A kontrola ze strany ČOI. Odpověď vždy bude stejná - "prošetřujeme". Ale co, dumpingová cena to není, takže v pohodě. Snad jen to označení akce. My Češi reagujeme na barvu regálovky, ale ona tam sleva často ani není. Důležité ale je, že tam taková regálovka je, však on se někdo nachytá. Je to marketing.
Podívejme se třeba na Mountfield. Léta dělá bombastické reklamy v médiích - "Posezonní výprodej", "50% na všechno." a další. Vždy to počítá z doporučené ceny. To že zboží za doporučenou cenu nikdy neprodávali, nevadí, on to spotřebitel neřeší, hlavně že je tam sleva. Ale jaká? Reálně 10 - 15%? A ČOI, řešíme. Řeší to už roky, ale žádná pokuta, žádný zákaz, omezení, náprava.
Ale ještě jednou k předchozímu příspěvku a akčním cenám. Ruku na srdce, odoláte takové akci? Myslím že ne. Co na tom, že na nás tyto rozdíly působí směšně, většina to vlastně vyhovuje a rádi se projdou. Všechny řetězce bez rozdílu tak vlastně dělají jen to, co většina z nás požaduje.
Dobrý den,
v podstatě si za to můžeme sami. Češi mají tendenci se honit za těmi nejnižšími cenami a nemají problém nakoupit hned v několika obchodech, jen aby dostali zboží za tu nejnižší cenu a nevadí jim ani utratit několik stovek za palivo. Jak to říkal kamarád, za stovku drahý, za hubičku to chtějí všichni, jenže často je v regále prázdno. Třeba v Německu nic takového neexistuje. Tam opravdu funguje samoregulace.
S tou cenotvorbou. 100% se nejedná o slevu z důvodu nadměrných zásob, to by neomezovali množství na osobu a rozhodně to není jen o jednom řetězci. Děje se to všude. Tento týden zde, další týden jinde. Honba za tržbou začíná tlakem řetězce na výrobce. Chceš u nás prodávat? Tak uděláme akci. Jak ale taková akce funguje? Výrobce musí dodat zboží v požadovaném množství za požadovanou cenu a musí zaplatit reklamu v letáku. Ono to taky něco stojí, ovšem řetězec to neplatí. Když nedodá zboží, zaplatí smluvní pokutu. Víte, že výrobce si musí platit zalistování zboží do systému prodejny, víte že si musí platit regálové místo? Víte, že si musí zajistit doplňování, atd. ? Když nezaplatí, řetězec natáhne dlouhý nos. Proč myslíte, že vietnamský obchodník má novinku často o hodně dříve, než se dostane do hypáče.
Takže ono to není snad ani chybou řetězce, ono je to na výrobci, který se nechá vydírat. Kdyby řekli výrobci "stop", tak by se zdejší systém časem srovnal ku prospěchu spotřebitelů. Sranda je, že výrobce sice někde prodá ohromné množství zboží ve slevě, ale jinde ani kus za doporučenou cenu, takže na tom vlastně nic nevydělá. Pak žehrají na to, že mají malé tržby.
13
Sledujících
0
Sleduje
13
Sledujících
0
Sleduje
Za prve, v Německu mají hyper a super letáky s akčním zbožím každý týden
Lídl, Kaufland, Aldi, Edeka, atd...
---
A s tou radou výrobcům, aby řetězci neprodávali, to jste šlápl vedle.
Zeptejte se Babiše, jestli by zavřel Kostelecký, "než by se to srovnalo" 🙂
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To v ČR také, Tesco Hypermarket a Supermarket, Albert to samé. Kaufland a Lidl jsou také jedna firma, stejně jako Billa a Penny. Někdy jsou ceny pro celý řetězec, ale často se liší ob týden.
K tomu Babišovi, myslíte si, že by řetězce odřekly odběr nějakého zboží? Vždyť by regály zely prázdnotou. Řetězce taky potřebují tržby, jen by neměli tu pozici si určovat podmínky. To by přišli o zákazníky.
Nejeden dodavatel zboží do Tesca a dalších řetězců se mnou sdíleli svou zkušenost. Ta byla přesně podle hesla z Básníků - Levně koupit, draze prodat a pozdě platit faktury. A když se ohradíte, tak Vám dají možnost, buď akceptuješ moje podmínky nebo dle smlouvy zaplatíš penále. Co z toho, že Vám dluží milióny. Díky bohu už poměrně dávno zrušili remitendy na pečivo. To pekárny dodaly náklaďák pečiva a půl neprodaného druhý den dostaly zpět. V obchodě to vypadalo pěkně, plné regály, ale jako pekaře by mě to položilo. Naštěstí, když Babiš převzal monopolně všechny velké pekárny, tak to zatrhl, protože chce vydělávat a ne uspokojovat potřeby řetězců. A to by měli udělat všichni. Ať jsou akční ceny, no problem, ale jen na základě množstevních odběrů jako v jakémkoliv jiném kšeftě, ale ne současné praktiky. Jen blázen by za takových podmínek chtěl dodávat zboží do retailových řetězců, ale jsou to samozřejmě jen velké oči dodavatelů a utkvělá představa o prestiži, že "já" dodávám do řetězce a rychle zbohatnu.