Svěrák je zlej a zapšklej dědek. Před 89 zapřisáhlé komouš, po 89 zapřisáhlé demokrat, pak se ale zase odkopal když volil komunistického rozvědčíka. Tihle "lidi" se nemění.
Plácáte hlouposti soudruhu. Pokud by to tak bylo, tak jak je možné, že všechna jeho (Divadla JC) představení jsou beznadějně vyprodaná a diváci se smějí od začátku do konce.
Něco mi říká, že na "zlého a zapšklého dědka" by se nikdo do divadla nehnal.
Recenze fajn ale po zkušenostech (osobních i ze strany mých známých) s touto značkou, Renaulta už nikdy více. Nicméně, pro milovníky adrenalinu je to skvělá volba... nikdy nevíte, kde a proč vás nechá stát. Jedno plus Renault ale přece jen má, utužuje váš osobní vztah s vaším automechanikem.
Plácáte hlouposti. Tohle byl můj čtvrtý Renault. Celkem jsem s Renaulty najezdil kolem 700tkm a nikdy mě žádný z nich nenechal ve štychu. K tomu vždy nízká spotřeba, servis za hubičku a slušný komfort.
Protože k vám vedou nějaké dráty s nějakým rezervovaným příkonem a kdykoliv se můžete připojit. Toto je prostě služba, která se musí zaplatit a nesouvisí s odebraným množstvím energie. Jasný, nakonec každého zajímá celková suma většinou podělená 12. Vy to berete měsíčně. Na tomse nic nemění.
Sčítáte hrušky s jablky, pak to dělíte jablky a prezentujete to jako cenu za jablka.
Jinak vám klidně může vyjít ještě větší hausnumero za vaši kWh.
Teď dost plácáte.
Ono je v podstatě jedno, z jakých částí se koncová cena skládá. Pro mě je důležité přesně tohle číslo. Stejně, jako je mi celkem jedno z čeho se skládá cena benzínu. Zkrátka mě litr benzínu stojí...
ad 11kč za kwh. Toto stále čtu a je to úplná hloupost. Celý rok si prostě platíte možnost kdykoliv se připojit k síti. Je to "záloha". Zkuste si postavit elektrocentrálu a uvidíte co to dá práce jí udržovat ve 100% pohotovosti. Sám víte, že i v letních měsících se mlže stát, že týden prší a FVE nedodá co by bylo potřeba.
Jinak j8 bych do FVE za 180+ kkč nešel. Jsouto vyhozené peníze. FVE musí ušetřit minimálně 4MWh+. A měla by se zaplatit nejdále za 7,5let. Cokoliv nad je vyhazování peněz.
11,57 kč/kWh není hloupost. Cena osciluje mezi 9,32 (106kWh) - 11,57 (312 kWh).
Vzhledem k měsíčnímu vyúčtování stačí vydělit cenu na faktuře počtem odebraných kilowat. A samozřejmě v létě, kdy jedu hlavně na FV odebírám málo ze sítě, ale platba za jistič zůstává. Tohle jsou pouze ceny fakturované dodavatelem energie.
Je to problém, celková spotřebovaná energie se snižuje (stačí vyměnit ledničku), zůstává více přetoků a jejich cena jde rapidně dolů. (Připouštím, že tohle je velmi individuální)
Ale i tak počítat s návratností do 10 let je nesmysl. Pro mě je FV spíše pojistka, diverzifikace zdrojů (chcete-li)
Nikdo nepořizuje FVE jen na dobíjení auta, pánovi FVE pokrývá především spotřebu RD.
Jinak pro vaši představu, já mám FVE od roku 2008, cena FVE cca. 300 tisíc, doposud FVE vyrobila 192 MWh elektrické energie. Při ceně FVE a množství vyrobené energie, stačí aby 1 MWh stala 1500 Kč a jsou vložené náklady doma. Ve skutecnosti je cena 1MWh za danné období minimálně 2x vyšší (v roce 2024 asi 4-5x vyšší) takže FVE je silně zisková.
No, jenže ono to tak už dnes není. Mě stála FV 250 + dotace. Aby to mělo smysl, bylo by třeba, aby roční úspora na platbě za elektřinu oproti situaci bez FV byla alespoň 20tkč. To by pravděpodobně
zajistilo návratnost pořizovací ceny + něco málo navíc. Ale 20 litrů, roční úspora není. Je to spíše tak +-15tis/ročně. To představuje návratnost prvotní investice kolem 15 let. (bez započtení inflace a při +- stejných cenách elektřiny). Jak dlouho vydrží střídač, nebo baterka...??!
Mimo to je zajímavé, jak se mění v průběhu roku moje cena elektřiny. V zimě, kdy FV vyrábí téměř nulu mě stojí 1kWh nějakých 9,50 v létě pak cena vzroste až přes 11 kč za kWh. Čím méně silové elektřiny odeberu, tím více mě stojí kWh.
Já jsem asi úplně blbej a nějak tomu nerozumím, ale jak to vidím já, tak jedinou rozumnou možností, jak nabíjet auto doma je pracovat v noci a přes den mít auto doma, napíchnuté na FV.
Nabíjet auto večer z baterky FV je prostě 1. hloupost a 2. to stačí na pár km.
Ano, až budu za pár let v důchodu, tak by byl EV asi fajn. Nikam nespěchám, kvůli prostatě stejně musím každou chvíli stát, do obchodu taky můžu až večer, abych naštval všechny ty, co se vrací z práce... Tak asi idylka.
