Koalice tím potrestá sama sebe, asi by se divili, kdyby Havlíček s Juchelkou na základě tohoto návrhu z těchto funkcí odstoupili sami, opozice by tím získala další plusové body do voleb a koalice by ze sebe udělala obyčejné hlupáky toužící po odplatě s arogancí mocipána. Každopádně zbývá už jen půl roku do parlamentních prázdnin, tak bych na místě těchto členů ANO takový krok udělal a Jakobovi by tím asi zvlhl střelný prach.
Grýndýlek předběhl svou dobu, vůbec nerespektuje doposud známé zákonitosti z oblasti fyziky, chemie a dalších oborů. Budeme zateplovat a vyrábět vlastní elektřinu ale nikde se nedozvíme jakou uhlíkovou stopu má výroba a likvidace fasádního polystyrénu, FV panelů, to by se přece mělo také promítnout do energetického štítku, potom by žádná budova na světě nesplnila požadavky energetické náročnosti budov.
Ať si volí kdo chce, ale v první řadě musí plnit státní kasu penězi, a pak má právo rozhodovat, která uskupení státní kasu rozporcujou. Takže voliči v cizině by měli doplatit do státní kasy veškeré daně a odvody za 4 roky z průměrné mzdy a pak ať klidně rozhodujou které strany budou porcovat státní kasu.
Možná by stačilo uzákonit, aby takový druh přestupku viník nemusel uhradit obci ale mohl ho uhradit třeba na nadaci pro boj s rakovinou nebo jiným onemocněním a obci pouze doložil tento způsob úhrady přestupku. Pokud obce instalují radary z důvodu bezpečnosti, tak by jim to nemělo vadit, měli by být spokojeni, že mají bezpečnější provoz v obci i za těch pár korun z obecní pokladny za nájem radaru.
Úsměvné účetní operace s rozpočtem stejně jako celé vládnutí této vlády 5ti demolice. Ze schodku 270 mld udělají 252 mld přesunem 18 mld na půjčku pro dopravu aby dostáli slibu schodku kolem 250mld. Kdyby přesunuli veškerý schodek na půjčku do dopravy, tak by byl rozpočet vyrovnaný. To je uvažování ministerstva financí, ale stát si půjčí stejně 270mld ať si to účetně udělají jak chtějí. Je to jenom odvádění pozornosti od skutečného akutního problému ve zdravotnictví, tam se řítíme do opravdového problému.
To je přesně ta mystifikace, kterou stát dělá. Uvádí pouze jeden typ zaměstnance. Ve skutečnosti jsou ale 2 typy, státní a soukromí, to je záměrně v tabulce opomenuto. U státních zaměstnanců by výplatnice měla spíš vypadat jako u důchodu, tzn. neměly by tam být uvedeny žádné odvody a daně, protože to ve skutečnosti stát státu neplatí, pouze přesune peníze z jedné hromádky (třeba z DPH) do druhé hromádky, kterou nazývá důchodový účet, aniž by do státní kasy přitekly nějaké peníze. V tabulce by pak u státních zaměstnanců bylo 0 let. Protože soukromí zaměstnanci a OSVČ jsou schopni vyprodukovat nějaké HDP, tak mohou státní zaměstnanci dostat výplatu a poté následně důchod nebo výsluhu. Bohužel se ale stalo, že průměrná mzda ve veřejném sektoru je vyšší než v soukromém (přitom ten soukromý sektor živý veřejný a státní sektor má soukromému vytvářet podmínky pro to, aby veřejný sektor uživil). Nezastávám se žádné skupiny lidí, pouze konstatuji fakta. Je smutné, že stát strhává pozornost na OSVČ, jejichž odvody jsou pouze nepatná část toho, čím do státní kasy přispívají (už jenom tím, že to nejsou státní zaměstnanci).
