To není za pět minut dvanáct, ale bohužel už pět minut po dvanácté. První katastrofa byl Chris Bangle, ale vykopli ho relativně zavčas. Teď je to mnohem horší a bude trvat spousty let škody napravit. Ovšem jen pokud noví designéři nechytili od Chorvata bacil. Chce to lidi jako Erik Goplen, tvůrce ikonické řady E46.
Ale hlavní pachatel Hooydonk zůstává.
Clio bylo dřív malé levné městské auto. Co s ním má společného toto SUV mi není úplně jasné. Do města to úplně není, na dálnici taky ne. Na dojíždění do práce je to zbytečně velké, ale zase na dovolenou bych s tím taky nechtěl...
A Clio vč. jeho kombi bylo jedno z nejhezčích aut dneška. Tato obludka zapadla do ošklivé šedi ostatních.
Neskutečný balík...na důchodce.
Ale zároveň génia, to je fakt. 🙂)
... přestupuje z Red Bullu do Aston Martinu za plat 891 milionů korun ročně, tj. 74,25 mil./měs. Jo, i tady se točí nezužitkovatelné obrovské peníze, jako v ostatních dnešních "hrách" - jako ve fotbalu, tenisu, ... I tady jsou nechutné zákulisní tahanice, v nichž je spousta vychytrálků živa v závislosti na někom, kdo něco umí. Ale tady je to podmíněno technikou, která nakonec vstupuje do veřejného života jako přínos v pokroku.
Vydíte. A mě se líbí i některá SUV. Některá jsou neproporční a některá ne. Dříve tomu tak nebylo, dokud jsem si to nezkusil. Prostor, pohodlí při vystupování 😛. Přívlastek sportovní beru jen pro designové prvky. Např. Škododovky RS, BMW jen s M-paketem, atd. Prostě designově vypadají oproti klasickým výbavám stejného modelu sportovněji svým vzhledem. Bez debaty o tom zda je to sportovnější i svým projevem, podvozkem a do jaké míry. Ale prostě mají větší šmrnc. Že je to sportovní auto ve smyslu opravdového sporťáku nikdo netvrdí. Jo brnká to marketingově na tuto notu. Ale nikdo, kdo má všech 5 po hromadě, si snad nemyslí, že je to sportovní auto jako takové. Prostě bych tu tak neslovíčkařil 🙂
No, relativně hezké SUV je třeba Alfa Stelvio. A přesto, že mají normální Afly (i sedany) sportovní vlastnosti i vzhled, Stelvio sportovně nepůsobí - nemůže, byť je uhlazené a je jedno z nejkrásnějších SUV.
A proč vám vadí sportovně střižený design? Jasně, pokud máte na čistý sporťák čas i peníze, tak OK. Nikdo tady asi netvrdí, že to bude mít jízdní vlastnosti jako sportovní auto. Ale vypadá to prostě líp 🙂 než základ.
Buď je něco hezké, stylové, a nebo ne. SUV jsou "od přírody" krabice "na vysoké nožce"; tady se toho moc vykouzlit nedá. Přívlastek sportovní je úchylka.
Kdyby tak konečně předpisy začaly mít starost o mrtvý úhel přes čím dál tlustší levý přední sloupek ! Proč je nutné ho ještě obalit plastem aby byl o další 2 cm tlustší?
Nechat ho bez plastu ! Hlava se k němu stejně nesmí s pomocí airbagů dostat.
Bylo by lepší kdyby boční okna neměly rámečky tak jak to je občas u sportovních aut a ušetřená šířka by se přesunula do sloupků aby jako jeden kus byly tuhší než sloupek + rámeček vedle sebe. Pro netechniky pevnostní přirovnání k prutům Svatoplukovým. Vnitřky sloupků pak mohou mít vhodnou výplň podporující tuhost proti deformaci. Ocelový plech o zvýšené pevnosti se doufejme zde naštěstí snad vždy používá. Výrobci na zákazníky kálí jak na placatej šutr a zodpovědnost přehazují na řidiče co nesmí přes ten kus nábytku přehlédnout možnou oběť.
Dříve - ještě před asi 35 lety - byla norma, že slepý úhel od levého A-sloupku nesmí být pro řidiče větší než 6°. To je dnes hodně překročeno. Je to výsledek splnění nárazovek. Ale jak píšete, je sloupek kolikrát ještě navrch příliš "obalen" plasty. Někde je ale naopak vidět snaha je tvarovat ve směru šikmého pohledu řidiče.
Některé vozy mají dokonce zdvojený A-sloupek, vytvářející boční trojúhelníkové okénko. Oba sloupky se z pohledu řidiče "spojují" v jeden velký a mrtvý úhel je obrovský.
Zatímco spoiler dělá přítlak statickým podtlakem za ním, splitter dynamickým - Bernoulliho rovnice. Zatímco spoiler významně zvyšuje odpor vzduchu, splitter skoro ne. Spoilery se už dnes pod přídí nedělají. Splittery se často kombinují s difuzory jako zde.
