Plnění domácích úkolů je také součástí denního režimu žáků, studentů (a rodičů). Spočítejte u svých dětí časy vyučování, organizované mimoškolní činnosti a domácích úkolů, přidejte čas nutných přesunů. Zpravidla vám vyjde více než osm hodin denně několikrát týdně. Co z toho vymezit - domácí úkoly, které někdy ani nemají smysl, když je zpracovávají rodiče. V řadě zemí se domácí úkoly nezadávají a dětí nejsou neschopnější, než ty naše.
Pod čarou: Pepíčku, kdo ti psal domácí úkol? Tatínek ... Tak mu řekni, že Wolker byl Jiří, a ne Johny!
Největší problém našeho školství je, že do něj kecá naprosto každý.
A úplně nejvíc ti, kteří o tom, jak to ve školách reálně funguje, nemají téměř žádné ponětí.
Působil jsem na různých typech škol 10 let, včetně Pedagogické fakulty v Plzni. Pak na pražském Ministerstvu pro mládež a tělesnou výchovu. Mj.
Tři problémy našeho školství z mnoha:
Nabízí se otázka, jestli podmínky škol a jejich požadavky na žáky, studenty a rodiče mají zákonné opodstatnění.
Akordy se rozpadají: proč se to může stát?
Takže například-->Špatně naladěná kytara, nenatrénovaná technika hry, slabé prsty a nevycvičený prstoklad, taky za to může špatná kytara a pražec a někdy moc zbrklá změna akordů. Ale tohle během let zmizelo 🙂
Společnost může mít různé úrovně hloubky.
Historická hloubka-Kulturní hloubka-Hloubka hodnot a ideálů-
Ekonomická a politická hloubka 🙂 A o tom je článek mimo jiné také.
Přečtěte si ten článek. K tomu se Vaše vysvětlení nehodí. Jinak máte naprostou pravdu. Trvám na tom, že po formální stránce a s přihlédnutím k relevantním odbornostem je článek pouhé blábolení.
Výstavba gigafactory namísto letiště u Líní není v zájmu České republiky! Projděte si potřebné údaje o nákladech na likvidaci, o vodním hospodářství, stávajícím a budoucím zamořením, neexistující dopravní a další infrastruktura, nedostatek pracovníků atd. A kam půjdou dividendy? Ignorování racionálního hodnocení ze strany vlády vyvolává podezření z korupce.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Stejné a časté domácí úkoly pro všechny děti ve třídě - to je minimálně na hraně zákona a dětem spíš škodí. V řadě zemí domácí ůkoly neexistují a jejich děti nejsou méně vzdělané než ty naše. Něco jiného by bylo dobrovolné doučování, které by vyrovnávalo zaostávání žáka (třeba po absencích vinou nemoci). Stejně zůstane problém s kvalifikací a dalších možností rodičů, o prarodičích nemluvě.
Naše děti mají málo volného času, málo si hrají, nejsou samostatné.
Je čas na revizi školského zákona i na reformu učiva a reorganizaci vyučování, které neodpovídají nejen možnostem moderní techniky, ale také dávno známým poznatků vědy, např. psychologie. (Délka vyučovacích hodin, pracovního dne, atd.)
Klasik: " Není pravda, že naše školství je sto let za opicemi. Naopak je pravda, že vede před opicemi o šířku dlaně."
3 odpovědi