Jsou pouze 2 skupiny lidí podle chování jejich mezd ke státní kase. První skupina státní kasu penězi ze mzdy plní (odvody, daně) a druhá skupina peníze na zmdu ze státní kasy odčerpává. První skupinu tvoří zaměstnanci soukromého sektoru a OSVČ (odhadem 4,7mil). Druhou skupinu tvoří zaměstnanci veřejného sektoru a důchodci (odhadem cca 3,3mil). Platy státních zaměstnanců se chovají stejně jako výplata důchodů (dostanou pouze čistou mzdu třeba cca 30 000,-, zbylé odvody a daně by si stát platil sám sobě a dojde tedy pouze k přesunům mezi hromádkami ve státní kase aniž by došlo k nějakému navýšení peněz ve státní kase). Stát tedy hledá možnost, jak dostat ještě z první skupiny peníze navíc (udělá to přes OSVČ tím, že zvedne odvody, ale tyto odvody ve skutečnosti zaplatí obě skupiny, protože OSVČ jim tento požadavek státu pouze přefakturuje). A co s druhou skupinou? Nejlepší to bude přes důchodce, nebudeme tolik valorizovat důchody.
Množství peněz v ekonomice je pořád stejné (nenaklonují se, nevytisknou), fungují jako oběživo a stejně za nějaký čas doputují do státní kasy. Pokud zvýšíme odvody OSVČ do státní kasy, tak se zase sníží přítok do státní kasy na straně spotřeby od těch lidí, kteří služeb OSVČ využívají (méně pak utratí (stát vybere menší DPH, atd.) protože práce OSVČ bude dražší). Peníze ze šedé ekonomiky se taky neztratí, ale postupem času se zlegalizují a doputují taky do státní kasy pouze udělají pár koleček navíc přes DPH a přímé a nepřímé daně. Celý problém státní kasy je v části peněz, které neobíhají nebo obíhají pomalu a státní kasa se tak rychle nenaplní a v části peněz, které odejdou mimo ČR (pokud je záporná bilance zahraničního obchodu).
Nejsem expert, ale můj názor je takový, že nejvíce odvedou na soc.pojištění (je to spíše daň, která se pak v rámci státního rozpočtu stejně nějak přerozdělí) zaměstnaci soukromého sektoru (soc.a zdrav.odvody vč.zaměstnavatele z prům.mzdy odhaduji na cca do 200 000,-Kč/rok) poté následují osvč ( základní soc a zdrav.cca 70 000 Kč/rok) a nakonec jsou zaměstnanci veřejného sektoru (jsou placeni ze státního rozpočtu), kteří bohužel nic neodvedou (stát by si to platil sám sobě, což určitě nedělá, horkotěžko pošle něco zdravotním pojišťovnám), na tyto zaměstnance musí soukromý sektor vydělat. Vzhledem k tomu, že těchto zaměstnanců je cca 1 mil. (cca 20% všech pracujících), tak čistě teoreticky, by jejich odvody v soukromém sektoru činily 200 miliard Kč, které samozřejmě stát neodkládá bokem na důchody, ale investuje je do jiných aktivit, tyto chybějící odvody, pak musí řešit jiným naplněním státní kasy a říkejme tomu třeba zvýšení daní přímých i nepřímých nebo důchodová reforma.
Celá důchodová reforma je jenom krycí název pro to, aby se naplnila státní kasa (jedná se více méně o zdanění práce). Způsobů jak ji naplnit už moc není. Jedním z nich je získat peníze od lidí přes OSVČ. OSVČ funguje jako mezičlánek, přes který stát peníze od lidí vybere. Pokud například stát zvojnásobí odvody OSVČ, tak ti samozřejmě tento požadavek státu pouze převedou na své zákazníky, kteří to ve finále zaplatí a OSVČ zůstane na svém. Jediným, kdo na zvýšení odvodů OSVČ vydělá jsou OSVČ (zůstanou na svém, navíc budou mít dvojnásobný důchod), krátkodobě na tom vydělá stát (pouze do doby než začne vyplácet OSVČ dvojnásobné důchody a potom třeba za 20 let bude ve stejné situaci jako dnes, pouze oddálí deficit v rozpočtu o těchto 20 let) a nakonec ten, kdo to všechno zaplatí jsou lidé a firmy, kteří práci OSVČ využívají. U OSVČ by se měla brát v úvahu jejich zásluha na tvorbě HDP (například OSVČ s obratem 500 000,-/rok pracující pro třeba pro stavební firmu, odvede státu na odvodech 70 000,-/rok, stavební firma si na jeho práci přidá 20% tj.100 000,-Kč/rok a vyfakturuje objenateli. Stát tedy z práce tohoto živnostníka získá 70 000,- + 140 000,- (cca 120 000,- DPH z 600 000,- a teoreticky 20 000,- na dani z PPO). Úplně absurdní je potom příklad, kdy OSVČ pracuje třeba pro veřejný sektor (např.veřejné zakázky pro obce, kraj), OSVČ dvojnásobné odvody pouze vyfakturuje státu, stát je uhradí. Výsledek je ten, že stát sice vybral vyšší odvody, ale zpětně je vrátil OSVČ, takže je na 0,-Kč a za 20 let vyplatí víc na důchodu a OSVČ zůstane na svém, pouze bude mít vyšší důchod.
