Pokud jste v posledních dnech potkali až neobvykle vysoké množství majitelů elektrických aut s rudýma očima, vězte, že za tím nejspíše nestojí nadměrné užívání psychotropních látek, ale novinky ČEZu. Polostátní elektrárenský gigant totiž oznámil, že od 1. července letošního roku mění ceníky pro dobíjení elektromobilů. Pochopitelně nikoli směrem dolů, místo toho dochází na zdražování. Pro registrované, stejně jako pro neregistrované zákazníky ceny vzrostou dokonce až o 80 procent, lišit se budou jen sazbami za jednu odebranou kilowatthodinu.
Pokud jste u stojanů ČEZu dobíjeli přes konektor AC, pak jste jako registrovaný zákazník za 1 kWh dosud platili šest korun, jako neregistrovaný pak 8 Kč. Za tři týdny z toho však již bude 8 a 10 Kč. V případě konektoru DC, u kterého je výkon omezen 99 kW, se ceny zvedají z 8 a 10 Kč na 13 a 15 Kč, tedy již o 60 a 50 procent. S osmdesátiprocentním zdražením jsou pak spojeny konektory HPC umožňující dobíjecí výkon vyšší než 99 kW. Platit se ale u nich bude místo 10 či 12 Kč již poměrně tučných 18 a 20 Kč.
Pokud tedy kupříkladu s vrcholnou Škodou Enyaq zamíříte ke stojanu ČEZu, může vás od 1. července vyjít „plná nádrž“ až na 1 640 Kč, oproti skutečné nádrži tu ale máme jen 77 kWh akumulátorů, ekvivalent ani ne 20litrové nádrže. Pomyslné dotankování tak rázem vychází zásadně dráž, k čemuž lze snadno dojít nejen teoreticky, ale i optikou reálného dojezdu.
A to se vyplatí, pane redaktore.
Vážený pane redaktore, váš závěr článku je vše říkající a měl byste si z něho vzít sám ponaučení.
"A jestli elektromobilitě pořád nevěříte a tolik vás to trápí, tak se před psaním příspěvků do diskusí a nadáváním u piva nejdřív ujistěte, že doma neplýtváte vodou, že recyklujete odpad, že využíváte zelenou energii, že si nepořizujete zbytečnosti, které nepotřebujete, nebo že mobil vyměníte, až když skutečně doslouží…"
Pane redaktore, když tak všechno znáte a všemu rozumíte, určitě víte že mobilní telefon používaný denně je po třech letech na vyhození. Ne z důvodu, že toužíte po nejnovějším modelu. ale protože baterie je prostě v háji.
Vy si myslíte, že ty vaše autíčka na baterie na to jsou lépe??
Nechte nás svobodně žít, ať si sami rozhodneme čím chceme jezdit. My sami víme co je pro nás dobré a přestaňte nám pořád něco vnucovat!
A prosím, jestli nesnesete oprávněnou kritiku, tak už nic nepište.
P.S. na pivo nechodím!
Elektrický pohon má řadu zajímavých výhod, ale ve srovnání se spalovacími automobily také některé nevýhody
Především je potřeba rozloučit se s naprosto bezstarostným cestováním
U elektromobilů je nutné mnohem více sledovat spotřebu
Elektromobil od uživatele vyžaduje podstatě větší porozumění toho, jak funguje „tankování“
S nákupem elektromobilu většinou přijdete také o možnost cestování vysokými rychlostmi. Stejně tak přijdete o možnost tahat těžší přívěsy
Tak si je vesele kupujte.
Komu není rady.......
Přejet USA není legrace, jsou to různými cestami tisíce kilometrů, Kia jich takto najela 4 635. Současně je ale třeba dodat, že cesta jí trvala přes 7 dnů, takže muselo jít o extrémně pomalou jízdu - aby spotřeba byla co nejmenší a „tankování” tedy co nejkratší bez ohledu na to, jak dlouho bude celý přesun trvat. Uvážíme-li, že rekordní časy zaznamenané při snaze přejet kontinent co nejrychleji, se pohybují okolo 1 dne, jsme v jiné lize. Ten hlavní problém je ale jinde - jde o oněch 7 hodin a 10 minut.
Elektromobily jsou jejich zastánci vyzdvihovány nad vozy se spalovacím ústrojím. Mají být ohleduplnější k životnímu prostředí, prostornější i rychlejší. S tím nicméně nelze souhlasit bez výhrad, vždy záleží na okolnostech. Třeba v takovém Polsku, které elektřinu vyrábí převážně z uhlí, jsou s provozem elektromobilu spojené vyšší emise než s moderním efektivním dieselem. Ona prostornost je pak odvislá od usazení baterií, zatímco v případě dynamiky jde pořád hlavně o výkon a hmotnost. A u nás jsme na tom podobně.
Nechápu toho pána,
když je takový propagátor zdravého životního prostředí na úkor pohodlí a neustále propaguje ekologická auta (všichni víme jak to s jejich ekologičností ve skutečnosti je), tak že sedne do letadla.
Není mu hloupě, když s jeho inteligencí určitě ví kolik zplodin takové letadlo vyprodukuje a ještě se s tím chlubí?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Má někdo jednoznačnou odpověď na tuto situaci.
Vjíždím do křižovatky na zelenou a odbočuji vpravo.
Na semaforu před odbočením vpravo nebliká žádná oranžová výstraha - například pozor přecházející chodec.
Chodec má na přechodu zelenou a má přednost, to je bez diskuze.
Ale, zrada, na semaforu svítí zelený panáček, ale i zelený cyklista.
Má cyklista přednost? Nemá cyklista přednost? Z pohledu řidiče nemá přednost, ale z pohledu cyklisty má přednost.
Před odbočením není řidič nijak na danou situaci předem upozorněn.
Kdo je v právu?
2 odpovědi