Je to opravdová stylistika - jednotná zvenku i zevnitř. Taková nepotřebuje žádné pojmenování. Jen si myslím, že té hranatosti je přehnaně. Ladnosti se nedostává. A taky hranatá střecha brání přirozenému obtékání vzduchu, zvyšuje nejen tvarový činitel Cx, ale i vztlakový Cp celé karoserie. Také příď s následnou vodorovnou kapotou nebude co do obtékání nic moc - ale to je bolest dnešní módy obecně (zcela nesprávně omlouvané nárazem s chodcem).
Zapomnělo se v článku na Bertoneho.
Dobrý den, to co jste napsal o BMW i3 REX není pravda. Máte možnost při 50ti% akumulátoru ručně (stlačením přeprogramovaného tlačítka) připojit motor pro nabíjení akumulátoru. Při průměrné rychlosti 80km/h se akumulátor průběžně dobíjí a 5l benzínu vystačí na prodloužení dojezdu na cca 100-140km. Mám na i3 najeto 90tis km a neměnil bych. Super systém pohonu.
Aha děkuji. Tak to pak zdokonalili, to je potěšující.
PS: Znal jsem Ing. Petra Dohnálka CSc z Mladých Buků u Trutnova - obdivuhodného člověka.
Ano, i Renault a Nissan to mají, ale mají malý AKU (cca 1 kWh místo 3-5 kWh) a kvůli tomu (a nejen kvůli tomu) to mají komplikované, protože musejí využívají spalmot i pro trakci (přes spojku). A nakonec se se spotřebou nedostávají tak nízko, i když to jsou malé vozy.
Pininfarinovo Cambiano jezdilo před několika lety za 2 l/100km a byl to velký čilý sedan. Měl 2 mikroturbínky místo klasického písťáku.
Byly i další prototypy a všechny se blížily se spotřebou ke 2 l/100 km.
Konečně to vypadá na sériový hybrid. A spotřeba jde snížit i ke 2 l /100 km.
BMW i3 REX je s prodlužovačem dojezdu, protože spalmotor začne dobíjet aku až při jeho téměř vybití - bohužel!
Mazda MX30 ovšem sériový hybrid je, ale Wankel bohužel nemůže mít takovou účinnost, jako klasický písťák (jak tepelnou, tak mechanickou). Škoda, že nepoužila svůj benzíňák s Dieselovým cyklem řízeným jiskrou svíčky, který by zde spaloval téměř celou dobu extra-chudou směs. U klasického pohonu s ním výrazně malou spotřebu nedocílila, ale tady by to bylo zřejmě až zázračné.
A jindy zas najdete světla až málem u země. Jo, jo, to je ten tzv. design.
A před tím byla móda světel vysoko - až na skoro vodorovné části karoserie os. vozu. Byl vůbec kumšt, aby to svítilo dolů a ne odrazem nahoru. A z té doby zřejmě pochází umístění světel Ducata tak vysoko. A to se zásadně změnit nepodařilo.
Tak aspoň že jede Fiat Profesional. Fiat byl - myslím - první, který vytvořil velké dodávky tak, jak je dnes všichni dělají: Přední náhon s mot. napříč + zadní lehounká tuhá náprava posunutá hodně vzad (s listovými péry s volnými lity při menším zatížení). Vliv velikosti a nerovnoměrnosti zatížení je tak nadmíru potlačen a jízdní vlastnosti jsou jakkoli velmi dobré.
Jinak úpravami - podle mne - vozy zkrásněly. Zjemnily a mají konečně zase italského ducha.
Giulia je krásné auto .
Kufr sedanové karoserie Giulie pak nabídne objem 480 litrů, což na denní potřeby bohatě dostačuje. A pokud byste k autu nutně potřebovali tažné zařízení, zvládne až 1 600 kg v benzinovém i naftovém pohonu.
Umíte číst a pochopit prosté sdělení? 480 litrů a 1600 kg na kouli.......Chápete??? Jste komik Kavalíre 😄
Prius má kufr 284 litrů a tažné zařízení připojit nelze - neutáhne ani 1 kg. Prius je malé auto s nekonkurenceschopnou cenou a nulovou schopností tahu. Užitná hodnota je pro mne nedostatečná. PRO MNE...chápete co píši Kavalíre?
Vzhledem faktu že nemáte ověřený profil mohu usuzovat že jste možná jen další fiktivní blábolil bavící se svými nesmysly. pokud jste osoba skutečná a myslíte vážně to co říkáte, potom je skutečnost o to smutnější. Sbohem pane.
Menší kufr a kratší zadní dveře jsou přeci dány koncepcí pohonu, tj. posunutím sezení a celé kabiny dozadu, a tady i uchycením zavěšení zadních kol do kostry karoserie nad těžištěm vozu. I Alfy s motorem vepředu napříč a předním pohonem mají kabinu nezvykle posunutou dozadu. Je to sice na úkor podélného místa vzadu, zkrácení zadních dveří a menšího kufru, ale to je všechno pro upřednostnění jízdních vlastností.
Toto všechno je ale velmi umě vycizelováno!
Zkrátka Alfa je Alfa - radost ze svezení - ať jen jako výlet, tak i daleko.
Právě chybou Alfy je že nemá kombi a něco jako vyšší oplastované kombi což by prodeje zvedlo hodně. Sedan je sice hezký a jizdně skvělý ale nepraktický. Každý nechce SUV a podle mě by Alfa potřebovala auto typů Audi A6 kombi. 🙂
Máte pravdu. Kombíky mívala - třeba 156, nebo 159. A byly elegantní a neubíraly nic na stylu a zamření Alfy.
No, mně tam přebývají ty díry před předními koly. Na co to tam je?
To jsou vstupy do vzduchových clon předních kol - i když by nemusely být tak neforemně křiklavé. BMW s tím začalo a dělá to dnes skoro každý. BMW to dovádí do konce odvodem vzduchu škvírami za předními koly - to nedělá nikdo a tady to kupodivu taky není.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ano, Volva se mi vzdy libila, hlavne ty klasicke kombiky. 240/260, 740/760, 940/960, 850 a pak V70. Modely V60 a V90 uz mene, ale stale koukatelne. Tohle uz nejak nic moc. Pro me nejhezci Volvo 740/760 kombi. Za me asi i nejhezci auto vubec.
1 odpověď
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Bertoneho - zde v článku zapomenutého.