Koalice tím potrestá sama sebe, asi by se divili, kdyby Havlíček s Juchelkou na základě tohoto návrhu z těchto funkcí odstoupili sami, opozice by tím získala další plusové body do voleb a koalice by ze sebe udělala obyčejné hlupáky toužící po odplatě s arogancí mocipána. Každopádně zbývá už jen půl roku do parlamentních prázdnin, tak bych na místě těchto členů ANO takový krok udělal a Jakobovi by tím asi zvlhl střelný prach.
Grýndýlek předběhl svou dobu, vůbec nerespektuje doposud známé zákonitosti z oblasti fyziky, chemie a dalších oborů. Budeme zateplovat a vyrábět vlastní elektřinu ale nikde se nedozvíme jakou uhlíkovou stopu má výroba a likvidace fasádního polystyrénu, FV panelů, to by se přece mělo také promítnout do energetického štítku, potom by žádná budova na světě nesplnila požadavky energetické náročnosti budov.
Aha, takže právo volit jen pro ty, co odvádějí daně? Jak to, že tedy u nás mohou volit nepracující důchodci a studenti? Ti přece také žádné daně neodvádějí 😉. Všichni občané ČR mají právo volit a je úplně jedno, kde a proč se zrovna v době voleb nacházejí.
Důchodci a studenti jsou jiná skupina lidí, nemají žádné závazky vůči státní kase. Lidé, kteří žijí v ČR a do státní kasy nepřispívají a je jich cca 2,5milionu (důchodci, studenti, zaměstnanci placení ze státní kasy), se částečně podílí na HDP domácí spotřebou, takže zpětně se státní kasa naplní a mají tedy právo rozhodovat, kdo ji bude porcovat. Důchodci žijící ve světě státní kasu plnili, takže volební právo mají. Pouze musí mít na paměti, koho budou volit, protože při prvních zdravotních potížích se jim určitě vyplatí vrátit do ČR, kde je zdravotnictví zdarma než si ho platit v cizině. A současná vláda má určitě ambice zdravotnictví zpoplatnit, bude-li vůbec ještě dostupné.
Nemusí, a naštěstí o tom rozhodují lidé, kteří nejsou omezení jen na peníze.
A právě to je ten problém státního deficitu státní kasy, že o tom rozhodují lidé, kteří peníze neřeší, v životě se nepodíleli na tvorbě HDP v soukromém sektoru a pokud ano, tak z něj rychle utekli do státního sektoru, protože je lepší být placen soukromým sektorem bez žádné odpovědnosti než vydělávat na druhé.
Budete bojovat za to, aby byli zbaveni občanství? A co studenti a důchodci - budou smět volit?
Důchodci a studenti jsou jiná skupina lidí, nemají žádné závazky vůči státní kase. Lidé, kteří žijí v ČR a do státní kasy nepřispívají a je jich cca 2,5milionu (důchodci, studenti, zaměstnanci placení ze státní kasy), se částečně podílí na HDP domácí spotřebou, takže zpětně se státní kasa naplní a mají tedy právo rozhodovat, kdo ji bude porcovat. Důchodci žijící ve světě státní kasu plnili, takže volební právo mají. Pouze musí mít na paměti, koho budou volit, protože při prvních zdravotních potížích se jim určitě vyplatí vrátit do ČR, kde je zdravotnictví zdarma než si ho platit v cizině. A současná vláda má určitě ambice zdravotnictví zpoplatnit, bude-li vůbec ještě dostupné.
A co třeba důchodci žijící někde ve světě. Ti si tu svoji povinnost jistě splnili. Ale tady zhruba milion voličů, co do státní kasy nepřispívají. Seberete jim voličské právo?
Důchodci a studenti jsou jiná skupina lidí, nemají žádné závazky vůči státní kase. Lidé, kteří žijí v ČR a do státní kasy nepřispívají a je jich cca 2,5milionu (důchodci, studenti, zaměstnanci placení ze státní kasy), se částečně podílí na HDP domácí spotřebou, takže zpětně se státní kasa naplní a mají tedy právo rozhodovat, kdo ji bude porcovat. Důchodci žijící ve světě státní kasu plnili, takže volební právo mají. Pouze musí mít na paměti, koho budou volit, protože při prvních zdravotních potížích se jim určitě vyplatí vrátit do ČR, kde je zdravotnictví zdarma než si ho platit v cizině. A současná vláda má určitě ambice zdravotnictví zpoplatnit, bude-li vůbec ještě dostupné.
Ať si volí kdo chce, ale v první řadě musí plnit státní kasu penězi, a pak má právo rozhodovat, která uskupení státní kasu rozporcujou. Takže voliči v cizině by měli doplatit do státní kasy veškeré daně a odvody za 4 roky z průměrné mzdy a pak ať klidně rozhodujou které strany budou porcovat státní kasu.
Možná by stačilo uzákonit, aby takový druh přestupku viník nemusel uhradit obci ale mohl ho uhradit třeba na nadaci pro boj s rakovinou nebo jiným onemocněním a obci pouze doložil tento způsob úhrady přestupku. Pokud obce instalují radary z důvodu bezpečnosti, tak by jim to nemělo vadit, měli by být spokojeni, že mají bezpečnější provoz v obci i za těch pár korun z obecní pokladny za nájem radaru.
