Jezdím 52 let. Auty i na motorce. A zatím mě hlavně na motorce vždy ohrozil mlaďoch s BMW nebo podobnou károu za pár šupů z bazaru, anebo profík autobusem.
Až Vás jednou třeba zabije 75 letý stařík s 16dioptriemi, protože přehlédne STOP. Takhle zabil kolegyni a z jejích dvou dcer (11 a 8 let) udělal sirotky.
A lékařka, co mu dala potvrzení se dušovala, že zrak se mu musel takto zhoršit v posledních týdnech
pod sedadlo se toho vejde... A třeba ta i30 má takovou pěknou věc, sklápěcí zadní sedadla... Určitě to má i vaše škodovka... A dokonce vozím i hasičák v kabině, ne v kufru.... Je to jen o přemýšlení...
no poteš koště, hasičák v kabině
evidentně nejezdíte ve 4 osobách.
trojúhelník bych normálně do kabiny nedal a hasičák už vůbec ne. v případě průšviho akorát někoho zabije.
23 let jsem jezdil v Caddy, vesty byly v kastlíku nad hlavou, lékárna a trojúhelník pod zadními sedadly. Teď jsem dostal Škodováckýho s...če a tam žádný kastlík nad hlavou není, prostor pod zadními sedadly taky ne. Tohle je uložený pod podlahou v kufru u rezervy. Tam to díky tomu taky zůstane. Takže v případě potíží prostě bude třeba vystoupit, vyložit kufr, zvednout podlahu a instalovat trojúhelník/maják.
Myslím, že celý je to nesmysl.
A ten trojúhelník vozíte kde? A vesty? Tohle můžete vozit třeba pod sedadlem, jako já...
Po 23 let jsem jej vozil pod zadními sedadly (Caddy Life) a vesty ve schránce nad hlavou, aby byly po ruce, nový Škodovácký s..č to má uložený pod podlahou v kufru u rezervy, nad hlavou žádný prostor není a pod zadními sedadly taky místo není. Jelikož to na klíně vozit nebudu, tak to holt zůstane tam, kde na to je místo. Takže v takovém případě budu muset stejně napřed vystoupit, vyložit kufr, zvednout podlahu a vyndat trojúhelník nebo maják .... opravdu to má myšlenku
Ne, v autě nebudete zůstávat... Pouze při umisťování výstražného světla vystrčíte ruku z okna, připevníte na střechu (nebo jinam, kam to půjde) a pak můžete opustit vozidlo, protože ostatní auta vás uvidí... Zatímco teď, když jdete s trojúhelníkem, tak vás v klidu smetou (párkrát se mi to málem stalo, dokonce takhle málem smetli i policistu, co mi pomáhal... Navíc životnost trojúhelníku je tak 10 sekund, v průměru. Opět vlastní zkušenost...
a ten nesmysl ze dna kufru vyloví kdo? a když bude auto naložený, ty věci z kufru vyloží Zagorka, to je hodná holka.
tohle celý je zas jenom trafika a prachy pro nějáký kamarádíčky ... maják bych jako možnost pochopil, ale gps se simkartou?
Půjčím si to od někoho když pojedu na technickou ...
Jistě, a až do mě na chodníku vrazíte (příčina), tak vás žduchnu (následek), že spadnete do cesty nebo kolejiště, něco vás sundá a mě by měli očistit, protože jste si začal. 🙂
Když bych byl zfetovaný, proč ne? Máte pravdu. Za normálního stavu bych se otočil a omluvil se Vám.
Vy by jste řekl něco jako "nic se nestalo" a šli bychom dál.
Pokud by jste byl agresivní, zlomil bych Vám pro začátek třeba ruku a to by byl pak následek Vaší agrese ....
👎Tečka? Policie je tu od toho aby násilníka zpacifikovala ale ne aby ho zabila. A na to jsou snad policisté vycvičení aby uměli násilníky zpacifikovat a v případě narkomanů a opilců je pak předat zdravotníkům,třeba do protialkoholní léčebny,na záchytku atd.
