Všechny ceny všeho jdou nahoru, řešení je jednoduché! Nežrat a nechlastat v hospodě.
Nedám si velkou porci řízků, ale jen tu dětskou a k tomu jedno malé pivko!
Vřele doporučuji všem, mám doporučenou dietu od lékaře, mám nadváhu, není To tragické. Nějakých 95 a zvýšená hladina cholesterolu. Veký problé je to v restauracích vaří, samé nezdravé cholesterové bomby!
Jiří Martinek
Lidičky jsou bláznivý, koukal jsem na povoďnové mapy na Litovelsku byl jsem u povodní v okolí. Povodňové mapy nesouhlasí se skutečností jak to bylo, záměrně se to posunulo o sto metrů z obce a i obec postavila v zátopové zoně čističku odpadních vod.
I po povodních bylo postaveno osi 8 nových domů, na kraji vesnice kde bylo půl metru vody. Protože mapy kecají mají to urtě i pojištěný.
Jiří Martinek
Je zarážejí že tak silná a velká armáda používá zastaralé kulaté padáky, ty nejdou moc řídit, doslova jde o přibržděný pád, vítr vás sfoukne kam ho to napadne
Většina profesionálních vojáků používá klouzavé padáky, nejsou kulaté (vypadá jako velká madce, dokážou se prosadit proti větru atd. Doufám že naši vojáci jsou na tom lépe s vybavením i s použitím za větru!
Jiří Martinek
Neustále zvyšování nákladů za zbrojení nás všechny také zrujnuje, kolik zbraní se za posledních XX desítek let se vyrobilo a nepoužilo, jen to rezaví ve skladech. Všichni brblají ale protivzdušná obrana jen monitoruje, kde co lítá a do ničeho nezasahuje!!!
Všechno co se blíží k hranicím EU z Ukrajiny i jinde pokut nemá odpovídač by se mělo sestřelit. Pokut se budou ty debilové jen hádat co a jak by se mělo dělat a nedělají nic, brzo to může být velkej průser. Politici by se měli zamyslet nat tím co se děje - Izrael, Čína severní Korea atd. Atmosféra v ASii houstne stejně jako před 2. světovou válkou.
Jiří Martinek
Těch pomalejch řidičů je méně než těch bláznivech hodně rychlejch.
Také jsem zažil obrácný přípat, jedu 130 po dálnici, přede mnou kamion, kouknu do zrcádka v dáli za mnou osobák, vyhodím blikr začnu předjíždět a koukám za prdelí je to auto co bylo někde v dáli.
Vracím se za kamion, losí test - auto se výrazně rozhoupalo. Auto co mně předjíždělo spomalilo a já se málem rozsekal o kamion. Musel jsem dobrzdit na 80km. co jel kamion. Teprve potom předjíždějíci zrychlil a mne i kamion předjel. Kolik ten dobrák jel, určitě víc než 160km/h. Podobně to vypadá i na okreskách, tam ti šíleci předjíždí celé kolony. Jinak koukám do zrcádka vždy dvakrát, několikrát mně to zachránilo od bouračky a celkem často koukám jak mne někdo předjíždí na plné koule i v obci, na rychlostní lymity se nějak všude kašle. Měl by se zavést povinně automatický omezovač rychlosti v závislosti na rychlostech podle značek a navigace. Jen na závodním okruhu by měli ty pitomci jezdít bez omezovače rychlosti.
Jiří Martinek
Otázka výměny kotlů za jinné lepší je o dotacích a o posoudění nároku na dotace!!!
Také jsme to řešily na Moravě na HANNÉ. Proběhla výměna kotlů, řešila se i výměna starých kotlů za nové, nísko emisní. Jelikoš se řešila cena a dostupnost zemního plynu, měnily jsme kotel na plyn (kondezační kotel 11Kw i univerzální zplynovací kotel na tuhé paliva.Bylo přislíbeno že máme nárok na něco, protože já trvale bydlím v Praze brácha na jiném pozemku na moravě nedostali jsme ani korunu. Ve starém udržovaném domku bydlí jen táta a na snížení nakladů tam má ubytovanou i rodinku ukrajinců.
