Ano..U nás na vesnici se zavážela uzenina ,,Úterý a Čtvrtek,,..A vždy jsme věděli že jíme špekáček,vysočinu...
Ale tady jde o to, že byl nárok jen 2x týdně!?! A špekáček a vysočinu chutné a kvalitní koupím i dnes jen to nemůže být někde v rychlé aukci v řetězci. I když i v L...u jsem koupil dobrý a chutný Gothaj či špekáček, jen to není ten běžný.
Tak zrovna současný Gothaj se s tím socialistickým nedá vůbec srovnávat, neboť právě ten socialistický byl mnohem poctivější a hlavně chutnější....
A uzeniny? Ty se tenkrát skutečně udily v udírnách, tedy kouřem. Ne jako dnes, kdy se vše dělá na páře...
Autor článku v té době patrně asi ani nebyl na světě a tak tu plká a plká...
Gothaj je i dnes dobrý, jen ho nesmíte koupit někde ....
K nám na vesnici jezdila pojízdná prodejna s masem každý týden. Uzeniny se navážely každé úterý a čtvrtek. Neříkám, že toho bylo moc v 60 letech, ale později kdo co chtěl. Uzeniny byly takové jací byli řezníci, také byli lajdáci, ale rychle se na to přišlo a nikdo to nekoupil. Ale nepamatuji ty náhrážky jako dnes!!!
No 2x do týdne, luxus...
Vážení.
Autor článku zřejmně socialistickou uzeninu nikdy nejed. Kdyby jsme je teď mněli. Pamatujete třeba na Imitaci a točenej salám, šunkovej, nebo třeba vysočinu vysušenou v průvanu, nebo třebenický párky a Májka v konzervě? Všude se kradlo, za totáče to byl národní sport, ale kvalita uzenin byla výborná. Dnes si zamněstnanec nedovolí sebrat nic a jíst se to nedá.
Kšeftovalo se s masem a maso v řeznictví nebylo nebo jen podřadné anebo pod pultem, to má autor rozhodně správně. A ty chutě, u nás se pořád dělala domácí uzenina a maso se získávalo rozhodně jinde než u řezníka, neb tam nebylo nebo stálo za prd. Nic méně je fakt, že junior mi chutnal tehdy více ale jestli to bylo náhražkou nebo čím netuším.
Možná chorý pokus o předvolební kampaň spolu, jak získat neznalou mládež popisovaného problému.
Dnes po čtrnácté hodině (když jdete z práce) nekoupíte ani chleba a pečivo.
Maso to samé. Jdete k řezníku a má prostě již prodáno.
No a fronty, pokud chcete tvrdit, že dnes nejsou, tak já si dovolím tvrdit, že lžete. Ty jsou u nás národním sportem.
A co se chuti uzenim týče, dříve chuť měly, to se o dnešních uzeninách říci nedá. Pokud k nim lidé čichají, tak jen proto, jestli nesmrdí 😉. Asi tak.
A kde to bydlíte, rohlík či chleba koupím i po 20té hodině, masa všude tolik, že jim osychá a uzeniny tak to máte asi zažitou chuť domácí klobásky... Ne není to horší je to možná jiné a to je celkem jasné.
Asi záleží, jak a kde se s tím jezdí. Po 3 letech a 90 tkm jsem na záruku měnil jen poloosu kvůli lehce divnému zvuku, jinak ok. Jo a baterku do dálkáče.
To souhlasí, u nás se na autech střídají řidiči, jezdí se zákazníkem, většinou více než 12h denně a jezdí se prostě všude, takže ano jde i o ty řidiče nebo třeba o ročník či várku. Nic méně, píšu z osobní zkušenosti. Jako nezatracuji Dacii, jen mi to vzhledem k dnešním cenám a tomu co nabízejí už nepřijde tak zajímavé.
Vidis, ja som sa na Dusteroch s trojhrncom povozil viackrat aj tych z Aciek, nevykazovali problemy ani po 200k km na budikoch. Rovnake motory su vo viacerych Renaultoch. Keby tie motory boli tak strasne na figu, tak uz by sa o tom vedelo a tie 1.0 LPG by neboli najpredavanejsie modely.
Rovnake bajky servisakov pocuvam o lubovolnych motoroch. Zaujimave, ze super su len tie auta, na ktorych jazdia oni.
V historii bolo zopar tragickych motorov, no 1.0 LPG k nim zatial nepatri ani nahodou.
Videl som zopar rozobratych toyotackych 1.33 VTI ci ako to znacili s roztavenymi hornymi hranami piestov, znicenymi kruzkami a spotrebou oleja liter na 1000 km - dosledok pravidelnych jazd na vysoke otacky pod velkou zatazou na dialnici. Alebo corollacky 1.6 Valvematic 97 kW s uplne znicenymi ventilmi a poskodenymi vackami (bolo to uspesne vyreklamovane). Specialitka boli oplacke stvorvalce 1.4 110 kW nicene detonacnym spalovanim aj po 20k km. Alebo cinske 1.0 TGDI montovane do MG ZS - odchadzali tesnenia pod hlavou valcov.
Já se musím smát, ten litr v Dacii je sice akční, kdysi jsem tu psal, že je rychlejší než podvozek, v kopci v zatáčce to hrabe i na dvojku či trojku, ale prostě nevydrží každodenní zátěž, jak píšu při větších nájezdech za den. A nájezdy, o kterých píšete u litru no nevěřím tomu, že jde o stejný ročník nebo byl používaný jako ty co o nich píšu Moje zkušenost je pouze u Sandera ročníku 2022, Duster má zatím najeto cca 50tis, ale prostě na to auto dát litr trojrhnek je nesmysl, Ještě jezdíme s Dusterem, ale od Renaultu ten má ovšem 2litr benzín a 4x4, to je zcela jinde. Dohadovat se tu nebudu, každý má buď svoje odžité nebo odposlouchané já za sebe odžité.
