na Ondráš podotýká jsem byl v roce 1963-64? Kdy byla Světová výstava v Montrealu? 1967, tuším. Takže kdy Grossmann se Šimkem zaskakovali za Šlitra????
V tom roce 1967, kdy je Jiří Suchý přizval. Ale ne v "Ondrášovi", ten už byl dávnou minulostí (viz můj včerejší komentář), ale "Besídkou zvláštní školy".
Neřekl bych, že jde o nějaké "nechtěné" zobrazení reality, protože ten seriál ukazuje především totální rozklad normalizačního hospodářství. A dost dobře nechápu, jak to prošlo cenzurou. Ono nejde jen o samotnou výrobu, drsné jsou také scény, kdy ROH brání vyhazovu totálních flákačů a nikdo s tím nic nezmůže ("Vy byste chtěl jednat s dělníkama jako za kapitalistů!").
Taky mám pocit, že za minulého režimu se to vysílalo jen jednou a stačilo. Sám jsem to viděl až před pár lety na Slovácích.
Šel určitě dvakrát, vzpomínám si na reprízu o prázdninových nedělích dopoledne v roce 1983.
Flákačů Čumpelíka a Vrány se nakonec zbavili, skvělým způsobem je zahráli pánové Somr a Faltýnek. :)
Krásný článek, díky za vzpomínku na věčně mladého Jiřího Grossmanna.
Jen opravím - pásmo "Ondráš podotýká" se objevilo v Semaforu už v roce 1963 a jeho autorem byl Jiří Štaidl - tehdy ještě Olympic působil jako doprovodná skupina zmíněných interpretů a Š & G s tím neměli nic společného, ti ještě působili na jiných scénách.
Po pozvání od Jiřího Suchého se uvedli na jaře 1967 v Semaforu "Besídkou zvláštní školy". A také tehdy vystupovali ve hře J. Suchého "Benefice" v rolích hrobníků, kde nahradili v původním obsazení Ferdinanda Havlíka a Evžena Jegorova.
Pak přišla doba slavných "Návštěvních dnů" a dalších "Besídek".
Karel Kahovec a jeho Modřínů háj,Paní černém...moje srdcovky.Netušíte zda je to převzaté?Já třeba od P.Spáleného od mládí miluji Kdybych já byl kovářem a to je originál Planta.V podání obou se mi stále líbí
Whispering Pines je americká countryovka, český text "Háj modřínů" napsal Eduard Krečmar a byl to asi největší hit Karla Kahovce u Country Beatu Jiřího Brabce.
A "Paní v černém" je ještě z éry Flamenga, zhudebnil si ji K. Kahovec a textem opatřil Ivo Plicka, to je ryze český bigbít.
Jedna repríza přece jen proběhla ještě za komunistů, seriál byl vysílán o letních prázdninách 1983 vždy v neděli dopoledne cca mezi 11. a 12. hodinou.
Málokdo si na to asi vzpomene, protože snad všechny ostatní seriály byly reprízovány daleko častěji.
Od toho roku si taky pamatuju jména těch flákačů Čumpelíka a Vrány ve skvělém podání pánů Somra a Faltýnka. :)
Nejspíš i to, že byl pro některé "Divnej", mu vedle jeho pracovitosti přispělo k proslulosti. O autorovi jsem se při vší úctě dověděl až z jeho zajímavého článku, tuším, že je mu 80.
Jinak souhlas s tím, co bylo napsáno i Milanu Chladilovi, to byla taky špička.
Stejně jako ten "Divnej", každý jinak, ale oba se nesmazatelně zapsali do historie naší pop-music.
Jsou to nejspíš takové konspirační teorie, které se vždycky pravidelně vynoří, že lidé kolem KG ho potlačovali...pak nechápu, proč mu bratři Štaidlové napsali několik písniček a jistě by nebyl problém zatlačit na správných místech, když byl jeho otec Jiří Šeda dlouholetým ředitelem Supraphonu. 🙂 Problém bych viděl spíš v tom jeho skutečně krásném hlase, většina lidí ho brala jako "druhého Gotta" a nikoli originálního Bartoně. Karel Gott v té době zpíval profesionálně už nejméně 10 let, takže další stejný hlas by byl nošením dříví do lesa, navíc i když mnozí na počátku dráhy o KG říkali, že "vypadá hrozně", byl originál i svým zjevem a měl nepopiratelné charisma. Pavel Bartoň při vší úctě připomínal spíš účetního nebo bankovního úředníka, což mu v době jeho nástupu za rozvíjející se normalizace taky moc u publika nepomohlo, posluchači chtěli cokoli jiného než "hodného chlapce", které už zastupovai třeba Aleš Ulm a zvláště Pavel Liška. 🙂 Zhruba ve stejné době nastoupili třeba Zich, Schelinger, sólovou dráhu rozjížděl Korn - ti zabodovali tím, že byli naprosto jiní a sví. Ono kdyby se objevil ve své době "druhý" Matuška nebo Neckář, taky by byli lidi chvilku okouzlení, ale prvotní očarování by brzy vyprchalo...holt vždy má větší cenu originál. PB se nakonec našel v pěstování bonsají, zazpívá si občas na nějakých akcích a jistě mu to vyhovuje víc.
Mezi další adeptky na hlavní roli, možná patřily Jana Hlaváčová, tu si dokáži představit a Jiřina Bohdalová, tu již si k této postavě představit moc nedovedu. Každopádně to paní Švorcová, zahrála velmi dobře.
Souhlas. Jana Hlaváčová by to nejspíš zahrála stejně uvěřitelně, navíc byla krásná, kdežto Jiřina Bohdalová by mi přišla na tu roli moc dryáčnická.
Ale nakonec Jiřina Švorcová svou roli odvedla skvěle.
9
Sledujících
2
Sleduje
9
Sledujících
2
Sleduje
Děkuji za vzpomínku. S Georgem skončila éra inteligentního laskavého humoru ( W+V - Horníček - Š+G) a nastoupil humor Sobotovský. Určitě má spoustu zastánců, ale Pupák byl prostě *
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Já říkám s trochou nadsázky, že s Jiřím Grossmannem zemřel i původní Miloslav Šimek.
Pak už se šlo cestou nejmenšího odporu, cestou estrády, hlavně aby se vděčný divák smál.
Se Semaforem už to mělo společnou jen střechu.
Trochu se podobný systém práce vrátil v éře s Jiřím Krampolem, i když se samozřejmě od estrády neupustilo, ale aspoň se znovu vrátili k psaní povídek, které taky nebyly špatné.