Opět hromada nekvalitní diskuse, někdo asi nedochodil základní školu a chce tu vést odbornou debatu. V dějinách se dokládá, že v době vzniku Československa byl na Slovensku jediný středoškolský učitel, který mluvil slovensky. Totéž ostatní, kolik bylo Slováků v legiích nevím, ale v důstojnických hodnostech minimum. Tak jak mohli mít řadu generálů, když neměli vzdělanost? Můj dědeček (*Praha, sloužil u Švejkova budějovického pluku) ) byl po vzniku republiky jako důstojník u ženijního vojska a významnou část služby strávil stavbou lanovek a železnic v Banské Bystrici, na jižním Slovensku a pak jako plukovník ŽP6 v Bratislavě. V roce 1919 velel modernizaci tratě a stavbě druhé koleje v úseku Břeclav - Bratislava. Z bohatých materiálů v jeho pozůstalosti i z osobních vzpomínek vím, že po příchodu branců na vojnu měli Slováci zvláštní povinnost se učit základům pravopisu (a slovenštiny, pokud šlo o Maďary), aby byli vůbec schopni komunikace a armáda je také vzdělávala v matematice a ekonomice se základy hospodaření, takže se po vojně vraceli domů jako vzdělanci. A když přišlo vyhlášení Slovenského štátu 14.3.1939, tak nejvyšším slovenským důstojníkem pluku byl jakýsi poručík, který přebíral celý zbytek 6. ženijního pluku Bratislava. Dědeček tehdy dostal 3 dny na to, aby si sehnal vagon, naložil na něj svou domácnost a odvezl do Čech, kde dostal od zbytku čs. armády byt. A mimochodem na závěr: V květnu 1945 byl vojenským velitelem osvobození Pardubic a v září se ihned vracel do Bratislavy, aby jako jediný znalý obnovil most přes Dunaj, za což pak dostal od SNR medaili zlatý řád.
Byl jsem tam na pozdější pomoci EU na indickém pobřeží Bengálského zálivu a co jsem viděl, je nezapomenutelné. Měl jsem tam 14 projektů ve spolupráci s jejich nevládkami. Obce, kde nám dali seznamy stovek lidí, kteří zmizeli s vlnou v moři, o hmotných škodách nemluvě, nás vítali jak vládní delegaci a dali nám možnost se s nimi najíst a napít.... Ale na druhou stranu je v některých místech i spousta zaostalosti, včetně dodržování kastovnictví. A obrovská chudoba, jakou si nedovedete představit a hloupost a naivita evropských politiků a snaha o byznys evropských dodavatelů při této tragédii.
Případ je v ekologii dávno dobře známý a je dobře, že se o tom občas píše. Postup společností v honbě za ziskem je až identicky podobný také v případě havárie na Bečvě, kde byla otrava kyanidem prokázána, ale ten, kdo velel firmě která to způsobila, byl díky dobře zaplaceným právníkům zatím ještě nepravomocně osvobozen. Jestli firmě nevelel, jaký byl tedy smysl jeho ředitelské funkce a za co byl placen? Stejně jako tenkrát v Japanu, šlo jen o peníze, a to o peníze z firmy, která je tam široko daleko nejbohatší a zaměstnává hodně lidí. A nikdo nechápe, proč mu tak fandil ten rybář, který současně volal po potrestání viníka.
Já bych řekl, že atomy kyslíku a vodíku vznikly úplně stejně jako ostatní, včetně atomů dusíku, jehož přítomnost a vznik nikdo ještě nezkoumal. Navrhuji proto hypotézu, že dusík vznikl z části čpavkové atmosféry Marsu, která se oddělila v důsledku silné rotace Marsu a přeletěla k Zemi jako nejbližší gravitaci, a tady se amoniak rozložil na dusík a vodík, čímž obohatil atmosféru o další vodu. 🙂
Trochu lepších znalostí by neškodilo. Ve smogu vzniká z oxidu siřičitého oxid sírový, a sírany nejsou řídká kapalina. Právě oxid sírový měl za následek ty akutní zdravotní komplikace. Pračka spalin sice fungovala, ale nikoli následkem ochlazení, ale v důsledku inverzního teplotního zlomu se spaliny nedostaly ven a zůstaly nad městem "pod pokličkou", což je u nás často vidět v průmyslových zónách i u elektráren. Smog obsahoval řadu látek organického charakteru jako důsledek jak špatného uhlí, tak v důsledku užívání dieselového paliva bez odsíření a tvorby dalšího oxidu sírového. Ve smogu pak může hrát důležitou negativní roli i přízemní ozon. Údaje o zdravotním postižení a úmrtích jsou v článku asi dost podhodnocené. A je zajímavé, že podobnou havárii zažil Londýn již dříve s kontaminací vody. Rozsáhlá epidemie opakující se asi 100 let před tímto smogem přiměla Londýn k urychlené výstavbě městské kanalizace a vodovodu. Podle vzoru Londýna pak stavěla kanalizaci s čistírnou v Bubenči na přelomu 19. a 20. století i Praha a další města.
Kyjevská Rus v té době nebyl žádný pojem. Jednalo se o volné a proměnlivé společenství několika knížectví, zahrnující oválný prostor mezi Kyjevem, Moskvou a Novgorodem a sahající jen kousíček pod Kyjev. Reálné hranice to nemělo. S dnešní Ukrajinou má tento legendární útvar územně jen malinko společného a přívlastek Kyjevská dostal tento útvar až v polovině XIX.století. V těch místech se potkávala území zvaná Bílá Rus, Červená Rus, také Černá Rus, později Polsko-Litevské velkoknížectví a na jihu různé chanáty a později Turecko. Celý jih až po Oděsu včetně Krymu získali pro Rusko vojevůdci jako Suvorov až v době Velké Francouzské revoluce a od té doby byl jih součástí Ruského carství. Stačí se podívat na historické mapy.