Úsměvné účetní operace s rozpočtem stejně jako celé vládnutí této vlády 5ti demolice. Ze schodku 270 mld udělají 252 mld přesunem 18 mld na půjčku pro dopravu aby dostáli slibu schodku kolem 250mld. Kdyby přesunuli veškerý schodek na půjčku do dopravy, tak by byl rozpočet vyrovnaný. To je uvažování ministerstva financí, ale stát si půjčí stejně 270mld ať si to účetně udělají jak chtějí. Je to jenom odvádění pozornosti od skutečného akutního problému ve zdravotnictví, tam se řítíme do opravdového problému.
Matematický naprosto přesné. Ovšem pořád opomíjí fakt, že současní plátci sociálního pojištění platí v průběžném systému nikoliv svoje důchody, ale důchody svých rodičů.
Příklad 1.
Kovář, prodavačka. Celý život zaměstnanci s podprůměrným platem. Vychovali 2 děti. Oba pracují v soukromém sektoru na manažerských pozicích s platem vysoko nad 100 tisíc korun. Oba dohromady odvedou státu na sociálním pojištění přes 90 tisíc korun. Kovář už nežije. Prodavačka bere důchod 12 tisíc korun.
Jejich bezdětný soused, nyní v důchodu, byl za komunistů personalista v PZO. Pak pracoval na ministerstvu jako ředitel odboru. Jeho důchod je přes 30 tisíc korun(přesnou částku neznám).
Je to podle Vás spravedlivé? Neměl by mít vyšší důchod ten, kdo se postaral o to, abychom měli vysoko vzdělané, dobře ohodnocené poplatníky, z díky jejichž práce a výdělkům stát může vyplácet nějaké důchody?
Sdílím názor, že důchod má být chápán jako benefit pro toho , kdo do něj investoval. Jak svými odvody, tak tím, že vychoval poplatníky z jejichž práce se důchody vyplácejí. Benefit pro OSVČ je ten, že platí nižší odvody a proto si může šetřit na svůj důchod tak jak chce. Pokud vydělává. A to určitě vydělává, jinak by nezůstal OSVČ a nechal by se zaměstnat. Benefit státního zaměstnance je jistota zaměstnání. Proto by jeho plat, ani důchod, neměl a priori konkurovat platům a důchodcům nestátních zaměstnanců.
Půlka důchodu by měla být stanovena podle toho, co poplatník státu odvedl, druhá podle toho, jaké poplatníky (a kolik) vychoval pro zajištění svého stáří.
Nejsem odborník, ale myslím si, že množství peněz v ekonomice je pořád stejné (nenaklonují se, nevytisknou), fungují jako oběživo a stejně za nějaký čas doputují do státní kasy. Pokud zvýšíme odvody OSVČ do státní kasy, tak se zase sníží přítok do státní kasy na straně spotřeby od těch lidí, kteří služeb OSVČ využívají (méně pak utratí (stát vybere menší DPH, atd.) protože práce OSVČ bude dražší). Peníze ze šedé ekonomiky se taky neztratí, ale postupem času se zlegalizují a doputují taky do státní kasy pouze udělají pár koleček navíc přes DPH a přímé a nepřímé daně. Celý problém státní kasy je v části peněz, které neobíhají nebo obíhají pomalu a státní kasa se tak rychle zpátky nenaplní a v části peněz, které odejdou mimo ČR (pokud je záporná bilance zahraničního obchodu).
Divná úvaha. Ale když to tak myslíte, tak si asi budeme muset vybudovat domobranu namisto policie, začít platit soukromé školy, soukromé doktory, … vše z vlastních, poctivě vydělaných peněz. Pak i policista, ucitel, lékař, budou moct říct, ze si na svůj důchod poctivě vydělali.
No, a vy jako důchodce nejspíš na doktora nebudete ani mít.
Jsou pouze 2 skupiny lidí podle chování jejich mezd ke státní kase. První skupina státní kasu penězi ze mzdy plní (odvody, daně) a druhá skupina peníze na zmdu ze státní kasy odčerpává. První skupinu tvoří zaměstnanci soukromého sektoru a OSVČ (odhadem 4,7mil). Druhou skupinu tvoří zaměstnanci veřejného sektoru a důchodci (odhadem cca 3,3mil). Platy státních zaměstnanců se chovají stejně jako výplata důchodů (dostanou pouze čistou mzdu třeba cca 30 000,-, zbylé odvody a daně by si stát platil sám sobě a dojde tedy pouze k přesunům mezi hromádkami ve státní kase aniž by došlo k nějakému navýšení peněz ve státní kase). Stát tedy hledá možnost, jak dostat ještě z první skupiny peníze navíc (udělá to přes OSVČ tím, že zvedne odvody, ale tyto odvody ve skutečnosti zaplatí obě skupiny, protože OSVČ jim tento požadavek státu pouze přefakturuje). A co s druhou skupinou? Nejlepší to bude přes důchodce, nebudeme tolik valorizovat důchody.
