Aha. To nejste Vy. Ani jsem si nevšiml, že jste stoupil do hry . Ten styl odpovědí zůstal stejný, jen Buriana je Nosek. Tak co se sem cpete, když jsem se Vás neptal?
V pohodě. Všiml jsem si, že nejste příliš bystrý a že na vás člověk musí pomalu. V té diskuzi mohl místo mě pokračovat Burian. Nic by se na tom nezměnilo. Jen to jméno. A ty vaše argumenty by byly pořád stejně nesmyslné. Přestanu vás zdržovat od řešení nějaké další podobné "záhady". Hezký večer přeji.
No jo. Ale neznám takové, které fungují bez bankovních systémů, které ti Vámi zmiňovani hackeři vyřadí z provozu.
Sám sebe musím obdivovat za trpělivost, kterou s vámi mám. Takže zaprvé: já jsem žádné hackery nezmiňoval. A za druhé: ty peníze v tom šuplíku mám už teď. Je vám to už jasné? Doufám, že ano. Jestli ne, tak požádejte někoho ve svém okolí, aby vám to vysvětlil. Mě už to opravdu nebaví.
Jo tak to jo, bez mobilu se dneska skoro ani neupr...te. Zkuste to na týden a uvidíte.
Nepotřebuji nic zkoušet. Bez mobilu jsem prožil větší část svého života. Teď je pro mobil jeden z nástrojů, které potřebuji k práci, ale v soukromém životě se bez něj velmi snadno obejdu. Nehledě na to, že ten mobil vypnout, nechat v šuplíku a vyndat ho z něj až zase budu potřebovat. A to nebude třeba nikdy. Peníze jsou pro mě nutnost.
Ono by stačilo zavést povinnou akceptaci bezhotovostních plateb.
Tyto platby jsou pak dohledatelné a ani by nemusela být EET.
Také by se mělo uzákonit, že obchodník NEMÁ povinnost akceptovat hotovost a že za platby v hotovosti si může naúčtovat poplatek, aby se bezhotovostní ekonomika podpořila a platba hotovostí by byla spíš výjimka, tak jako např. ve Švédsku, kde dělali test a někteří lidé už ani neví, jak vypadají tamní bankovky.😉
Já osobně už cash drahnou dobu nepoužívám, hotově platím v naprosto výjimečných případech, případně tam kde berou jen hotovost stejně jako všichni moji známí nechodím.
Proto se těším, až jednou mince a bankovky uvidíme jen v muzeu a budeme se tomu smát, jak jsme mohli být tak pošetilí a platili si barevnými papírky a kousky kovu.🤣
Já spíš nechápu, jak může být někdo tak pošetilý, že se chce dobrovolně zbavovat určité míry svobody tím, že zruší hotovost. Ale k smíchu mi to opravdu není.
Ano, já primárně nekritizuji živnostníky za to, že neplatí daně a cucali tučné kompenzace a dotace, ale stát, že si to nekontroluje, že se neptá, z čeho ten živnostník žije, když má 20 let na daních nuly, z čeho si postavil barec, auta, děti, dovolené, ale na daních všichni pořád ve ztrátě!!!!
Živnostníci žádné tučné dotace nesosali, to zase nepřehánějte. Já si to tedy zase až tak nevybavuji, ale mám pocit, že dostali 25000 a pak nějak 40000? Nevím jistě.
Dnes už není ve ztrátě nikdo, kdo má trochu rozum. Není důvod. Jsou minimální povinné odvody a každý trochu soudný živnostník si udělá příjmy alespoň do výše těch odvodů. Díky těm paušálům může mít řemeslník s 80% paušálem tak 800 tisíc Kč ročně a z hlediska odvodů se pro něj nic nezmění.
Mýlíte se! Na důchod si paraziti OSVČ odvádějí minimum, ale penzi dostávají skoro stejnou jako zaměstnanci, kteří systém táhnou. „Systém je s nimi solidární a zaměstnanci na OSVČ doplácí,“ říká ekonom Filip Pertold. A když to nevychází, zaměstnancům se prodlouží věk odchodu do penze.
Jenže právě tohle popisuji v mém příspěvku. Ekonom Filip Pertold nám řekl, že živnostníci dostávají skoro stejný důchod jako zaměstnanci, jenže už nám neřekl, jak dlouho ti živnostníci-důchodci těmi živnostníky byli. Pokud šel někdo do důchodu letos v 65 letech, tak se narodil v roce 1959. Většina tehdy ukončila studium učňákem, to jim bylo zhruba 18-19 let a psal se rok 1978. I kdyby se vrhli na podnikání hned v roce 1990, tak stejně byli 12 let zaměstnanci, respektive u chlapů 2 roky vojna, ale ta byla povinná, proto jim to počítám do doby zaměstnání. Takže dnešní 75 letý důchodce mohl například dělat 26 let jako zaměstnanec a dalších 21 let jako živnostník. Proto má vysoký důchod. To jsou čísla, která bych od státu rád slyšel. Stát je přeci ví, tak proč je nehodí do placu. Proto jsem napsal to, že ti živnostníci možná zase až takoví parazité nejsou.
