Bohužel takhle uvažuje spousta lidí, a je to největší omyl, co se v téhle oblasti váže. Pomůže to těm, co už něco znají a ví, kdo nic neví, tomu to fakt nepomůže. Ten by si to měl jít právě nastudovat do školy. Je to nadstavba k základním znalostem, které se takto dají jednoduše rozvíjet, ale nikoliv primárně studovat. využít při studiu - ano: využít k osvojení si práce - dost těžko.
Ono i k té výuce bych na to ještě nespoléhal. Teď je AI neustále v plenkách oproti tomu, kde bude za pár let. I když dnes už je to mocný pomocník, tak člověk pořád musí rozumět tomu, s čím si nechá od umělé inteligence poradit. Dám příklad. Kamarád je ajťák a chtěl poradit s nejakou proměnou při progrmování nějaké datbáze či kýho čerta. Zeptal se AI a ten mu začal vysvětlaovat něo o akustice a měření decibelů. Musel dotaz několikrát obměnit a dodat další hromadu dotazů, dokud se AI nedobádala, o čem vlastně mluví. Mě, jako grafikovi ukazoval kamarád návrh, co mu splácala AI. I když jsem díky návrhu věděl, jakým směrem se ubírat, jaké barvy a styl si kamarád "klient" představuje, musel jsem toho hodně změnit, aby to bylo použitelné, koukatelné a estetické i v praxi.
Tou slabinou je především neefektivní frontální výklad, ale také přehršel všemožného balastu. Min. 10 předmětů zájmu a v každém lpění na maximu informací. To nemůže kvalitně a efektivně fungovat a také to nefunguje. Pro mě to není vůbec žádné překvapení. Naopak je to zcela přirozené a zákonité. Nějaké řeči ničemu nepomůžou. Teď už pojedeme jen z kopce, držte si klobouky!
Dám příklad. Vid u českých sloves. I já jsem na to ve 4. třídě pindal jako na největší zbytečnost. Mí rodiče taky, když mi pomáhaly s úkoly. Pak jsem učil v 7.B a tam nikdo nechápal rozdíl mezi anglickým min. č. prostým a průběhovým. Když jsem jim řekl, že je to jako vid v češtině, pochopil to každý a ze třídy se ozvalo "tak proto sme se tu kravinu tehdy učili!". Já se od základky po vejšku naučil takovej zbytečností (a bohužel dosud nezapomněl)... ale zbytečnosti, které se naučím a hned zapomenu, do mozku láduju pořád. A to nejen kvůli zaměstnání. A dokud nepřiijde Matrix nebo SkyNet, tak se lidi buou zbytečnosti učit pořád. Ať už kvůli atoškole, zbrojáku nebo zbytečnýmu kurzu, kterej si umanulo vedení. Frontální výuka je jako demokracie - nění to to nejlepší, ale je to to nejlepší, co máme. A já mít dítě, tak nechci, aby ho vzdělával montor nebo displej nebo nějaká VR napojená na AI. To bych ho do říše totálnícha běžného života neschopných acosiálů moh rovnou poslat frontální lobotomií a ušetřil bych za obědy, cvičky, pastelky a obaly na sešity. Proč je přítonost v kolektivu a ve školní třídě důležitá, to vám u nejednoho z vašich příspěvků vysvětlovalo už mnoho lidí. Zeptejte se na to chatbota, když nevěříte ostatním...
Trochu zcestnej nadpis. Že hraní her má víc pozitivních účinků, než těch negativních a že hry nedělaj z hráčů vrahy, to už snad společnost přijala. Hry hraje drtivá většina populace světa, kde je standardem mít v domácnosti elektriku a něco, na čem hru spustim. Neznám moc lidí, co by hry nehrála. A neřekl bych, že má sociální bublina je plná psychopatů, co při prvním pocitu nekomnfortu zdroj nekomnfortu odstraňují palnou zbraní. Znám jen dva lidi, kteří mají s hraním poroblém. Ovšem to jsou lidi, co mají diagnostikované i jiné psychické problémy a hraní není rozhodně jejich příčinou, ale důsledkem (oba úzkosti, deprese, asociální povaha, iintroverti, ne zrovna ideální dětství). Co mě nepřekvapilo je, že se to stalo v USA a obzvláště na Floridě (schválně si do googlu do vyhledávání obrázků dejte "florida mug shots". V kombinaci se zdravotnictvím a dostupností zbraní v USA to je sice smutný, leč ne zrovna překvapivý.
