Kdepak si pan autor vycucal takový nesmysly?
Sám mam 2 auta. Oktavku CNG a Teslu 3. Najeto 210t(oktavka) a 350t(Tesla). Na Oktavce jsem oboje gumy měnil letos, letní 120t, zimní 90t. U Tesly mám 2.sadu letních. 1.sada 135t, 2.sada teď 110t a začíná být na hraně. Zimní 105t a letos kupuji nové....... Kdepak se asi stsla chyba..... Možná v tom že ten obrovský kroutak nepoužívám pořád ale jen když je třeba (predjizdeni, nouzové situace)
Takže absolutní.....nemůžu být sprostý.... Krám s hroznou cenou,s pochybnou výdrží,krátkým dojezdem....na většinu jich nedáte tažné,kolo si nesmíte sami vyměnit že by se z toho ten krám asi pos.....😄
Jako z románu zelená záře nad Bruselem. 😄
Jestli chcete znát realitu, nesmíte temto a podobným desinfo webum věřit..... Zeptejte se majitele EV.... Denně jezdím 260-900km, kupodivu i v zimě, najeto 346t km, dojezd z původních 520km teď 480km, doposud jsem měnil pouze brzdovou kapalinu.... A kola si měním od začátku sám....
Jen na palivu jsem ušetřil min 700t Kč za 5 let... Tedy 2 pěkné dovolené pro rodinu každý rok...
O tom co píšete není sporu. Nakonec elektroauta už jezdila před více jak sto lety. Tady není spor o účinnosti elektromotoru. Nakonec, na železnici je provoz el. lokomotiv ve srovnání s dieselovými z hlediska provozu a nákladů nejefektivnější. Celý problém spočívá ve skladování (akumulaci) této energie. Jezdit na baterie, jejichž životnost a účinnost je taková jaká je, je slepá ulička. A to nemluvím o tom, že pokud zavčas nepostavíme nové bloky jaderných elektráren, tak nás čeká elektřina na příděl jako v Rumunsku osmdesátých let. A jaderná fúze je stále sci-fi.
A jaká ze je ta životnost baterie u EV?... Vím určitě z vlastní zkušenosti ze určitě delší než u motoru nebo prevodovky klasického spalováku
V okamžiku, kdy si inteligentní člověk vezme kalkulačku, tak i kdyby jste měl elektriku zadarmo (což nikdy nenastane) tak se rozdíl v ceně elektromobilu a konvenčně konstruovaného auta smaže až po ujetí téměř 100 tis km elektromobilem a to se již elektromobil dostává blízko konci životnosti své baterie a spalovací vůz je hendikepován daněmi, které elektromobilisti z neznámého důvodu platit nemusí. pokud by došlo k započítání rovnocenné daně i elektromobilu, tak teprve vyjde celá tato zrůdnost na povrch v celé kráse...
Tak to jsem si už jízdou ušetřil na 3.46 dalsiho EV.....
Připadá mi to jak prodej šmejdů tepelné čerpadlo jsme měli a bez dotované elektřiny by to bylo na sebevraždu. Vždyť je to jen obrácená lednice s větším příkonem nebo klimatizace a pořád to žere elektřinu takže nic levného.
Možná Vam ho namontoval nejaky "odborník" podobný té paní co napsala tenhle paskvil....
Podobně velký dům s podobnými parametry.
Náklady na vytápění cca 18 000 - 20 000 CZK ročně v plynu + běžná elektro spotřeba.
Takže kde je nějaká návratnost TČ?
Počítáte úplně špatně.... Jestliže za plyn utratite cca 20t, je to v dnešních cenách cca 8000kWh plynu. V ideálním případě účinnosti 100% je to 8000kWh tepla. TC se středním topným faktorem 3 udělá 8000kWh tepla z 2666kWh elektriky. Cena elektriky je vč distribuce na 4 Kč ve SPOTu... Takže cca 11000Kc....Úspora oproti plynu 50%....pri FVE ještě více, plyn si doma bohužel asi nevytezite...
Trochu nemáš přehled. Rusko živí nerostné bohatství a suroviny. A hodně.
Pěkná blbost.... Zisk z prodeje surovin je za poslední 2 roky ny minimu a rozhodně je teď neuzivi... Ekonomika roste díky válečné výrobě.... Výrobě která nepřináší žádný zisk..... Vyrobit tank který se za 2 dni zničí u Bachmutu Adiivky apod nemá pro ekonomiku ŽÁDNÝ přínos.
Stejné jako za Hitlera. Ekonomika jela jak blázen a po válce kdyby nebyl Marshalluv plán by byly na úrovni Argentiny
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Ještě že mě se to netýká...