• Pane Krsku, plugin hybrid se tak na první pohled jeví, nicméně první studie jejich používání vedou k překvapivému zjištění, že pluginy způsobují několikanásobně větší emise, než by měly. Skoro nikdo s nimi nejezdí na elektřinu a většinu času jezdí pouze na benzín, přičemž s sebou zbytečně vozí elektrický pohon. Osobně jsem toho názoru, že pokud dnes něco představuje slepou větev vývoje mobility, jsou to právě plugin hybridy. Výhod elektromobility jsou schopné využívat maximálně na 10-20%, ale přitom sebou neustále vozí všechny nevýhody spalováku. Dnešní baterie 20 let vydrží. S určitým poklesem kapacity v závislosti na péči a provozování. Kromě toho jsou modulární, čili opravitelné, takže o výměně není třeba uvažovat. S dalším rozvojem rychlonabíjecích stanic nebude elektromobily nic omezovat ani na dlouhých cestách.

    Děkuji za odpověď. Můžete, prosím, poskytnout odkazy na dané studie? Celkem by mě to zajímalo, stejně tak výdrž baterie 20 let. Například Tesla silně nedoporučuje výměnu části a ani ji nepodporuje. Nabízí pouze výměnu celku. Kteří výrobci mají baterie modulární a kolik stojí výměna?

    Co se týče emisí plugin hybridů - spíše bych si tipl, že se jedná o reálné hodnoty oproti laboratorním, které uvádějí v parametrech. Bude to podobné jako papírový dojezd EV.

    Spotřeba a tím pádem i emise jsou každopádně lepší, než v případě čistě benzinových motorů.

  • Za mě je ideální plugin hybrid. Ve městě může mít nulové emise a na delší cesty neomezuje. Zůstatkova hodnota třeba po 10 letech taky není špatná, jako u čistého ev. Dokud nebudou existovat baterie do ev, co vydrží 20 let nebo výměna nebude stát do 100tis, tak je to nesmysl.