Baterky se vyresi uz se na tom pracuje. Pres leto to v evrope mozna fungovat bude. Ale musime vybudovat masivni hybernacni centra kde se vzdy populace zmrazi pres zimu protoze v to rocni obdobi nebude mit nikdo dostatek elektriny pokud nepostavime 3-4 jaderne elektrarny do doby kdy maji zakazat spalovaky.
O jediné jaderce se přemýšlí, je to min. na 14 a v realitě na 16 let. Do té doby, jestli budou auta s vyšším dojezdem, tzn. i vyšší dobíjecí výkon. A až se jich pár set tisíc současně připojí tak se budeme těšit na blackout.
1.počet zájemců, co mají na elektroauto přes milion, nadšení a trpělivost stát u nabíječky je u konce
2 každý nemá rodinný dům s nabíječkou na zahradě
Nevím jaká je představa z Bruselu o provozním reřimu všedního dne majitele elektroauta ?
Pane Dvořáku, 1/10 nikdy nebude na takové nabíječce zároveň. Moje EV zvládá 10-80% za 18 minut a nabíjí až 240kW ale reálně to potřebuju tak 1-2x za měsíc, když jedu nějakou dálku, jinak nabíjím jen doma nebo v práci. A stejně tak to bude i o většiny ostatních. Většinou nabijete pomalu ale v případě potřeby budete moci i velmi rychle. Navíc se budují stanice s akumulací energie, tzn. že stanice má vlastní baterku, z které je schopna dát peak aniž by přetížila síť. Dále se budují nové zdroje el. energie a v neposlední řadě samotné vozy s V2G (nastudujte si co to je) budou dodávat elektřinu v připadě potřeby do sítě (a za to se bude jejich majitelům platit samozřejmě).
Ano budu jezdit po ulici a hledat nabíječku,kam připojím auto do režimu V2G, abych korigoval špičkové odběry elektrizační soustavy.
Pan Povšík to řekl upřímně a dá se říci nic neskrýval. Problém je v tom, že bude hůř. Nová Škoda Elroq za 800 000,- Kč v roce 2025 se zastaralou baterií je tedy asi v jeho podání ještě to dobré. Já si však myslím, bude hůř. Intenzivně se nyní zabývám co Čína připravuje na rok 2025 ve výrobě baterií. Do čínských EV se budou již montovat nové baterie Shensing Plus. Dojezd 1000 km, doba nabití 10 minut, již se začínají vyrábět. Cílem je tuto baterii dostat na nabití 1km jízdy za jednu vteřinu a to do konce roku 2025. Blábolit něco o autech se spalovacím motorem bude pouze pro pamětníky. To není všechno již se začali vyrábět baterie označené Freevoy Super určené pro hybridní vozidla. Na jedno nabití se prodlužuje doba jízdy na 400 km ze současných 125. První auto již s tím vytvořilo sv. rekord na jednu nádrž ujelo 2208 km při spotřebě 4,1 na 100 km. Nově se začínají do aut montovat sodíkové baterie, jsou levnější o 30% a mají výdrž také již 600-800 km. Co je nového je to, že jim vůbec nevadí mráz -20°C. To není vše cílem firmy CATL je dojezd 1500 km a dobití za 10 minut. Po tom všem je mě již jasné, proč cla. Důvod je jasný kecy o dotacích jsou jen zástěrka, vše je o tom, že Čína je nyní již před Evropou o generaci a správně šéfové automobilek to vidí tak aby se Čína neškádlila. Oni již jsou tak daleko, že budou rozhodovat o tom kde a jak vlastně EV ovlivní svět. Ať se nám to líbí, nebo nelíbí.
Doba nabití el.auta 10 min. ale také znamená vysoký nabíjecí výkon, cca 400 kW. Až bude v ČR takových aut např. 1 mil. a 1/10 z nich přijede k nabíječkám, znamená to napájecí výkon 400 x 100 000= 40 000 000 kW= 40 000 MW. Takový výkon je asi 4 násobkem výkon naší elektrizační soustavy. Kde se ten výkon vezme ? Takovou akumulaci el. energie zatím nikdo nevymyslel. Blackout bude, jen se neví kdy.
Kdy uz konecne vsichni pochopi, ze pokud se ma prejit na elektroauta, tak toto auto nemuze mit cenovku 500-600 tis, ze musi mit dojezd minimalne 700 km i v ZIME, musi zde byt infrastruktura nabijeni, musi zde byt LEVNEJSI elektricka energie, nesmi se pokutovat malo vyrobci energie( fotovolataika) za vyrobene KW. Meli by se opravdu uz vsichni tito diletanti vzpamatovat!!! Napriklad mi v patek prisla smlouva k fotovoltaicke eletrarne od CEZU ( 7,31 KW- velice maly zdroj) ze pokud nespotrebuji eletrickou energii sam, tak budu jeste platit za to, ze ji v podstate zadarmo ( dopusud mi platili cca 0,49 haleru za pretok do site) posilam do site. Takze ja jsem pred 10 lety investoval tehdy jeste statisice s tim abych za 10 let dotoval CEZ. Ja CEZu zaplatim za to, ze jim dodam energii zadarmo a oni si ji prodaji za cca 5 kc odberateli. To je teda koncepce, vsichni si ty fotovoltaiky nainstaluje a oni s vami pak zatoci, nebojte se!!!Tady tento stat mam opravdu genialni koncepci pro vsechny. Smeruje vse do pekne diry.
Obdobně E.ON mě zaplatil z FVE loni 2023 za přetok 3 Kč/kWh, letos 2 Kč/kWh a příští rok 2025 jen 0,70 Kč/kWh.
Je jediné štěstí, že se elektroauta u nás nekupují. Otázka zní nikoliv jestli bude blackout, ale kdy bude. Kdyby byl u nás někdy 1 milion elektroaut, čím by je kdo nabíjel ? Na jediný elektrárenský zdroj ve výstavbě budeme čekat 14 let, možná déle !!!!! Už za 2 roky budeme el. energii dovážet. Tak jsme to v ČR dopracovali, ještě před 5 lety jsme byli významným vývozcem el.energie se značným přebytkem.
Zkusím jen takový odhad do budoucna do r. 2030 : počet registrací 5 mil.elektroaut v EU. Jejich průměrný nabíjecí příkon 50 kW, tj. 250 000 000 kW= 250 000 MW. Předpokládejme, že se bude 10 % elektroaut nabíjet současně, takže jen elektroauta budout potřebovat 25 000 MW čisté !!!! energie. kde se v EU pro ně energetické zdroje vezmou ???
Říká se už apaticky a rezignovaně emigranti, ale jsou to narušitelé státní hranice. Když přijedu mimo EU přes hranice bez dokladů, tak mně nepustí. Tato situace je obrovskou daní za demokracii. Kde je pohraniční stráž a policie i mimo hraniční přechody ? Má dnes vůbec smysl pojem státní hranice ? Jak se máme cítit bezpečně ?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Krásný projekt i auto. Jestlipak bude muset platit za překročení emisí v příštím roce ?