Jaký má asi smysl používat mnohem více menších a méně efektivních vrtulí, než použít jednu velkou s větší efektivitou?
Tohle se hodí pouze na malé drony kdy více vrtulí zajišťuje vysokou manévrovatelnost, pro dopravu živé posádky je to totálně k ničemu.
Ta fotka je blbá. Klíčové je použití křídla pro dopředný let. Číňani už takové mají funkční. 4 lidi dolet 400 km na elektřinu.
🤣🤣🤣 paráda, počkejte až díky zapnutému rádiu najednou klesne "dojezd", tedy padrdon "dolet", tak to se asi plachtit pěkně nebude 😭😭😭 bože kam ten svět spěje?! 🙄 A až to začne nedej bože ve vzduchu hořet, to bude teprve kometa... 🤣🤣🤣 Běžte s těma elektrokrámama ať už v jakékoliv dopravě do p*déle!!!, 🤮🤮 vždyť je to k blití jak děláte z lidí blbce, prý ekologie... 😭😭😭 a co ty tuny baterek co ztratí kapacitu co pak s nimi?!!!🤬 to je za vaše ekologie?!! 🤬-hm? tak co kdo si rejpne jako první vy e-šmejdi?? nebojte jednou na to šeredně doplatíte,však ti co už mají starší elektroautokram tak ví o čem mluvím... 🤑že? tak dobrou noc a ať Vám v noci neshoří přetížená domovní síť nabíjením...😭😭😭
Tohle právě má pro dopředný let křídlo. Proto je to energeticky efektivní. Číňani už taková autonomní mají pro 4 lidi s doletem 400 km na elektřinu.
Balistickej raketovej záložák od Galaxy Liberec mám na paratříkolce, ale pohybuju se nad polem, lesem ne v zástavbě, tohle bude přistávat ve městech na střechách baráků, dokážeš si představit že to vystřelíš někde ve městě kde tě to mrskne na stěnu baráku a padák kerej je mimochodem neřiditelnej splaskne? Si v řiti. Navíc pochybuju že bude někdo ochoten vždycky rozmlátit letadlo kdykoliv se stane drobná závada, a nebude moct doplachtit protože na záložáku to rozmlátíš. padá to 7m/s. to je jak když skošíš ze střechy dvoupatrovýho rodinýho domu. Na záložáku máš přežít, ne nezlomit si třeba nohy.
Ta fotka je blbé. Jde o letouny s vertikálním vzletem plus křídlem a schopností autonomního letu. Tedy vzlet jako vrtulník, let jako letadlo, přistání jako vrtulník. A to celé na elektřinu. Číňani už taková mají pro 4 lidi s doletem 400 km.
No nevim ale je to pořád jen létání a vertikální vzlet i přistání už fungují hrozně dlouho. Tak ať si Američani vydávají co chtějí důležité je jak to řeší MOCL (ICAO) kde je tento druh létání již zakotven, tak jako všechny čtyři druhy létání a nikoliv jen dva ale to by si to autor musel nejdřív přečíst. Jediné co by stálo za novou úpravu je bezpilotní létání tedy drony, ty sice podléhají určité legislativě ale né celosvětové. EU v tomto směru něco vydala v roce 2020 ale jinak si to řídí každý stát samostatně a vzhledem k tomu co drony všechno umí tak to je nový 5druh létání....ale vertikální navíc bateriová letadla přeci nejsou ničím novým!!!!
Nová je kombinace vertikálního vzletu a aerodynamického dopředného letu za pomoci křídel a to celé na elektřinu. A také autonomní. Osprey byl velký a spalovací.
A ty tisíce lidí, včetně starosty Modravy, co do toho nalily peníze mají taky občanku? Jak proboha může někdo uvěřit že z ničeho nic někdo rozjede výrobu čipů lepších než má Intel a nVidia? To je podobná blbost jako kdyby chtěli konkurovat Boeingu a Airbusu ve výrobě letadel.
Tak to zrovna jedna čínská firma dělá, ovšem ta má za sebou téměř neomezené finanční zdroje. Jejich letadla jsou velmi dobrá. Převratný čip za 2 miliardy, na to můžou nachytat fakt jen naprosto naivního prosťáčka.
Evropské automobilky nedokážou konkurovat, protože ty čínské vrací veškerý zisk zpět do rozvoje. VW má 3x vyšší marže než před nějakými 10 lety, dře z kůže subdodavatele, akcionáři se radují z vysokých dividend, zákazníci nakupují předražené spalováky horší kvality a ještě bere VW plno dotací z jejich daní. Málo peněz investovaných zpět do vývoje, téměř tunelování, ale začíná VW dobíhat. Ale nejen VW. Čína uvažuje v dlouhodobém horizontu, tady v EU je to jen o ročních výsledcích a rozdělení odměn. Tlak na krátkodobý profit potom podráží dlouhodobý rozvoj.
Skončili, protože nejsou schopni prodat své výrobky. Fiala s tím fakt nemá nic společného.
