Žák má padák vždy,tak nemel nesmysly! Toto letadlo ovšem není Blaník L 13,ale něco jiného.Mám dojem,že se ani nejednalo o žáka elementárního výcviku.
Podle videa jde o dvoumistny nemecky kluzak Schleicher K-7 z aeroklubu Slany, je to vetron ze 60. let technicky asi stejne stary jako Blanik jen to je starsi drevena konstukce , nicmene pravidla napriklad navijakoveho provozu do 300m nevyzaduji padak, at u instruktora nebo u zaka podle VPL4 , navic clanek specifikuje ze slo o zaka mistni letecke skoly, a navic reaguji na prispevek o L-13 tak kdyz pouziji vase invektivy a tykani, tak si sakra precti text clanku co to popisuje a potom cti na ktery prispevek a o cem reaguji, kde je reakce na otazku 6 bodoveho pasu na Blaniku (omlouvam se ,ale vas vykrik si jemne zachazeni nezaslouzi)
Radcěji mlč a nedělej si ostudu!
Proc bych mel ? toto neni zehrani na komunismus , je to jen generacni zpoved o metodice a kvalite vycviku , kde dnes se zehra na nedostatecnost psychologicke kontroly zaku a ja tvrdim , ze metodicky vycvik , ktery byl podoporen souhlasem starsich pilotu pro posun na dalsi uroven vzhledem k malym skupinam byl stejny jako metoda , mentor/zak kdy mentor za zaka zodpovida nejenom potom co si udela papiry ,ale i potom co leta dal a podporuje ho v dalsim vyvoji a samozrejme mu vytyka vsechny fuckupy, narozdil od dnesniho vycviku (nechci generalizovat), kdy clovek co si udela soukrome pilotak uz od te doby neni dal dozorovan a muze si delat co chce a jak podotykam je to pouze muj soukromy nazor.
Panebože sněhové vločky, které tímhle trpí ať zůstanou raději na zemi. Panické ataky, úzkosti, deprese, ADHD a syndromy všeho druhu nejdou s rizikem a dobrodružstvím vůbec dohromady.
Zaplať pánbůh za staré dobré časy. Taková letecká bitva o Británii, to bylo nebe plné hrdinů, nikoliv slabochů.
V Bitve o Britanii se pise o Cesich co meli v ramci zahranicnich jednotek hodne sestrelu byl to vykvet nejlepsich pilotu co dokazali vcas utect, o pilotech co meli 0 sestrelu se pise jen detailnich pojednanich o jednotce, o pilotech co ani neprosli narocnym vycvikem uz vubec ne a ze jich bylo , toto je evidentne prvni pripad o kterem vim a vy z toho delate generacni memento, proboha proc ? Nebe v BoB bylo plne lidi kteri to umeli vic ,nebo min jen valka z nekterych udelala hrdiny a ze spousty posmrtne, verim tomu ,ze vetsina z nich by se radsi predvadela pred svyma holkama a ten zbytek co prezil a vratil se, rozhodne necekal, ze z nich po navratu komunisti udelaji nepritele statu a zavrou je do lagru.
