Hezky jsem se pobavil,clanek o nicem,bylo by dobry kdyby se autor pobavil s ridicema o mzdach a psal pravdu a ne slataninu.Jsem za volantem 36 let a tyhle penize jsem za mesic nikdy nevidel.Zakladni mzda-minimalni podle zakona,prescasy neplaceny,prace o svatcich taktez a to nemluvim o praci v noci.Ale je pravda,ze za dob CSAD to bylo vse placene a dispecer me opravil stazku abych mel placene nocovani v aute po 22h,jen 20kcs,ale byl ferovy.No a diety preci slouzi k tomu,abychom nemusely jist konzervy,ale mohly si dojit na normalni jidlo,to nelze pocitat do mzdy.Preci nasi poslanci to take nemaji jako plat ale jako cestovne,tedy jen ve vyssi tride.
Tahle prace nejde delat za strizliva a proto,strizliveho me nedostanou.Ted vazne,je to vsechno spatne a tresty za rizeni pod vlivem by mely byt hodne tvrde a hlavne pro vsechny.Delam tu praci 36let,je to velka zodpovednost ridit 40tun a tam urcite alkohol nepatri. A trest-bez nehody-zakaz rizeni na par let,s nehodou-natvrdo basa bez odvolani.A nehoda s urazem,umrtim-zaplatit vsechny skody bez pojistovny,odskodne,no a samozrejmne natvrdo nejdelsi sazbu.Bez vyjimek-osobni,motorka,nakladak.Klidne me kamenujte,ale myslim ze je to spravedlive.
Dvě minuty zdržení je jedno předjíždění, jenže na cestě z Hradce do Prahy těch předjíždějících se kamiónů potkáte 15 a zdržení je rázem půl hodiny.
Zkusme tu otázko otočit, opravdu se kamiony musí předjíždět kvůli těm 2 minutám, které získají na 300 km dlouhé trase? Kamion získá 2 minuty, osobák ztratí 90 minut (na 300 km trase). Kamiony jedou vždy na doraz omezovače (čímž také porušují předpisy - mají předepsáno 80 km/h). Omezovač má přesnost 0,5 %. V krajním případě bude rozdíl rychlostí 1% .. tedy 0.9 km/h, běžně i mnohem méně. Ujet trasu 100 km rychlostí 89,5 km/h trvá 1,117 hodiny, rychlostí 90,5 km/h 1,105 .. rozdíl 0,012 hodiny .. tedy 43 sekund na 100 km.
Spocitane je to hezky,ale teorie a praxe je rozdilna.Verim tomu ze omezovac na 130 nemate,povolenou rychlost urcite dodrzujete jako ty kamiony 80tku,takze urcite to zpozdeni brzy dozenete.Ono kdyz musite urazit trasu 3500km za 5dni,tak se kazde predjeti hodi,jinak muze byt zpozdeni 24h a nebo do toho padne vikend je to 48h,no a pak Vam krati fakturaci za nedodrzeny termin,ridic je psychicky deptan neustalymi telefony kdy dorazi,atd.To se Vam pri ceste z Prahy do Hradce urcite stat nemuze.
Problem neni ve vazeni, ve svete se taky vazi namatkove, ale nemaj ty silnice udelany z jakosti 5 tridy a neuctujou si 1.A taky by bodla statistika nehod zpusobenych ridici RO BG PL, ty nejak neovladaji zakony a predpisy dannych statu vseobecne. Muzete na nas hazet spinu, ale jsou i pani ridici a to je stejne i mezi sofery osobaku. Stary Cesadaci mi rikali, Vis jaky je rozdil mezi soferem a ridicem? Jednou to poznas.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Prelozeny kamion si ridic sam nenalozi,je to vec firem a odesilatelu.V Nemecku jsou na firmach vahy,pokud ma nalozeno vic jak 40tun celkove vahy,tak se to odklada a z firmy neodjede.Pokutovat sofera je jednodussi nez vymahat penize z firem.Za vahu nakladu musi vzdy odpovidat odesilatel,pokud zfalsuje dodaci listy o vaze,musi byt potrestan.Ridic preci nemuze vedet kolik vazi naklad kdyz nikde nejsou uvedeny vahy zbozi,veze jen pocet palet,baliku nebo ingotu zeleza.Treba v Lovosicich v chemicce jdete pres vahu a vite kolik mate celkovou vahu.Tohle je bic na sofery a ti s tim nic neudelaji,jen odnesou veskerou zodpovednost firem.
1 odpověď