To už dávno pane není pravda. Nebo respektive, záleži také na tom, od koho to kupujete. Výrobní cena LFP baterie s prakticky neomezenou životností se pohybuje kolem 40$ za 1kWh (zdroj CATL). Takže i takovou velkou 100kWh bateri byste měl mít řekněme za dvojnásobek, tj. 200 000kč.
Jsem zelenej až na půdu, ale tyhle výmysly neberu. Co to má být ta "baterie s prakticky neomezenou životností"? Prakticky neomezenou životnost mají možná tak egyptské pyramidy, u všech ostatních výrobků to nenažrané korporace skrouhly max na dobu záruky.
Ten putin je hodně zvláštní , vede válku v podstatě o to uhlí , které v okupovaných oblastech je a než ji vyhraje tak už to uhlí nikdo nebude chtít , mezi tím jim zemře milion vojáků to je víc lidí než zachràní jak říká válka ho bude stát takových bilionů že co získá na ukrajině tak ztratí v rusku protože se mu sesype ekonomika , zeman jeho kamarád mu měl připomenout , že jenom blbec nemění názory .
To uhlí je vysoce kvalitní lignit. Jako energetické suroviny je ho škoda, ale v průmyslu je velmi cenný. Navíc (a to je ještě důležitější) jsou tam obrovská, nikdy netěžená ložiska uranu.
Je krásné, když země žebrající o munici vystavuje na prodejním veletrhu zbraní své rakety ..
"Vyrobila ji evropská společnost Destinus vyrábějící letadla a obranné systémy. Poprvé byla představena na mezinárodním veletrhu Eurosatory 2024 v Paříži jako součást ukrajinské expozice. " .. 🙁
Copak copak, nelíbí se raketka? No to se nedá nic dělat. Rusáci, stejně jako vy, si musejí zvyknout na novou realitu 🤣
Viděl jste, jak hustě jsou ty řady vedle sebe? To by určitě skládali kameny zase do zídek cca 5 m a dál od sebe, ne takto blízko jednu řadu ke druhé.
Aha, to jsem nevěděl. To by pak ale mohly být hranice pásové parcelace. Už jsem viděl pozůstatky takhle úzkých parcel na jižní Moravě. Ale tam byly oddělené rýhami, ne kameny.
Jenže ty pověsti jsou tak pěkné!
Další řady (rozměrově menší) se v okolí vyskytují, nejde tedy o nic jedinečného. Takřka jisté je to, že kamenné řady vznikly na nezalesněném místě a zalesnění je druhotné.
Ano, křemence se v okolí nacházejí, ať už výchozy, tak již opracované velké bloky na povrchu (možná dříve použité ke chmelničním kotvám).
Ale s prostým vysvětlením řad jako protierozního prvku - a ještě v souvislosti s vodou - se nedá dost dobře souhlasit, protože spád na celé oblasti rovin poseté řadami je zcela minimální. Zbytky křídové tabule jsou prostě ukloněny jen velmi málo a vodní eroze na její ploše není tím rozhodujícím erozním faktorem - tím je vítr. Pokud by šlo o protierozní opatření se vztahem k vodě, tak by řady lemovaly okraje, kde rovina přechází ve strže. Naši předci sice spoustu věcí nedomysleli a i jinak se občas chovali jako dobytci, ale tak blbí fakt nebyli.
A jako protivětrná eroze (převládající Z / SZ proudění) jsou řady prostě nízké, navíc v lese záhy postrádající smysl.
Takže šup - šup, nějakou lepší teorii!
Protierozní zídky to asi vážně nebudou. Ale mohly to být původně kameny, označující hranice pozemků. V tom bych s autorem souhlasil. A proč je jich tolik v řadě? Inu představte si, že máte pastvinu (kterou čas od času musíte pokosit a pohrabat). A na té pastvině vám na náhodných místech trčí křemencové šutry. Pro "hrabáče" je to pruda, pro sekáče s kosou je to přímo fatální. Po první zlomené kose hospodář zavelel popadnout sochor a rýč a všechny trčící šutry vyndat ze země ven. A nanosit kam jinam než na okraj louky. Tohle se mohlo odehrávat co pár let, jak eroze odkrývala další a další kameny.
V Sudetech máme z takových polních a lučních kamenů celé zídky, které nemají často jiný účel než sklad nechtěného kamení.
8
Sledujících
0
Sleduje
8
Sledujících
0
Sleduje
hele čínské nehořlavé LFP jezdí už 5 let i v Tesle z Berlína a po milionech v číně s nájezdem 400.000 km / 20 let / 80% kdy průměrný český motorista nepřekoná 200k za 20 let a ty výjimky brzo stejnak půjdou na vlak tak co byste chtěl víc 😁😁😁
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Kde jste vzala těch 20 let?
1 odpověď