Ta poznámka o otravném dotazu byla mířená na reakci na úvodní komentář tohoto vlákna , ne vám. A bral jsem v potaz dojezd 500 - 600km, protože toto bude u nabídky EV do 2-3let standart.
Ano, není problém dojezd 500-600km, za cenu větší baterie, tj. ještě delšího nabíjení a větší hmotnosti.
A mimochodem, "standart" to jistě nebude ;-)
No, takže ta 10-15min pausa na 50% dobití tam je, navíc, když pravděpodobně budu mít po cca 350-400km ještě minimálně 25% kapacity. Taky v tom tedy nevidím nic problematického. Tudíž věčně otravné dotazy na dojezd jsou z 90% irelevantní.
No jasně, při srovnatelně rychlé jízdě jako s ICE, tj cca 140km/h, kdy má BEV spotřebu 25kWh/100km (např. Enyaq to má ve 130) , tak bude mít Kavalír po 400km 25% kapacity. Tudíž má baterii alespoň 120kWh, asi 😉
Promiňte vy jste vůbec nic nepochopil a motáte hrušky s jablky. Za prvé to nejsou mé názory, ale oficiální stránky firmy CATL jestli vám to vůbec něco říká. Za druhé míchat nabíjení jako technický výkon s naplněním nádrže to může pouze technický hlupák. Zamyslete se především nad tím co jste spojil dohromady a technicky je to naprosto mimo.
Oslíček je legrační. Samozřejmě, že mohu porovnávat dobu nabití baterie s dobou čerpání PHM, nemohu za to, že oslíček papouškuje marketingové kecy a netuší co to vlastně znamená. Rychlost doplnění energie na další jízdu je významný parametr a mně jako uživateli je jedno, v jaké formě je energie uložena. Číňané tvrdí, že po dosažení rychlosti nabíjení 1km/1s budou EV srovnatelné s ICE - je zřejmé, že zdaleka nebudou, čísla jsou jasná. Co je na tom k nepochopení vážně nechápu. Možná to bude tím, že na rozdíl od oslíčka mám technické vzdělání, dokonce pracuji na li-ion bateriích, včetně automotive aplikacích. Oslíček má co? Základku nebo snad to dotáhl na gypml? Nikdo vzdělaný by totiž nepoužil výraz "technický výkon" v souvislost s nabíjením baterie.
Testování baterií s pevným elektrolytem je nyní v Číně již v plném proudu. Testují jak CATL největší světový výrobce baterií (38%), tak automobilka BYD, které si vyrábí svoje baterie, ale také již třetí největší čínský výrobce baterií CALB, který se soustředí na baterie na pohon letadel. Co je však zajímavé, nyní se již začínají montovat do vyšší kategorie EV baterie nového typu Shensing Plus od firmy CATL. Dojezd 1000 km, doba nabití 10 minut. V roce 2025 však bude docíleno konečné možnosti doby nabíjení a to 1 km za jednu vteřinu. Cílem Číňanů je do roku 2030 EV s kapacitou baterie na 1000-1500 km, doba nabití 1 km za 1 vteřinu a doba výdrže baterie 1 000 000 km. Tedy stane se to, že EV bude na stejné úrovni jako normální se spal. motorem. Přijedeme k čerpací stanici, pardon nabíjecí a za vypití jedné kávy máme auto připraveno na dojezd 600-800 km. Potom nelze být překvapen, že neskutečně hloupá a opožděná Evropa se hádá o to jestli v roce 2035 skončí auta se spalovacím motorem. Pro někteří, kteří toho moc o EV nevědí podotýkám. Pohonná jednotka EV je 30x50x30 cm veliká a má pouze 200 dílů. Spalovací motor je jednou tak velký a má dílů téměř 2000. Číňané nezapomínají ani na baterie do hybridních vozů, nyní nový typ od firmy CATL s názvem Freewoy Super dojezd 400 km a váha stejná jako u nyní používané s dojezdem 120 km.
Jojo, po dosažení mety 1km za 1s nabíjení bude EV na stejné úrovni jako ICE.. Takže jediné co jsme se dozvěděli, že Konvalinka je oslíček, který místo trávy papá čínské hlodíky. Dobíjení na 1000km bude (teoreticky, protože to bude platil leda na začátku nabíjení) trvat 1000s, tj. 16.6minuty. ICE se spotřebou 6l/100km potřebuje na tisíc km 60lpaliva, průtok pistolí je 40l/min, tj. to trvá méně jak 1.5minuty, tj. 10x kratší dobu než to bájné dobíjení ;-)
Ani Moskva ne a jistě si nebude brát servítků. Vůdce sice jásá, že může bojovat s rukou vytrčenou, ale těch několika zbylých obyvatel jeho země, kteří dosud neutekli či nepadli, je mi upřímně líto.
Odkud tě vyhrabali? Jsi po dlouhodobém kómatu nebo jak je možně, že sis dosud nevšiml, že russákov útočí stejnými i silnějšími raketami na celé území Ukrajiny od samého začátku napadení Ukrajiny? Russákov může a Ukrajina ne? Co jsi to za člověka..