Ale jinak je to nesmysl.
Kolik jezdíte denně, že řešíte takovou nepodstatnou blbost?....podle mě je každý kdo jede 500 km bez zastavení hazardér a na silnici by neměl co dělat, dřív nebo později někoho smete....
Plácáte hlouposti. Elektřina je riziko, bez ohledu kolik toho denně najedu. Zeptejte se v Krnově, nebo jiných regionech postižených záplavami, silným větrem, těžkým sněhem a potrhaným vedením.
V souvislosti s Blackoutem není otázka jestli, ale kdy, jak dlouho a jak velkého regionu se to bude týkat.
Pro ten kanystr nafty, nebo benzínu si klidně dojdu pěšky, nebo na kole.
Mimo to problémem není dojezd, ale problematické a časově náročné nabíjení. Zkrátka, auto má sloužit majiteli a ne obráceně.
No, já to asi úplně nechápu... To, že elektrický motor má větší účinnost, než spalovací, není nic, co bychom nevěděli. To, že vnější provozní podmínky zásadně ovlivňují "spotřebu" elektrického motoru, to taky není nic nového.
Vůbec tedy netuším, co přesně chtěl autor tímto článkem sdělit. Jediným smysluplným výstupem je, že elektromobil je do města OK, ale na dlouhé trasy s dálničními přesuny, nebo těžkým nákladem se více hodí spalovák.
Proti tomu nelze nic namítat.
Jen bych připomněl, že Česko není jen Praha...
Kvituji, že nás informujete o tom, že paní Pavlová bude brát plat, protože je elegantní a stará se o svého muže, zatímco manželky předešlých prezidentů plat neobíraly.
Proč při tom ale musíte urážet a ponižovat jinou ženu, to mi hlava nebere. Slečno Hovorková, svůj stín nikdo nepřekročí a komu není shůry....
...a čím přesně uráží a ponižuje. Pokud shrnutí faktů je urážkou, tak to pak jo...
Tvrdit na základě jednoho svezení, že elektromobilita je budoucnost je poněkud "nemoudré", ba přímo naivní a hloupé. Těch problémů k řešení je v souvislosti s EV přece jen kapku hodně: nedostatek bezemisních zdrojů, komplikovaná, nákladná a málo odolná infrastruktura, těžké baterie s malou hustotou energie,...
I samo masové rozšíření EV je obrovským problémem.
Zkrátka EV není a v blízké budoucnosti ani nebude univerzálním řešením.
Spalovákem budete moct jezdit do konce života. Za deset let si můžete pořídit ještě nové auto se spalovacím motorem s životností cca 15 let, a pak z dovozu, třeba i individuálního. Někteří výrobci mimo EU jistě budou chtít na tom konzervatismu a nostalgii vydělávat. Nicméně jsem si téměř jistý, že elektromobily za 10 let budou daleko vyspělejší a vy změníte názor, byť si to nyní asi nedokážete představit.
Nejde o konzervatismus nebo nostalgii, ale o užitné vlastnosti.
A pokud potíže s pochopením tohoto rozdílu...
Nejsem velkým automobilovým fanouškem a auta používám spíše jako spotřebitel.😂 Přesně tyto vaše slova mluví za vše. Klidně si kupte auto na baterky. Já chci ale osmiválec 😉
Netvrdím, že potřebuji právě osmiválec, ale zcela jistě vím, že elektromobil nikdy nebude mým favoritem (jiná věc je, jestli k tomu budu okolnostmi donucen). A taky si dovedu představit, že někdo ten osmiválec opravdu "využije".
Jak může někdo, kdo má doma Fabii, "která mu bohatě stačí na vše, co je potřeba" tvrdit, že elektromobilita je budoucnost? Možná se tomu bude autor divit, ale svět nekončí za Prahou a ne všichni najedou ročně pár tisíc kilometrů.
Všichni ti ostatní budou ve valné většině preferovat cokoliv s normálním motorem a nádrží, na kterou najedou 800 km bez ohledu na počasí, naložení auta a jiné "drobné" detaily.
Elektromobilita je fajn, ale určitě nikdy nebude plnohodnotnou náhradou za spalovací motor. Prostě to není technicky možné.
Protože to vypínání válců (resp. jen vypínání přívodu paliva, aby si tu někdo nemyslel, že se někde fyzicky odpojují válce) je pořád o několik řádů jednodušší technologie než hybrid. No a díky tomu máte na auto této velikosti relativně silný, ale zároveň i úsporný motor (když už je poptávka po nějaké úspoře paliva). Ale ano, pokud chcete co nejmenší motor, klidně si poručte nějaký litrový 3válec. Proti gustu žádný dišputát...
Pláčete hezky, ale na špatném hrobě. Renault jen dělá to, co po něm požaduje unie. Přizpůsobil se nesmyslným metodikám pro měření spotřeby a výpočtu emisí. Více, či méně to dělají všichni.
VW vsadil na jedinou kartu - čistou elektromobilitu (která se moc neujala), tak ještě drží staré motory, aby měl vůbec co prodávat.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Já bych si nemyslel, že jde primárně o závist. Podle mě jde o obyčejnou lidskou hloupost. Mnoho lidí nechápe jeho/jejich humor a třeba hra České nebe musí být pro určitou skupinu lidí přímo frustrující a naprosto nepochopitelná. Všichni se smějí a oni nechápou čemu - to pak jednoho dokáže naštvat...