Však bez ládování do dětí všelijakého nesmyslného neužitečného balastu, o který nemají zájem a tudíž hned zítra zapomenou, by se mohlo víc věnovat výuce praktické odbornosti a získávání dovednostních kompetencí. Trochu se tomuto systému podobá učňák nebo praktické školy. Nechápete to především vy sám, zdá se. Velmi smutné.😔😪
Chápu, že jste debatu na podobné téma vedl s nejedním uživatelem, takže jen doplním, že jsem tohle "spolu" řešili už ne jednou. A ano, z vašeho pohledu, kdy si jak rozbitá gramofonová deska jedete pořád svoují mantru o Chatbotech a AI, které nemají dle vás ve škoství konkurenci, se jevíte buď jako omezený Chatbot nebo jako člověk s poruchou autistického spektra. Mě je jasný, že veškerý sociální a mentální dovendosti a návyky, který škola člověku dá, považujete za zbytečný. Já vás nehodlám přesvědčovat o opaku. Vy ve vzdělávání vidíte jen příjem informací. Člověk, co danému tématu rozumí už na úrovni poučeného laika ví, že jen o tom to není a že i to memorování informací, co člověk zapomene, cvičí mozek, že psaní rukou zvyšuje jemnou motoriku, že čim víc typů učitelů a jejich stylů výuky rozšiřuje sociální dovednosti a rozvíjí samotnou osobnost žáka... pokud chce bejt někdo zavřenej celej život v kobce a do skonání svých dnů bušit prompty do klávesnice, bez potřeby nějak interagovat s okolím, tak mu ten chabot stačí. Já si to naše nedokonalé školství z pozice učitele vyzkoušel, takže o jeho slabinách vím. Ovšem těmi slabinami opravdu není to, že dítě sedí ve škole a učitel tam předává vědomosti...
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. Maturita z češtiny a angličtiny po 14 letech výuky je jen akt zoufalství. Dnes vyjede moderní chatbot 20 vypracovaných maturitních otázek jakéhokoli předmětu za 30 sekund. Každá otázka může mít velikost A4 plus dobové reálie a doplňující dotazy. Každý, kdo má zájem a potřebu se něco dozvědět, má dnes tisíce možností. Nutit děti do něčeho je pozůstatek feudálního myšlení a nemá v moderní společnosti místo. Má se upřednostnit spolupráce, dobrovolnost a radost z poznávání.
Gratuluju.. tenhle svůj blábol z jednoho z vašich účtú sice nacpete ve stylu CTRL+C -> CTRL+v ke každému článku o škosltví, ale tady jste mimo dvojnásbně. Fakt bych ctěl, aby mi k baráku dělal elektickou přípojku, rozvody vody nebo zaváděl plyn někdo, komu jen chatbot převykládal postup a vygeneroval k tomu obrázky a video. Tohle už není ani funkční jako troling, tady už nevypadáte ani jako Chatbot, kterýmu se do promptu zamíchaly všechny texty od Richarda Krajča, takdy už jste prostě jen mimo...
Nehlasuji, tak si nestěžuji, není komu dát hlas. Vkus dnešních aktivních popových fanynek a fandíků je prostý a z toho také vychází vítězové. Dnes si tito lidé vystačí s primitivními texty v duchu ,sorry, že mám rád hory, a k tomu skutečně zpěváci hlas nepotřebují.
Teda já nevim, jestli jste citovala nějakej reálnej tet, nebo ne, ale "Sorry, že mám rád hory" je eště docela dobrý. Když jsem naposled slyšel pohodový rádio s pohodovou českou písničkou, obsahoval text těžkou hlubokou filozofickou úvahu o plynutí času a věštbu "byla celá, je čtvrt a bude půl". Pitomější mi přišel už snad jen ten frajer, co se inspiroval motivačními texty na chodbě místní pobočky OVB - "Když nemůžeš, přidej víc". Tengle "song" u mě zvyšoval tlak, tep, hladinu adrenalinu a nutkání páchat zlo. O zpěvu to už dnes asi moc neni. I moje kamarádka mi řekla: "Ztracený má písničky o ničem, ale jeho koncerty jsou fajn a je to milej kluk". Holt každýmu stačí ke štěstí něco jinýho. Někdomu z nějaký šumícískříńky pohodová muzika pro pohodový lidičky, někdo potřebuje klid a velký kožený křeslo, kam si sedne s doutníkem, sklenicí whisky a do sluchátek nebo aparatury za x desítek tisíc si pustí Wagnera... a Slavík je anketa pro ty první....