Nedostali jsme ani kačku, přitom připravuji instalaci solárka na vytápění teplé vody dotace zase NULA. Těm šmejdům se nedá věřit, je to jen debiní REKLMA!!!!!!!!!!!!§
Základní parametry vypadají zajímavě, děsí mne jen výkon motorů a použitá převodovka CVT. Skoušelo to hodně značek, všechny vybuchly, nízká životnost převodovky a drahý servis! Tam se musí měnit celá převodovka CVT. Jinak CVT převodovky do skůtrů jsou super, slušná účinnost i životnost, v osobních autech středních a vyšších výkonů problém, hodně nízká životnost převodovky!!!
Jiří Martinek
Je to o lidech a pravidlech, které se nedooržují. Zrovna včera jedu po dálnici po Hradecké dálnici přede mnou kamion,. na tachometru kolem 130, v dálce se mně chystá předjíždět nějaké osobní auto. Vyhodím blinku a začínám přejíždět, koukám do zrcádka po 2. auto těsně za mnou. Strhávam volant do prava, losí test podvozku, auto vedle mne brzdí, také musím brzdit abych se nerozsekal o kamion. To prase co jelo za mnou jelo minimálně 160, to je ale zakázané-nebo ne?
Jiří Martinek
Tochnologie výborná, bohužel u těch mladých vyvolává stavy kdy neví co je realita a co ne! Závislých žáků na mobilních telefonech je ve čkolách víc neš 50 % strácí kontakt s realitou, nespočítají bez mobilu ani nákup v obchodě a do kalkulačky to nedokážou ani zadat. Všichni jenom on-line něco řeší a skutek utek.
Jiří Martinek
Chlazení do podlahy má i své nevýhody, při aktivním chlazení se sráží vzdušná vlchkost na podlaze a v rodinném domku potom máte na podlahách všude mokro!
Instalace výměníku na chlazení do rekuperace je asi super. Bourat a natahovat nové potrubý od čerpadla do rekuperace je přes celý nový rodinný dům nesmysl.
Vhodnějším řešením bude 2. tepelné čerpadlo (klima - vzduch- vzduch) instalované do rekuperace.
V česku i jinde se jezdilo i na E85. Také jsem používal asi deset toto palivo.
U VW a Škodovky můžou mít problémy motory s přímým vstřikováním FSI, starší motory i felicie 1.3 MPI nemá žádný zásadní problém s E10. Jezdil jsem i s e85, tam po pěti letech došlo k rozleptání gumové hadice mezi nalévacím hrdlem. Na E 85 je potřeba přídavná jednotka která navýší dávkování paliva asi o 10%. Po úpravě na E85, silikonové hadice a měděné trupky místo ocelových na benzín vydrželo s E 85 10 let.
Nakonec zrušeno, koroze kastle atd. Jezdil jsem s E85 také s VW, motor 1,8T 20V, auto výrazně ožilo, takě je uš na vrakovišti, nabořila mne polská dodávka zezadu. Žádné potíže s motorem. Jidinný problém je ten ž prodej E85 momentální vláda zakázala!
Jinak palivo s etanolem se hojně používá pro sportovní účely a není to žádná katastrofa! Jen podle generace a typu etanolu se liší základní cena paliva.
Podle mne to bude alternativa k elektromobilům. 15% syntetického benzínu(ze vzduchu a zemního plynu) + etanol.
Co se týče paliva, pro pravidelný provoz E 10 Feldě výrazně neuškodí. Jezdil jsem i na E85. Tam už je úprava auta nutná.
Jinné zapalovací svíčky - iridiové jako na LPG. Výměna gumového hrdla u nádrže, ocelové potrubí vyměnit za měděné (jako na LPG). Přídavná řídíci jednotka na vstřikování. Zvýšená spotřeba o 15%, ale také zvýšený výkon motoru. Motorům s nepřímým vstřikování E10 problém nedělá. Problémy nastávají u motorů s přímým vstřikováním(FSI a TSI).
Extrémní názory jsou všude a skoro na všechno. Je to o lidech!
Pracoval jsem rok v Izraili, v Gadu kousek od Gazy asi 1,5 roku. Česká firma v rámci smlovy o dílo musela zaměstnat stejný počet zaměstnanců z Izraile.
