Pro veřejné povědomí, co jsme si jako lidstvo nadrobili průmyslovou revolucí a nadměrné rychlým růstem spotřeby, bylo-by třeba daleko dříve a soustavně spoluobčany vzdělávat. Pro běžného občana je tu v článku najednou uváděno penzum dat s málo vyjasnovanymi a vzájemnými vazbami. To vede hodně lidí z neporozumění ke konspiračním závěrům, že si ONI zase něco na ně vymysleli, aby zchudli a ONI zbohatli. Proto je třeba, a to už mělo masové běžet dávno, plejádou různých forem objasňovat, co je globální klimatická změna, jaké jsou příčiny, skleníkový efekt, jaké jsou jevy přirozeně kosmické fyziky a rozdíly v rychlostech a jiných dějích ve stavu biosféry a jaké jsou predikce pro podmínky pro lidskou populaci. Co můžeme dělat pro odvrácení či alespoň zmírnění příčin a následků globální klimatické změny a co budeme muset vynaložit a čeho se vzdát. A tak se nedívme, co všechno nepromyšleného až magorického, hlavně negativitického, budeme zde a jinde v diskusích poslouchat a číst.
Smysl ochrany přírody upadá, chráněná území se mění v turistické atrakce, jak še ve zkratce říká z národních parků lunaparky. Příkladem je Česke Švýcarsko, Sněžka, Teplá Vltava, Praděd atd. Kde jsou hory mého mládí. Ty bohatší státy alespoň auta vytlačují pod zem a prosazují elektrické systémy a regulaci cenou.
Nejsem příznivcem toho, aby se z meteorologických anomálií jednoho roku dokládala existence globální klimatické změny (GKZ) a hlavně jejich příčiny - hl. spalování fosilních paliv . Její existence je doložena rozsáhlým měřením na celé planetě, v dlouhé časově řadě a zpracovávané prověřenými metodami, za nimiž stojí ty nejprestižnější instituce a univerzity řady zemí , v čele pak z USA a VB. Ale pro ten hlouček křicích odmitaćů GKZ to v široké veřejnosti vyvolává alespoň nedůvěru k jejich konspiračním nesmyslům.
Když tak procházím ty " diskuse" k tomuto a obdobným sběrným informacím , uvědomuji si ten základní problém vzniku " lidových dezinformací, výkladů hlavně často nepozorného čtení. Prvním je známé " Přání otcem myšlenky " .. t.j. utkvělé hledání " důkazů ", že nám nepříjemné děje neexistují, jsou fikce, propaganda. Takže zjištěné objevy účelové přesazujeme, slepujeme k podpoře našeho přání, v tomto případě, že globální klimatická změna způsobena člověkem neexistuje
Druhým omylem nekritických závěru je přehlížení faktoru času a tedy rychlostí dějů. Dnešní změna klimatu - teda dynamický nárůst
teploty zemské biosféry, je zaznamenáván od počátku průmyslové éry, masového spalování fosilních paliv, tedy pár století, ale předchozí " přirozeně " změny klimatu měly rozměry od desetitisíců let výše.
Za třetí srovnáváni nebezpečí a přežití " člověka " má nesrovnatelné stavy v antropologii a v počtu a rozmístění na zemském povrchu.
Rádoby ukončení potřeby úsili o odvrácení rychlé, lidstvem způsobené klimatické změny, je jen iluze podepřena vadnou ideologickou hospodářskou koncepci trvaleho růstu a spotřeby ( 8 mld. rozdílně rozvinutých skupin lidí ) ??!
Mne by spíše zajímalo, ják schvalovánmí k provozu v obcích a městech projdou vozidla od motorek po nákladní auta, vydávající otravný hluk a silný zápach a dým který je evidentní i bez měřicích přístrojů. Zvláště v teplých dnech vyrukují motorkáři a to i v noci s burácejícími stroji, které často ani nemohou být homologované pro provoz v intravilánu obci. jiné zase upravené odstraněním zvukového tlumení spalinových cest Jeden takový průjezd, promiňte, ale hovada, probudí ze spánku tisíce lidí.
To vsechno, co musíme snášet se změnou klimatu, ještě nic není proti tomu, co budeme řešit po čtvrt stoletíi a příští generace. Vzhledem k neúspěšné snaze zbrzdit globální klimatickou změnu i přes upřímnou snahu a ekonomickou oběť v EU, jít jako humanisté příkladem. Bohužel nás společenský systém je založen na krátkozrakosti volebních cykklů a ne generační zodpovědnosti.
Problém je v tom, že jezdci na elektrokoloběžkách, většinou sdílených či pronajatých, se chovají jakoby Zákon o provozu na veřejných komunikacích pro ně neplatil a masové jej porušují za bezrádného přihlížení obecních i státních policistů. Nevím, na čí straně je to větší vína, jestli je to ignorace nebo neznalost, jaká je zodpovědnost vlastníků - provozovatelů sheringu, ale v turisticky exponovaných městech je to obtěžující a ohrožující skutečnost, obdobné jako chování některých cyklistů, zvláště těch v donáškovych službách stravování. Setkal jsem se dokonce s takovým s bicyklem a s tou bednou na zádech v lince 22 MHD v Praze 2 a ještě mne sgresivne řekl že mi nic toho nic není.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
V došlých diskusích čtenářů článku, je hlavně cítit ten odpor k účasti na odvrácení důsledků námi a našemi předky, hlavně v průmyslové vyspělých zemích, na hrozbách probíhající GKZ. To je nejen nehumanistické, ale hlavně hloupé krátkozraké nedomyšlení, kolik za pár desítek roků budeme my, v rozvinutém světě blahobytu muset " zaplatit " za bezpečí a vůbec existenci. Nevím, jak ve společnosti spotřební ekonomiky a trhu, jinak přimět k aktivní činnosti k omezování produkce zatím hlavního skleníkového plynu CO2, než zavedením všeobecné " uhlíkové daně ", - prostřednictvím povolenek. Máte jiný a účinnější nápad ?