Je to hnus. Nemá cenu porovnávat jestli je tu nějakej horší, nebo míň krutej režim. Pád každýho takovýho režimu je dobrá zpráva. Když jsem se s človekem, který má kontakty v Sýrii, bavl o uprchlících, tak mi říkal: "Přes Sýrii se sem dostává děsnej odpad z celýho arabskýcho světa. Dostává se sem i Syrskej lidskej odpad. Ale nikdo si nedokáže představit, před čim utíkaj ze Sýrie normální Syřani, ani já ne, a to tam jezdim třikrát do roka." No, tak teď tu představu mam. A doclea chápu ty vlny Syřanů, se kterými měl Asadův režim by´t jen potenciálně problém, že zdrhali. Bohužel toho využila i kdejaká chátra, která se s nima do západní Evropy svezla.Otázka je, jestli teď ti umírnění myslí opravdu upřímně a nevábí Syřany zpět alá "když ptáčka lapají". Fakt bych to jim (i nám) tu svobodu přál. Stejně jako podle pár prohlášení nové Syrské vlády neskáču radostí z nového demokratického státu v jihozápadní Asii, stejně tak si nemyslim, že se tam všichni pojedou podívat už snad jen na dovolenou jako ten jeden, co se fotil s Merkelovou. Tak snad v Sýrii nesvrhli jednu diktaturu, aby ji po čase nahradili jinou...
Máme dítě s PAS v širší rodině, takže o tom dost vím. A proto také vím, že takové nadprůměrně inteligentní dítě nemůže nechat rodič "nasát" jakékoliv informace bez kontroly a usměrňování - protože právě díky tomu může dojít ke zcela zcestným závěrům - jako v tomto případě.
Jenže ono když znáte jedno dítě s PAS, tak znáte jen jeden projev PAS, protože pokaždé je to něco jiného. U téhle diagnozy je velice málo obecných rad, které jdou aplikovat alespoň na většinu. Co autista, to jedinečný přístup, jedinečné problémy a jedinečné reakce a jejich spouštěče.
Zcela chápu, že to nemáte lehké, ale nezlobte se - pokud vám devítileté dítě říká, jak je křesťanství "strašné" a zná jen těch jeho pár temných stránek a nikoliv většinu těch světlých, je chyba na vaší straně - bu´d jste ovlivnění marxismem a dávali jste si jen takové infromace, nebo se nezajímáte o to, co čte nebo kam chodí na netu. Ví třeba informace, že na křesťanských zakledech je založena společnost, ve které žije? Že nebýt mnichů v křesťansmých klášterech, neznali bychom základy demokraci a vědy, pocházející od starých řeckých filosofů a kterré se zachovaly právě jen v křesťanských klášterech? Že kdyby toho nebylo, mohla žít v nějaké daleko horší společnosti, která by neznala demokracii, lidská práva apod.?
Taky bych si dovolil oponovat a hned dvakrát. Za mě osobně je víra v pohodě, než se k její organizaci připustí nějaká organizace - církev. A je jedno, jaká víra to pak je. A zadruhé - vysvětlit něco "zdravému" devítiletému dítěti je občas náročný úkon. Snažit se něco vysvětlit dítěti s PAS je úplně jiná liga. Teď jste se opravdu vyjádřila trochu "mimo".
Omezování ježíška bylo už jenom tím, že se psal v pravopise malým písmenem, a byl to obyčejný pracovní den. Uvolnění bylo v 1968 a od té doby máme zase Ježíška, a od 1990 upraven pravopis jazyka českého a den 24.12. je zařazen mezi svátky, den pracovního volna. Až od roku 1990. Za komunistů to byl normální pracovní den. Tady je tolik chytrolínů, že to bolí.
Vidíte. Tak tohle jsem třeba nevěděl. Mě, když padli komunisti, byly 3, tak jsem ještě pracovní dny moc neřešil (než mě dali do školky, to jsem jen řešil, jestli po-o, nebo až po spaní 🙂). Pak, že se člověk na diskusích ničemu nepřiučí :)
Já mu rád kliknu. Jako ten člověk se prací asi neuživí, tak aspoň takhle. Sice je za naprostýho lempla, ale já se vlastně u těch jeho videí bavim, žasnu a nevycházim z údivu. Takovejch emocí mi za ten klik stojí. No a pak, když du dělat něco, s čim si nevim rady, kouknu na někoho, kdo tomu rozumí... (anebo na Pepu, abych aspoň věděl, jak to nedělat....)