Nejsem expert, ale můj názor je takový, že nejvíce odvedou na soc.pojištění (je to spíše daň, která se pak v rámci státního rozpočtu stejně nějak přerozdělí) zaměstnaci soukromého sektoru (soc.a zdrav.odvody vč.zaměstnavatele z prům.mzdy odhaduji na cca do 200 00,-Kč/rok) poté následují osvč ( základní soc a zdrav.cca 70 000 Kč/rok) a nakonec jsou zaměstnanci veřejného sektoru (jsou placeni ze státního rozpočtu), kteří bohužel nic neodvedou (stát by si to platil sám sobě, což určitě nedělá, horkotěžko pošle něco zdravotním pojišťovnám), na tyto zaměstnance musí soukromý sektor vydělat. Vzhledem k tomu, že těchto zaměstnanců je cca 1 mil. (cca 20% všech pracujících), tak čistě teoreticky, by jejich odvody v soukromém sektoru činily 200 miliard Kč, které samozřejmě stát neodkládá bokem na důchody, ale investuje je do jiných aktivit, tyto chybějící odvody, pak musí řešit jiným naplněním státní kasy a říkejme tomu třeba zvýšení daní přímých i nepřímých nebo důchodová reforma.
Celá důchodová reforma je nesmysl. Největší problém v chybějících penězích pro budoucí důchodce je v počtu zaměstnanců veřejného sektoru dále jen ZVS (jsou placeni ze státního rozpočtu), kterých je cca 1 mil. (cca 20% pracujících v ČR). Soukromý sektor odvede z 1 mil. zaměstnanců cca 180 miliard Kč/rok (zdanění práce - odhadem z prům.mzdy). Za zaměstnance veřejného sektoru stát odvede 0 Kč/rok (platil by sám sobě, odvede pouze minimum zdravotním pojišťovnám). ZVS tedy do důchodového systému nepřispívají vůbec, na jejich důchody musí stát tedy vybrat víc na daních. Nic proti ZVS nemám, většina je potřeba, ale v rámci udržitelnosti důchodů bych zvážil i jejich počet. Největším přispěvatelem do státního rozpočtu jsou podle mne zaměstnanci soukromého sektoru, pak OSVČ a nakonec ZVS. Důchody budou vždy stejně placeny ze státního rozpočtu a jakým způsobem se na ně seženou peníze je věcí politiků. Prodloužení věku odchodu do důchodu ale řešením určitě není. Mohu mít pouze jenom tolik ZVS, kolik jich je soukromý sektor schopen uživit, v opačném případě se bude muset stát dále zadlužovat, aby je uživil. To samé platí i pro jiné oblasti např.armáda a nové stíhačky (nemůžu chtít mercedes, když mám pouze na trabanta), oblast zdravotních pojišťoven (proč jich musí být tolik?) atd.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Podepsaný zákon o státním rozpočtu je protizákonný, protože nerespektuje platné zákony v době schválení rozpočtu. Nevím, proč si prezident platí z našich daní různé poradce, když jejich doporučení je stejně k ničemu.