Já si spíš myslím, že OSVČ by měly platit procentuálně stejně, jako zaměstnanci. A měly by mít samozřejmě stejné výhody, jako zaměstnanci. No a pokud OSVČ, ale třeba i zaměstnanci doloží, že si platí něco navíc, třeba důchodové připojištění, nebo investují, tak by se jim ty odvody měly o to co si platí ponížit. Stejně tak pokud přispívají na důchod svým rodičům. Prostě pomalý odklon od průběžného důchodového systému, který dnes motivuje nemít děti, protože ty stojí moc peněz, ale nakonec jsem na tom jako bezdětný přinejhorším stejně jako ti, kteří děti mají, ale spíš mnohem lépe, protože děti jsou opravdu drahé.
Holt budeme muset překopat sociální systém tak, aby nemít děti bylo výrazně dražší, než je mít. Podpora rodin nic moc neřeší. I když mi dá stát tolik peněz, abych z toho děti v pohodě uživil, tak na tom stejně budu pořád "hůř", než ten, kdo děti nemá vůbec. Dítě nejsou jen peníze, je to hlavně velká zodpovědnost a v podstatě i velké omezení.
Skutečně je to 11% zvýšení mzdy u propuštěných důsledkem toho, že měli klid na hledání nové práce? Nebude to spíš tím, že když je někdo propuštěn, tak to vypovídá buď o jeho pracovních schopnostech, nebo o stavu jeho zaměstnavatele? Pokud firma krachuje, tak je asi samozřejmé, že svým zaměstnancům nepřidává. A k tomu krachu dojde málokdy ze dne na den, táhne se to třeba rok. Takže rok bez zvýšení mzdy. Je to tedy celkem jedno, s tím návrhem nemám problém. Jen mi přijde, že by bylo lepší, kdyby ho podpořili pravděpodobnějšími argumenty než tím, že jsem měl pohodu.
Jen tak na okraj, aby zaměstnanec dostal 195 korun čistého na hodinu, to je zhruba medián mezd v ČR, tak za něj musí zaměstnavatel účtovat zhruba 400 korun. To jsou jen mzdové náklady, nic jiného. Nejsou v tom ochranné pomůcky, nářadí a jeho amortizace, auto, prostory, zisk firmy, režijní náklady, nic. To jen pro ty, kterým se 500 korun na hodinu, které si účtuje OSVČ, zdá přehnaně moc.
Já tedy nevím, ale pokud má firma práci pro skladníka na dvě hodiny denně, práci pro prodavače na tři hodiny denně a práci pro uklízečku na hodinu denně, tak si má najmout tři zaměstnance, každého na osm hodin denně za plný plat? To je fakt takový problém, aby vzal skladník koště a zametl si ve skladu sám?
Je tady spousta lidí, kteří se rozčilují, že tohle tedy tolerovat nebudou. Bez nějaké snahy omlouvat firmu, která zavazadla nakládá by mě zajímalo, jak ti stěžovatelé vykonávají svoji práci. Jestli je to vždy na 100 % k plné spokojenosti všech. Jinak jak už jsem psal jinde, klidně to může být způsobeno i tím, že když zaměstnanci zjistili, že je víc práce, tak se hodili marod. A sehnat ze dne na den brigádníky není dost dobře možné.
Zajímal by mě důvod, proč nebyl dostatek zaměstnanců. Já mám nedávnou osobní zkušenost s jednou naší dodavatelskou firmou. Přes zimu, když nebylo nic moc práce, tak měli plný stav. A na jaře, když začala taková ta špička, tak jim najednou záhadně onemocnělo 6 lidí ze 17. To je pak těžké dodržovat termíny i když jste sebelepší manažer. Jinak já osobně moc nelítám, za život dohromady tak 20 letů, z toho jednou zavazadlo až dalším letem a podruhé zrušený celý let. A to mě naučilo brát si důležité věci do příručního zavazadla. Ve finále zjistíte, že vám na týden letní dovolené stačí, peníze, doklady, dvoje trenky, dvě trička, plavky, pantofle, hygienu koupím na místě a nic víc nepotřebuji.
No, nic si nenalhávejme. Ona ta obvyklá věta, která padne po sdělení částky spíš zní: "Pane mistr, nešlo by to o něco levněji bez dokladu?" On totiž ten řemeslník nemá důvod, aby něco dělal levněji bez papíru. Ve finále je mu jedno, jestli ty peníze zaplatí jako odvody státu, nebo je nechá tomu zákazníkovi. A u zákazníka navíc riskuje to, že ten to půjde nahlásit na ta správná místa.
Tam kde jsem bydlel předtím to bylo tak, ze majitelé rodinných domů s garážemi a s parkovacím místy na své zahradě byli líní otevírat vrata a zajíždět tam a parkovali ve vedlejší ulici před naší bytovkou. No a my jsme neměli kde parkovat, protože před těmi jejich domy byl zákaz zastavení. Tohle bude podobný případ. Na druhou stranu toho stěžovatele chápu. Před svým barákem nechce nikdo větší provoz, než je pro něj nutné.
Překvapuje mě, že je tady tolik lidí, kteří vůbec nemají obavy z toho, co bude když Ukrajina padne. Já nejsem žádný panikář, ale obavy z toho mám. Co bude dál? Bude to Rusovi stačit? Nebo mu s jídlem poroste chuť? Už teď mu jede výroba zbraní ve velkém, ne jako u nás. Nehledě na to, že když padne Ukrajina, tak získá miliony mužů, které sem může nahnat stehně jako v 68. Klidně jen jako kanonenfutr,. Když za ně postaví ty svoje kriminálníky s kulometama, tak jim nic jiného nezbyde, než útočit. Máme se jak prasata v žitě, peněz máme dost na podporu Ukrajiny i na výrobu zbraní, které by nás měly chránit, ale neděláme ani jedno. Nerozumím tomu.
Já teda sám za sebe vnímám dálnici jako místo, kam chci natlačit co nejvíc kamionů a náklaďáků a tím je dostat z okrsek a zároveň i z obcí. Kamion jet musí, není jiná alternativa. Já jako řidič osobáku můžu zvolit jiný druh dopravy. Nebo se holt smířit s tím, že těch 200 kilometrů mezi Prahou a Brnem pojedu o 5 minut déle, když mě občas zdrží nějaký předjíždějící náklaďák. Už takhle to mají řidiči kamionů docela náročné, přijde mi zbytečné jim dělat ještě větší pakárnu a přidělávat jim problémy jen proto, abych to já v osobáku měl bez problémů.
Jojo, to jsou ty sociální dávky. Jednak je příliš jednoduché je dostat a kvůli tomu nemá jejich příjemce nijak velkou, nebo spíš vůbec žádnou motivaci svojí mizernou finanční situaci řešit nějak jinak, v tomto případě třeba hledáním levnějšího bydlení. V tuhle chvíli jí stojí bydlení zhruba jejích 10000, tak co by se namáhala, když stejně nic moc výrazně levnějšího nesežene a když ano, tak to bude někde v bytovce na vesnici. No a zároveň zrovna ten příspěvek na bydlení náklady na bydlení výrazně zdražuje. Ve chvíli, kdy by příspěvek na bydlení nebyl, nebo nebyl alespoň tak vysoký, tak by pronajímatelé museli zlevnit, protože by za ty peníze byty prostě nepronajali.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Takže já s 15 let starým auťákem s nájezdem 1000 km/rok jsem jedovatější než soused s 5 let starým auťákem s nájezdem 20000 km/rok? Takhle se to počítá?