Nenechte se vysmát,
Nikdo není placen (a plat našich policistů už vůbec ne) od toho, aby se nechal zmrzačit, zabít a pod.
Lidi by si měli uvědomit, že pokud policista řekne příkaz, tak musí poslechnout, jinak se vystavují riziku zranění nebo i smrti.
Naopak policista si musí být vědom toho, že pokud příkaz bude nepřiměřený, může nastat postih.
Zhulený výtržník, který neuposlechl výzvy se vystavil riziku, bohužel ml smůlu. Zde lituji policistu, že kvůli takovému individuu podstupuje tohle
Tak městské, nikoliv státní, policii rozhodně něco na odstrkovaci pohon, například něco na styl dětské trojkolky. Je levná a nehody mezi 2 vozidly tohoto typu jsou zpravidla mnohem méně smrtelné, než mezi 2 SUV, navíc nevyžaduje ani povinné ručení 😉
Pokud se ale teď chceme začít bavit seriózně a vzdálit od trapnych vtipu, tak jasně, že elektromobil vyjde dlouhodobě levněji, má menší náklady na pohonné hmoty (při domácím nabíjení) a vyžaduje menší údržbu. Ještě větší rozdíl by to byl třeba v USA/Kanadě, kde je elektřina podstatně levnější, ale i v Evropě to vyjde o trochu líp. Jen teda, zjevnej problém bude skloubit myšlenku elektromobility s myšlenkou "nonstop provozu 24 hodin denně".
jenom se jaksi neslučuje s provozem 24 h denně
policie bude 2 h kroužit pi městě a pak 2h nabíjet, pak musí město vyhláškou zakáza volat policii v určitých hodinách, než se jí tek klumpr nabije.
nebo vlastně je to po městě, tak za sebou můžou táhnout prodlužovačku 😉🤣🤣🤣🤣
Ale to vy spíte. Jak může distributor někomu zakázat wallbox? Co to je za hoax? Distributor má se zákazníkem sjednanou smlouvu o připojení. Co si připojí zákazník za tuto přípojku, je úplně jedno (má - li revizi), vyjma zařízení, na něž se vztahuje podmínka ovládání pomocí HDO, která musí být po dobu vysokého tarifu blokována. To ovšem wallbox není a i kdyby byl, v nízkém tarifu ho použít lze. Pokud si koupíte wallbox od Tesly, nebo třeba v Lidlu, připojíte si ho na svou domácí síť a zkontroluje ho revizní technik a vystaví kladnou revizi, pak neexistuje důvod, proč by nešlo připojit wallbox. Pokud je nedostatečná hodnota jističe, wallbox si s tím umí poradit (dle typu) a umí regulovat auto tak, aby se dle aktuálního odběru nikdy nepřekročila proudová hodnota hlavního jističe na jednotlivých fázích. Holt se bude nabíjet pomaleji. Ale nikdy vám distributor nemůže wallbox zakázat, to je nesmysl.
Podobný hoax se šíří o tom, jak ČEZ a podobní nechtějí připojit fotovoltaiky. To je také nesmysl. Fotovoltaiku povolit musí, ovšem nemusí povolit přetoky do sítě. Já je také nemám. A nemrzí mě to.
Trafostanici nikdo nesestřelí, protože distributor má povinnost sjednat si s odběratelem takovou proudovou hodnotu hlavního jističe, na níž má kapacity. To se týká i trafostanice.
A teď mi povězte: Nabíjím auto od března do listopadu z FVE. Jaký vliv to má na odběr ze sitě? Aha, žádný - ona ta elektrika jde z panelů!
U nás v obci jsme asi milionáři úplně všichni, protože tu nejsou paneláky a všichni bydlíme v domech. Všichni můžeme mít elektromobily. My se ale máme!
tak si to užívejte dokud můžete 😉
např. nám na firmě nabijecí stanice taky distributoři nepovolí ...
takže elektromobily jako služebáky máme zakázaný.
