Současnou bojovou techniku nahradíme novou a tu starou ? Já bych si tipnul, že ji dostane jistý žebrající státník k osobnímu použití s možností ji někam zašantročit. Za peníz. Ale líbí se mi ono konstatování, že naše /Slovenská/ houfnice si veze munici s sebou a my koupíme něco nového , moderního,, co bude potřebovat ještě vozíček, který jí ty náboje poveze.
I kdyby se podle původní dokumentace postavil naprosto nový duplikát toho původního mostu tak už by nevyhovoval současným a budoucím požadavkům.
Původní návrh Vyšehradského železničního mostu je už z roku 1898, stavba proběhla v letech 1900-01, uveden do provozu v říjnu 1901. Výluka trvala jen dva dny během nichž byly mosty přesunuty,
Ovšem od té doby se podstatně zvýšily nároky na provoz a zatížení. V letech kolem roku 1900 se u nás běžně vyráběly a používaly lokomotivy řady 310.0, které vážily 30 tun a dosahovaly rychlost pouhých 40 km/h
Poslední parní lokomotivy používané v běžném provozu až do roku 1982 měly hmotnost až 129 tun a rychlost až 120 km/h
Takže hmotnost parních lokomotiv se zvýšila čtyřnásobně a rychlost trojnásobně. Obdobně to platí i o vagonech ty moderní nákladní mohou mít celkovou hmotnost i 120 tun.
Moderní diesel lokomotiva může mít hmotnost až 125 tun a rychlost 120 km/h, Také u nás používané elektrické lokomotivy mohou mít hmotnost až 90 tun a dosáhnout rychlosti přes 200 km/h
V těch váhách lokomotiv máte trochu zmatek. Třeba štokr má 160 tun , albatros 180 tun, podobně i diesel.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Celkem zbytečná okrasa hradního nádvoří.