3) Tady je hlavní příčina toho, proč stát nemá na důchody - neplatící živnostníci!!!
„V roce 2021 vybral stát od všech plátců dohromady na daních, sociálním a zdravotním pojištění celkem 974 miliard korun. Naprosto drtivou částí přispěli zaměstnanci, zatímco paraziti OSVČ odvedly státu pouhých 58 miliard,“ cituje ekonom Filip Pertold z dat Ministerstva financí.
Nízký výběr daní OSVČ je zapříčiněný hlavně výdajovými paušály. Jejich výši OSVČ nijak neovlivní, jsou stanoveny státem. Proto tak úplně nechápu, proč stále dokola opakujete, že OSVČ jsou paraziti, když jen dodržují zákon. Nicméně uznávám, že ty paušály jsou nesmyslně vysoké a stát by je měl snížit. Odvíjí se od nich veškeré odvody.
Dále by mě docela zajímaly výdaje na jednotlivé skupiny. Kolik od koho stát vybere víme, ale kdo ho kolik stojí už moc ne.
Bylo by také dobré vědět, kolik ze zaměstnanců je ve skutečnosti zaměstnáno ve své firmě. Ti jsou sice v kolonce "zaměstnanci", ale reálně se zaměstnancem mnoho společného nemají.
To, že stát nemá na důchody kvůli nízkým odvodům OSVČ není tak úplně pravda. V současné době je přechodové období, v důchodu jsou momentálně lidé, kteří byli celý život, nebo alespoň jeho část, zaměstnanci. I ten dnešní nejmladší důchodce byl minimálně 10 let zaměstnanec. Z toho důvodu jsou jejich důchody poměrně vysoké. I celoživotní dělník má dnes důchod třeba 20000. Celoživotní OSVČ má nižší odvody a ty peníze teď chybí, ale také bude mít výrazně nižší důchod, bude to tak 15000. Pokud to přepočítám na dnešní stavy, tak 650 000 OSVČ stát nebude muset vyplatit 5000 měsíčně. To je skoro 40 mld. ročně. To nejsou úplně malé peníze.
Možná, že když dáme všechna tato čísla dohromady, tak zjistíme, že OSVČ zase takoví parazité nejsou, jak by se možná mohlo zdát na první pohled.
Jo je to tak, taky když jedu od nás, tak přijíždějící zleva se značkou dej přednost v jízdě, se Vám tam nasáčkují i 4, jedu něco málo přes 50 a myslí si jak jsou chytří, když jedou z 0 a myslí si, že Vás neomezí a ještě sníží rychlost, takže člověk brzdí aj očima....
Já jako řidič auta, které dává přednost mohu podle zákona omezit řidiče auta, kterému přednost dávám. Zákonodárci evidentně znají situaci především ve městech a ví, že bez toho, abych omezil řidiče na hlavní bych se na tu hlavní na mnoha místech vůbec nedokázal dostat.
Jinak mě zaujalo to, že jedete něco přes 50. Z toho usuzuji, že jedete v obci, protože mimo obec jezdíte, doufám, rychleji. Jen pro vaši informaci, v obci je obvykle nejvyšší povolená rychlost 50 km/hod. Přijde mi zvláštní, že sama porušujete zákon, ale ostatním vyčítáte, že porušují ten stejný zákon jako vy.
Já v Budějcích každé ráno jedu zanádražní komunikací (jak tu vznostně říkáme obchvatu, ve kterém jeden stráví mládí), kde je dlouhá táhlá zatáčka do kopce, takže vidím celou kolonu před sebou i se semafory. Tady ty mezery jsou někdy opravdu na jedno další auto (na dvě určitě ne). Určitě by bylo fajn, kdyby se na tu zelenou všichni pomalu rozjeli. Jenže to by půlka řidičů nesměla lovit něco v telefonu, maminky by nesměly být otočené na ratolesti dozadu... takže i když tu nemáme mezery na 2-3 auta, tak se ty mezery udělají, protože řidiči nekoukají před sebe a než si stihnout uvědomit, že se kolona pohybuje, tak se před ně vejdou 2-3 autobusy. A to ještě nepočítám to, když je to ucpané i na další kžižovatce po směru jízdy, takže když se na zelenou rozjedete, tak zablokujete křižovatky i ostaním směrům. U nás se na každou křižovatku ráno najdou vždy dva pitomci, kteří to udělat musí asi už zprincipu. A pak jsou tu ještě popojížděči, kteří před sebou udělají díru na auto a v desetisekundových intervalech tu díru vždy o 20 cm zkrátí... a těch, když se sejde v koloně třeba pět, to by mi vážně puklo vzteky koleno....
