Tahle země doslova uprostřed Evropy jde do kytek a naprosto si neumím představit, co by se dělo po CZExitu za katastrofu. I silná Británie to do dneška nerozchodila... Řešení není CZExit, ale výrazná změna fungování "Bruselu". Volby už trochu napověděly správný směr, ale bojím se, že velmi nedostatečně a až to lidem začne docházet, bude už pozdě. Za mne to postupně a neřízeně časem povede k rozpadu EU, takže se možná dočkáte...
No počkáme si na pomalou smrt😪
Nevím jak to napsat. Již téměř 3 roky se intenzivně zabývám čínskými el. auty. Dostávám každý dne plno novinek od čínských motoristických webů a tak mám nějaký přehled. S určitostí mohu tvrdit, že toto je všechno začátek. Globální ofenzíva čínských automobilek se razantně chystá. Po smršti novinek v roce 2023 a na začátku roku 2024 se nyní vše soustředí na dva směry. Zkvalitňování po všech směrech současných modelů. Příklad dojezd 1000 km, doba nabití 15 minut na 500-600 km jízdy, zdokonalení elektronického ovládání(spojení automobilek s největšími elektrotechnickými firmami Číny) a především délce záruky na ujetí 500 000 km a více. Největší automobilky(státní) testují dojezd na 1200-1500 km s bateriemi s pevným elektrolytem. Druhým směrem je vlastní výroba, to je prosazení robotizace do každé části výroby auta. Příklad motor nejčastěji používaný v hybridech je již prý z 95% vyráběn roboty bez zásahu lidské práce a jeho cena se každým rokem snižuje. Zajímavé je, že všechny automobilky mají plány na ovládnutí světového trhu tedy prodej ve všech částech světa. Šok pro mě je, že Evropa je tam zmiňována nejméně. Obdobně cla, to pro ně není překážka, EU se zničí sama. Zajímavý poznatek k cenám. V Číně jsou stanoveny ceny na el. auto jako na nejzákladnější lidskou potřebu k dopravě. Tedy nejsou to ceny jako v Evropě určené pro luxusní zboží s velkou marží, to v Číně neexistuje. Proto rozdíly v cenách. Čína má nyní dva směry, samotnou výrobu el. aut a druhý, který nabývá na síle je výroba hybridních aut se systémem DM-i z dojezdem 2000km a spotřebou 2,9l na 100 km .
Také letošní autosalon v Shanghaji bylo k vidění snad 500 modelů EV i na Čínském trhu je boj reálně se v Evropě prosadí tak 2-3 automobilky které vybuduji servisní síť.
Nedivím se vyrobit levný kvalitní elektromobil, tak jej lidi kupují stejně jako v Číně.
VW a další to neumí a nemají prodeje.
BTW. Stejná ID3 vyrobená v Německu se v Číně prodává za 380tis CZK. V ČR 799.000CZK. Někde je chyba a je na špatné cenové strategii VW.
K tomu technologicky zaostávají.
Cla jenom dávají Evropským výrobcům krátký čas na to aby se vzpamatovali a začali konečně dělat kvalitní a levné EV.
Jinak je čeká nemilé období
Jiné náklady jsou v Číně a jiné v Německu.
51
Sledujících
2
Sleduje
51
Sledujících
2
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ne, ale teď vážně lidičky, celý je to samozřejmě nesmysl a nikdo mu na dálku nic nevypnul.
Když mu to dávali, měl baterky zpolovičky našťouchlý, takže to fakt jezdilo náramně. Jen mu prostě dealer neřek, že je to na eletriku a musí se to čas vod času dobíjet, no.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak chytrá elektronika je online ať je to lednice , pračka nebo auto a není problém se od výrobce nebo heckera nabourat do softwaru.