4) Pro pana Dolejše - politické strany upichují své lidi všude - ve vládě, v Parlamentu, na Ministerstvech, státem zřizovaných institucích, na krajích na obcích.. A všude "čerpají" nějaké státní příspěvky v různých formách. Proto je stát tam kde je...
5) Je notoricky známo, že jsou různé země, které jsou různě - více či méně efektivně řízeny. Česko určitě není v tomto unikát. Máme 6250 obcí a všude žijí lidé, kteří potřebují, aby jejich obec fungovala. Proto mají svoji samosprávu - SAMI si svou obec spravují. Podle počtu obyvatel obce a velikosti katastru mají příjem ze sdílených daní.
Pokud jim někdo obec zruší (jak ?), vezme jim jejich peníze a bude jim obec řídit někdo odvedle z větší obce. Bude jim dávat méně peněz na rozvoj, na služby, protože od státu dostane méně a ještě jim bude říkat, co smí a co nesmí. Peníze, které se zrušením malé obce ušetří rozfofrují politici v Praze, protože mezitím zuší i kraje. A co lidé v těch malých obcích - oni zmizí z povrchu zemského ??
Ještě na okraj si přečtěte čl. 8 Ústavy ČR - Zaručuje se samospráva územních samosprávných celků.
6) Decentralizace krajů možná zůstala v půli cesty, přesto plní to důležité, co občané potřebují a jejich kompetence jsou jaké jsou - určitě ne chabé. Rozhodně to není argument pro jejich zrušení.
7) Je nadmíru jasné, že prostě nejde mít úplně všechno - zejména nekompetentní novináře a neschopné politiky. To je smrtící mix.
😎 Anebo pojďme fantazírovat dál - což takhle si dát práci a začít s kompetentní analýzou a následnou reformou státu ? Zeptat se, co je a není veřejným zájmem české republiky, krajů, ob
Panu Dolejší jde správně o zefektivnění řízení státu, ale článkem dokázal jen to, že problematika mu není úplně zřejmá.
1) Smysl krajů je zcela zřejmý - průměrná krajská SAMOspráva zřizuje kolem 150 příspěvkových organizací (střední školy a učilště, nemocnice, domovy pro seniory, krajské správy a údržby silnic, hasiče, záchranky, muzea, galerie, divadla a další). Kromě toho metodicky řídí obce, poskytují školení, plánují rozvoj regionu, investují atd. Kraje hospodaří s vyrovnanými rozpočty - tedy lépe než stát, takže by si zasloužily chválu a ne hanu a výhružky zrušením. Každý občan vidí, jak fungují nemocnice, domovy pro seniory, údržba silnic, kulturní orgnizace.. Nevím, kde žije pan Dolejší, ale podle mě vůbec netuší o čem píše...
2) V komuníální politice jsem působil 16let a jako ředitel příspěvkové organizace 14 let, ale nikdy jsem neslyšel politika, který by řekl, že jsou kraje skoro k ničemu. Vlastně ano jeden ano - senátor za náš obvod Petr Pithart jim nikdy nepřišel na chuť - já jsem s ním zase nikdy nesouhlasil, protože si myslím, že kraje a obce si mají spravovat lidé, kteří v nich žijí. Stejně tak senátoři mají být z toho kraje a ne z Prahy jako byl pan Pithart. Nic proti němu, jinak ho mám rád.
3) Cit. pana Dolejše : Své nejzářivější chvíle krajské správy paradoxně zažívají v krizích, jako jsou povodně nebo covid. Ukazuje se, že i v klidnějších časech kraje celkem dobře fungují jako koordinátoři mezi obcemi na svém území. To je pěkné. Ale musíme kvůli tomu opravdu volit zvláštní úroveň samosprávy ? Konec, cit.
VTF pane Dolejš Vám se to zdá málo ? A kdo by to v
Ach jo, zase jeden nekompetentní autor a jeho článek...
1) Kdo schavluje vytváření dotačních titulů ? Obce ? Kraje ?
Ne pane Procházk - dotační tituly vytváří a schvalují ministerstva, vláda, parlament.. Tedy tyto vrcholové instituce-politici jsou odpovědné za vytváření dotačního systému, kterému se obce a kraje logicky přizpůsobují...
2) Kraje a obce se chovají logicky a správně, že na investice na které hned nemají si ušetří a heště koukají sehnat dotaci, protože ta dotace existuje.. Jak prosté pane Procházko..
3) To, že stát hospodaří s vysokými deficity je trestuhodné, nikoli to, že se obce a kraje chovají jako řádný hodpodář..
4) To že státem zavedený systém dotací je nesmyslný a přebujelý je asi pravda, takže by to měl někdo (vrcholoví politici, vláda, parlament) systémově řídit a osekat. To je jádro problému. Stát nebude tolik dotovat, když na to nemá a obce a kraje nebudou tedy s dotacemi nijak kalkulovat.. Jak prosté pane Procházko..
5) Jak s touto problematikou souvisí vysoký počet obcí mi z Vaší ůvahy není zřejmé. Co zrušením obcí ušetříte ? Ony zmizí z povrchu zemského i s jejich občany, takže už jim nebude třeba žádné peníze přerozdělovat ??