Ještě jsem zapomněl na nabíjení ze zásuvky. Tak třeba velmi oblíbený Ioniq electric se nabije z 0 na 100 % ze zásuvky (z té samé, kde máte u postele lampičku) za necelých 14 hodin. Je to cca 230 km (reálných). Podobné to bude u Tesly 3 (co do počtu nabitých kilometrů). U SUV a velkých krabic je spotřeba vyšší, takže se nabíjejí (co do počtu získaných km) pomaleji.
Z třífázové zásuvky (na pilu, míchačku a tak, zkrátka běžná zásuvka ve stodole) máte Teslu z 0 na 100 % nabitou za cca 6.5 hodiny.
V praxi to funguje tak, že pokud nejsem robot, přijedu domů nejpozději v 8 večer. Ráno tedy s Teslou mám velkou šanci odjet se 100% nabitím, i kdybych vstával v půl páté. Ioniq electric má nabíječku jen 7 kW, tudíž se nabíjí do plna za 4 hodiny, není - li omezen zásuvkou 230V/10A. (Ioniq electric bude dnes stát kolem 380 tisíc Kč, tedy je to dostupné a dobré auto).
To vše je krásné a zalité Sluncem. Pokud jste ten milionář, který má vlastní barák, povolený WallBox, vlastní fotovoltaiku a neprojezdí denně i 300km s tím, že Tesla je malá (bavíme se minimálně o Berlingu).
Kolegovi letos odmítli připojit WallBox, protože kapacita přívodu do jejich Šmoulí vesnice je nedostatečná. V celém satelitu (asi 70 domů) povolili jen !!! 5 !!! slovy pět wallboxů. Ano, můžete to udělat na černo, ale pokud se večer sjednou domů elektromobilisti, tak sestřelí trafostanici.
Proberte se lidi !!! Elektromobily ANO !! Ale nabíjení baterií je ekologický i logický nesmysl. Vše od velikost golfového vozíku na baterie je volovina vymyšlená lidmi, co o tom nic neví.
Ale já jsem zmiňoval elektromobil, nikoliv Enyaq. Vy považujete výrobky Volkswagenu za automobily? Já ne. Je logické, že kdo si pořídí Enyaq, prodělá kalhoty. Tato automobilka neumí vyrobit elektromobil.
S Teslou mám trasu Č. Budějovice - Crikvenica za přibližně 450 korun.
Ve dvou jen s kreditkou proč ne ...
ale s rodinou na 14 dní .... to už je to auto malý. A rozhodně bych věděl lepší věci co s milionama za tu Teslu.
V rodině máme samé elektromobily, tepelná čerpadla, fotovoltaiky, takže samá "zelená" řešení, ale abych pochopil jediný krok tohoto hnutí, to se mi asi nepovede.
Protestuji proti znečišťování ovzduší osobní dopravou? Pak začnu u sebe a jezdím na kole a když to nejde, jezdím elektromobilem, jemuž zajistím co největší podíl z fotovotaiky.
Nelíbí se mi, že kouří komíny? Topím tepelným čerpadlem a samozřejmě i to může získávat elektriku z FVE, i když je to v prosinci třeba jen 10 %.
Ale abych dojel spalovacím autem na místo protestu a tam se přilepil lepidlem, vyrobeným s přispěním obrovského množství energie, z ropy a dalších chemikálií, a to ještě s vědomím, že mě budou odlepovat za pomoci další chemie a vynaloží se na to množství další energie, to mi tedy hlava nebere.
Pokud chci něco změnit, začnu u sebe. Možnosti jsou. A jediné, čím můžu ovlivnit ostatní, je to, že je inspiruji. Oni pak vidí, že jsem si koupil auto za stejné peníze, co dali oni, jenže moje jezdí 9 měsíců v roce zadarmo a tři za třetinu toho, co to jejich. A zjistí, že mi logicky zbývá 50 tisíc ročně a jim nezbývá nic. To je většinou účinná inspirace. Lidem je povětšinou fuk, jaká po nich zbyde uhlíková i jiná stopa. Jim jde o to, aby to především ušetřilo. Díky masírce z vyšších míst se lidé zelených řešení spíš štítí, což je ovšem škoda, protože mají velký potenciál ušetřit.