Byly to z 90% arabské firmy z Hebronu, Beršavy a Gazy. Nejšikovnější byly z Bešavy majitel firmy sice rus, dělníci arabové, i arabové z Gazi dělali na stavbě a byly spokojený. V Gaze získat praci celkem problém, Izrael v podstatě živí araby z Gazy Hebronu dlouhodobě. Zajišťoval všechno potřebné a v době kdy jsem tam byl všechno dokonale hlídal. Za dvacetpět let co jsem nebyl Izrajli se město hodně rozrostlo. A samosprávu hodně ovlinnil Islámský stát a Hamás.
Jedná se o SAMOSPRÁVU. Izrael udělal zásadní chybu že věřil že jsou arabové spokojený s momentálním stavem. Bohužel to tak není a extrémisté toho využily!
Elektro kola jsou určený pro důchpdce nebo i mladší, pokut jsou lýný jako prase, nebo mají nějaký zdravotní problémy. Také jsem si pořídil elektro kolo, nakonec jsem tátovy předal zanovní baterku a svoje kolo přestavěl na klasiku.Usoudil jsem že ho nepotřebuji, před kopcem podřadím a vyjedu ho taky. Jen jsem o něco pomalejší!!! Momentálně mně děsí omladina, je líná šlapat, jezdí na elektrických koloběžkách a skejtech. Jízda na elektrokolech nahrazuje motorky, které dělají velký hluk, část motorkářů přechází na elektriku do terénu, nejsou slyšet, vidět ale jsou. Většinou jezdí i na na cyklostekách a po lesých hodně rychle! Myslivci a ochranáři jsou z toho na mrtvici.
Jiří Martinek
EGR ventil je pěkné kurvítko, některé nové motory ho nemají a zvíšené emise se řeší SCR katalizátorem. Jinak je to podobné jako kdyby jste si přepouštěli trošku odpadní vody do pitné vody. Snižuje se přitom výkon motoru, malinko se zlepší emise, totálně zasere sání motoru ventyly atd...,proto někteří jedinci EGR zaslepůjí. EGR u nafty má možná nějaký smysl, lze ho nahradit ale SCR katalizátorem, u benzínu je to nesmysl, nadělá víc škody neš užitku!!! Na STK se zatím emise oxidů dusíků neměří, to se řeší jen u homologace nových motorů. Životnost chladičů i ventilu AGR (EGR) je omezená ( max. 100 000km). Jednou ho lze vyčistit ultrazvukem v čistícím roztoku. Potom je to na výměnu. Většina aut se zaslepeným nebo ucpaným EGR ventilem padá do nouzáku - snížení výkonu motoru, tak na dojetí do servisu. A co elektromobilita to bude další komlikace! Emise při provozu sice nulové, kolik emisí ale vznike při výrobě elektroauta, a i ta výropa el. energie je řešena zatím s velkou stopou CO2(60% výrobní kapacity ČR tepelné elektrárny a generátory spalující zemní plyn atd.)
Opět krásný příklad hlavně i pro ekology
Válka na ukrajině a uhlíková stopa, cvičení všech armád světa Čína, Rusko ale i Nato. Vypadá to že za chviku budem jezdit do práce na kole nebo pěšky a banda debilů vede války a podniká cvičení.
Na elektrické auto nemám prostředky, spalovací motory jsou od roku xx
Zakázany, čeká nás EKOLOGICKÁ daň na fosilní paliva a ekologické anomálie.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Je jiná doba, vodákú co jezdí vodu je mraky, značná část umý jen hodně chlastat a pádlo drží jak slon kost. Pokut se takový borci vydají na vodu a v podstatně skoro nic neumý a ještě se posylní nějakým alkoholem je to špatně. A pokut vyjedou na rozvodněnou řeku je to nesmysl.
Profíci co umí by měli pomáhat a né se vozit za povodní a na ostaní kteří se neumí o sabe postarat se vykašlat. Hasiči nejsou žádný špičkový vodáci a často se dostávají na hranu svých možností, proč mají na rozvodněný řece zachraňovat nějaký ožralý vodáky. Jinak i profíci potřebují asistenci prof. Záchranářů - závody pod Lipnem!
Jiří Martinek
2 odpovědi