To je vždy vyváženo hmotností a délkou kýlu, který navíc musí vyvážit plné oplachtění a ani s ním se nemůže převrhnout. Jeho největší vratný moment je v náklonu 60°, to už loď skoro leží a vítr se opírá do volného boku a i při takovémto náklonu se voda nedostává do oblasti otevřených oken a dveří. Je to základem konstrukcí oceánských plachetnic. Nevěřím, že by taková loděnice udělala chybu.
Stále čekám, kdy se dozvím co tu jachtu potopilo. Jako kapitána na mnohem menších plachetnicích by mě to hodně zajímalo, ale tornádo to nebylo. Mohl bych se rozepsat o tom, co všechno může potopit takovouto plachetnici, kdyby to byl vítr tak praskne dříve něco na kotevním zařízení, ale nepřevrátí se!!!! To prakticky nejde. Nechci se patlat v soudech lidí, nic špatného nikomu nepřeju, je to tragédie při níž zemřeli lidé a chtěl bych znát pravdu proč.
Nevím proč někdo mrhá penězi za takovou anketu. Jestliže nám ústava zaručuje svobodný přístup k informacím a někdo si vyhrazuje právo rozhodovat o tom co je informace a co dezinformace, pak to mluví za vše. Nemluvě o tom, pokud byste náhodou souhlasili s něčím co se někdo tam nahoře rozhodl nazvat jako to co se neříká, mohou vás zavřít a to mi v historii už také něco připomíná, ale svoboda to nebyla.
Podám na něho žalobu pro šíření poplašné zprávy, přidá se někdo ke mě? Je to jednoznačně protizákonné, nijak nepodložené a velice vážné prohlášení. Pokud by to dělal normální člověk, může být potrestán a to necháme představitele zákona a státu takto mektat a strašit lidi? Promiňte, ale je mi z toho politikaření za každou cenu už na zvracení!
Už třetí tento víken? To už by se také mohlo rozsvítit kompetentím orgánům a policii, že lidé (úmyslně neříkám řidiči) netuší jek se chovat před přejezdem. První věc je zjištění, zda na zabezpečovacím zařízení bliká nebo nebliká bílá světlo, když ano tak mohu jet 50, ale když ne, je povinností nejen snížit rychlost na max. 30, ale hlavně je povinností přesvědčit se, zda se k přejezdu neblíží nějaké kolejové vozidlo. Až pak mohu na železniční přejezd vjet. Podívajte se však na silnici a můžete se minimálně 10 let kochat jak tam kde bílé světlo nebliká lidé jedou 50 (nebo víc), ani nehnou hlavou a ani hlavně netuší, že to mají udělat!!! Minulý týden jel přede mnou takto autobus s lidmi a to je už fakt síla. Na jedné velmi frekventované silnici I.třídy nikdy bílé světlo nebliká a kolik si myslíte, že se přesvědčí řidičů, přestože je přejezd kriticky nepřehledný? Ze 100 aut NIKDO!!!. Když to dělám, tak mě občas kamioňák vyhouká! Možná, že by se i hádali, že to bílé světlo blikalo! Policii to však ještě nedošlo a je jí to jedno, nikomu to nevadí a pak se divíme? To snad ne, koho máme na kompetentních místech? Místo toho choré mozky dávají na všechny přejezdy bez zabezpečovacího zařízení stopky a to i tam, kde by snížení rychlosti a rozhlédnutí spolehlivě stačilo. Takže na ně budeme za čas kašlat a budeme už jako na Balkáně. Když se tam už tak blížíme, těším se alespoň na to, že v létě budu na skůtru moci jezdit bez helmy, jen se obávám, že helma, na rozdíl od neblikajícího bílého světla a následném chování řidičů, se k policii už dostala, takže abych se netěšil předčasně.
Pana prezidenta Zemana opravdu nemusím a mnohdy jeho výroky hodnotím jako ostudné, ale pokud si někdo opravdu pozorně vyslechne oficiální projev i Partii, tak musí uznat, že ptát se několikrát na to co již bylo řečeno, či neustále zpochybňovat dobu, kterou si vzal jako hlava státu k vyjádření se před národem bez emocí a fundovaně k tak závažnému problému a neplácat rádoby atraktivní, avšak nepodložená konstatování, je spíš hloupé a je ostudou to nechápat a navíc opakovaně. Sám jsem nevěřil tomu, že se na to někdo ptá. Přesně opačný postup hlavy státu by byl vhodný k pranýřování. A hlavně je škoda, že nikdo nezmínil, že v právním státě je také nějaká presumpce neviny. Takže vyšetřovatelé, buďte rychlí, ale pečliví a za mě zcela výjimečně 1:0 pro Zemana.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Vždy je to chyba kapitána. Nikdo jiný neopovídá za bezpečnost na lodi během plavby i kotvení.
Z publikovaných informací a vlastní praxe se mi zdá docela pravděpodobné, že loď měla v noci otevřené všechny lukny, průlezy a dveře do salónu, protože bylo vedro. Pokud vítr (tornádo?) loď naklonil tak, že nabrala vodu, pak to mohlo jít rychle. Na kotvě a pod tlakem větru nemá loď možnost driftu a tak se jenom nakloní.
Podle fotografiíí na internetu soudím, že paluba je cca 2,5 m nad vodoryskou a propagační fotky při plachtění ukazují náklon až na hranu paluby.
Na palubě je typický snobský salón se spoustou otevíraných ploch a schodiště do podpalubí. Zaplavení tak mohlo být bleskové. Zřejmě se někteří ani nedostali z kajut, natož, aby si navlekli vesty.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Při tom lijáku, který je vidět na videu z přístavní kamery zachycující bouři a potopení otevřené všechny lukny??? To je jeden z těch žvástů rádoby odborníků. Problém hledejte jinde. Mě za 22 let praxe loď skoro ležela v gigantických poryvech už 2x a voda k oknům se při náklonu nedostane. Tornádu předcházela bouře a na ní se třeba připravit. Je tam jiná nesmyslná věc kapitána a nikdo se o tom zatím nezmínil?
2 odpovědi