S tou lacinou dopravou elektromobilem mě bavíte. Teď jsme počítali, na kolik vyšla cesta do Chorvatska a zpět. A světe div se, se svým Berlingem v naftě jsem jel za polovinu toho, co kolega s Enyakem.
Ne, díky, auto má sloužit mě a ne já autu...
Vy jste ale nepochopil zásadní problém. Nikdo nepočítal s tím, že tenhle nový paskvil nebude řádně fungovat a jak se dušoval Bartoš, že přenos dat bude zaručen a bezplatně, jenže lhal a opak je pravdou. Pokud se nebude používat stávající systém, tak se bude muset platit za migraci dat a na toto nikdo nebyl připraven a stát toto nechce hradit... a to je ten problém.
A proč by to zas měl hradit stát? Ty systémy patřî městům .... data by měly taky, takže jak s nimi naloží je na nich.
copak stát je nějáká chůva?
A jaké to jsou smlouvy, vy rozumbrado? Pochlubte se? To jako měly obce počítat s tím, že budou pracovat s takovým paskvilem a budou ještě roky pracovat ve starém systému nebo platit za migraci dat? Jste při smyslech?
Vážený pane vševědoucí,
Všechny stavební úřady mají s někým smlouvu o provozu stávajících systémů, ve kterých zpracovávají stavební řízení.
Změnou je to, že teď ten systém je centrální a bude napojený na další instituce.
Ty obce teď musí ty smlouvy ukončit a pokud je mají blbě sepsaný, musí buď dál platit za provoz těch starých systémů nebo musí ty data přesunout do centrálního systému.
A evidentně mají blbě napsaný smlouvy, takže "nevlastní" ty svoje data, takže budou muset cálovat.
A to je problém těch obcí či měst, že ty data nejsou "jejich" a jsou v držení těch firem, co jim provozují ty systémy.
To je jako, kdyby jste platil sousedovi za to, že si k němu do ledničky dáváte jídlo. Pak dostanete novou lednici. Chcete přesunout své jídlo do své lednice. No a protože s Frantou máte špatnou smlouvu, tak vám Franta řekne, že za přinesení veškerého vašeho jídla mu musíte zaplatit, protože je to moc práce.
Ze strany Franty logický krok, protože přijde o peníze za pronájem lednice. Tak proč by Vám měl dělat něco zadarmo.
Ale můžete si za to sám, protože jste s Frantou měl špatnou dohodu. Stejně tak vláda nemůže za to, že obce a města mají blbou dohodu s provozovateli současných systémů. S tím se musí obce a města vypořádat samy.
2
Sledujících
2
Sleduje
2
Sledujících
2
Sleduje
tady je problém v cené...lhaní o slevách .... a že stejné zboží stojí v jiné zemi méně a kvalita a množstvi/váha je u nás horší-množstí/váha taky menší v náš neprospěch...a tak bych mohl pokračovat a špatné je to že naše orgány na to kašlou..a i když dojde k nějaké pokutě tak je směšná vzhledem k tomu co si ty řetězce vyvedou od nás peněz svým majitelům...a to by si jinde nedovolili protože tam si kontrolní úřady dovedou udělat pořádek a respekt...
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A zase jsme u toho,
Proč by to měl řešit stát? Tohle by měli vyřešit zákazníci. Jenže u nás to nefunguje. Ono se ve skladu najde shnilé jídlo nebo ovoce, jenže místo uzavření obchodu se to zlevní a lidi s důchodci se o to porvou, místo toho aby žel prázdnotou.
Proč je to drahý, protože se neinvestuje, ve skladech samá ruční práce, žadná automatizace a lidi jsou holt drahý ...