6) Z počtu 6254 obcí v ČR chcete jejich počet redukovat na 200-500 ?? Když třeba Rakousko, jak uvádíte má 2359 ?? Ony ty obce zmizí z povrchu zemského i s jejich občany a potřebami ?
7) Platíme jedny daně a máme právo očekávat, že s nimi bude veřejná sféra pracovat efektivně. Souhlasím !
Neměli bychom tedy pane Procházko potrestat ty, kteří hospodaří s deficity na úkor budoucnosti našich dětí ? Obce a kraje to ale nejsou :-
Asi tam problem je a nekdo neco hoooodne podcenil... A nemusel to byt osobne Bartos - spis na nekoho delegoval ukol a veril mu...
Ale, taky je pravda, ze Bartos mel koule ( drzost ?) se pustit do digitalizace s.ř. na kterou vsichni leta kaslali ( protoze moc prace a protoze problemy) ackoli vedeli, ze to muze
urychlit praci a posunout CR do civilizace ( pokud by to fungovalo)...
A neschopove a lenosi budou ted nejvic kricet
po Bartosove odvolani, protoze politika a protoze se mohou zbavit konkurence, ktera maka a ma vysledky ( vetsinou dobre)...
Jak proste - uz asi po ste :-)
Chtějí šetřit, ale na druhých a proto, že chtějí stále vic financí pro své zájmy - to je oč tu běží... Nikdy nebudou mít dost..
Chtějí rušit menší kraje, obce, aby tam neodtékaly penize - vite ale, že tam žijí lidé ? Menší obce a menši kraje nejsou o nic míň ČR než Praha, Středočeský nebo Moravskoslezský kraj.. Tím, že na nich ušetří vyřeší co ? Nic, žádný strukturální problém... Jen budou mi ONI více pro sebe... To je celé...
A co kdyby přišli s nějakou smysluplnou reformou, třeba zdravotnictví, kam tečou zbytečné miliardy ? Nebo se zamyslet nad reformou hospodářství či bankovního sektoru. Nebo je normální, že nám ročně z ekonomiky mizí stovky miliard do zahraničí ?
To by se ušetřilo až moc, že ?
Územní reformu ? Hm, sotva něco začalo fungovat, už to budeme měnit, že ? Typicky české řešení.. Hlavně odlákat pozornost od skutečných problémů, které nechceme nebo neumíme řešit, že pane Singer. A co byste chtěl rušit ? Krajské samosprávy ? Obce ? Tyto samosprávy Vám leží na srdci ? Nebo spíše v žaludku ? A co se zaměřit na banky ? Jak se chovají k podnikatelům ? Jak a komu poskytují úvěry ? Kamarádům na pofiderní projekty nebo těm, co něco reálně dělají ?
Kdo chce hedá způsoby, kdo nechce, hledá důvody...
Nikdo, nikomu zbraně nebere...
Není ale normální, aby si někdo pořídil tolik zbraní běhěm krátké doby. To už by měla systémová opatření vydat varování.. A je rozdíl, jestli si vystačíte s jednou zbraní nebo s osmi, nemluvě o typu zbraní..
Psychotesty alespoň část problémových lidí odhalí, ne že ne..
Absolvoval jsem psychotesty poté, co jsem se vybodoval, a když jsem viděl, jak Ti lidé, kteří je dělali se mnou vyšilovali, tak jsem pochopil, že to nějaký důvod má.. A to šlo "jen" o řidičský průkaz..
Článek na mě působí jako účelový a zaplacený zbrojařskou lobby. Točí se tam příliš velké peníze..
Stat hleda reseni, jak zpristupnit bydleni ??
Stat by mel predevsim dbat na to, abychom meli standartni pravni podminky pro vlastniky i najemce a fungovala ekonomika zeme.
Vse ostatni je vec lidi, kteri maji zajem bydlet.. Jestli ve vlastnim nebo v najmu je jejich vec, podle toho na co maji a jaky zpusob zivota si zvoli.
Mladsi lide obvykle hned na vlastni bydleni nemaji, tak bydli v najmu. Casem se rozhodnou, zda se zadluzi a poridi si vlastni bydleni nebo zustanou v najmu do konce zivota. Se všemi dusledky (výhodami i nevyhodami) jednoho ci druheho reseni. Toto rozhodnuti musi udelat kazdy sam - zadny zakon k tomu nepomuze..
Obce mohou pomoci (rozjezdove a socialni bydleni) stat musi vytvorit zakonne podminky.
Soucasna nedostupnost bydleni je zpusobena ekonomickou, resp. bankovni krizi- zhorsenou dostupnosti fin. uveru. Stat by mel predevsim resit bankovni sektor, tam problemy zacinaji.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
😎 Anebo pojďme fantazírovat dál - což takhle si dát práci a začít s kompetentní analýzou a následnou reformou státu ? Zeptat se, co je a není veřejným zájmem české republiky, krajů, obcí, - LIDÍ - co je udržitelné a co není neudržitelné, co je skutečně třeba reformovat, na co stát má a nemá.
Pár tipů: Jak zastavit odliv dividend z ČR, jak osekat příspěvky politickým stranám, jak zručit neudržitelně narostlé výsluhy, jak řesit zadlužování státu, jak zredukovat počet a velikosti jeho institucí, počty dotačních titulů, Česká pošta, České dráhy atd.