Mladík co toho hodně pamatuje 🤔
No a nebo jen neumíš počítat a vše nad 30 vagónů je 200 🤣🤣
jednou jedinkrát jel přes Pce vlak těžkotonážního hnutí a měl 121vagonu v cca 1955. Ale bylo to jednou a celá trat z Kolína do Ostravy byla zastavená. Jen si honili komunisti triko . Jinak v té době komunisté jednou za čas vypravili dlouhý vlak a ten měl okolo 80vagonů. Jen doplním také jsem z Pardubic
Když je vám 10 let, chodíte tam se strejdou na procházku, přijde vám to normální, protože 100 vagonové vlaky tam jezdily úplně běžně, a nemáte ani foťák, tak si nefotíte každou teletinu, nehledě na to, že asi jenom vy znáte jízdní řád nákladních vlaků včetně počtu vagónů.
No tak už to chápu 10 let a jak jsem psal, ne nebylo to běžné 100vagonu
Chtěl bych vidět fotku jak jste 21.11.1980 vecerel. Vy ji nemáte? To je divné, čekal jsem že fotíte úplně všechno. Myslete si co chcete, já vím své.
Ok možná ji najdu. Ale takovou mimořádnou jako 100 vagónu by si vyfotil každý . Ne vážně uznejte že 100-200vagonu je v CZ kravina. V 50letech kdy bylo tzv. tezkotonazni hnutí kdy byl ustanoven rekord 121vagonu na vlak ale to bylo o něčem jiném. Za komunistů když si dávali soudruzi úkoly a plnili plán na 150% tak jednou za čas, třeba k výročí rijnove revoluce vyjel dlouhy vlak a měl cca 70-80 vagonu. Ten pak měl všude přednost nikde nezastavil až v cíli protože se nijam nevešel a byl problém to vůbec rozjet.
Máte pravdu. Běžte se raději bavit s volem. Zřejmě mluvíte stejnou řečí.
Jen poslední. Chtěl bych vidět ten vlak co má 100 -150 vagónu na území CZ. Aspoň obrázek. Škoda že nemáte z mládí fotku. Ale asi ho nikdy neuvidím protože nikdy nebyl. Viděl jsem australské vlaky o 100vagonech nebo americké a čínské cca 150vagonu a to byla délka.
Zkuste se naučit česky, vy nebyli....co omlouvá vás? Že jste ještě neabsolvoval základní školu? Pak chápu, že neumíte ani do napočítat do 100.
No já počítat na rozdíl od tebe umím. A ze je v textu chyba. To se občas stane. Když se to píše na mobilu třeba ve vlaku . Ale to jedinec který si myslí že vlaky měly 100 až 200 vagonu nepochopí. Počítá kola a myslí si že to je vagon.
Nepotřebuji počítat delku. Mě stačí spocitat vagóny. O tom je řeč a na tom si trvám.
No když myslíte tak si na ty kraviňmně trvejte. Ale na území Československa nebyli vlaky se 150 natož 200 vagonech. Jestli nepotřebujete počítat tak to neumíte ani napočítat do 100. Tak kdo ví co jste viděl a natož napočítal. Ale byl jste mladý tak vás to omlouvá
No zrovna Čína je jedna největších zemí kde je obrovský rozmach vysokorychlostních železnic. Nastudujte si to
Jj už nich v Číně ano. Nejvic tratí a I dalnic ale kvalita je mnohdy diskutabilní. A je známo v Evropě stavěli i dálnice a velký problém. Přečtěte si jak stavěli dálnici v Polsku nebo v Černé hoře. A nebo již zmíněná trat v Srbsku. Velké problémy s kvalitou. Staví ne podle norem ale podle pocitu. V černé hoře po 3letech od otevření se jim začala dálnice propadat a bortit.
U nás v tom našem Kocourkově se neustále jen mluví a to už třicet let že se bude jezdit 200 a více. Zatím co v jiných státech mimo EU už jen nemluví, ale rovnou staví, třeba Srbsko mají v prosinci otevřít nový úsek po rekonstrukci Subotica-Novy Sad na rychlost 200 km/h. Pak třeba Maroko tam mají TGV od Francouzů a jezdí tam v úseku Kenitra-Tanger Vile 330 km/h. Portugalsko už mají na svém Iberském rozchodu taky úseky pro pendolino 230 km/h.
no, zaspali jsme , těch 200km je už dnes docela bežná rychlost ale tu Srbskou trať bych ani nezmiňoval. To raději našich klidne 120. Co jsem se dočetl v odborných časopisech tak to stavěli číňané ale kvalita nic moc, mají problémy a kdoví jak to bude jezdit aspoň 160.
Ach jo!
To nikoho nenapadne zvýšit počet vagonů?
Mohlo by vlaků jezdit méně nebo při stejném počtu by se zvýšila kapacita a snížily náklady.
Proč mají osobní 3-5 vagonů, nákladní 15-20?
K peronu se vejde cca 10-15 vagonů a nákladní mívaly až 100 vagonů.
Copak musí do Prahy z Moravy jet osobní každých 10-15 minut? A mezitím stejně nic! Nákladní nutno hledat lupou.
Tak kde je zakopaný pes?
Další co nepoužívá hlavu. Zkus si spočítat těch 100vagonu jak bude dlouhý a kolik bude vážit. Kam by se ten vlak vesel. Vagon má délku cca 22m, na uhli cca 13m. Délka nádraží je cca 700m . Když pak vezmete váhu. Kdy nosnost cca 40tun. Kolik lokomotiva by ten vlak táhlo, jaké by museli mít trakční vlastnosti a při stoupání jaká by byla rychlost.
Jinak nákladní vlaky jezdí hlavně v noci kdy je větší prostor a nejezdí tolik osobní.
Jestli ono to není i tím že tu máme množství dopravců, kteří si namisto dlouhých souprav, tahaji svych 5 vagonků. Za mých mladých let, což je již pravda dlouho, pamatuji nakladni vlaky o 150 i 200 vagonech s 2 lokomotiva a šlo to.
200 vagonu tone. Ani těch 100. Trochu přehánite jedine ze by jste žil na Sibiři. Teď je vagonu 30 a vlak je dlouhý 650m. Dřív když byl dlouhy tak cca 60 ale to se nevešel do stanice a dělal na trati problémy.
9
Sledujících
1
Sleduje
9
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Souhlas, ale Laďa Bartoš to spočítal jinak 🤭
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
bohužel u něj to je marny. ten si mele pořád svou o 100 až 200vagonech