"Pomohl ale politické síle, to ten zákon zapovídá."
"Podotýkám, že tuto možnost dává všem. A to, že ji někteří nevyužívají, to je jenom jejich chyba."
Jinýmy slovy, Xaver nabízí všem, že pro ně poruší zákon? Nebo předseda myslel, že ten zákon můžou klidně porušit všichni, ale že to je jejich chbya, že zákon dodržují?
Ale on to blábol je. My to zažili, tak víme. Ano, byl děda Mráz. A co, dnes se jmenuje Santa Klaus a vypadá jako stejně. Ježíšek není vidět skoro nikde.
Kdybych vám měl odovídat, tak odpovím stejně, jako předešlým, takže má odpověď "viz výše"... Jen se zeptám: Vy víte, jak vypadá Ježíšek a jak ho zpodobnit? Především pro komernčí účely, což je ten obor, kde je nejvíce vidět "Santa Claus?". Já Ježíška, jak nosí dárky, viděl ztvárněného jen dvakrát. Jednou v ne moc povedeným malovaným vtipu, kde vypadal jak sedmej trpaslík Šmudla, podruhý na jednej školní besídce a ani jedno ztvárnění mě teda nějak nenadchlo. A Otec Vánoc vypadá stejně ve všech variantách, co po světě dárky roznáší. Ať už je to náš Mikuláš, Santa Claus, Mrazík, Père Noël nebo finský Joulupukki...
Vy jste ale mudrala, máte právo na svůj názor, ale nevnucujte jej ostatním, kteří dobu za socíku zažili a žádné omezování ježíška nebylo, kdo chtěl tak měl ježíška a kdo chtěl tak měl dědu mráze, dnes se vnucuje santa. Jsou to jen smyšlenky poplatné této době, za socíku se lezlo do p.... rusákům dnes amíkům.
Já ale neříkám že omezovali Ježíška. To zkusil Zápotocký a nepovedlo se. Ale asi nebudeme zpochbňovat, že církve a víra v cokoli krom víry v Marxismus a Leninismus, budování socialismus a v dělnický lid neměl v Československu zrovna období rozpuku. A přesně to se píše i v článku. Komunisti nechali Ježíška Ježíškem, ale snažili se oslabit liturgické prvky Vánoc. A ano, i na půnoční se chodilo a ano, ve vládě byli i lidovci. Taky netvrdím, že se křesťanství zavázali v nějaké pětiletce zrušit. Santu já osobně registruju jen v anglosaských filmech a v reklamách, protože, jak jsem psal, tak z marketingového hlediska santa, přihlouplý santovský čepice a sobi jsou to nejjednoduší na zpracování a s Vánoci si to spojí celý svět. Jenže když člověk odejde od TV anebo od monitoru a nekouká do výloh jen zahraničních řetězců, které mají propagaci většinou podle nějakého globálního mustru, tak santu zase moc neuvidíte. V malých krámcích, kam chodím, převažují decentní výzdoby, ozdoby, řetězy, perníčky, umělý sníh a podobně, santa nikde. Mě osobně nikdo nikdy Santu nenutil a nikdy jsem se s tím nesetkal. Možná na nějaký firamní večírek v rámci organizované třeskuté zábavy (rezuměno "trapné") přinese nějaký manažer umělé rohy nebo santovo čepici pro všechny. A jako neznám žádného nadšence do Santy, nevím o nikom, kdo by měl dárky od Mrazíka. Řekl bych, že Ježíšek v čechách má svou pozici "Jedničky na roznášení dárků" jistou. I když o dvě ulice bydlí rodina, co má nafukovacího Santu na balkóně, ale to je řekněme rodina, která není okolím považována zrovna za "normální".
článek je pravdivý, na rozdíl od vás, děsím se toho, co kolem mne žije za tupé lidi, kteří nic neznají z naší nedávné historie. Vůbc jste článek nepochopila, ač je autor mladý, a já 72, cítíme to stejně. Čest.
To asi nepatřilo mně, že? Soudfím tedy z toho ženského rodu..... a podle toho, že já článek nezpochybňuji....
