Pripominky beru, ale koukate na to optikou stavajiciho stavu. Preneste se prosim do doby 1989, tedy pouhych 35let zpet. Pocet verejnych benzinovych pump byl tehdy 730. Stupen automobilizace (pocet obyvatel na jeden vuz) byl 4,3. S porovnanim s dneskem, kdy mame pocet benzinovych pump ke 4000 a stupen automobilizace je 2, je to za 35 let vyrazny posun ne? Verte, ze i pred 35 lety stejne jako vy, nekdo argumentoval tim, jak je automobil nedostupny a i kdyby byl dostupny, tak je malo cerpacich stanic a tvorili by se fronty.
No a ted uprimne, poradil si s tim trh? Jsou automobili dnes dostupne? Jsou dostupne benzinove pumpy? O toto obavy nemejte, trh si s tim poradi. Dotace na elektronobili to pouze urychli, ale i bez nich by si trh poradil. Elektromobil ma spoustu vyhod a i pro vyrobu bude do budoucna pro automobilky vyrazne jednodussi na vyrobu.
Co se tyka ekologie, tak dnes uz existuji studie, ktere rikaji, ze i zdroj z fosilnich paliv u elektromobilu je ekologictejsi nez spalovaci motory. Kdyz k tomu pridame obnovitelne zdroje, tak jsme s emisemi uplne jinde.
Nejvetsi orisek jsou opravdu ty baterie. Nicmene i tady bych nedelal zavery. Podivejte se jen deset let zpatky, jak velke byli baterie oproti dnesnim. A to je vyvoj 10let. Podivejte se, za jak kratkou dobu se povedlo posunout autobaterie a to se touto problematikou zabyvaji vsechny automobilky strasne kratce. Ani si nedokazeme predstavit, jak budou vypadat baterie za 20let, kdyz bude takova konkurence mezi automobilkama jaka je nyni.
Cesta ven by byla. Lokality, které převyšují celostátní průměr by měly stopstav, pro všechny nově příchozí žadatele. Pokud v Mostě máme pracovat na tom, aby se situace zlepšovala, není možné, aby nám z druhé strany přicházeli stále nové případy. Nejsme výchovný ústav pro celou ČR.
Tento koncept funguje např. v Amsterdamu, samozřejmě má svá pravidla, aby se to nedotklo lidí, kteří se pouze stěhují ze vchodu do vchodu apod…
Nechapu ty fotky 🤔
1) proc astronaut?
2) proc kdyz jde o auto, tak na jedne fotce je dokonce uriznute
3) proc kdyz jde o interier, tak tu neni jedina fotka
4) proc astronaut prekryva to vzidlo? Jeste s divne namontovanou hlavou
5) k cemu mi je sakra fotka auta o ktere jde v nejakym blbym odraze astronautske helmy
Skoda, na ten lak bych se docela rad podival, vypada promakane a ty sklenene prvky v interieru bych taky rad videl.
Trošku se zapomíná při argumentaci na to, že stejně jako rostou náklady na svoz odpadu, tak také rostou příjmy měst z daní. Svoz odpadu je nesmyslný poplatek, je to služba jako každá jiná, kterou si lidé platí z daní. Není důvod zrovna na tuto službu vybírat extra.
Jediná situace kdy je poplatek správný je když je nastaven na množství odpadu a tříděný odpad je zdarma (to vede k vyššímu třídění a lidé nemusí zaplatit téměř nic) To ale ve většině měst nastavit nejde.
Dalším obrovským problémem je to, že je strašně nespravedlivý. Osoby, které jsou v nájmu v bytových domech a nemají v daném městě trvalý pobyt, nelze kvůli chybě v zákoně zpoplatnit. Úředně totiž neexistuje číslo bytu.
Tak obecne se vi, ze do politiky chodi minimum opravdu inteligentni lidi, nebo uspesnych lidi. Prevaznou vetsinu tvori lide, kteri vi, ze by podobneho prijmu v zivote nedosahli. Je to dost zvlastni. Predstavte si, ze mate firmu s miliardovym rozpoctem a jako sefa vyberete lidi ne podle jejich zkusenosti, inteligence, nebo uspechu v podnikani. Vyberete ho podle jeho reklamni kampane. Takze ano, redukce volicu by byla asi vhodna i kdyz bych mozna sam nebyl tim stastlivcem, ktery by mohl volit.