Ne to se omlouvam vam, ja jsem nechtel vyzvihnout neznalost jen to uvest na pravou miru, vetsina pilotu specialne v techhle mensich letadlech jsou proste jen magori co je to bavi ,ten konicek je z meho pohledu (i statisticky) min nebezpecny nez jizda autem, uz jen pro to kolik veci musime jako sportovni letci dodrzovat a znat, cisi z civilniho letectvi a pravidel ,co po nas vyzaduji znalosti (jen nekde obcas na urovni pilotu dopravaku) a samozrejme kazda takovahle vec co se stane vsechny mrzi, protoze si dovedou predstavit jak v haji bude ten instruktor i ze se pro nas vsechny to zas zesloziti uz tak narocne podminky. Jinak bezmotorove letani je tak maly kruh lidi ze to je opravdu o tom ,ze nadsenci skoli dalsi nadsence, protoze pulka lidi s tim zacne ,aby litala na necem vetsim a z druhe pulky obcas nekdo vydrzi a leta dal rekreacne, zbytek jsou sportovci , ale za me odmitam ze piloti vetronu jsou hledaci adrenalinu, je to spis uzasnej relax a skvela banda lidi
a navic dedictvi svazarmu a vycvik a aeroklubech alespon za me zajistuje ze se dalsi letci vychovavaji tak ze se nepripraveny clovek do sola neposle , je to o usudku instruktora aby dostal papiry a na usudku klubu jestli je tak dobry , aby bral pasazery a za me by to tak melo zustat (samozrejme se to dnes resi i jinak ,ale kluzaky jsou od patnacti a to aby si budouci pilot nejdrive zaletal na kluzacich vychovava za me nejlepsi piloty dal (soukromy nazor))
Díky za fundovanou odpověď a upozornění na chybu s pasem👍. Já v tom seděl právě jen jednou a už je to hodně let. Nevím proč, ale nějak mi v paměti uvízly popruhy přes ramena, kolem pasu a mezi nohama ( proto ten šestibodový 😁 )...ale nejspíš něco z toho asi byly popruhy padáku 😉😁
Ne to se omlouvam vam, ja jsem nechtel vyzvihnout neznalost jen to uvest na pravou miru, vetsina pilotu specialne v techhle mensich letadlech jsou proste jen magori co je to bavi ,ten konicek je z meho pohledu (i statisticky) min nebezpecny nez jizda autem, uz jen pro to kolik veci musime jako sportovni letci dodrzovat a znat, cisi z civilniho letectvi a pravidel ,co po nas vyzaduji znalosti (jen nekde obcas na urovni pilotu dopravaku) a samozrejme kazda takovahle vec co se stane vsechny mrzi, protoze si dovedou predstavit jak v haji bude ten instruktor i ze se pro nas vsechny to zas zesloziti uz tak narocne podminky. Jinak bezmotorove letani je tak maly kruh lidi ze to je opravdu o tom ,ze nadsenci skoli dalsi nadsence, protoze pulka lidi s tim zacne ,aby litala na necem vetsim a z druhe pulky obcas nekdo vydrzi a leta dal rekreacne, zbytek jsou sportovci , ale za me odmitam ze piloti vetronu jsou hledaci adrenalinu, je to spis uzasnej relax a skvela banda lidi
Před pár lety mne kamarád/ letecký instruktor vzal ( během žákovských letů na Blaníku ) na jeden letový okruh. V tomhle případě seděli vždy žáci vpředu a instruktor vzadu. Start byl prováděn navijákem a tím pádem byla výška letu necelých 300 m. Dostal jsem padák, ale bylo mi řečeno, že pokud se v tak malé výšce něco ,, podělá", tak než se vymotám z šestibodového bezpečnostního pásu a vylezu ven z kabiny, tak už to bude tak nízko, že se padák stejně nestihne rozvinout do maximální účinnosti a při hodně velkém štěstí zkončím jen se zlomenými nohami a nebo páteří 😯. Dodnes nevím, jestli měl srandu z mého strachu a nebo to myslel vážně ☹️
No je to jenom 4 bodovy pas, ktery jde okazite uvolnit pres sponu ,odhoz kabiny jde udelat jeste rychleji , ale v zasade mel pravdu , takhle se to uci a opravdu na 300m na okruhu je malo, dokonce pokud se toci vic zaku v elementarce, padak se ani nebere (v letadle se nechava takova tvarovana poduska protoze bez padaku je v Blaniku jen takove mizerne platynko mezi duralovyma trubkama na kterem jsem ninkdy nezkousel sedet a i kdyz by to asi slo , tak je clovek moc "vzadu" na rizeni :)
V kluzaku s instruktorem jsem letela. Nevim, kolik ukonu bych potrebovala, abych mohla vyskocit, protoze teda takove myslenky jsem nemela. A ani si nepamatuju, ze bych mela nejaky padak. Ja mela oci na stopkach a kochala jsem se a fotila, fotila a fotila.
