Tady je zjevně dítě ve vývoji dost popředu, aby nepotřebovalo pro sčítání a odčítání s předchodem řádu nějaké rozklady. Pokud je ten rozklad zbytečná formalita, tak je skutečně jedno, jak vypadá. Ostatně ad absurdum by byl správně i rozklad těch čísel na součet jedniček, které se pak spočítají jedna po druhé jako na prstech. Funkci by to mělo úplně stejnou a bylo by to úplně stejně zbytečné.
Gratuluji, vyhrál jste!
Jistě, nejde o žáka, který zjevně umí sčítat a odčítat, ale o učitele, který lpí na bezúčelných kravinách, jež schopnosti vyřešit ten výpočet nijak nepřispívají, naopak jen překážejí.
Ta analýza vývoje matematického myšlení dítěte je složitější. A těch variant vysvětlení je daleko vice. Poznámka: Učitel začíná jako student na pedagogické či jiné VŠ. Navíc existuje zákon ČR, který se jmenuje školský a pak tu máme RVP a ŠVP. Ale jak jsem již psal. Dal bych dvě známky, jednu za přechod a druhou za rozklad vzhledem ke kritériím. Inteligentní dítě to pochopí. Ostatní je na diskuzi odborníků. Laik bez zkušeností tápe a promítá vlastní představy. A většina lidí si nepamatuje svůj vlastní vývoj matematického myšlení od 3 do 7 let. To nezačíná v 1. třídě. Přeji vše dobré!
Přidám můj rozklad situace😊
Dítěti Anny Smúdalové dala učitelka blbou známku. Uražená Anna nelení a vytvoří další z řady štvavých článků na učitele a České školství.
„Obsah a forma učiva se totiž přizpůsobuje tomu, co děti budou potřebovat u přijímacích zkoušek na střední školy.“ Možná také, ale hlavně obsah a forma se přizpůsobuje úrovni znalostí, věku a schopností všech dětí ve třídě. Máme inkluzi, víme? 😉
Ostatně rozklad je potřebný a dle písemky dítě vůbec nepochopilo proč/jak. To že má výsledky dobře, vůbec nic neznamená. Klidně je mohlo opsat od souseda.
Zda to bylo poprvé+nepochopení+krutá učitelka nebo to dítě je „známá“ firma která na vše kašle včetně zadání na požadavek rozkladu, se neví. Ostatně učitelky se nikdo na vyjádření/obhajobu neptal.
Opět se tu udělala štvanice internetových hrdinů, kteří se přidají si zakopat do kohokoli….
Řeknu vám, co je problém Českého školství. Je to rodič. Lépe řečeno pyšný, uražený, rodič, který nesnese kritiku svého veledíla a vztahuje si ji na sebe.
Rodič problém není. Problém je v tom, že systém umožnil lidem ovlivňovat vzdělávání bez toho, aniž by mohli pochopit složitost organizace masového vzdělávání, které se říká škola. A bez kvalifikace a zkušeností to nejde. Naštěstí většina lidí je svéprávných a rozumných a nechají tu složitost na škole a učitelích. Je to stejné jako s každým jiným povoláním. Vždy se najde 5% lidí, kteří si myslí, že "všemu rozumí líp". 🙂 A to je statisticky ok.
S vámi souhlasím, můj návrh hodnocení jsem zde již také prezentoval. Pan Vojtíšek metodiku výuky matematiky na prvním stupni ZŠ neviděl ani z rychlíku.
Děkuji. Zde je vidět, že jsme tady my dva, pan učitel Vojtíšek a zřejmě paní učitelka, a máme tu tři názory. Bylo by zajímavé udělat průzkum názorů uč. 1. st. a matematiky. Kolik nás je? Desetitisíce? Navíc vůbec neznáme realitu žáka, třídy a učitele, jen realitu jednoho testu.
Pětka je zcela neadekvátní, protože žák počítat zjevně umí.
Nelze trestat ani chybějící postup, protože postup tam je.
Učím pár desítek let a ještě nikdy jsem nedal špatnou známku za "nadbytečný" krok jinak správného výpočtu.
Pokud si někdo zaslouží pětku, pak je to jedině a pouze vyučující.
Rozklad je didaktika a RVP. Je to spíše záležitost pedagogických VŠ a systému. Učitel mohl najít i jiné řešení hodnocení. Návrh řešení jsem napsal výše. Jinak to vidím podobně🙂
Neznáme konkrétního žáka, především jeho logické myšlení ani celkový osobnostní profil, ani učitele a jeho styl práce. Nicméně dalo se to vyřešit tak, že za správné výsledky dostal jednu známku a za rozklady druhou. Jedná se o prvňáčka, který si buduje matematické myšlení v tom nejširším slova smyslu. Navíc se to dá doplnit slovním hodnocením a vysvětlením jednoduchého principu testu. Jsou v tom další prvky emoční, sociální, etické, postojové a motivační, které se těžko chápou bez zkušeností.
Nevěřím, že šk. psycholog nějak zásadně situaci zlepší, pokud nebude mít adekvátní nástroje a pravomoci ( ostatně tak, jak nemají nyní ucitele). Pouhé domlouvani rodičům a žákům nějak nefunguje. MŠMT není schopno adekvátně zajistit ani funkční nástroje k minimalizaci skryteho zaskolactvi....Absolutní alibismus...
Úplně přesně. Váha pravomoci se změnila. Vzdělávání tahá za kratší konec.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Prosím, může tady někdo vložit, jak by mělo vypadat správně zapsané řešení?Děkuji.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Rád vysvětlím, ale telefonicky. Zavolejte, učím už 30 let. Je to strašně jednoduché.:-)