Jako dopravni inzenyr mi tam chybi ze me nejdulezitejsi duvod a to je rozdil mezi rychlosti projizdejich aut 150km/h a vozidel vjizdejicich na dalnici, pripadne i vozidel jedoucich minimalni rychlosti 80km/h, ktere mohou zmenit smer jizdy.
To je rozdil 70km/h. Dalo by se to prirovnat situaci, kdy pojedete podel zaparkovanych aut 70km/h a nekdo vyjede. Uz pri 50km/h je pomerne slozite takovou situaci resit.
Na druhou stranu chapu vsechny, kteri chteji zvysit rychlost, v dnesnich vozech se vnimani rychlosti velmi lisi od vozidel starsiho data a jsou samozrejme i mnohem efektivnejsi, co se tyce brzdeni a ovladani vozu ve smyku.
Jak z toho ven? Byl bych ochotny prijmout kompromis kdy 150km/h by se dalo jezdit pouze v levem pruhu, zaroven by minimalni rychlost v levem pruhu nesmela byt nizsi nez 100km (tim by se castecne resil i problem pomalu predjizdejicich kamionu). V pravem pruhu pak zachovat standartnich 130km/h a minimalni 80km/h. Jen tak zvednou na 150 mi ale spravne neprijde.
Svítící vodorovné značení je podle mě nesmysl. Při zapnutých světlech je reflexe klasické bílé čáry dostačující.
Odpočty semaforu v Mostě jsou fajn. Ale mají jeden velký problém. Nedají se instalovat na dynamicky řízenou světelnou signalizaci. Ta mi tu tedy ve výčtu chybí. Jedná se o živý proces řízení semaforů, díky kterému stojíte na křižovatce minimum času.
Nikdy do komentářů tady nepřispívám, ale nyní musím. Jsem zastupitel v Mostě a problematikou nezaměstnanosti se mimo jiné také zabývám. A s názorem sociální antropoložky úplně nesouhlasím. Jsem zastáncem prostupné práce, kterou se mi povedlo v Mostě dokonce prosadit. Tato práce je důležitá, ale ukazuje, že opravdu pracovat chce pouze zhruba 10% dlouhodobě nezaměstnaných. A ano, více jak polovina dlouhodobě nezaměstnaných jsou Romové. A i když to neznamená, že všichni Romové, jsou dlouhodobě nezaměstnaní, náladě ve společnosti se nemůžete divit. To nejsou rasistické stereotypy, to jsou letité zkušenosti, které obyvatelé Mostu mají.
Z Ústeckého kraje se stalo odkladiště a jak se píše hned na začátku článku: Vládu to nezajímá, protože to přece není problém celé republiky. Správným nastavením kvót pro udělování dávek v sociálně vyloučených lokalitách po vzoru z Amsterdamu, by se problém alespoň nemusel stále zvětšovat. Takže řešení by tu bylo, ale zájem chybí.
20
Sledujících
0
Sleduje
20
Sledujících
0
Sleduje
V Mostě máme dost podobné problémy. Jako zastupitel jsem se touto problematikou zabýval měli jsme úspěchy Odkaz . Nicméně co se týká podpory státu, tak tam vidím jedno jediné řešení a to je spravedlivé rozptýlení sociálně slabších občanů (poměrná část z nich jsou ti problémoví) po celé ČR. Není možné, aby tři kraje v republice dělali červený kříž pro zbytek republiky. Středočeský kraj se oproti Karlovarskému stará o pětinu sociálně slabých občanů, je pak jasné, že i kvalita té péče a šance na nějakou nápravu je mnohem větší právě v kraji, kde je dostatečná kapacita sociálních pracovníků.
Co s tim? Zavést kvóty na dávky. Podle vzoru z Amsterdamu, kde v sociálně vyloučených lokalitách nemáte nárok na dávky, bych toto zavedl i u nás. Dokonce to kvůli jednomu případu prošlo i u nejvyššího soudu pro lidská práva ve Štrasburku. Jsou tam samozřejmě i určitá pravidla, aby byla zajištěna ochrana lidskýhc práv, jako je svoboda pobytu a pohybu. Celý systém jim funguje a postupně se tyto lokality dostávají z tohoto začarovaného kruhu ven.
Toto je ale jen první krok. Druhým krokem je intenzivní práce města směrem k majitelům bytů. Ale jak jsem psal, pokud se politici nebojí tvrdé práce, tak je to možné a funguje to.