Tak potom existuje jen to že pochopí lidé a dokáží samotní odhalit manipulace, dezinformace či ruskou propagandu.Rusko moc dobře ví v čem má demokracie největší slabinu a to je ve svobodě médií a dokáže toho bravurně využívat v hybridní válce.Samo Rusko moc dobře ví jak jsou média, sociální sítě nebezpečné pro režim a proto je cenzuruje nebo jednoduše zakáže.
nejen Rusko, ale jaká koliv větší země se snaží ovlivňovat novináře, lidi a vše okolo, USA jsou s Čínou, Severní Koreou a Ruskem na špici. Nedávné odhalení a špiclování politiků EU ze strany USA jsou toho drobným, ale zásadním důkazem, že ani tohle si dovolit u partnerů není pro USA cizí. :-D
A kromě té slovní vaty, nějaký konkrétní hodnověrný zdroj odkud čerpáte ty své informace o tom, že prý se Lockheed Martin inspiroval sovětským motorem Yakovlev R-79V-300, byste mohl uvést? Nebo čerpáte jen ze svého proruského zanícení?
Ale celkem chápu, že zahltit odpověď slovní vatou je jednodušší než ukázat nějaký konkrétní zdroj k tématu, protože kde nic není, ani.... 😄
.... no ještě bych doplnil tedy k té omáčce, že můj příspěvek byl o výstupním ústrojí motoru. Každopádně pokud zde řešíte nějaké projekty 1993, pak 1960, tak má otázka zní proč se to tedy nevyužilo, když to bylo tak dokonalé? Stále bych tedy řekl, že to Yakovlevova kancelář tedy dotáhla dál než ty patentované návrhy a myšlenky. Jinak si nedokážu vysvětlit proč by s takovou vervou šel Lockheed do spolupráce a investic do Yaku-141, to jen tak ?
jj zvířata to jsou, stejně jako vy homo sapiens, ale máte pravdu ukrajinci jsou lepší ti jen upalovali lidi ve stodolách a párali ženským za živa břicha aby se koukli na nenarozené dítě, to by se Vám asi libilo víc. Holt je to válka a ta dělá z lidí ..... Děkujeme politikům a byznysmenům za podporu válečných štváčů u koryt.
Takže i ti co osvobozovali za druhé světové byli dobytci? A co pak byli ukrajinci, ti byli lepší za druhé světové když párali ženský a upalovali lidi ve stodolách a teď když popravovali svázané ruské zajatce a dalším svázaným prostřelovali kolena. Prostě za...raná válka, dělá z lidí ho... dada, děje se na všech stranách a na všech frontách, jak tomu chcete zabránit, budete jen blbě remcat a sedět u klávesnice.
To už tak je,jak chcete ovlivňovat volby kde kandidáti na prezidenta jsou buď diktátor führer Vladimir Vladimirovič Putin nebo diktátor führer Vladimir Vladimirovič Putin🤣😂
.... fakt a proč tedy demokratické USA neustále kňučí, že Rusko u nich ovlivňuje volby, to jako nemaj na to tomu zabránit takovej vyspělej demokratickej a ukázkovej stát?
1) Žádné F-35 se nevyřazují, ale veškeré starší verze prochází a budou procházet postupným upgradem na aktuální verzi
2) My nedostaneme TR-4, ale TR-3 ve verzi Block 4. Právě Block 4 se mimo jiné vyznačuje tím, že bude možné nosit větší množství munice v interních zbraňových šachtách.
3) Ano, obecně F-35 mohou ale nemusí nosit výzbroj na externích podvěsech. S podvěsy se počítá u některé stand-off munice, která díky svému vlastnímu pohonu má daleký dosah (stovky až jednotky tisíc km), ale rozměrově se nevejde do vnitřních zbraňových šachet F-35. Ta se ale už z logiky věci vypouští mimo dosah PVO.
4) Harmonogram projektu F-35A pro ČR je následující:
2029 - vyrobeny a předány první letouny, na kterých okamžitě započne výcvik
2031 - přelet první letky do ČR
2032 - počáteční operační způsobilost první letky
2034 - dorazí druhá letka
2035 - získání plné operační způsobilosti obou letek
Jakákoliv snaha o dřívější dodání nemá smysl už kvůli časové náročnosti přípravy infrastruktury, tak i s ohledem na dokončení námi požadované verze Block 4. Jen pro zajímavost, před pár týdny byl rollout první polské F-35A, které Polsko objednalo na přelomu let 2019/2020. Tedy časové termíny dodávky jsou prakticky stejné s plánovanými pro ČR.
Prvni vyrobene F-35 se postune vyrazuji jelikoz upgrade na vyssi verzy neni rentabilni a to i diky usporadani draku je i nemozny jelikoz nektere systemy, bloky agregatu nejdou do letounu instalovat dale je to i z duvodu logistickeho jelikoz obsahuji i rozdilne dily zakladnich agregatu. Resil se i mozny prevod pod narodni gardu, ale i to bylo z financniho duvodu zamitnuto. Jinak si prosim vytisknete ten zmineny harmonogram dodavek a zaramuj te si ho. Pak se o nem pobavime az prijde ten cas.
