Tam jsou kopce... Já byl i daleko blíž "profilu" nad "terénem".
GPWS je aktivován (mimo jiné) pod 1000 stop, což je 300m a na základě terénu v okolí. Piloti okamžitě zahájili opravný manévr, který cvičíme 2x ročně na simulátoru a za chovali se naprosto "profesionálně"!
Takže za mě, který má nalétáno přes 16000 hodin, ano "profíci"!
Takže 5 NM od letiště, mimo osu, ani ne na finále je podle vás ok být 100 m nad zemí, při vizuálu, ale nějakým záhadným způsobem v IMC. Kolik že je minimální výška nad terénem?
Opravdu mi tu budete vykládat, jak se standardně čeká na to, než se ozve GPWS? Na co si tu hrajete?
Slečna nebo paní Polánecká není žádná zkušená pilotka.
Je jen jednou z těch, kterým se "nepodařilo" dostat se na levou (kapitánskou) židli v TVS (SW) a teď se mstí! 100 metrů je naprosto bezpečná výška pro zahájení "nezdařilého přiblížení" a pasažéři nebyli v žádném případě v ohrožení!
Za svou leteckou kariéru jsem měl tu čest létat i pro Travel Service (později Smart Wings) a znám moc dobře i oba piloty, kteří byli v kokpitu a jsou to naprostí profíci!
Pro upřesnění už od Covidu létám zase ve "Světě" a domů (čti Smart Wings) se už vrátit nehodlám. Píši to jen z "profesionální cti"!
maj. vv. Ing. Cpt. Jiří Kareš
Asi 5 NM od letiště je v pohodě být 100 m nad terénem a zahájení nezdařeného přiblížení na základě GPWS je taky ok? jo, určitě majore...
Ale tak je vidět, že ve vašich očích jsou tohle profíci.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ale no taaak, všichni od fochu víme, že to nebylo přiblížení hodné potlesku.
Ale vypisovat o tom na seznam, je hloupost.
Kdo nikdy v letadle nic "nezdojil" a EGPWS nebo TCAS mu nepomohl?
Slečna prostě dřív píše než myslí. Ale to jí blahosklonně odpustíme, ne?
Dyť je to holka, no taak. Třeba měla dneska ten lítostivej týden a něco musela napsat, říct. Prostě to tak nemyslela.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Aha, takže to najednou nebylo hodno potlesku, to je zajímavé.
Jo, stane se, nejsou první ani poslední. Není to každodenní záležitost, ale děje se to. I v lepších rodinách, jak se říká.
Ale být to upřímná chyba, tak by snad nebyl takový problém vysvětlit, co se tam dělo. Máme tam kopec 1300 ft, hned vedle další nějakých 1200, v mapě, že okruhem jenom od západu. A borci si tam letí z východu, v 1500, prej ještě v oblačnosti a to tak, že se probrali až na základě gpws. Se nedivím, že tohle vysvětlovat nechcou. Nemám problém s gpws, mám problém s tím, co k tomu vedlo, protože jsem přesvědčený o tom, že to bylo vědomé šméčko a snaha si to zjednodušit ve stylu "koukej, jak se to dělá". A s tímhle mám problém.
1 odpověď