Jasny , tak je to 99% pripadu , ale je dobrym zvykem vysvetlit pasazerovi jak se aktivuje padak a jak se daji rozepnout kurty ,ale je mi jasny ze to je stresujici pro pasazera a zazil jsem ze se to obcas preskakuje, a opravdu je statisticky mnohem pravdepodobnejsi ze clovek umre v aute cestou na letiste nez v tom vetroni 🙂
Něco jiného je metodika a nácvik na zemi a úplně jiná situace je vyskočit z letadla v 800 metrech. Když jsem skákal poprvé, museli mi "trochu" pomoci lehkým kopancem do sedací části zad... Sám bych to asi nedal. Ani opakovaně to nebyl žádný požitek. A to jsem měl za sebou osm let poletování na paraglidu a kompletní úspěšné pilotní výcviky na větroních i ULLa létadelkách. Prostě hlavy chlazené vzduchem mají být jenom u motorů. A skákat z letadla, které se dá normálně řídit, to je zneužití záchranného prostředku. Paragáni na to mají jiný názor, ale to je tak asi všechno, co se s tím dá dělat...
Zrovna jako pilot vetrone i clovek co mel moznost si skocit "na trhacku" z Anduly musim nechat ze skocit do prostoru chce sakra sebezapreni a nebud machrovat porve mi taky museli pomoct, a jeste byl ten seskok blbe a asi 15 zavitu protoze jsem se samzoreme roztocil muzu soudit z vetrone jsem nastesti nikdy skakat nemusel , ale chce to podle me sakra fistron jestli se ma pilot vetrone zachranit v nizsi vysce nechci predestirat ale my tem strojum na 100% verime a pokud se neurve kridlo vzdy bych premyslel ,dokud se to da alespon trosku ridit ,jde pristat a nepamatuju si ze by byl nejakej mechanickej prusvih nad 1000m krome prusvihu kdyz si do vlny piloti driv nevzali kyslik etc.
Je mi jedno, jestli planovana nebo ne. Jak mi vyzniva z clanku, ten clovek trpel nejakou poruchou a tak nemel v tom letadle co delat. Dovedete si predstavit co asi proziva ten instruktor?
Jen jsem se snazil rozporovat prirovnani ke Karlovi H. protoze tohle za me nebylo planovane , Instruktora je mi strasne lito, protoze tak za rok dva se na nej budu skolit take zatim jsem jen rekreacni pilot , ale jak jsem psal jinde on s tim ze zadni pozice nemuze opravdu nic delat a vetsina kluku co jsou v ramci aeroklubu instruktori, jsou jen dlouholeti letci ,co skoli dalsi podobne nadsence, bez nejake zasadni odmeny, jen z lasky k letani a proto aby tenhle uzasnej konicek neumrel, o to je to horsi.
Mel by tam byt lidsky cinitel a zatahnout.
spis je zajimave ze ac byl v panicke atace tak dokazal provest minimalne tri ukony ktere to vyzaduje tak, aby mohl vyskocit, nicmene lidsky cinitel tady bohuzel zasahnout nemuze a nemohl , ta kabina je koncipovana tak ze oba mohou ovladat stroj, oba mohou odhodit kabinu a oba mohou nezavisle na sobe vyskocit , a posed za sebou neumoznuje zabranit cloveku vzadu (misto kde sedi instuktor) ho v tomto zadrzet
Hmm, padák se neotevřel. Asi žáček nezatáhl. On pilotní padák se sám neotevře. A jestli letěli v tom muzeálním kousku, co je na fotografii, tak je jasné, že zkušeností se seskokem na tomto typu neměli. Skoro nikdo nemá zkušenost s vyskočením z letadla, na kterém běžně létá. A těch pár pilotů, co měli tu pochybnou čest si naostro skočit, o zážitku vykládá dokonce života. Cvičný seskok není součástí běžného výcviku, není tedy povinný. Navíc seskok z Brygadýra, nebo z jiného vícemístného typu, se nedá se záchranou života pilotním padákem srovnat. Všechno je jinak. Takže hodnotit, co se vlastně stalo, bude vyšetřovací komise. Tak asi za rok se možná dozvíme nějaké podrobnosti. Škoda zmarněného života.