Daj dostatocny pocet prikladov, aby som uveril 🙂
Kde, jakých stačí zajít do servisu. U nás jezdíme v Sanderech a Dusterech oba mají stejný motor což prostě nechápu, do 50tis odejde často vodní pumpa, rozvody, zapalování nebo cokoliv dalšího. Nic méně je to, jak jsem psal pro normálního uživatele, co najede za den sotva 50km to bude asi stačit, ale pokud to jezdí cca 12h denně po městě a okolí a najede to řekněme 250 a více km za den tak jdou motory brzo do kopru. Prostě to na to není stavěné (netvrdím, že ten 3hrnek od Toyoty je ten neznám), píšu jen k Dacii.
Poslední atmosféru, se kterou jsem jezdil byla VW 1.6. Ano, před 20ti lety to byl dobrý motor, ale dnes atmosféru už opravdu nee.
Myslím, že například povedená 1,5 od VW bude mít stejnou spotřebu, ale narozdíl od této zdechliny i nějaký výkon.
Atmosféra je pořád OK, jen jde o to jaký je to motor, 3hrnek v litru to není určitě. S atmosférou se musí umět jezdit...
No na to, ze je z novej skoly, v najpouzivanejsich otackach 2000 - 2500 neponuka absolutne nic, len tak tak udrziava rychlost. 1.0 LPG v Dusteri je pri nom rychlik.
Ježíš a zase se srovnává špatně. Duster 1.0 s LPG je TURBO... Výdrž motoru je tristní, tedy pro ježdění kolem komína OK, ale pokud najedete týdně minimálně 1000km, tak brzo poznáte, co je třeba všechno měnit a řešit.
T77 byla první sériově vyráběný aerodynamický vůz, pak upravená T77A (už tři světla) a jejich nástupkyně T87 taktéž ve dvou modifikacích, ta poválečná se zapuštěnými světlomety je, ale podle mne tak nějak škaredší. Tvrdit, že v Americe a jinde byla lepší auta nebo snad, že ta naše Tatra jim nesahá ani po kotníky je absolutní nesmysl. Amerika byla a je zcela jiná co do designu a vkusu vše velké a nabubřelé (neříkám, že se mi to také nelíbí), ale kupříkladu v Evropě no tam nebylo moc pohlednější konkurence snad jen prémiové značky. Tatra navíc přinášela inovátorské a designové novoty nejen do aerodynamiky vozidel. Nic méně tato T77, co je na prodej, no karosérie je tak spíše udržovaná než repasovaná a co se týče ceny, no v inzerci jsem viděl zajímavější nabídky, nejen cenou, ale i vzhledem. V každém případě je to nádherný sen.
ale mne nevadi, ze se zvysuji dane...ja jen nevidim, ze by to k necemu bylo...
a naprosto nesetri na sobe...kde jsou ty sliby z te legendarni tiskovky...jak osekqaji dotace a penize na chod statu...jak snemovna, tak senat sve vydaje neustale zvysuji....
No s tím, že na sobě politici a nejen oni rozhodně nešetří máte pravdu.
Nezvysime zadne dane a tecka...nezvysime vek odchodu do duchodu...to ale nejsou lzi co? :)
Jeden také (jistou částí populace) velebený pán řekl: jen idiot nemění názor. No a zde třeba jaksi došlo k tomu že bez určitého navýšení daní, bez určitého navýšení věku odchodu do důchodu a dalšího nepopulárního "utahování" se nám může stát, že třeba časem dopadneme jako Řecko. Není to populární a není to ani příjemné, ale ono nelze pořád jen brát více než se dává.
Docela často potkáváme i v článku zmíněnou K2 v modernizované verzi. Odkaz . Momentálně s polepy Ostrava město sportu.
Jo to je pochopitelně další povedený derivát.
T3 je ikona no a v Ostravě jezdí snad nejpovedenější modernizovaná verze Vario LFR Odkaz
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
I kdybych přistoupil na nesmyslné tvrzení autora, že za socializmu bylo maso nedostatkovým zbožím což je samozřejmě nesmysl. Proč si toto tak obyčejné nemohou dovolit všichni občané ČR. Protože autor by napsal že to není pravda dokládám dne s zveřejnění článek. A pozor přibylo i máslo, toho bylo vždy dost. Nechápu jak takový článek dnes obohatí lidi, kteří dříve měli jak na maso či máslo a dnes ho je dost jelikož si ho nemohou senioři dovolit. A této žene p. Prezident sebral 1000,- a sám si plat zvedl, a důchod chce 2 x vyšší že se nestydí.
Odkaz 1
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak ta zpověď mne baví, paní má jen ZŠ, žádné vzdělání, do důchodu šla hodně předčasně a další životní boty, které jsou bohužel u spousta dalších lidí. Prý vařila jen z hovězího, dnes si nemůže dopřát roštěnou, španělského ptáčka a další tak to je teprve síla, já španělského ptáčka z hovězího jedl možná za dosavadní život tak 30x, máslo kupujeme jen na pečení apod., margarín jíme normálně jako dalších X milionu lidí. Tohle je tendenční článek jak noha, raději bez přidané diskuse neb je to tam samá hloupost…