Zdejší diskutéři zpravidla znaji medicínu jen jako pacienti, simulanti, nebo čtenáři bulváru. O problematice práce s diagnostickými přístroji neví téměř nic. Jsou situace, kdy má lékař špičkové vybavení, špičkové znalosti a stejně anomálii neodhalí a objektivně ani odhalit nemůže. Na tom nemůže nic změnit ani názor soudního znalce, který v mnoha případech situaci může jen odhadovat. Absolutní jistota neexistuje v žádném oboru.
Už jsme v rodině ojezdili od roku 1997 asi 17 nebo 18 Renaultů. Žádné ojetiny. Předtím Škoda, Mazda, Mercedes, také žádné ojetiny. Koleosy 2 z první
generace, jeden z 2. generace. Pohodlné spolehlivé vozy. První Koleos se mi vůbec nelíbil - do té doby, než jsem s ním jel z Brna do Francie do Alp a po cca týdnu zpět. Zlaté auto. On je to vlastně Nissan s pohodlným interiérem. S druhou generací jezdím svižně, zcela převážně po Praze a dálnicích. Průměrná spotřeba dlouhodobě 7 až 7,2 litru. Nějaké zklamání? Ano - přestali dělat Espace, do kterého vešlo kolo nastojato. Spolehlivost aut se odvíjí hlavně od řidiče.
Lidský organismus je nesmírně složitý. Navíc je součástí okolního světa. Najít řešení podobného případu, i když je takto nesmírně tragický, je spíše věcí náhody než odbornosti. Především se zřejmě nepodařilo vůbec zjistit příčinu těch zdravotních potíží, které to dítě fatálně postihly. Jak potom hledat souvislost mezi očkováním a tímto úmrtím? Není s čím srovnávat, není asi ani žádné zanedbání (dítě bylo celou dobu v péči pediatričky), vývoj těch zdravotních problémů byl takový, že se snad časem najde podobný průběh a nebo už dokonce něco někde publikováno bylo. Jde o správné řešení podobných případů v budoucnu.
Jedna z dobrých věci starého Rakouska byl respekt ke vzdělanosti a touha po nejvyšších stupních vzdělání. To nám zůstalo. S tím i tituly. Ty doktorské se používají i v anglofonních zemích (stačí se podívat na titulky třeba v pořadech National Geographic). Ovšem magisterské tituly se tam téměř nepoužívají a bakalářské vubec ne. Inženýrské tituly jsou tam matoucí, protože to je obecné označení pro technika. Jejich profesorské tituly jsou zase zavádějící pro nás, protože to u nich znamená prakticky jen to, že učitel samostatně přednáší na univerzitě.
Postava Jana Husa (schválně jsem použil soudobou verzi jeho jména), je pro dnešního člověka obtížně pochopitelná). Byl rektorem Karlovy univerzity, takže žádný tuctový vzdělanec, či dokonce nevzdělanec. Na rozdíl od jiných zde udávaných příkladů. Dokázal oslovit mnohé, ale samozřejmě se i mýlil. Stal se symbolem, protože pro své, v mnohém opravdu mylné, přesvědčení zemřel. Kostnickém procesu mu zjevně nešlo o to, aby se vyhnul trestu. Chtěl prosadit svoje přesvědčení. Neměl šanci v té době uspět. To, že vycházel z učení jiných, je logické. Zaslouží velký respekt, i když jako římskokatolický kněz překročil tehdejší církevní hranice. Ikonu z něho neudělali učitelé dějepisu, ale pozdější náboženský vývoj v Evropě.
V diskusi se již tradičně misí naprosté bláboly a celkem zajímavými názory. Přitom všichni při zveřejnění svých názorů použili umělou inteligenci, ale někteří to vůbec netuší. Umělá inteligence je nástroj. Podobně jako výpočetní technika. Ještě dělá hloupé chyby, ale učí se z ní ona i její "tvůrci". Ten článek je velmi dobrý a užitečný!
Vzpomínáte, jak dopadl ten nešťastný bezdomovec, který našel v kontejneru toho pohozeného novorozence? Hned mu dali práci, bydlení, začali mu pomáhat. A on kvůli tomu spáchal sebevraždu. Pokud chce někdo bezdomovcům pomoci, musí je přinutit pracovat a dát jim skromné bydlení. Ulice jsou plné odpadků, tak ať je sbírají. Kdo to odmítne, bude mu zakázán pobyt v centru města. Ideální by byla resocializační internátní zařízení, ale to by nám ve Štrasburku neprošlo.
Za první republiky jsme měli na soudech soudní rady a komerční rady. Byly to vážené funkce. Anglo-americké právo má v trestních věcech poroty a navíc soudce se tam nestává bez zkušeností z mimojustiční praxe. I proto by měl být institut přísedících "z lidu" u nás zachován. Ale měli by být v senátu dobře honorovaní odborníci na rozhodovanou problematiku.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Chybí tomu filmové řemeslo. To ke hlavní problém.