Mrknul jsem na to a zaujalo mě, že tohle info tvrdí pouze pár ruských/proruských webů a není mezi nimi žádný větší zdroj o letecké technice. Tak jsem na to mrknul do větší hloubky a zjistil jsem, že motor pro F-35C byl vyvinut jako joint venture týmů Rolls-Royce a Lockheed Martin s využitím řady patentů Rolls-Royce. Právě vektorizaci tahu vyvíjel Rolls-Royce. O spolupráci s Yakovlevem, příp. o využití patentů Yakovleva jsem nenašel nic. Naopak, jak se zdá, Yakovlev princip motoru nevymyslel ale okopíroval od Němců, kteří podobné letadlo stavěli v padesátých/šedesátých letech. Dost podrobný pokec na tohle téma jesem našel zde:
Nicméně motor R-79V-300 okopírovali Číňani pro svou stihačku Chengdu J-20, viz.
no a zde vidite jasny pristup zapadniho dezolata nic nepripousti jen vnucuje svuj vyklad, stejne asi budete tvrdit ze Boeing nespolupracoval v 90 letech s Tupolevem pri letovych testech a zkousce US motoru na letounu Tu-144. Tak sup prozradte nam co okopirovalo Rusko na teto spolupraci. Ruske motory vyuziva NASA pri letech do kosmu, tak prosim proc aby je mohlo Rusko okopirovat? Holt jste nepochopil ani ten dovetek kdy svet se zdal normalni a chteli a meli zajem vsichni se vsemi spolupracovat. Holt kazdy ma jine technologie a i jinou kvalitu a spolehlivost proc tedy US davali ruske motory do svych raket? Lokheed spolupraci a vstup do projektu priznava a priznaval dokonce v rusku investoval nemale castky do vyvoje nejen motoru, ale i letounu a pokroky byly znat nejen ve vykonu, ale i spotrebe. Rusko je vsak pouze obr na hlinenych nohach a dalsi vyvoj byl zastaven nejen z financnich duvodu, ale i prichodem Su 27 a Mig 29 na palubu letadlovych krizniku coz stejne nikam nevedlo. Zkusim vam najit clanek o motoru ze zapadniho tisku aby jste nemusel tvrdit neco o rusky dezolatech 🤪
Opravdu jsou F-35 zastaralé? Který konkrétní block to má být? A pokud je zastaralý, který že to letoun je ve Vašich měřítkách nezastaralý? 🙂
ano TR1 se již vyřazuje, ale dnes je již TR3 a ČR má smluvně podepsán TR 4, který je v nedohlednu. Víte také to, že tento letoun nosí závěsníky, které snižují jeho Stealth vlastnosti? To je jízda, ale nebojte během 6 let se k nám žádná naše F-35 asi nedostane, jelikož se před nás dostali ti co lépe platí. :-D
Všichni ve všech těch státech jsou totiž naprosto blbí, jenom naši flastenci jsou geniálními stratégy, odborníky na bojovou techniku a konstruktéry vojenské techniky v jedné osobě.🙂
a víte o tom, že technologie otočného výstupního ústrojí motoru pro F-35C je odvozena od Sovětského motoru Sojuz R-79V-300. Několikaletá spoluráce Lokheedu a Yakovleva umožnila američanům přístup k této technologii, kterou poté převzali a dotáhli do zdárného použití. No to bylo když svět byl na chvilku normální a vypadalo, že budem všichni kamarádi, tedy krom lidojedů a vegetariánů. :-D
Nákup nic neposílí, jedině pomůže snižovat zadlužení USA tím, že zbrojovky pojedou na plno, tak jako tomu bylo za II. WW, do které USA kvoli EVropě nechtěly původně vstoupit, ale pak se pěkně napakovaly, UK splatila jejich půjčku teprve před několika lety! USA prostě válku na UA potřebují kvoli vlastní ekonomice a z Evropy takhle vyrazí další prachy! 🙁
oni ji nepotřebují, ale poměrně se to hodí, za vaše staré darované si kupte naše nové. Čím déle trvají, tím lepší výsledný efekt pro dalších 30-40 let. "Sláva zbrojnímu byznysu a válkám"
Nachytali další kavku.
Modernizace F-35 se komplikuje. České stroje možná nedostanou vše slíbené
Americký letoun F-35 Lightning II
info
Americký letoun F-35 Lightning II
Jiří Vojáček
dnes 05:30
Americká společnost Lockheed Martin, výrobce letounů F-35, čelí potížím při vyjednávání smluv na další výrobní série. Inflace a snížené objednávky od amerického ministerstva obrany mohou zvýšit náklady na výrobu. Modernizace letounů, včetně balíčku Technology Refresh 3, se přitom potýká s problémy, což ovlivňuje dodávky nových strojů a zřejmě ovlivní i dodávky pro českou armádu.
sranda je, že Vojáček píše o TR 3 a ČR má ve smlouvě TR 4. Sice jen s jedním motorem navíc pro 24, ale to nevadí, jelikož za těch 10 let se lecos změní. Důležité je, že už za ně platíme, čímž platíme současné mašiny, které se vyrábí. Takže uvidíme co na nás pak zbyde, jelikož za 10 let bude F-35A TR 4 průměrný letoun jako je dnes F-16C/D Block 70. Dle mého soudu jsme měli přímo nastoupit do projektu letounů Tempest II, tedy 6 generace. No nic nevím na co neviditelný letoun, jenž většinu výzbroje může nosit pouze na závěsnících a tím se strategický výhoda stealth celkem ztrácí. No nic karty jsou rozdány smlouvy podepsány, tak uvidíme co Černochová dohodne za opožděné dodávky.
2
Sledujících
1
Sleduje
2
Sledujících
1
Sleduje
Takže, když jsem voják v záloze, tak to jako mužu nosit vojenskej stejnokroj ?
Podle dotazů policajta asi ano ......
Vojenskou knížku mám .....
5 odpovědí
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
... dle meho pouze pri sluzbe ci pri presunu k utvaru ci od neho, zalozka neni vojak v cinne sluzbe. Souhlas s nosenim stejnokroje pri odchodu do civilu take udeloval drive ministr obrany. Sranda je, ze vetsina co si dnes hraje na vojacky a nosi maskace by na vojnu natoz do ostre mise nesla ani za nic, no ani nekteri kteri dnes slouzi.
1 odpověď