Já fakt odmítám věřit, že autor vystudoval matfyz a myslí tohle vážně.
Jediné v současné době smysluplné a dostupné úložiště elektřiny je přečerpávací elektrárna. Všechno ostatní jsou zatím slepé cesty. Neekologické, neekonomické a neškálovatelné. Představa, že do baterek napumpuji energii, která bude zásobovat středně velké město po dobu aspoň pěti dnů je legrační. Vodík se ztrátou energie cca. 80% při konverzích na vodík a zpět na elektřinu je taky dobrý vtip. Bojlery a elektroauta jako záloha energetické sítě 😄 Prosím už dost.
Při obou těch cyklech je účinnost vodíku 30 %, což znamená, že při přeměně EE na vodík nemůže být ztráta 80 %. proto dost pivních žvástů.
A jeje, uz to zase jede. Vse co jsem napsal jsou verejne dostupne informace (vcetne tech zaruk, problemu SA, zivotnosti reaktoru). Tak si je najdete. Nebudu vam delat sekretarku. A jestli tomu nechete verit - vase vec. Ted uz je to totiz uplne jedno (hlavne me). Nemecka ekonomika jde do kopru.
Vy se zkrátka domníváte.
Ano, v prvni rade zeleni tvrdi, ze postavej stabilni sit na OZE. Zatim neprokazali nic. Tim bych zacal 😉
Zivotnost FVE se da odvodit od zaruky na panely - ta je bezne 12-20let. Zalezi kdo a jak panel vyrobil a to je hlavni problem. Pri dnesnim pozadavku na mnozstvi a na cenu tezko muzete cekat zazraky (Hlavne ty cinske skvosty). Navic uz jsou zkusenosti s prvnima co dosluhuji. Snad jen nektere elektrarny CEZu jsou svetlou vyjimlou (panely jeste asi delany poctive, ale taky za jinou cenu nez dnes).
Rovnez se v DE zvazuje co s prvni generaci VTE, u ktere se mluvi o konci zivotnosti.. A to nemluvim o konstrukcnich chybach (viz Siemens Gamesa, kde jsou tisice novych vetrniku v problemech). Ty konstrukce jsou pomerne extremne namahane a rozhodne nevydrzi vecnost.
Samostatna kapitola jsou baterie (bez kterych se OZE neobejde) - tam je zivotnost udavana 8-10let (rovnez zaruka vetsiny vyrobcu). Pak jdou jeji parametry do kopru (neda se zatizit a tim je k nicemu). To se da taky lehce overit na jinych dnes pouzivanych zarizenich.
Takove jsou aktualni zkusenosti.
To, ze je zivotnost reaktoru 60 (nektere zdroje uvadeji 80) let asi nema cenu rozporovat, kdyz jsou na ne ve svete vydana povoleni k provozu.
A co tahle "zelena akce" dela s hospodarstvim/ekonomikou/tech. vyvojem se staci podivat do sousedni DE. Lehce se muze stat, ze budeme jste vdecni za parni lokomotivy. A to je fakt ekologickej pokrok.
Píšete jen úvahy a ne fakta. Všechny úvahy prokažte.
Sorry, Vaše argumenty jsou mimoběžné.
Proč mají v USA energie násobně levnější, když mzdy tam jsou na srovntelné úrovni s EU...? Evidentně Váše znalostní a myšlenkové schopnosti budou pod úrovní průměru, když triválně spojujete parametry, který spolu až tak nesouvisí.
Proč tam mají placené zdravotnictví i školství? Když se z jednoho vybere víc, tak se zaplatí druhé.
Česko je v kotlině, pane. Vichřice v Německu či Polsku u nás výrazně vlivem pohraničních hor zeslábnou a "příznivý vítr" rovněž.
Před dvěma lety jsem si koupil malý větrník, jsem ve 450 m.n.m kolem Milešovky, čili v příznivých podmínkách. Ovšem od jara do podzimu kromě bouřek nazafoukalo. 😄
Pro mně byl větrník "spotřeba", nikoliv "investice", takže houby zle. 😄
Myslím, že žádný "větrník" kromě toho papírového nemáte. ČR má stejné větrné podmínky bez moře stejně jako Rakousko. Tam to jde.
Me bavi jak tady chce porad nekdo neco prokazovat. Jsou to zeleni, kteri chteji menit energetiku a dokazovani je na jejich strane. Me tedy zatim nepresvedcili ani o zivotnosti a navratnosti OZE, ale vubec o realnosti jejich planu prejit na OZE. On totiz zadnej plan neni....
Kdo něco tvrdí měl by to prokázat.
Proč mám prokazovat Vaši neznalost?
Fosilní zdroje fungují vysoké desítky let. Velká část jich byla postavena ještě za socíku. Kdyby nebylo povolenek, mohou fungovat i nadále.
Životnost jáderných bloků se prodlužuje po celé Evropě nebo v USA na 60 a více let. U nových bloků se počítá se životností 80 až 100 let.
Životnost FV panelů je do 20 let, obdobně je to u vrtulí. U panelů možná půjde využít konstrukční základnu, ale to je marginální část. Každých 20 let tak musíte řešit kompletní obnovu.
U vrtulí je problém s nosnými sloupy. Díky dlouhodobým vibracím je nelze znova použít. U vrtulí samotných se řeší, jak je (ne)recyklovat také cca po 20 letech používání.
Když pronásobíte životnost a využitelnost jednotlivých zdrojů, začnete možná chápat, proč se cena elektřiny neustále zvyšuje, ačkoliv podíl "levné" zelené elektřiny v evropském energetickém mixu roste.
Jenom píšete úvahy bez důkazů. Je to na úrovni pavlačové diskuse.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Toto je velmi užitečná věc i když lodní doprava spotřebuje velmi málo energie na přepravenou jednotku. Lodě vozí 90% světového nákladu, ale spotřebují jen 2-3% energie vyrobené ve světě. To automobilová doprava spotřebuje 15% energie.
1 odpověď