Mít vysoké cíle je jistě pozitivní vize, ale musí být ten vysoký cíl také reálný. Platy jsou závislé hlavně na výkonnosti ekonomiky země. A v tomto směru nám k Německu dost chybí. Platy i mzdy u nás rostou stále. Ale za 4 roky přece nemůžeme Německo dohonit. I když jsme už ve výkonech ekonomiky předběhli země, které byly před 20 lety daleko před námi.
v nové Toyotě manželky je vše pěkně mechanické. Když jsme vybírali v zimě nové auto, byl to její požadavek. Nechtěla ťukat na velkém displeji, ale mít vše potřebné na jeden dotyk nebo otočení ovladače (nastavení klimatizace). Siri ji vytočí číslo, když potřebuje telefonovat, vše funguje bez dotyku na displej
Tak to má Toyota dobře vyřešené!👍
Nechápu proč on, jako pan ministr jde na operaci, odstranění prostaty. Jednodušší a v jeho případě naprosto bezproblémové je protonové ozařování. Pět návštěv v řádu několika minut a jede se dál. Bez operace.
Asi záleží na typu a umístění nádoru. Kdyby to šlo léčit ozařováním, tak by v tomto případě jistě lékaři zvolili tuto metodu.
Máte pravdu, ale i malá elektroauta mají vesměs všechny prvky vybavení, za která si v malých spalovácích hodně připlácíte.
Zkušeností je samozřjmě míň než se spalováky, to je fakt, ale jsou. Tesla už je na trhu určitě dvacet let, jezdí už jich hodně, co mají najeto stovky tisíc kilometrů.
A mizí pohádky o tom, že se brzy zničí baterka, že dramaticky klesne kapacita... Kdyby tomu tak bylo, četli bychom to v médiích každý den, protože na to hodně lidí čeká a noviny by to psaly moc rády.
Barevné televize byly na počátku taky šíleně drahé a přesto si je lidé kupovali. Pokrok se nedá zastavit. A kdo elektroauto má, ví, jaký pokrok to je.
S výdrží baterií to prý není tak dramatické, jak se stále mnohdy píše nebo říká. Četl jsem důvěryhodné odborné informace (nikoliv od výrobců aut nebo baterií), že současné baterie prý mohou vydržet v relativně dobré a použitelné kondici i 15 roků. Oproti prvním bateriím jsou už pokročilejší a hlavně je lépe vyřešeno jejich chlazení, regulace nabíjení a regulace při provozu. Ona i ta cena půjde dolů, ale ještě to chvilku potrvá. Jinak elektroauta jsou oproti spalovákům mechanicky vlastně jednodušší. Takže je méně věcí, které se tam mohou pokazit.
Nesmysl je ovšem i názor, že elektroauto je na kratší jízdy.
Problém je malý trh s elektrickým ojetnami a tím i to, že chybí segmant levnějších starších ojetin. Ale to přijde. Elektroauta vydrží déle než spalováky a prosadí se. Problém je i to, že elektroauta už z prncipu mají vybavení, za které si ve spalováku připlácíte a konečné cenovka je pak stejná. Jakž takž vybavený Superb se od Tesly cenově moc neliší.
Superb je velké auto. Hodilo by se mi nějaké mnohem menší. Ale i malá elektroauta jsou oproti rozměrově podobným spalovákům zatím pořád příliš drahá. S trvanlivostí elektroaut a hlavně baterií zatím nejsou velké zkušenosti. Ale uvidíme.
Čína nás už technologicky předběhla a začíná vytlačovat evropské automobilky z trhu. A k tomu jsme si v EU vymysleli ještě sami na sebe pokuty, aby automobilky musely vyrábět elektroauta, která se bohužel velmi málo prodávají. Elektroauto na kratší jízdy bych si docela rád koupil, hodilo by se mi. Ale za cenu kolem 1M Kč je to nesmyslný výdaj.
To nebyl obojek, ale postroj. Obojek i postroj musí být nasazen tak, aby se pes při tahu navyvlékl.
Ano, byl to postroj, nebyl to jen obojek na krku. Pravda, ani při velkém tahu psa by se neměl postroj rozepnout. Nebo umožnit psovi, aby se z postroje dostal. Ale třeba v tom výtahu to byla jistě síla, kterou by sám pes nedokázal vyvinout.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Těžko říct, jestli nabídka firmy Mitrenga měla opravdu špatné řešení. Ale už jsem se v praxi několikrát setkal se situací, že do výběrového řízení někdo nečekaně poslal nabídku s nižší cenou a předurčená firma by tak nemohla být vybrána. Tak se výběrové řízení zrušilo a vypisovalo se znovu. Tím ovšem netvrdím, že nejlevnější nabídka je vždycky nejlepší. Jsou důležitá i jiná kritéria než jen samotná cena. Navíc často záměrně podseknutá.