Klídek. Za chvilku tu budou platy jako v Německu dle Nutelly a podle paní svetrové je tu práce pro všechny věkové kategorie. Tak budeme mít na všechno
Jiříčku, stačilo se lépe učit a mohl jsi mít plat jako v Německu už nyní. Ale protože jsi schopen napsat "..budeme mýt na všechno", tak můžeš leda "mýt" záchodky a to se ti bude Němce dohánět opravdu těžko ;-)
Ale tím že dají něco Rusku nás nezradili, my z Ruskem nevedeme válku to Ukrajina a česká vláda. ( minulost Slováků kteří už nežijí tak nechápu proč jsou vytahování nepopírám)
Pipinko, situace je dnes taková, že buď je někdo pro demokracii nebo pro russáckou diktaturu. Stejně tak v roce 1939 se někdo postavil na stranu Hitlera a byl někdo proti němu. Shodou okolností to byli opět Slováci, kdo s Hitlerem zahájili II. Světovou válku..
Je vidět,že jste nesloužil v soc.armádě. Ona totiž voj.kontrarozvědka byla na úrovni STB a mnoho lidí poznamenala na zbytek jejich života.Další karierní místa Pavla byla jaksi dobře pro něj zvolena,víme kdo ho na ta místa dotlačil. Ale vy to asi nevíte,což je váš problém....
...a Francouzi byli k udělení Řádu čestné legie pro P.P. také dotlačeni, stejně jako NATO k jeho "instalaci" na nejvyšší vojenský post v organizaci 😉
Bureš, naštěstí pro nás neuměl česky, což se s funkcí hlavy státu neslučuje.
Bohužel v 1999 socani v čele se Zemanem zejména kvůli slovenským Romům rozvolnili pro Slováky podmínky pro získání českého občanství, odkud vypadla i podmínka znalosti českého jazyka, pětiletý trvalý pobyt, propuštění ze státního svazku jiného státu atd.. Stačilo mu se za občana ČR prohlásit a neštěstí bylo hotovo...
Nejen to, Slovensko bylo jedním mála (možná dokonce jediným) státem, jehož vláda nacistickému Německu platila 500 říšských marek za každého slovenského Žida vyvezeného ze Slovenska.
Naprosto šílené, když si člověk uvědomí, že vláda tohle dělala svým vlastním občanům místo toho aby své občany naopak chránila.
Slovensko bylo i jediným státem, který se zúčastnil rozpoutání II.WW, samozřejmě na té "správné" straně, tj. po boku Hitlera.
"Slovenské jednotky z divize Jánošík zahájily útok na Polsko 1. září 1939 v pět hodin ráno. Okupovaly obec Javorinu, město Zakopane a pokračovaly v postupu na Nowy Targ v součinnosti s 2. německou horskou divizí. Mezi 4. a 5. zářím svedli slovenští vojáci boje s polskou armádou."
Asi mají naši bývalí bratři podivnou náklonnost k diktátorům..
I když západní média vykreslují Rusko jako pomalu padlé na kolena, je zcela zjevné, že se zatim drží relativně zpátky a ani zdaleka nepoužilo veškerý arzenál který má. Spíš si zatim jen vyprazdňuje sklady a na bojiště posílá převážně starší techniku a sem tam otestuje něco nového.
Tak ty jsi fakt "myslitel". Russákov posílá na Ukrajinu starší techniku aby si vyprázdnil sklady.. A asi to samé ty statisíce vojáků, o které přišel..
Někde má spousty moderní techniky a vycvičených schopných vojáků, které nasadí..no tak nám pověz, kde jsou a kdy půjdou do boje?
By byl prvni, kdo by utikal s hnedyma kalhotama.
Zatím hnědé trenky předvádíte leda vy, jste připokadění z představy, co by mohl russák udělat. Když může on střílet na celé území Ukrajiny, musí počítat s tím, že Ukrajina může udělat o samé. Ostatně stačí se podívat, co se stalo, když Ukrajina obsadila kus ressákova. Naprosto nic. Přitom to byla nejčervenější červená linie..
12
Sledujících
0
Sleduje
12
Sledujících
0
Sleduje
A proč by ho měnil. Zkuste zabrousit na stránky TUV Brno. Dělají super testy, testy reálné a nikoli laboratorní, nejen EV. Co je zajímavý výsledek, že baterie u EV na 200 000 km degradovala o necelá 4%, což je výsledek naprosto skvělý. Podobně na tom byla baterie při 100 000 ujetých km.
1 odpověď
8
Sledujících
0
Sleduje
8
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
No až se dovzděláte v oboru, tak možná pochopíte, že li-ion baterie degraduje nejen nájezdem, ale i v čase bez ohledu na nájezd. Pokud EV ujede 400km na nabití, bylo to zjednodušeně 500cyklů, což je naprosto v pohodě. Ovšem je naprosto naivní se domnívat, že baterie bude ve stejném stavu, pokud stejných 200tkm vozidlo ujelo za tři roky nebo za dvanáct. Rovněž mohu mít EV, které bylo provozováno +/- 15% kolem poloviční kapacity baterie, kdy je životnost výrazně delší a druhé, které jezdilo nadneseně 0-100% a bylo často rychlonabíjeno..
Tudíž bez znalosti dalších parametrů je ten váš údaj nepříliš vypovídající. Asi stejně, jako když se všude píše, že baterie EV při crash testech nezačnou hořet, že tedy jsou EV bezpečné - jen se "zapomene" uvést, že při těchto testech je baterie vybitá..