A nejsou je schopni prodat kvůli vysokým cenám. Ty jsou dány extrémní cenou vstupů, za plyn i elektřinu platí 10x víc než konkurence z Turecka nebo Číny. A jen tak mimochodem, platy v podobných provozech už jsou v Číně vyšší než tady.
Oni ale i ti nejschopnější manažeři nezmůžou nic proti konkurenci z Číny. Bohužel lidé si neuvědomují, že koupí levného čínského výrobku a ndražšího, ale našeho, zabíjejí české firmy.
V Číně v podobných provozech už mají vyšší platy než jsou tady. Ve velkých městech v Číně už je vyšší průměrná mzda než v ČR. Rozdíl je v cenách vstupů. Elektřina a plyn je v Číně 10x levnější. Stejně tak mají nižší daně a menší byrokracii.
Tak mě napadá, ze se blíží den , kdy si i vepřo- knedlo-zelo budeme kupovat u Číňanů...
V Číně mají na chov prasat ohromné budovy vzezření mrakodrapů. Efektivita extrémní, díky tomu nízké ceny produkovaného masa. Vše v jedné budově, řízené klima. A protože se prasata nemůžou ničím nakazit, je maso i zdravější, necpou do prasat tolik chemie jako zde. Takže máte možná pravdu...
Ano, jak jsem psal v předešlým diskusním příspěvku, všechny auta mají dojezd cca 200 km. Tam kde již používají nové typy baterií tak nabití trvá na cca 150km jenom 15 minut. U super nových baterií sodíkových, již taková auta jezdí, se to nabíjíte z domácí zásuvky na 220V. Já tomu nevěřím, ale nezávisle jsem to četl na 3 motoristických webech, samozřejmě ne evropských.
Toto auto má tu levnou sodíkovou baterii.
Jako za tuhle cenu tomu 200km dojezd odpustím - cokoliv na 150km je jako sekundární auto v rodině z mého pohledu naprosto použitelné. Při ceně za nové do 250.000 s DPH je to poměrně super. Ještě bych se rád dočetl že tam je LiFePo4 baterie místo hořlavé Li-Ion co dávají do evropských vykopávek a byla by to jasná volba. Ale jediné auto co jsem zahlédl s LiFePo4 bylo zatím elektrické MG které stojí o poznání více.
Je tam sodíková baterie - čínská novinka bez lithia, která taky nehoří. Proto je taky auto levné, ta baterie sice nemá špičkovou kapacitu ale je výrazně levnější.
Dobrá pohádka. Ve skutečnosti dost často potom za ženskou z Ukrajiny přijede ten "mrtvý" manžel a je problém. Taky je jich procentuelně hodně nakažených HIV, čímž se samozřejmě nepochlubí. A neřekl bych, že ty nafintěné Ukrajinky s 5 cm nalepovacími nehty jsou pracovitější než Češky. Spíš vychytralejší. A proč si myslíte, že je Ukrajina takový rozkradený chudobinec? To není o místě, to je o lidech.
No o protipovodňových opatřeních bych pomlčel. Když byly před lety povodně tak v těchti místech žádný problém nebyl. Koryto bylo hodněutopený pod okolním terenem. Zato až to dodělají a budou tam různy odpočinkový zony tak to spláchne kdejaká větší voda. A pak se to bude za miliony opravovat. No ale mi na to máme. Stejně to bude spíš ráj feťáků. Na protějším břehu je městský okruh, auto za autem, to bude klidová zona jak "Brno". Ale nějaká spřátelená firma vydělá miliony.
Vizualizace byly lež. Povodí Moravy stromy v řečišti nepovolilo.
6
Sledujících
0
Sleduje
6
Sledujících
0
Sleduje
Na začátku prosince jsem objednal EV a to konkrétně Renaulta 5. Ve srovnání cena výkon se jedná o skvělý nákup za rozumné peníze.
R5 není nikterak šizení a naopak má mnoho výbavy navíc kterou nemají ani auta vyšší kategorie ( v základu tepelné čerpadlo, V2l V2G,víceprvkovou zadní nápravu a mnohé další).
S Čínskými vozy nemám problém, ba naopak. Ovšem ne každý Čínský vůz je za levné peníze. Nio oznámilo, že do Evropy půjde jejich dceřiný model Onvo L60. Pokud bude mít dobrý poměr cena/výkon rád jej koupím, protože technologicky jsou na jiné úrovni ke kterému se Evropa ani nepřibližuje ( např 900V architektura, kdy v Evropě máme 400V a modely jako Audi, Porsche mají max 800V). Zároveň je výrazně pod cenou Modelu Tesla Y a vůz si lze koupit i bez baterií, které se dají levně pronajmout. U tohoto modelu nemám problém si připlatit více. U Dongfengu z článku nevidím konkurenční výhodu oproti Renaultu kterého jsem si koupit ba naopak technologicky je to horší vozidlo než právě R5
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Akorát ten R5 má dost slabý teplotní management baterie a co je hlavní chyba, motor nemá permanentní magnety, takže nízká životnost s nutností měnit "kartáče", které vedou elektřinu na rotující cívky. Toto zastaralé řešení už dnes nemají ani automatické pračky...
1 odpověď