Předávám Ti penál - vykání je nejspíš k tvé školní docházce předčasné 🙂. Ale spíš než do školy, chodíš za školu. Nebo jsi chodil?
A je tu ještě na přídi difuzor. Taky dělá přítlak (taky dynamicky) a není to spoiler.
ach nebe, uz aby ti zacala skola...
Automobilovy spoiler ma za ukol zvysit chteny pritlak vozu. Existuje cela rada spileru dle toho, jakym zpusobem toho cile dosahuje. Splitter je typ spoileru, ktery slouzi ke zvysieni pritlaku a ano funguje na zaklade rozdelovani proudeni.
Takze doplnit penal a nekdy to zkus zase...
Zatímco spoiler dělá přítlak statickým podtlakem za ním, splitter dynamickým - Bernoulliho rovnice. Zatímco spoiler významně zvyšuje odpor vzduchu, splitter skoro ne. Spoilery se už dnes pod přídí nedělají. Splittery se často kombinují s difuzory jako zde.
Předávám Ti penál - vykání je nejspíš k tvé školní docházce předčasné 🙂. Ale spíš než do školy, chodíš za školu. Nebo jsi chodil?
doopravdy si nebudu hodiny hledat všechny vaše komentáře, a číst vaše slohovky, když reaguji na jednu malou část... 😄 WLTP cyklus je WLTP cyklus... a 4 a půl litru je dosažitelných i na jiných autech, tak proč by to nešlo tady?
Já si některé vaše přečetl - vykliknete jméno a vidíte. Klouzají po hladině, rádoby zasvěceně jednoduše kritizující hloubky. NEDC, které bylo před WLTP, bylo od skutečnosti vzdálené - spotřeby byly malinké a chtěná souměřitelnost nebyla vlastně žádná. Proto EK udělala WLTP, ale ani to nyní nesouhlasí. Vzpomenete-li si na dávnou metodiku 90-120-město, tak to souhlasilo velmi dobře.
S Citroenem C2 1,2 bez turba - za 3,9 litru jsem dokázal za kamionem přijet z Klatov do Prahy, běžně jsem jezdil kolem 4,8-5,2 ltr.
Teď jezdím s litrovým firemním Rapidem 81 kW. Spotřeba v podstatě stejná, jen s Rapidem můžu jet rychleji díky silnějšímu motoru a šestce. Brzda provozu rozhodně nejsem.
Takže je to o kopytu co šlape na plynový pedál a předvídání.
Jinak po Praze 5,2 - 5,8 ltr. Vyjímečně lehce přes 6.
Dobře, věřím a vím. Ale já tam v tom příspěvku píši o článku v časopisu Automobil, co naměřili s tím komplikovaným kombinovaným sériovým + paralelním hybridem + čistě spalovacím pohonem. A spotřeba kolem 6 l/100 km.
každý jeden výrobce udává spotřebu podle WLTP cyklu... někteří řidiči dokáží jezdit úsporněji, a někdo je prase, a jezdí za víc... někdo jezdí po dálnici, někdo pouze po městech, takže každý bude mít spotřebu jinou... ALE vždy vychází výpočet ze stejného měřícího cyklu, takže si je dokážete porovnat různá auta mezi sebou 🙂 tak si prosím nastudujte alespoň ZÁKLADNÍ informace, než ze sebe budete dělat příště hlupáka 🙂
Přečtěte si můj příspěvek k minulému článku o full-hybridu MG3. Jen hlupák označí druhého hlupákem, sotva si něco právě přečetl - podobně jako nadpisy obou článků.
Už jsme si o MG3 - o tom "tak slavném" full-hybridu - psali pod jiným článkem, že soudobá Fabia je ve všech zásadních parametrech očividně lepší (prostornost, jízdní vlastnosti, spotřeba, ...). A už zase tady v článku vystrkují do popředí lživou spotřebu pod 5 l/100km (4,4 !!)! O dalším ani radši nepíší.
Nevím, co si mám myslet o nepodložených nepravdivých výkřicích v nadpisech těchto článků, špinících mávnutím ruky konkurenci.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Vlastnil jsem postupně všechny Lady až po 2107 a nedám na ně v tehdejších možnostech dopustit. Jednoduché, spolehlivé, pohodlné. Mluvím o době 1979 - 1988. Po Nivě jsem toužil, ale nezadařilo se. Po 1990 byly jiné možnosti, tak jsem si splnil sen a koupil Nissan Patrol GR. Ale Niva se mi líbí dodnes, ač se nemění. Stejně Jako Géčko od MB..
1 odpověď
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Je to šikovná konstrukce auta do terénu a do ruky. Teď si nevzpomenu na konstruktéra - musel vyjít z původu licence Fiatu 124 a vytvořil za málo peněz hodně muziky - v těch podmínkách! Proč tady nebyl připomenut?
1 odpověď