Divná úvaha. Ale když to tak myslíte, tak si asi budeme muset vybudovat domobranu namisto policie, začít platit soukromé školy, soukromé doktory, … vše z vlastních, poctivě vydělaných peněz. Pak i policista, ucitel, lékař, budou moct říct, ze si na svůj důchod poctivě vydělali.
No, a vy jako důchodce nejspíš na doktora nebudete ani mít.
Nic proti zaměstnancům placených ze státní kasy nemám, většina je jich potřeba, jen by možná stálo za to, třeba porovnat jejich počty třeba k počtu zaměstnancům, kteří nejsou placení ze státní kasy a jestli jsou tito "nestátní" zaměstnanci vůbec schopni tolik státních zaměstnanců uživit pouze svým zdaněním práce. Např. u OSVČ by se měla brát v úvahu jejich zásluha na tvorbě HDP (například OSVČ s obratem 500 000,-/rok pracující pro třeba pro stavební firmu, odvede státu na odvodech 70 000,-/rok, stavební firma si na jeho práci přidá 20% tj.100 000,-Kč/rok a vyfakturuje objenateli. Stát tedy z práce tohoto živnostníka získá 70 000,- + 140 000,- (cca 120 000,- DPH z 600 000,- a teoreticky 20 000,- na dani z PPO). Úplně absurdní je potom příklad, kdy OSVČ pracuje třeba pro veřejný sektor (např.veřejné zakázky pro obce, kraj), OSVČ případné vyšší odvody pouze vyfakturuje státu, stát je uhradí. Výsledek je ten, že stát sice vybral vyšší odvody, ale zpětně je vrátil OSVČ, takže je na 0,-Kč a za 20 let vyplatí víc na důchodu a OSVČ zůstane na svém, pouze bude mít vyšší důchod.
To je přesně ta mystifikace, kterou stát dělá. Uvádí pouze jeden typ zaměstnance. Ve skutečnosti jsou ale 2 typy, státní a soukromí, to je záměrně v tabulce opomenuto. U státních zaměstnanců by výplatnice měla spíš vypadat jako u důchodu, tzn. neměly by tam být uvedeny žádné odvody a daně, protože to ve skutečnosti stát státu neplatí, pouze přesune peníze z jedné hromádky (třeba z DPH) do druhé hromádky, kterou nazývá důchodový účet, aniž by do státní kasy přitekly nějaké peníze. V tabulce by pak u státních zaměstnanců bylo 0 let. Protože soukromí zaměstnanci a OSVČ jsou schopni vyprodukovat nějaké HDP, tak mohou státní zaměstnanci dostat výplatu a poté následně důchod nebo výsluhu. Bohužel se ale stalo, že průměrná mzda ve veřejném sektoru je vyšší než v soukromém (přitom ten soukromý sektor živý veřejný a státní sektor má soukromému vytvářet podmínky pro to, aby veřejný sektor uživil). Nezastávám se žádné skupiny lidí, pouze konstatuji fakta. Je smutné, že stát strhává pozornost na OSVČ, jejichž odvody jsou pouze nepatná část toho, čím do státní kasy přispívají (už jenom tím, že to nejsou státní zaměstnanci).
Rozdělme důchodový účet na zaměstnance a OSVČ. Důchod pro OSVČ plaťme z balíku, co si odvedli. To stejné pro sociální dávky. Proč by vysoce vydělávající OSVČ nemohl do jejich balíku také více přispívat podobně jako to funguje u zaměstnanců? To by byl řev:-)
To je přesně ta mystifikace, kterou stát dělá. Uvádí pouze jeden typ zaměstnance. Ve skutečnosti jsou ale 2 typy, státní a soukromí, to je záměrně v tabulce opomenuto. U státních zaměstnanců by výplatnice měla spíš vypadat jako u důchodu, tzn. neměly by tam být uvedeny žádné odvody a daně, protože to ve skutečnosti stát státu neplatí, pouze přesune peníze z jedné hromádky (třeba z DPH) do druhé hromádky, kterou nazývá důchodový účet, aniž by do státní kasy přitekly nějaké peníze. V tabulce by pak u státních zaměstnanců bylo 0 let. Protože soukromí zaměstnanci a OSVČ jsou schopni vyprodukovat nějaké HDP, tak mohou státní zaměstnanci dostat výplatu a poté následně důchod nebo výsluhu. Bohužel se ale stalo, že průměrná mzda ve veřejném sektoru je vyšší než v soukromém (přitom ten soukromý sektor živý veřejný a státní sektor má soukromému vytvářet podmínky pro to, aby veřejný sektor uživil). Nezastávám se žádné skupiny lidí, pouze konstatuji fakta. Je smutné, že stát strhává pozornost na OSVČ, jejichž odvody jsou pouze nepatná část toho, čím do státní kasy přispívají (už jenom tím, že to nejsou státní zaměstnanci).
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Podepsaný zákon o státním rozpočtu je protizákonný, protože nerespektuje platné zákony v době schválení rozpočtu. Nevím, proč si prezident platí z našich daní různé poradce, když jejich doporučení je stejně k ničemu.