Tohle je marnej boj.. EV prostě přebírají otěže, ale bojovníci za fosil to budou dál zkoušet. Chápu, že skrz penízky za loby to budou zkoušet až do konce. Ale je to marný, je to marný, je to marný. 😂
Mě to je v....ja mam pre dokončením renovace diselu z roku 2000 a spoustu kartuší s voskem aby to vydrželo.....domud bude nafta, budu chrochtat
Ja nikde také netvrdím, že je EV vhodná pro každého. 🙂
Každopádně pokud člověk bydlí v domě a ma na střeše FVE tak jemu to dává 100% smysl, třeba taková i3 je na tohle naprosto skvělá jako druhé auto do rodiny, právě na nákupy a do práce. 🙂 Díky tomu, ze je z karbonu, tak nezrezne a většinu roku by jezdili zadarmo. 🙂
Ano nam tesla dává obrovský smysl hlavně kvůli financím, ale rozhodně to není auto pro všechny
Takhle taky uvažuji, i3 jako druhe auto do rodiny by bylo fajn. Jen v naší situaci nesplňuje naše požadavky. Respektive nemame druhe auto do rodiny.
Ano mame měsíční nájezd x tisíc kilometrů. 🙂 v září jsme s autem nejeli 12 000. 🙂 ale jsou měsíce kdy ten nájezd je menší.
Chápu, že u člověka co ujede pár tisíc ročně to auto smysl nemá.
Ale nam je na výměně oleje atd. To dělá pěknou částku za rok
To jste hodně mimo průměr českého řidiče....jste trochu specifický případ.
Dnes už nový elektrovůz nestojí prakticky o nic víc, než srovnatelně velké auto se spalovacím motorem a obdobnou výbavou a výkonem. Viz třeba Enyaq a Kodiaq, nebo Tesla a třeba Audi A4/A6.
A ten nástup BEV taky samozřejmě nebude okamžitý, ale postupný. Pokud se nepletu, budou se osobní auta na benzín a naftu vyrábět nejméně ještě 12 let a za tu dobu se dá stihnout dost věcí.
Navíc i třeba pro samotné přímé distributory el. energie mohou být nabíjecí stanice docela solidní byznys. Energii máte za hubičku, k provozu stanic vám stačí minimum zaměstnanců, víceméně na údržbu a můžete za kWh na rychlonabíječce inkasovat třeba 12 - 15 Kč.
Jj stoji prakticky stejně, proto automobilky plati emisni povolenky za spalovaky a brečí že na EV mají malo marži.....ano pro koncoveho zákazníka cena těmito opatřeními tlačena na podobnou úroveň.
Dvě auta z jiné kategorie. Nemůžete srovnávat Kodiaq vs Santa Fe. Santa Fe je o level výše. Ale cenově jsou v podobné kategorii. Ale bohužel musím konstatovat, že dokud bude Škoda stavět Kodiaq na tak malém podvozku, stále to bude vypadat jak kdysi Renault Koleos. Stačí se za nový či starý Kodiaq postavit ze zadu a už se vám chce brečet. Široká karoserie a v ní zalezlá kola. Hrůza. To samé auto od Seatu které sjíždí v MB že stejné linky to nemá, proč? Kola mu lícují s plnou šíří vozu. Pokud půjdete na jakýkoliv autosalón či veletrh kde se prezentují vozy škoda, tak si všimnete, buďto sníženého ET oproti originálu nebo podložky mezi koly a kotouči. Mám osobní zkušenost u Škoda Auto kdy se to takto montuje na vozy které jsou vystaveny na mezistátních hokejových utkáních.
Napadá mě úplně to samé pokaždé když za Kodiaqem jedu.... prostě ty široké boky a úzké nohy mu nesluší!
Tak třeba dnes jsem dal 551km do Rakouska a zpět. Rychlosti 100 a 130, polovina dálnice. Spotřeba průměr 15,7kWh, strávil jsem 10 minut na superchargeru a to jenom proto, že fabrika kam jsem jel neměla nabíječku. Nestihl jsem ani sníst sváču a už jsem frčel dál. Rozhodně jsem se netáhl za kamiony. Nabíjel jsem doma z FVE, takže za 0, SCH jsem měl ještě kredit, takže jsem platil 2,5EUR. Kdybych to nabíjel ze sítě, tak by ta cesta stála 385Kč (0,7Kč/km):
celkem to bylo 86kWh
doma ze sítě 75kWh*3,6 = 270Kč
SCH 11kW *10,50Kč/kwh = 116kč
Jen se chci zeptat co to máte za EV, respektive když to porovnáte s Maxem? Měl jsme ho taky, ale byl pro mě trochu málo prostorný.
Takže ti v jedné větě prosíte o výhody, a v druhé větě ty výhody devalvujete?
Já se zeptám ještě na jednu věc, kolik kilometrů máte najeto v moderních elektromobilech? Protože tohleto je asi nejdůležitější informace.
Jinými slovy, já když jsem si poprvé půjčil elektromobil v roce 2015, tak jsem ho vrátil velmi rychle a řekl jsem, že mi elektrické auto do domu nesmí a že nemá žádné výhody. Takže byl jsem hlupák, přiznávám. Dneska bych vám mohl dát těch výhod klidně 25.
Pořád jste panu Dvořákovi nedal ani jednu 😄
No to je pěkné , ale kolik bude stát výměna předního displeje / přední okno / , když do něj vlítne např. kamínek nebo dojde k poškození nárazem apod. To bude garda, už dnes stojí čelní originální okno do lepšího modelu přes 50 tisíc. Zase pojišťovny zvednou ceny povinného, aby vykryly vyplácení z pojistek 🙁
No a co? Podivejte se kolik stoji predni svetla u noveho obycejneho vozu s průměrnou vybavou. .....je mi z tech cen obecně zle, tohle je všem u zadku.
Telefon v autě prostě do pracky nepatří a ani nevidím důvod, proč by měl. Nejsme v roce 2000, máme handsfree a ovládání hlasem, když už je to tak neodložitelná záležitost, že to nepočká k prvnímu místu, kde se dá zastavit.
Souhlas nepatří, ale pustim ho z ruky az bude heandsfree fungovat. Ještě v žádném autě jsem ho uspokojivě funkční neviděl (kromě tlačítka prijmout a odmitnout hovor)
Dejte mi zdroj, kde Tesla informuje o zaplacení jejich cesty. Mimochodem, proč by Tesla dělala reklamu na starý model, který se už dávno neprodává?
Další věc je, ze Tesla má ve svém programu auto, které se stalo nejprodávanějším na této planetě. Potřebuje reklamu?
Samozřejmě že potřebuje! Tesla musi přesvědčit bezvěrce 😉
5
Sledujících
0
Sleduje
5
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Nedivím se tomu.... Když byl švagr v USA, půjčovali si tam auto, aby něco viděli a někam se dostali. A bylo to fakt vybavený obrovský SUVčko, kde bylo všechno...a klima jela na plný koule pořád. Proč by si někdo půjčoval malinký holobyt na elektriku?
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Protože nepotřebuje dojet daleko