Velké mezery samozřejmě ovlivní délku kolony, takže zasahuje i do dalších křižovatek, ale i když se na semaforu nalepím na auto přede mnou, tak si po rozjetí stejně musím nechat nějaký odstup. Já si při menším provozu, kdy vím, že kolona určitě nedosahuje k předchozí křižovatce, mezeru na jedno auto nechávám a rozjíždím se ve chvíli, kdy se rozjede auto před autem, které stojí přede mnou. Obvykle i lépe vidím na semafor, když přede mnou například stojí nějaké vyšší auto, takže mám více času připravit se na rozjezd. Přijde mi to mnohem plynulejší. Teoreticky by to mělo fungovat tak, že se auta v koloně zastaví všechna stejně a všechna stejně se rozjedou. V praxi to tak pochopitelně není, ale i kdyby bylo, kdyby se řidiči opravdu věnovali řízení, tak si nemyslím, že křižovatkou projede víc aut, které byly při stání na červenou na sebe nalepené, než těch, které měly odstup.
Doporučuji dopravním expertům se postavit na jakoukoli křižovatku a sledovat skutečný počet projetých vozidel a porovnat s počtem, který by mohl projet, kdyby řidiči nenechávali mezery, do kterých by se vešly další 2 až 3 vozidla. Je potřeba apelovat na řidiče aby se rozjížděli na zelenou a nenechávali zbytečně velké mezery. Jinak jakékoliv dopravní opatření a stavění je k ničemu, kolony budou. Zkrátka, neumíme jezdit, kdyby tak jezdili například v Paříži, byla by totálně neprůjezdná.
To, že by někdo nechával takto velké mezery je spíše výjimka. Navíc ve skutečnosti ty větší mezery naopak umožňují plynulejší průjezd, protože se všechna auta mohou rozjíždět hned jak padne zelená. Když stojím půl metru za zadkem auta přede mnou, tak to nejde.
Hele, ty pumpičkáři nemocnej, podívej se jak vypadá většina komunikací na šířku v Praze. Prostě nemám jak se tam vejít. A tenhle zákon je blbost. Cyklista mě může předjíždět kdykoli. Nacpe se tam a je mu to jedno. Ten metr platí na obě strany. Takže pokud vy nemocní cyklochudáci budete drandit kolonou bez dodržování 1,5 metru, nevidím jediný důvod proč bych se měl já ve voze chovat jinak.
Aha, takže ty napíšeš, že nebudeš jezdit protisměrem, protože bys naboural a teď začneš z ničeho nic argumentovat tím, že se nevejdeš, protože jsou úzké silnice. Ale to je trochu rozdíl, viď? Trochu víc, viď? Pokud se nevejdeš, tak chápu, že ten zákon nedodržíš. Nakonec nic jiného nezbyde ani mně, protože i když na kole občas jezdím, tak mnohem víc jezdím autem a někdy to prostě nejde se vejít. Ale když to jde, když je místo, tak ten zákon dodržím vždy. Já totiž, na rozdíl od tebe, umím předjíždět i bez toho, abych přizabil sebe, nebo někoho jiného. No a ta tvoje interpretace zákona je opravdu "brilantní". Kde přesně se píše, že ten metr a půl musí při předjíždění dodržovat i ten cyklista? Docela rád bych s tebou zašel na pivo a nechal si od tebe povykládat, jak chápeš zákon o provozu. Myslím si, že bych se celý večer opravdu velmi dobře bavil. Ale jen do té chvíle, než bych si uvědomil, co za myslitele se na té silnici taky vyskytuje.
Já na ten metr a půl taky kašlu. To bych musel jezdit v protisměru a nemám v plánu bourat.
Jestli nezvládneš předjíždění čehokoliv, aniž bys naboural, tak se na řízení auta vykašli úplně. Jezdi třeba na kole a doufej, že tě nějakej tobě podobnej doveda nerozšmelcuje po silnici. To je přesně ono. Každej plnou hubu keců, jak ti ostatní porušují zákon, ale když má ten stejnej zákon dodržovat on, tak je to najednou velikej problém.
5
Sledujících
0
Sleduje
5
Sledujících
0
Sleduje
To jste celí vy mladí, něco rozvrtat, a když si s tím nevíte rady, tak od toho určete.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
My mladí? To bylo na mě, nebo jste se jako obvykle spletl? Nemáte to v tom životě jednoduché, viďte? Ale nemusíte mít obavy, já mám pochopení. Jsou spousty chytrých lidí, ale vy jste holt to štěstí neměl. Není to vaše vina. Když se rozdával rozum, tak jste byl někde jinde. Od čeho konkrétně jsem utekl? Od toho, že si vy nedokážete představit to, že by někdo mohl mít v šuplíku nějaké peníze? Máte pravdu. To je zcela výjimečná situace. Naprostá většina lidí nemá v hotovosti ani pětník, jen několik málo podivínů doma ukrývá hotovost.