ale metodika nouzoveho opusteni letadla je soucasti elemantraniho vycviku a uci se na zemi , to da rozum jak jsem drive psal letadlo po nacviku jde opustit do 5 s. I pri vyhlidkovem letu vam popisou jak se rychle dostat z kurtu, kdyby to bylo potreba a tahlo na odhoz kabiny je mezi vecmi u kterych se vysvetluje at se za to lide proste nedrzi. Bohuzel za me prvni pripad tohoto druhu nikdy jsem neslysel ot tom ze by se toto stalo i pred revoluci, zdrzim se komentaru na duvod a situaci to nechame UCL ,ale je to zajimave nikdy jsem o tom ze by se neco podobneho stalo v elementrace neslysel
Tak vám přeju, ať to není ani jedno a ať z toho nemá nikdo srandu.
tak pokud se jednou ve vetroni zabiju nejakym vtipnym zpusobem a nikoho dalsiho s sebou nevezmu, at z toho kdo chce srandu klidne nekdo ma, me to bude jedno a pokud na nej budu nekde z oblacku koukat zasmeju se s nim , ale asi neni uplne dobry kdyz to nekdo bude psat na verejne forum kde si to muze precist moje zena nebo deti , tem to asi tak vtipny potom neprijde
Záleží na "typu" seskoku. Volným pádem sám, nad tisíc metrů. Pod tisícovku většinou na karabinu. Záložní minimálně sto padesát metrů sám, bez zkušenosti zlámané nohy. Záleží i na typu padáku. Křídlo je daleko lépe ovladatelné, než kruhový. A taky jak je zabalený. Zamotaný šňůry, nic moc. Alespoň takové mám já zkušenosti.
Nouzove padaky na vycvikovych vetronich v Cechach (nejcasteji l-13 a obcas l-23 ) jsou vrchlikoveho typu s nutnosti manualniho vytazeni (resp. bez automatky co maji seskokove padaky u parasutistu, pak uz jen zalezi co si ktery pilot s sebou vezme pokud lita sam nerozporuji ze si sebou do vlny muze vzit neco co ma automatiku , kdyby musel v 5km vyskakovat bez kysliku ale stejne to vyzaduje ze se z toho vetone nejdriv dostane sam)
těžko mohl instruktor něco dělat, mě to spíš příjde jako plánovaná sebevražda, ale člověk nezná podrobnosti?
Tady si to nemyslim i seznamovaku predchazi teoreticky vycvik a je to celkem velka casova investice (kdyz to reknu blbe tak se to da udelat i pri vyhlidkovem letu a i pri vyhlidkovem letu je pasazer seznamen s pouzitim padaku, (jinak ten padak se tam bere mimo jine proto ze ta sedacka je dimenzovana na to se tam s tim padakem sedite ,pokud se napriklad leta vycvik na navijaku s okruhy do 300m pouziva se takova polstrovana vycpavka aby se zrychlilo natupovani s vedomim ze do 300m je padak jen psychologicka pomucka a nestihne se rozvinout,ale jak rikam soukromy nazor pockam si co rekne UCL.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ano, s těmi pásy máte pravdu, ony se vlastně přehodí přes ramena dopředu a sponou se zapnou do bočních a pak si je přitáhnu, že se ni nehnu 😄.
Pokud je pole, kde není třeba vysoká kukuřice, krásně se dá přistát, když už v bezmotorovém větroni nenajdete stoupák. Styl posedu myslíte, že instruktor seděl vpředu? Ona ta věta není moc dobře formulovaná, já si myslím, že seděl za žákem. Chudák instruktor, bude mít hodně bezesných nocí a toto do konce života před očima.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
taky jsem si toho vsiml , ale bud novinar neco zkonil, nebo to nebyl zakovsky let , instruktor vzdy sedi za zakem a vyzaduje to VPL4. Jediny pripad kdy se to da tahle udelat je vyhlidka s pilotem bez instruktoraku, uvidme na jare na rozboru nehod , bude me to zajimat. Samozrejme pokud to byl vycvykovy let je to nocni mura a jak jsem psal jinde s timhle nemohl bohuzel nic udelat. Jen podotknu ze letani na bezmotorvych kluzacich je statisticky nejbezbecnejsim zpusobem dopravy hned po dopravnich letadlech a az nekde za tim jsou auta 🙂.