráku (6 tisíc ročně dřevo).
Stáří TČ je 15 let. Bez plynu. Vytápěná plocha 340m² (na různé teploty, od 14 po 21,5 stupňů)
Pokud bych před 15 lety nepředělal celou soustavu topení, tak jsem se před 2 lety vrátil k uhlí a kašlal bych na to.
u nás vždy elektřina jen na spotřebiče a světlo, měli jsme asi 4-4,5 MWh/rok. těsně před FVE jsem dělal klimatizaci s kterou i topím na podzim a na jaře. Vlastní spotřeba FVE je někde 4,5-5MWh + 3MWh které mam ve VB a počítám že do ledna (konec 1 rok smlouvy) celé 2,5-3MWh stáhnu zpět (teď už mam 1,2MWh sosnuto).
platíme za elektřinu s FVE nějak 12 tis za vše (predikce ČEZ a ověření z mé strany) plyn odhaduji tak na 20-25 tis (bude první rozumná faktura v dubnu), před FVE cca 35 tis plyn a 35 tis elektřina. Dřevo za asi 6000 tis je tak na 3 roky
Za mě kombinace FVE a TČ je nesmysl. V době, kdy elektrárna vyrábí netopíte a naopak. Nemám informace o virtuální baterii, jestli má nějakou omezenou kapacitu atd. Při montáži FVE mi jí nedoporučovali, je tam měsíční poplatek. Když topit elektřinou, tak stará dobrá akumulační kamna.
právě naopak, ani nevíte jak moc se mýlíte. VB využívá přetoků (prodeje), takže musí být povolené, jinak opravdu smolík, ale pokud máte přetoky, v létě si naspoříte energii do VB, kterou si vezmete zpět třeba v zimě za cenu distribuce (cca 2,8/KWh u D02d a 1,3 u D57d). Celý poplatek za tuto službu je 3200/rok (zvýšena měsíční platba obchodníkovi, v tomto případě ČEZ), limit kolik můžete dát do VB není žádný, uskladnění se neplatí (fakticky jde o elektřinou kterou ČEZ hned využije a vám pak dává slevu). Tento týden jsem viděl fakturu pána D57d, 10 kWp an střeše, celková spotřeba 1,5MWh VT a 9,5MWh NT, z VB zpětný odběr 8,5MWh za cenu distribuce, celková faktura nějakých 17 000 Kč. já mám ve VB 3 MWh u D02d a když si je všechny vezmu zpět, stále mě to bude stát jen 3200 navíc (+ distribuce, ale to paltí všichni dle tarifu) za elektřinu v hodnotě nějakých 10 tis Kč.
Za mě kombinace FVE a TČ je nesmysl. V době, kdy elektrárna vyrábí netopíte a naopak. Nemám informace o virtuální baterii, jestli má nějakou omezenou kapacitu atd. Při montáži FVE mi jí nedoporučovali, je tam měsíční poplatek. Když topit elektřinou, tak stará dobrá akumulační kamna.
Virtuální baterie ve zkratce: stoji o 3200 Kč za rok vic než běžný tarif (+/- dle sazby prodejce), elektřinu kterou dodáte do sítě si můžete vzít zpět (dodávka zdarma, vzít zpět za cenu distribuce a standardních poplatků, takže stejně jako v případě běžného nákupu sníženo o slovo složku), Ja si za cenu 3200 "koupim" vlastní 3MWh elektřiny za které bych jinak dal asi 10000,takhle si nasporite na zimu v létě. Před par dni jsem viděl vyúčtování pana, který přes VB prohnal 8,5 MWh při tarifu D57d s TČ. Celá faktura za rok elektřiny včetně distribuce byla nejakych 16000 Kč! Za celkovou spotřebu domu 2,5 MWh VT a 9,5 MWh NT,na střeše ma 10kWp. Za uskladnění se nic neplatí, protože se nic neuskladnuje, normálně vami dodanou elektřinu prodají a pak vam na odběr poskytnou slevu do výše toho co jste dodali.
Šmitec
Ano, takto to je ideální stav, který ale snad ani nemůže existovat ….
Tak neznam nový rodinný barak (dejme tomu za posledních 5 let), který by body 1,2,4 neplnil. Nicméně u starších RD by to mohl být problém. 1 mam, příští rok doladím půdu. 2 starší dvojskla, 3 mam, 4 mam TČ vzduch-vzduch (klimatizace) a topím krbovkama a i plynem, takže mixuju jak to jde
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Problémy prvních Enyaqů (aktualizace a předehřev baterky) mě moc netrápí naopak doufám, že to stlačí cenu tak nízko že to bude cenově zajímavé. Leaf měl najeto 45 tkm. r.v.:2017 uvedení do provozu 2019, ceník cena cca 960 k, koupeno za 240k. Interiér z větší části z pravé kůže, dneska už je všude jen nebinarní eko vegan koženka. Baterka mě netrápí, až bude na 60% zapojím ji do fve (kompatibilní s goodwe).
U tesly pokud se nepletu nelze nahratit danou sekci battery packu a pokud není problém jen s bms a pod. elektronikou, tak je výměna za 200-300k. ( V mém autě 192 jednotlivých li-ion článku, v Tesle jich je X tisíc, to je za mě poměrně velký prostor pro chybu) Sice je pravděpodobnost selhání malá, ale může Vás to potkat. U koncernu jde opravit baterie po blokach. U Nissanu jde dokonce celý blok ještě rozebrat a měnit jen segment, kde je serio-paralelni kombinace 2s2p nebo 4s4p, cena od 2 do 7 k takže, oprava u mě startuje na cca 10k bez práce. Za mě udržitelný auto. A až se začnou vykupovat nazpět baterie tak na tom možná ještě něco vydělám.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
jo ten Leaf druhé generace není taky úplně blbej nápad, taky jsem po něm mrkal, nebo fiat500. Co se týče technikálií Tesla tak jsem viděl jen pár videí jak to jde opravit, ale tomu nerozumím a jde to mimo mě, ale co vím tak za 185 tis + práce (asi 25 tis) baterie opravují, když odejde nějaký modul.
K FVE, taky mám goodwe, to spolu napřímo nějak komunikuje nebo přes nějaky wallbox?