Kosovo je Srbija mají velkým písmem napsáno na radnici v Zubin Potoku. Byl jsem tam a měli nejlépe připravený projekt stavby ČOV, jaký jsem v Kosovu viděl. Jenže tam nemohli dostat stavební povolení. Rodinné domy se tam v celé oblasti staví bez povolení. Radnice dělají v celé oblasti Kosovské Mitrovici co mohou, ale kosovskou vládu nepřetlačí. Jen tak mimochodem, z této oblasti pochází rodina tenisty Novaka Djokoviče.
Jak známo, uvedené miny používá vždy ta strana, která ustupuje. Pro postupujícího to postrádá smysl. Ukrajina se ovšem zavázala takové zbraně nepoužívat, nevyrábět a nešířit. Některé země nikoliv, protože to je dobrý byznys. Česká republika se také zavázala, ale jejich použití podporuje.... Tedy když je to právě v nějakém politickém zájmu a neohrozí to spojence. Totéž Polsko a další evropské země. A kdo umožňuje dopravu toho zboží přes své území, ten ho nepodporuje? Takže k čemu ta konvence vlastně je? Dodržujme to, když se nám to bude hodit!
Tyhle zakázané miny aplikuje vždy ten, který ustupuje, aby zpomalil protistranu. Takže je reálné uvažovat o tom, kdo to je. Je ovšem zajímavé podívat se na názor naší vlády, protože jsme účastníkem té dohody a co ona na to. Přitom se ví, že tyhle miny byly účastny výbuchu ve Vrběticích. Každopádně je to pr*sárna, jakou svět málokdy vidí. Naše vláda už delší dobu k tomuto mlčí, ale jako signatář té smlouvy bychom proti užití těch min měli bojovat, ne?
Německo si ještě pamatuje Stalingrad. Macron už zapomněl na Napoleona a tak se domlouvá s Brity, jak poslat na UA další západní legie. Trump je vesele pošťuchuje, jen ať jdou do toho se svými raketami, že jim případně ještě půjčí svoje. K tomu ale nedojde, protože jestli pošle eurozápad cokoli na UA a dál, Rus použije klidně jaderné zbraně a Evropa až po Ural vzájemně lehne popelem. Možná se konfliktu takticky vyhnou dříve neutrální seveřané. Turek opět obsadí půl Balkánu a ve spálené EU a Británii se budou prohánět vesele implementovaní islamisté. Trump si vesele počká na tuto chvíli (stejně jako jeho předchůdci v I. a II. světové) a pak se konečně stane America First. Stále pravděpodobný scénář, kterého bych se ale nerad dožil, tedy spíš nedožil... Platí tedy zákony vědecké práce: Když se pokusy nedaří, musí se změnit suroviny nebo metodika. Vyměnil bych politiky, nejlépe všechny.
Opět zavádějící titulek. Stát se nezbavil, ale úředník to rozhodl... Ty pozemky bude třeba ještě vyjmout ze zemědělského půdního fondu (ZPF) do ostatních ploch, to jest zaplatit za vynětí částku stanovenou podle bonity půdy, případně provést někde náhradní rekultivaci. To mají na starost orgány ochrany ZPF (který úředník a kde?) a je třeba to bedlivě sledovat. Cena těch pozemků stoupne až po tom vynětí a po zasíťování. Musí se připojit i na ČOV a vodovod, kde nemusí být zrovna kapacita a musí se rozšířit - za čí peníze? a na tom může zase prodělat město a občan.
Dokončení okruhu mezi Běchovicemi a Zbraslaví je klíčové k tomu, aby přes Prahu vnitřkem nejezdila řada kamionů, které do Prahy vůbec nemusí, o osobních vozech ani nemluvím. Vezměme si třeba trasu od Plzně na Polsko - jinudy se nedostanete. A to ještě není dokončena trasa do Polska přes Královec i přes Náchod. Každý by rád jel mimo a v Praze se nezdržoval. Bohužel tu stavbu blokovaly připomínky ekologistů a tím se také odsouvaly finanční prostředky a i přípravné práce. A jak to vidím, budoucí problém kapacity D11 bude kopírovat současný stav D1 z Prahy do Brna.. Je o čem přemýšlet!
Já ten příběh znám z odborné roviny podávané tenkrát v kuloárech vodařských konferencí s tím, že nešlo tak moc o lidskou lhostejnost, že se o poruše vědělo a hledala se, technici s hledačkami měli být již za rohem. Na veřejnosti se o tom vědělo jak vidno z debaty, ale je pravdou, že se to do oficiálních zpráv dostalo jen skromně, protože se nepátralo po senzacích. Tím posledním impulsem pro destrukci klenby měl být úder brzdových magnetů tramvaje. V každém případě velká shoda nešťastných náhod s bohužel tragickým koncem, ale ne jediná, ve světě se podobných stává dost, protože na vodovody a jejich stav se často nenajdou finance. Před lety se takhle zřítila v severní Itálii do řeky celá nábřežní zeď s velkým množstvím aut, ale jestli tam byly ztráty na životech nevím. Psalo se o tom na Seznamu.
A ještě mimochodem, ten rozměr je zřejmě v metrech čtverečních a ne krychlových.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Považoval bych za důležité, aby v článku byly uvedeny koncentrace, které byly zjištěny Moderní analytické metody jsou velmi citlivé a dokážou najít látky na velmi nízké úrovni, kdy se dá říci, že neškodí. Článek je v tomto ohledu matoucí a vyvolává nežádoucí emoce.
1 odpověď