Je naprosto neuvěřitelné jaké blbosti jsou někteří schopní pro pomluvu bývalého režimu ve všech sférách vymyslet a vypustit do éteru. Je pravda,že byla doba kdy se nám snažili k nám přemístit Dědu Mráze,ale nikdy se to neujalo a všichni to brali tak,že tohle mají v Sov.svazu a tam kde je pravoslavné náboženství. U nás byl a vždycky zůstal náš Ježíšek a i za "hluboké totality" byla v kostelech půlnoční mše,na kterou lidi o Vánocích běžně chodili. Daleko protivnější je současný Santa Klaus,který na nás kouká naprosto odevšad už od září a intenzivně se někdo snaží nám ho už 30 let vnucovat místo Ježíška. Jinak za 80 let,které si pamatuji nikdy žádná propaganda čehokoliv na Vánoce u nás rozhodně nebyla. Nejhorší je to naopak až poslední dobou.
Tak jestli jste starší jak 80 let, tak i ta padesátá léta jste prožila jako dítě. Děti vnímají Vánoce přece úplně jinak. Vaši rodiče to možná vnímali jinak. Možná taky ne. Ve článku se píše, že komunisti vzdali "zrušení" Ježíška a snažili se "oslabit" křesťanský význam Vánoc. Co se týče Santy, jeho popularita stoupla spíš díky tomu, že v 90. letech, kdy tu před tím bylo zakázané kde co, byl Santa symbolem svobody, západu, bohatství, tak jako vše, co bylo ze západu a především USA. Další "výhodou" obézního děduly v červeném kabátě bylo, že pro kohokoli, kdo dělal nějakou vizuální reklamu, byla Santa jasně definovaný a dalo se s ním docela dobře pracovat. Ježíšek takovou výhodu neměl, protože nikdo neví, jak vypadá. Dnes neznám moc lidí,kteří by preferovali Santu. Jsou tací, určitě, ale spíš proto, že Santa, santovské oblečky, sobi se sáněmi vypdají líp na fotkách na instagramu a tihle lidé mají pocit, že jsou světoví, trendy a cool. Kdyby byla místo Santy populární vánoční chobotnice, tak tihle lidé by měi místo červených čepic se sobím parožím chapadla a inkoustové skvrny. A i těch Sanotvých fandů ubývá a dnes se i celebrity předhání, kdo udělá víc "staročeskou vánoční fotku". Je tu sposuta hnutí, skupin a sdružení ve stylu "Pryč se Santou, my máme ježíška." Ale nakonec je to jedno. Vánoce tu nejsou proto, aby soutěžil Ježíšek, Santa, Papa Noell a norská Koza o popularitu. Když si někdo neumí představit Vánoce bez Santy, ať si ho dá třeba místo vánočního stromečku. Já se těším každý rok na Ježíška a asi neznám nikoho, kdo by to měl jinak.
Máte pravdu,ale třeba neví,že Gottwald umřel až na jaře v roce 1953. Fakt,že u novináře je to docela ostuda.
Autor je student, ne novinář. Médium je blogovací platforma. A překlep se udělá snadno. Smutné je, že tu mladého studenta v diskusi někdo odpálí do kategorie "blábolů" na základě překlepu, nebo jedné chyby, na kterou jde slušně uporozrnit, a ne na zakládě článku. A i polemizovat se dá slušně.
11
Sledujících
0
Sleduje
11
Sledujících
0
Sleduje
Obranyschopnost naší republiky je snížena tím, že jsme součástí vytvářeného "nárazníkového" pásma mezi Západem a Východem. Můžeme mít stovky Leopardů a F-35 ale v případě střetu s Ruskem nebudeme jako válečné území mít nárok na přežití. Kdo si myslí, že válka v Evropě bude mít vítěze je naprostý hlupák. Jediná cesta jak zabránit střetu je donutit Rusko k jednání, zřídit mezinárodní komisi která dohlédne na vyřešení národnostních konfliktů na Ukrajině za podmínek které všichni odsouhlasí.
20 odpovědí
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
To ale předpokládáte, že Rusko bude ochotno jednat, pak bude ochotno uzavřít nějaké dohody a smlouvy a pak bude ochotno ty dohody a smlouvy dodržovat. Jak od normálního státu se to předpokládat dá... u Ruska v tomhle nejsem zase takový optimista.