Není to jen problém drahoty. Většina nových aut už nemá normální motor, k dostání jsou veskrze jen hybridy (vyšší cena a diskutabilní přínos) nebo elektro. Velká SUV už automobilky na EU trh mnohdy neuvádí. Lidé, co mají kupní sílu, si raději koupí rok nebo dva starou spolehlivou ojetinu. Jediné, co přinese na sílu zaváděná elektromobilita, bude stárnutí vozového parku a zhoršení ovzduší. Cca milion ojetin v ČR nemá filtr pevných částic, stáří vozového parku je 15 let. Není tohle větší problém, než nová auta splňující EURO 6, na které je políčeno?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Byl bych rád, kdyby tohle dopraváci dělali běžně. Hrajeme si na elektromobilitu a přitom máme průměrně 16 let starej vozovej park a podle odhadu UAMK má milion aut v česku nefunkční katalyzátor. Mám nafťáka, co splňuje Euro 6 a předemnou jede tatrovka, co nechá dým přes celou ulici. Mám důvod přemýšlet nad elektroautem? No nemám! Začít se musí odspodu. Do velkých měst by se měly zakázat auta, co nesplňují moderní normy. Stejně tak, jako je to běžné v zahraničí. A kontrolovat emise stejně často, jako se měří rychlost.
1 odpověď